Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013

Υπουργός ΠΑΙ.Θ.Π.Α Κ.Αρβανιτόπουλος: "Η ειδική αγωγή στην Ελλάδα είναι πολλά χρόνια πίσω και είναι ανάγκη να εκσυγχρονισθούν οι υφιστάμενες δομές"






Υπουργός ΠΑΙ.Θ.Π.Α Κ.Αρβανιτόπουλος:"Η ειδική αγωγή στην Ελλάδα είναι πολλά χρόνια πίσω και είναι ανάγκη να εκσυγχρονισθούν οι υφιστάμενες δομές"

 "Η ειδική αγωγή στην Ελλάδα είναι πολλά χρόνια πίσω και είναι ανάγκη να εκσυγχρονισθούν οι υφιστάμενες δομές" διαβάζουμε στο www.esos.gr πως ανέφερε μεταξύ άλλων ο Υπουργός ΠΑΙ.Θ.Π.Α Κωνσταντίνος  Αρβανιτόπουλος στην ομιλία του στο Μέγαρο Μουσικής της Αθήνας στα πλαίσια  του  Συνεδρίου Εκπαίδευσης και Καινοτομίας που συνδιοργανώνεται από το Economist, την Microsoft Hellas και το British Council.

Είναι απορίας άξιον πως θα εκσυγχρονισθούν οι δομές της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας όταν,  όπως ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή ( Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016) η μείωση δαπανών  για την εκπαίδευση κατά  την επόμενη τετραετία θα φτάσει το 14%  και οι δαπάνες για την Παιδεία  δεν θα προσεγγίζουν το 25% του Α.Ε.Π, όπως συμβαίνει ως επί το πλείστον στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλόκ.

Βασίλης Βούγιας 
28/2/2013



Λάθη στον πίνακα των οργανικών κενών του Ε.Ε.Π/Ε.ΒΠ καθυστερουν την αποστολή της εγκυκλίου των Μεταθέσεων. Μια πρόταση για την απάλειψη αυτού του διαχρονικού προβλήματος




26-02-13 Συμπληρωματικές οδηγίες για την υποβολή Αίτησης - Δήλωσης υποψηφίων Γενικών Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων (Ομάδας Α & Β) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης με την κατηγορία των Αθλητών

Λάθη στον πίνακα των οργανικών κενών του Ε.Ε.Π/Ε.ΒΠ καθυστερουν την αποστολή της εγκυκλίου των Μεταθέσεων.
Μια πρόταση για την απάλειψη αυτού του διαχρονικού προβλήματος

Η καθυστέρηση αποστολής της εγκυκλίου των μεταθέσεων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π) στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ, αν και έχει υπογραφεί, έχει να κάνει με τη διόρθωση λαθών που εντοπίστηκαν την τελευταία στιγμή στον  πίνακα των οργανικών κενών του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής.


Το πρόβλημα αυτό, το ποια δηλαδή είναι τα οργανικά κενά του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π, δυστυχώς για όλους μας έχει διαχρονική μορφή.


Κάποιοι  Διευθυντές Σ.Μ.Ε.Α.Ε και Προϊστάμενοι ΚΕ.Δ.Δ.Υ δίδουν λανθασμένα τα οργανικά κενά των μονάδων τους στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Κάποιοι δίδουν επιπλέον οργανικά κενά από τα υπάρχοντα, μιας και μπερδεύουν το όρο «λειτουργικά» με τον όρο «οργανικά». Κάποιοι δίδουν τα οργανικά κενά που θα ήθελαν να έχει η μονάδα τους. Κάποιες  Περιφερειακές Διευθύνσεις προσθέτουν επιπλέον και άλλα «οργανικά»  κενά, θεωρώντας πως και κάποιες άλλες ειδικότητες π.χ Γυμναστές ανήκουν στο Ε.Ε.Π.


Η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής από τη στιγμή που δέχεται λανθασμένα στοιχεία προσπαθεί να ξεμπλέξει τον μίτο της Αριάδνης έως την τελευταία στιγμή κάθε χρόνο και οι εργαζόμενοι σ αυτήν, ακούνε μεταθέσεις του Ε.Ε.Π και αλλάζουν κουβέντα.


Γενικώς ουδείς γνωρίζει ποια είναι τα οργανικά κενά του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π.


Αυτό όμως πρέπει να αλλάξει επιτέλους και γι αυτό το λόγο καταθέτω την εξής απλή και λειτουργική πρόταση:


Όταν οι Διευθυντές των Σ.Μ.Ε.Α.Ε και οι Προϊστάμενοι ΚΕ.Δ.Δ.Υ στείλουν τον πίνακα με τα οργανικά κενά της μονάδας τους στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, να επιλαμβάνονται τα οικεία ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ(Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π), τα οποία και θα ελέγχουν εξονυχιστικά τα στοιχεία των οργανικών κενών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π του συνόλου της κάθε Περιφέρειας, μιας και τα συμβούλια αυτά έχουν την εποπτεία ολόκληρης της Περιφέρειας και επίσης είναι εξειδικευμένα συμβούλια για θέματα Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π.

Όταν λοιπόν με τελική ευθύνη των Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π φτάσουν τα οργανικά κενά στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, αυτή θα τα ελέγξει ένα προς ένα και το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία κάθε χρόνο θα «πατάει» η εγκύκλιος των μεταθέσεων και ο πίνακας των οργανικών κενών Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π.


Μέχρι να γίνουν αυτά όμως εύχομαι εις ημάς και υμάς ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ…


Βασίλης Βούγιας
28/2/2013


Ορισμός αναπληρωτών των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης



Δείτε ποιοί ορίστηκαν αναπληρωτές των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης της χώρας παρακάτω:

Επερώτηση στη Βουλή για την εξέταση υποψηφίων με μαθησιακές δυσκολίες στις ξένες γλωσσες.

  Βουλή των Ελλήνων
 
Ερώτηση κατέθεσε στις 26/2/2013 στη Βουλή ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ιωάννης Ανδριανός με θέμα:  "Προβλέψεις για την ειδική εξέταση υποψηφίων με μαθησιακές δυσκολίες από φορείς χορηγούντες πιστοποιητικά γλωσσομάθειας". 
Ερωτά ο Βουλευτής για τις δράσεις που θα ληφθούν ώστε να υπάρξει πρόβλεψη για ειδική εξέταση.
 
ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ:
 
Θέμα:
Προβλέψεις για την ειδική εξέταση υποψηφίων με μαθησιακές δυσκολίες από φορείς χορηγούντες πιστοποιητικά γλωσσομάθειας
Κόμμα:
Ν.Δ.
Ημερομηνία:
26/02/2013
Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:
27/02/2013
Καταθέτοντες:
Ανδριανός Σωτηρίου Ιωάννης
Υπουργεία:
Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Υπουργοί:
  • Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας,Θρησκευμάτων,Πολιτισμού και Αθλητισμού)
Αρχεία Ερωτήσεων:
  • .pdf

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΟΚΕΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ Ε.Ο.Π.Υ.Υ


 Ε.Ο.Π.Υ.Υ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
ΤΗΛ :2106871725, FAX:2106871795
ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: ΚΗΦΙΣΙΑΣ 39 Τ.Κ 15123

ΘΕΜΑ : ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΤΟΚΕΤΟΥ

Στο άρθρο 13 της υπ’ αρίθμ. ΕΜΠ5 Αρ. Φύλλου 3054/18-11-2012 ΚΥΑ ορίζεται ρητά ότι o Ε.Ο.Π.Υ.Υ. παρέχει στις άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένες του μαιευτική περίθαλψη μέσω των συμβεβλημένων παρόχων υγείας, στα πλαίσια της ισχύουσας κάθε φορά νομοθεσίας και των όρων των συμβάσεων με αυτούς. Η συμμετοχή των ασφαλισμένων γίνεται με τους ίδιους όρους που αφορούν τις νοσηλείες του άρθρου 10.Σε περίπτωση τοκετού εκτός νοσηλευτικού ιδρύματος, καταβάλλεται αντί μαιευτικής περίθαλψης εφάπαξ χρηματικό βοήθημα ύψους 900€, 1200€ για δίδυμη κύηση και 1600€ για τρίδυμη κύηση. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι δεν καταβάλλεται επίδομα τοκετού όταν αυτός πραγματοποιηθεί εντός νοσηλευτικού ιδρύματος, κρατικού ή ιδιωτικού, συμβεβλημένου ή μη συμβεβλημένου.
 Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΑΡΟΧΩΝ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΥΜΒΑΣ
. ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Γ. ΛΕΧΟΥΡΙΤΗΣ 
ΣΧΟΛΙΟ
Άλλη μια μέριμνα  για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας στη χώρα μας αλλά και μια ουσιαστική βοήθεια στους Έλληνες πολίτες που τεκνοποιούν...

Β.Β

Διευκρινήσεις σχετικά με τις γνωματεύσεις από Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα εξέδωσε η διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

Υπουργείο Παιδείας
Διευκρινήσεις σχετικά με τις γνωματεύσεις από Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα εξέδωσε η διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας σε απάντηση ερωτημάτων των ΚΕΔΔΥ Ηρακλείου και Χανίων.
 
Δείτε  τις διευκρινήσεις από εδώ :http://www.hellasedu.gr/2013/02/gnomateyseis-apo-iatropaidagogika-kentra.html

ΚΟΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Δ.Ο.Ε-Ο.Λ.Μ.Ε

ΚΟΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Δ.Ο.Ε-Ο.Λ.Μ.Ε

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συναντήθηκαν σήμερα 27/2/2013 στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. στην Αθήνα τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε.
Συζητήθηκαν οι κοινοί τρόποι δράσης των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών ενάντια στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την προωθούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το νέο πειθαρχικό δίκαιο.
Συμφωνήθηκε να αναπτυχθούν μια σειρά δράσεις στην εκπαίδευση (ενημέρωση πολιτικών κομμάτων, εκπαιδευτικών και κοινωνίας) και να οργανωθούν κοινές αγωνιστικές κινητοποιήσεις με στόχο να μην περάσουν αλλά και να ακυρωθούν στην πράξη τα σχέδια της Κυβέρνησης.

Τα Δ.Σ.
Δ.Ο.Ε.               Ο.Λ.Μ.Ε.

Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2013

Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Μεταμόρφωσης:M I A « Α Λ Λ Η Γ Ν Ω Μ Η » Γ Ι Α Τ Ο ... B U L L I N G





Ε Ν Ω Σ Η     Γ Ο Ν Ε Ω Ν    Μ Ε Τ Α Μ Ο Ρ Φ Ω Σ Η Σ
M I A « Α Λ Λ Η  Γ Ν Ω Μ Η »   Γ Ι Α  Τ Ο ... B U L L I N G
Tο θέμα της ημερίδας «Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση για το φαινόμενο του Σχολικού Εκφοβισμoύ - (Bullying)», μας δημιουργεί μια σειρά από ερωτήματα. Η Ένωση Γονέων Μεταμόρφωσης, θέλοντας να συμβάλει στον προβληματισμό, θέτει κάποια ερωτήματα κι επιχειρεί κάποιες «απαντήσεις».
1)        Είναι σήμερα το πιο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας στα σχολεία ο λεγόμενος «σχολικός εκφοβισμός» ;
Την ώρα που τα σχολεία δεν έχουν λεφτά για φωτοτυπίες ή πετρέλαιο, που οι οικογένειες πασχίζουν «με νύχια και με δόντια» να τα βγάλουν πέρα με την ανεργία, τη φτώχεια, την ανέχεια, αλλά και με την λεγόμενη «δωρεάν παιδεία» .... αυτή είναι άραγε η πιο κατάλληλη στιγμή να μιλήσουμε για το «σχολικό εκφοβισμό»; Ή μήπως θα ήταν προτιμότερο να συζητάμε πώς θα εξασφαλίσουμε σ΄ όλα τα παιδιά του σχολείου θέρμανση, εμβολιασμό και φαί, αφού υπάρχουν παιδιά στα σχολεία μας που δεν έχουν τίποτα απ΄ αυτά ; Μήπως θα έπρεπε να συζητάμε πώς να γίνει πιο μικρή η τάξη, πώς θα αλλάξουν τα άθλια σχολικά βιβλία και πώς θα μάθουν όλα τα παιδιά γραμματική και μαθηματικά, αντί να συζητάμε ότι «ένα παιδί έδωσε μια σφαλιαρίτσα σ΄ ένα άλλο συμμαθητή του» κι ύστερα από μισή ώρα έπαιζαν πάλι μπάλα μαζί ;
2)        Υπάρχει «εκτίμηση» ότι είναι οξυμένο το πρόβλημα στα σχολεία της χώρας μας ή της Μεταμόρφωσης ;
Έχουν κάνει κάποια αντικειμενική έρευνα στη χώρα μας, που δείχνει ότι υπάρχει τέτοιο θέμα;
Γιατί για παράδειγμα, έρευνα του ΟΟΣΑ που έγινε στην Ελλάδα το 2001, «στηρίζει την εκτίμηση ότι υπάρχει πρόβλημα παραβατικότητας και εκφοβισμού», αποκλειστικά στην απάντηση κάποιων διευθυντών σχολείων, που έγραψαν στο προκάτ ερωτηματολόγιο ότι «πολλές φορές το μάθημα αργεί να αρχίσει μέχρι να καθίσουν όλα τα παιδιά στα θρανία τους». Φοβερό έγκλημα που πρέπει να παταχθεί.
Ή μήπως στηρίζονται σε ξενόφερτη εμπειρία από άλλες χώρες καθ΄ υπόδειξη διεθνών οργανισμών (ΟΟΣΑ, ΕΕ ) που φέρνουν αυτό το θέμα σαν «επείγον» ή «πιεστικό» ; Γιατί, για παράδειγμα, ο τ. διευθύνων σύμβουλος του Ο.Σ.Κ. κ. Μπάλτας, σε συνέντευξη του το 2001, έλεγε ότι «στη σύνοδο του ΟΟΣΑ οι Αμερικάνοι αντιπρόσωποι πίεζαν τους υπόλοιπους, να μπει καθήκον προς όλες τις χώρες για την αντιμετώπιση του προβλήματος του «σχολικού εκφοβισμού», με μέτρα όπως ... ανιχνευτές μετάλλου στα σχολεία, κάμερες σ  όλες τις τάξεις, σεκιούριτι κλπ.
3)        Παλιά, στα δικά μας μαθητικά χρόνια, δεν υπήρχαν τέτοια «φαινόμενα» ;
Όποιος θυμάται τα δικά του μαθητικά χρόνια αναρωτιέται: Αν αυτά που κάνουν σήμερα τα παιδιά μας συνιστούν «παραβατικότητα» ή «βία» και δικαιολογούν σεμινάρια, ΜΚΟ, προγράμματα, νέες οργανώσεις καταστολής στα σχολεία, ποινικοποίηση (και κυρίως πακτωλό χρημάτων για την προώθηση αυτών των προγραμμάτων), .... τότε εμάς τι έπρεπε να μας είχαν κάνει; Να μας έστελναν στο αναμορφωτήριο όλους μαζί ; Ή στον Καιάδα ;
4)        Γιατί έρχεται τώρα το θέμα αυτό ;
Θέλουν να βάλουν στα κάγκελα τα σχολεία και τα μυαλά των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Προβλέπουν τις  συνέπειες της εκπαιδευτικής πολιτικής τους, αυτής της πολιτικής που αντιγράφουν από άλλες χώρες. Kαι προβλέπουν τις αντιδράσεις απ΄ αυτή την πολιτική και συνολικά την αντίδραση και των παιδιών μας από την κρίση. Θέλουν σιδερόφρακτα σχολεία, με κάμερες, με ασφαλίτες, με «δημιουργία κινητής μονάδας αντιμετώπισης περιστατικών σε σχολεία και στη λειτουργία ειδικής γραμμής υποστήριξης για εκπαιδευτικούς». Αφού εκεί που εφαρμόστηκαν όλα αυτά τα μέτρα κι αυτή η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθούν – αντιγράφουν (ΗΠΑ, ΑΓΓΛΙΑ, κλπ) αυξήθηκε η νεανική παραβατικότητα κι η βία στα σχολεία, προβλέπουν ότι το ίδιο θα γίνει κι εδώ. To «Σχολείου ΑΕ» που λειτουργεί σαν εταιρεία, το σχολείο των χορηγών, το σχολείο που θέλει το μαθητή «πελάτη» και το δάσκαλο «πλασιέ», ποτέ δε θα γίνει αποδεκτό στη συνείδηση των μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών. Οπότε το σύστημα παίρνει τα μέτρα του. Μέτρα καταστολής, απέναντι σε κάθε πιθανή αντίδραση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών.
·                     Έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το 2000, έλεγε ότι τα μεγάλα σχολεία οδηγούν στην αύξηση της ενδοσχολικής βίας και της «συμμοριοποίησης». Παρ όλα αυτά προχώρησαν πρόπερσι και συνεχίζουν ακόμα συγχωνεύσεις σχολείων, που οδηγούν σε σχολεία μαμούθ, τύπου Γκράβας, με δασκάλους περιπλανώμενους, με εκατοντάδες μαθητές στοιβαγμένους σε μεγάλα τμήματα, σχολεία όπου δε χωρά η προσωπική σχέση κι η ευαισθησία, αλλά χωράνε οι χορηγοί κι οι εταιρείες που ήδη αλωνίζουν.
·                     Έρευνα, των Πορτογάλων Εκπαιδευτικών, συνδέει τη σχολική απόρριψη, την κοινωνική περιθωριοποίηση και την - κατά συνέπεια - αύξηση της νεανικής βίας, με όλο το οικοδόμημα του «νέου σχολείου» και κυρίως με τις «νέες παιδαγωγικές» μεθόδους τους (διαφοροποίηση προγράμματος, κατηγοριοποίηση και άρα γκετοποίηση σχολείων, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, ευέλικτη ζώνη  κλπ).
5)        Από πού έρχονται όλες αυτές οι ιδέες ; Κaι τι έγινε εκεί που τις εφάρμοσαν ;
Είναι σαφώς ξενόφερτα «κόλπα». Είναι «γραμμή» ΗΠΑ, ΟΟΣΑ, ΕΕ, όλα αυτά τα περί bulling, «καταγραφής των περιστατικών», «αύξησης επίβλεψης του σχολικού χώρου», «η βία είναι θέμα ψυχολογίας», κλπ. Όλα αυτά που στοχεύουν να κάνουν τους μαθητές χαφιέδες και τους δασκάλους παιδονόμους. Αλήθεια : σ΄ αυτές τις χώρες  που γενήθηκαν αυτές οι θεωρίες, λύθηκε τίποτα ; Ή μήπως εκεί είναι που οι μικροί μαθητές μπαίνουν μέσα στα σχολεία με πολυβόλα και καθαρίζουν καθηγητές και συμμαθητές ; Εκεί που σε κάθε γωνία του δρόμου, του σχολείου, της επιχείρησης, υπάρχει και μια κάμερα παρακολούθησης, μήπως λύθηκε η εγκληματικότητα ; Ή μήπως εκείνες οι χώρες είναι οι πρωταθλήτριες στο έγκλημα και στη βία ; Προχθές στις ΗΠΑ, πάλι ένα παιδί σκότωσε με αυτόματο όπλο πέντε συμμαθητές του μέσα στο σχολείο.
6)        Μαθητές Χαφιέδες με δασκάλους παιδονόμους ;
«Καταγράψτε το περιστατικό, δίνοντας πληροφορίες για το πού και πότε συνέβη, για το ποιοι συμμετείχαν, ποιοι παρατηρούσαν, τι μορφή εκφοβισμού ασκήθηκε και περιγράφοντας το τι ακριβώς έγινε. Διατηρείστε αρχείο καταγραφής των περιστατικών ώστε να μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αυτό και τα υπόλοιπα ενδιαφερόμενα μέλη .... Σχεδιάστε τον τρόπο παρακολούθησης του προβλήματος». (www.nms.gr) και προτείνεται «... Ύπαρξη ... συστήματος παρακολούθησης .... κυρώσεις για τους μαθητές που ασκούν βία, όπως η προσφορά κοινοφελούς εργασίας» (Συνήγορος του παιδιού) ή και «να δημιουργηθεί κινητή μονάδα αντιμετώπισης κρίσεων, δηλαδή όπου συμβαίνει ένα περιστατικό βίας να υπάρχει μια ομάδα που θα επεμβαίνει...» (τ. Πρόεδρος ΕΨΥΠΕ, Ιωάννης Τσιάντης). Τύφλα νάχουν οι διαταγές της αστυνομίας της χούντας. Ή τα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Χίτλερ.
7)        Οι εκπαιδευτικοί είναι παιδαγωγοί και δε θα γίνουν ποτέ παιδονόμοι !
Αυτοί οι «τύποι» που σχεδιάζουν το σχολείο της κατηγοριοποίησης, της κατάρτισης, της αμάθειας, της εκμετάλευσης, των χορηγών κλπ, είναι φυσικό να περιμένουν αντίδραση στην πολιτική τους που υποβαθμίζει την παδεία και τα δικαιώματα συνολικά του λαού. Το μόνο λοιπόν που μπορούν να οργανώσουν είναι την καταστολή. Σ΄ αυτό θέλουν συνένοχους τους εκπαιδευτικούς. Χρειάζονται δάσκαλο – παιδονόμο και σχολείο – φυλακή. Όμως οι δάσκαλοι είναι παιδαγωγοί και δε θα τους κάνουν ποτέ τη χάρη. Η βία που αναπτύσσεται μέσα στα σχολεία είναι προϊόν της βίας που δεχόμαστε καθημερινά. Είναι καθήκον των εκπαιδευτικών να στηρίζουν τους μαθητές τους στη μόρφωση και στα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Όπως είναι και υποχρέωση τους να τους διδάξουν τι σημαίνει αλληλεγγύη, ομαδικότητα, συνεργασία, αγωνιστικότητα. Να τους διδάξουν πώς να περπατούν με το κεφάλι ψηλά, χωρίς την ανάγκη να σκύβουν και να υποτάσσονται, πώς να στηρίζονται στις δικές τους δυνάμεις και να μην επιτρέπουν σε κανένα να τους σκάβει το λάκκο. Σ΄ αυτή την εκπαίδευση, στην εκπαίδευση που οραματίζονται οι εκπαιδευτικοί, δεν χωράει ο ΣΕΒ,  οι πολυεθνικές, οι εταιρείες κι οι ΜΚΟ.
8)        Ποιοι είναι αυτοί που «νοιάζονται» για τα παιδιά και τους κινδύνους που τα απειλούν;
Είναι οι ίδιοι που θέλουν να μας πείσουν ότι για την κρίση φταίμε εμείς. Τώρα βάλθηκαν  να μας πείσουν ότι για όλα τα προβλήματα του σχολείου φταίνε τα παιδιά μας. Είναι αυτοί που μας προτείνουν να πάμε σε ψυχαναλυτές για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της ανεργίας, τώρα θέλουν να «βγάλουν» ότι και τα παιδιά μας έχουν ανάγκη από τέτοιες ψυχαναλύσεις, γιατί δεν είναι «πεθαμένα» όπως αυτοί επιθυμούν, αλλά έχουν ακόμα  τον αυθορμητισμό τους, τη φρεσκάδα και τη ζωηράδα της ηλικίας τους κλπ.  Είναι αυτοί που μας έκοψαν τους μισθούς, τις συντάξεις, τα φάρμακα και που θέλουν επίσης να μας πείσουν ότι για όλα τα κακά στο σχολείο φταίνε τα παιδιά μας.  Είναι αυτοί που μιλάνε για τη βία των αθώων μαθητών, την ίδια ώρα που στηρίζουν με νύχια και με δόντια και προωθούν την τηλεόραση που «ξεπλένει» κάθε μέρα τα μυαλά των μαθητών με βίαιες ταινίες και προγράμματα. Είναι αυτοί που προωθούν και στηρίζουν τις συμμορίες των ΠΑΕ – ομάδων χούλιγκαν. Είναι οι ίδιοι που δημιουργούν ομάδες αναρχοφασιστικών στοιχείων για να χτυπούν και να προβοκάρουν τις απεργίες και τις κινητοποιήσεις. Είναι αυτοί που αποθεώνουν απ τις μικρές ηλικίες την ανεξέλεγκτη  χρήση του ιντερνετ, δίνοντας βορά τη νεολαία μας στη βία, στην πορνεία και σε χίλιους δυο άλλους κινδύνους (παρά και ενάντια στις επίσημες αναλύσεις διεθνών παραγόντων και επιστημονικών οργανισμών που λένε ότι η κατάλληλη ηλικία για τη χρήση υπολογιστών είναι τα 14 χρόνια). Είναι αυτοί που θέλουν καγκελόφραχτα μυαλά, πειθαρχημένη νεολαία κι έχουν στην διάθεσή τους την καταστολή του κράτους, τη διακίνηση ναρκωτικών κλπ. Είναι οι δεκάδες χορηγοί της ΕΨΥΠΕ, βιομήχανοι, εφοπλιστές, τραπεζίτες  και άλλα παράσιτα, που καθημερινά απολύουν εργαζόμενους, μειώνουν τους μισθούς των γονιών, οδηγούν τις οικογένειες στα όρια της εξαθλιώσης και μετατρέπουν τη ζωή των παιδιών στην κόλαση.  Κι απ΄ την άλλη γίνονται χορηγοί και δωρητές σε τέτοια προγράμματα.
9)        Ποιοι είναι αυτοί που ασκούν εκφοβισμό, μαζικό ή ατομικό, σε παιδιά και γονείς ;
«Στον εκφοβισμό το θύμα επιλέγεται ως ο ανίσχυρος κι αδύναμος αντίπαλος, η επίθεση εναντίον του προγραμματίζεται και επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, με πρώτιστο στόχο την ανάδειξη και επιβεβαίωση της ισχύος του θύτη». (Από διάλεξη του κ. Α. Γιοβαζολιά, λέκτορα του τμήματος Ψυχολογίας του Παν/μίου Κρήτης - Νοέμβριος 2007).
Ποιος το κάνει αυτό κάθε μέρα; Δεν είναι η Τρόικα, η Κυβέρνηση, η ΕΕ κι όλοι αυτοί όπου έχουν ρουφήξει κάθε ίχνος ασφάλειας και σιγουριάς απ τα σπίτια μας; 
Ποιος καλλιεργεί το φόβο στα σχολεία ; Ποιος είναι αυτός που τραβά τους μαθητές σε δίκες γιατί έκαναν κατάληψη ή αποχή επειδή δεν είχαν βιβλία και καθηγητές; Ποιος είναι αυτός που απαγορεύει στους μαθητές ακόμα και τα αυτονόητα δικαιώματα που τους παρέχει ο μαθητικός κανονισμός (Γενικές Συνελεύσεις της μαθητικής κοινότητας, δικαίωμα να αποφασίζουν μόνοι τους και να υλοποιούν τις αποφάσεις τους, κλπ). Ποιος είναι αυτός που έχει μετατρέψει το σχολείο από χώρο μάθησης, χαράς και δημιουργίας σ ένα παιδοφυλακτήριο γεμάτο με απαγορεύσεις, περιορισμούς, ποινές, κλπ. Όλη η λειτουργία του σχολείου στηρίζεται στον καλλιεργημένο φόβο, αφού η πολιτική τους δεν είναι σε θέση να δώσει στα παιδιά και στους γονείς ένα σχολείο όπως το ονειρεύονται.  Ποιος είναι αυτός που επιχειρεί να κρατά τους εκπαιδευτικούς όμηρους – πιστούς υπηρέτες των σχεδίων της κυβέρνησης με απειλές για εφεδρείες, απολύσεις, διαθεσιμότηα κι αξιολόγηση κατά τα μέτρα των επιχειρήσεων που θέλουν να επενδύσουν στα σχολεία; Που θέλει τους δασκάλους πειθαρχικούς στη γραμμή του υπουργείου, που να κάνουν το χατίρι των επιχειρήσεων, προγραμμάτων και ΜΚΟ ; Να μετατραπούν σε πλασιέδες επιχειρήσεων και προγραμμάτων;  Ποιος είναι αυτός που δημιουργεί το «Μηχανισμό Άμεσης Παρέμβασης  για την αντιμετώπιση και πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού» ;
Οι γονείς, σαν εργαζόμενοι αυτής της χώρας, έχουν κριτήριο:
Αυτοί που μαυρίζουν τη ζωή μας, στοχεύουν να κάνουν μόνιμα μαύρα και τα χρόνια των παιδιών μας. Η πολιτική τους στην οικονομία και στη χώρα, έχει τη συνέχειά της στο σχολείο και την παιδεία. Εμείς οι γονείς λέμε όχι στο σχολείο της αγοράς, που τα χρέη του θα πληρώνουν οι γονείς. Λέμε όχι στο σχολείο της αμάθειας και της κατηγοριοποίησης των παιδιών. Λέμε όχι στα προγράμματα και τις ευέλικτες ζώνες που στοχεύουν στα μυαλά των παιδιών και τη μετατροπή του σχολείου σε σχολείο της κατάρτισης και των «δεξιοτήτων».


Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Μεταμόρφωσης.

Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Μεταμόρ