Δευτέρα, 31 Μαρτίου 2014

"Απολύσεις θα γίνονται, είτε για λόγους παράβασης της πειθαρχικής δικαιοσύνης, είτε λόγω παράνομων μετατροπών συμβάσεων είτε στις περιπτώσεις όπου το κράτος στοχευμένα επιλέγει να μειώσει τις δομές του..."

Συνέντευξη Υπουργού ΔΜ&ΗΔ στο ραδιοφωνικό σταθμό «Real FM»

Ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης, παραχώρησε σήμερα Δευτέρα, 31 Μαρτίου, συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Real FM» και στη δημοσιογράφο, Κάτια Μακρή.

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του κ. Μητσοτάκη:
• Θεωρώ ανεξήγητη τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ να ζητήσει πρόταση δυσπιστίας, όταν το Σύνταγμα και ο Κανονισμός της Βουλής είναι ξεκάθαροι στο θέμα αυτό.
• Ο κ. Κακλαμάνης γνώριζε τις συνέπειες των επιλογών του, από τη στιγμή μάλιστα που ο Πρωθυπουργός είχε προσδώσει στην ψηφοφορία χαρακτήρα ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση.
• Η κυβέρνηση ξεπέρασε, έστω και με δυσκολίες, ένα μεγάλο κάβο και δρομολογείται η εκταμίευση της τελευταίας μεγάλης δόσης που οφείλεται στη χώρα μας.
• Κάποιοι κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους προκειμένου να αποτρέψουν την οικονομία από το να ανακάμψει. Αυτή είναι και η στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ. Ήθελε να συνεδριάσει το Eurogroup της Τρίτης χωρίς να πάρει απόφαση για την εκταμίευση της δόσης. Η πολιτική της ακραίας πόλωσης που ακολουθεί πιστεύω ότι δεν θα του βγει.
• Οι μεταρρυθμίσεις που ψηφίστηκαν στο άρθρο 1 του νομοσχεδίου θα βελτιώσουν την ποιότητα του ανταγωνισμού και θα δημιουργήσουν θέσεις απασχόλησης. Είναι κρίμα που η συζήτηση μονοπωλήθηκε από τον βαθμό παστερίωσης του γάλακτος, γιατί υπάρχουν πολλές ουσιαστικές αλλαγές – από τις μικρές, όπως είναι το να ζυγίζεται το ψωμί, μέχρι τις μεγάλες, όπως είναι η απελευθέρωση του ανταγωνισμού σε μεγάλους κλάδους.
• Η πρόβλεψη του ΣΥΡΙΖΑ για κατάρρευση της κυβέρνησης δεν επιβεβαιώνεται. Το βράδυ των εκλογών της 25ης Μαΐου μπορεί πολλοί να διαπιστώσουν ότι κάτι που θεωρούσαν νομοτελειακά βέβαιο, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα κυβερνήσει, να μην είναι έτσι. Σας θυμίζω ότι ιστορικά πολλοί έφτασαν στην πόρτα του Μαξίμου, χωρίς τελικά να μπουν μέσα.
• Οι απολύσεις αποσυνδέονται πλέον πλήρως από την κινητικότητα. Κινητικότητα και απολύσεις είναι πλέον δύο ξεχωριστές έννοιες, όπως θα έπρεπε να είναι εξαρχής. Απολύσεις θα γίνονται, είτε για λόγους παράβασης της πειθαρχικής δικαιοσύνης, είτε λόγω παράνομων μετατροπών συμβάσεων είτε στις περιπτώσεις όπου το κράτος στοχευμένα επιλέγει να μειώσει τις δομές του.
• Θα υπάρχει ένας μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας, μια δομημένη εσωτερική αγορά εργασίας στο Δημόσιο, που θα αντικαταστήσει το εν πολλοίς προβληματικό σύστημα των αποσπάσεων και των μετατάξεων. Εκεί όπου υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις με βάση τα οργανογράμματα, οι θέσεις αυτές θα προκηρύσσονται και αν υπάρχει ενδιαφέρον η θέση θα καλύπτεται βάση μιας οργανωμένης αγοράς εργασίας.
• Προβλέψαμε στο νομοσχέδιο να υπάρχει αποζημίωση για τους απολυμένους δημοσίους υπαλλήλους και ένταξή τους στον ΟΑΕΔ και σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης.

Εξώδικη δήλωση – διαμαρτυρία της Ο.Λ.Μ.Ε προς τον Υπουργό Παιδείας για το θέμα της Αυτοαξιολόγησης


Aκολουθεί ολόκληρο το κείμενο της Εξώδικης Δήλωσης – Διαμαρτυρίας μαζί με την ανακοίνωση ΕΔΩ

Προκήρυξη επιλογής δύο (02) υποτρόφων για σπουδές στο Παρίσι & δύο (02) διαγωνισμών χορήγησης τεσσάρων (04) υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό

Για την αίτηση πατήστε εδώ.
Για την υπεύθυνη δήλωση πατήστε εδώ.


Προκήρυξη δύο (02) διαγωνισμών χορήγησης τεσσάρων (04) υποτροφιών για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό από τα έσοδα του κληροδοτήματος «ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΒΕΛΛΙΟΥ» ακαδ. έτους 2012-2013 (αιτήσεις μέχρι και 10-06-2014)
Για την αίτηση πατήστε εδώ.
Για την υπεύθυνη δήλωση πατήστε εδώ.

Έγκριση παροχής υπηρεσιών των στελεχών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης για το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ των Ε.Δ.Ε.Α.Υ


Αυτή η έγκριση αφορά στην έγκριση παροχής υπηρεσιών  από τον Υφυπουργό Παιδείας κο Κεδίκογλου, των στελεχών εκπαίδευσης για το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ των Ε.Δ.Ε.Α.Υ.
Για τους λοιπούς συμμετέχοντες του Προγράμματος αυτού, εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π, θα χρειασθεί Άδεια Άσκησης Ιδιωτικού Έργου από τα Π.Υ.Σ.Π.Ε/Π.Υ.Σ.Δ.Ε/Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.

Β.Β 

"Έγκριση παροχής υπηρεσιών των στελεχών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο υλοποίησης του Υποέργου 2 της Πράξης “Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης” στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3, με κωδικούς MIS 446745, 446749 και 457263"
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Δημόσιο, απολύσεις 103 χρόνια μετά

Μια από τις πορείες διαμαρτυρίας των σχολικών φυλάκων στο κέντρο της Αθήνας

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

"Καταστροφικές οι συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες από τον περιορισμό του έργου των ΚΠΕ μόνο σε δράσεις για την τοπική κοινωνία"...ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤ. ΞΟΥΛΙΔΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΩΝ ΑΝ.ΕΛΛ.




ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ - ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

28-03-2014
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς:  τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Καταστροφικές οι συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες από τον περιορισμό του έργου των ΚΠΕ μόνο σε δράσεις για την τοπική κοινωνία.  

Κύριε Υπουργέ,

τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) αποτελούν έναν επιτυχημένο θεσμό, που προσφέρει ανελλιπώς την τελευταία 20ετία εκπαιδευτικό έργο στους τομείς της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης των μαθητών, της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και λοιπών ενηλίκων, βοηθά στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης και στην αύξηση των ρυθμών ανάπτυξης μιας περιοχής λόγω κατανομής κονδυλίων ΕΣΠΑ, στις τοπικές κοινωνίες που τα φιλοξενούν.

Η  εγκύκλιος με αρ. πρωτ. 29751/Γ7/28-02-2014 της Διεύθυνσης ΣΕΠΕΔ του ΥΠΑΙΘ, με θέμα «Σεμινάρια, Ημερίδες, Δράσεις των ΚΠΕ», έρχεται να διαταράξει το έργο των ΚΠΕ.  Η εφαρμογή της ανωτέρω εγκυκλίου, κατά παρέκκλιση των Υ.Α. 83691/Γ7/22-07-2011, άρθρο 7, παράγραφο 6, όσο και της εγκεκριμένης από την ΕΥΔ/ΕΠΕΔΒΜ (αρ. πρωτ. έγκρισης 23774/20-11-13),  1ης τροποποίησης Απόφασης Αυτεπιστασίας Υποέργου 2 με τίτλο: «Κέντρα Δια Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία», περιορίζει το  έργο των ΚΠΕ μόνο σε δράσεις για την τοπική κοινωνία.

Η εφαρμογή της παραπάνω εγκυκλίου εκτιμάται ότι θα διαταράξει τόσο σε κοινωνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο το έργο των ΚΠΕ και θα προκαλέσει προβλήματα στις τοπικές κοινωνίες. Συγκεκριμένα, η νέα οδηγία δίνεται στα μέσα τις σχολικής χρονιάς, ενώ ήδη από την αρχή της έχει κατατεθεί αρμοδίως στον τελικό δικαιούχο που χρηματοδοτεί τα ΚΠΕ, δηλαδή στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ, η περιγραφή του φυσικού αντικειμένου και ο προϋπολογισμός των δαπανών που προκαλούν οι δράσεις.

Επίσης, θα ακυρώσει τη μέχρι σήμερα προσπάθεια και το έργο των Παιδαγωγικών Ομάδων των ΚΠΕ, αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που τα στηρίζει και τα φιλοξενεί, καθώς θα επιφέρει αλλαγή/ακύρωση/διακοπή στη συνεργασία τους με αντίστοιχους φορείς, με αποτέλεσμα τη μείωση της επισκεψιμότητας.

Ο αρνητικός αντίκτυπος που θα προκληθεί στην οικονομική και κοινωνική ζωή των τοπικών κοινωνιών που εδρεύουν τα ΚΠΕ θα είναι τεράστιος. Δεν πρέπει να σας διαφύγει το γεγονός ότι τα ΚΠΕ, εκτός από τον σημαντικό ρόλο που έχουν ως εκπαιδευτικά ιδρύματα σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ταυτόχρονα διαδραματίζουν και έναν εξίσου σημαντικό κοινωνικό ρόλο.

Ο γεωγραφικός περιορισμός που προκαλεί η νέα σας οδηγία στην περιοχή εμβέλειας ανάπτυξης έργου από κάθε ΚΠΕ, επηρεάζει καθοριστικά τον αριθμό των συμμετεχόντων σε σεμινάρια και δράσεις, άρα μειώνει δραματικά τον αριθμό των επισκεπτών στην περιοχή του κάθε Κέντρου. Επίσης περιορίζει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, γνώσεων και αρχών.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η απόφαση αυτή θα προκαλέσει τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στη λειτουργία και στην αναπτυξιακή πορεία του παραμεθόριου Δήμου Παρανεστίου, που είναι ταυτόχρονα ο τρίτος μικρότερος Δήμος της Ελλάδος, αφού αναμένεται ότι θα στερήσει το ΚΠΕ Παρανεστίου και τον ομώνυμο Δήμο, μόνο για τον μήνα Μάρτιο, περισσότερους από 500 επισκέπτες, και μέχρι το τέλος της χρονιάς περισσότερους από δύο χιλιάδες, δηλαδή 10 φορές τον πληθυσμό του Παρανεστίου.


Κατόπιν τούτων ερωτάσθε, κύριοι Υπουργοί:

1.      Ποιά η σκοπιμότητα και ποιά τα εκπαιδευτικά και κοινωνικοοικονομικά οφέλη που αναμένεται να προκύψουν από την εφαρμογή της ανωτέρω εγκυκλίου;

2.      Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προχωρήσετε, προκειμένου να αποφευχθεί ή να τροποποιηθεί η εφαρμογή της νέας οδηγίας που θα προκαλέσει άκρως σημαντικές επιπτώσεις τόσο σε κοινωνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο στο Δήμο Παρανεστίου αλλά και στους υπόλοιπους δήμους της χώρας που φιλοξενούν ΚΠΕ;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Σταυρούλα Ξουλίδου

"Απολύσεις και επανατοποθέτηση εκπαιδευτικών"...ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΣΤ. ΞΟΥΛΙΔΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ





31-3-2014



ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς:  τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων
            τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

Θέμα: Απολύσεις και επανατοποθέτηση εκπαιδευτικών

Κύριοι Υπουργοί,

παρά τις διαβεβαιώσεις σας ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν θα απολυθεί και ότι σκοπός σας είναι ο εξορθολογισμός του δημόσιου τομέα και η αρτιότερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, αποδείχτηκε με τον χειρότερο τρόπο η αναξιοπιστία και η αναποτελεσματικότητά σας.
Με δεδομένο ότι ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει νέα προκήρυξη, φαίνεται ότι απολύονται 366 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων για τους 55 δεν προκηρύχθηκαν καθόλου θέσεις.
Αλλά και για όσους εκπαιδευτικούς έχετε προκηρύξει θέσεις, έχετε κάνει αλλεπάλληλα λάθη και παραλείψεις, δημιουργώντας στρεβλώσεις και άπειρα προβλήματα. Οι καταγγελίες των εκπαιδευτικών για τον παραλογισμό, που έζησαν στις επικοινωνίες τους με τα δύο Υπουργεία προκειμένου να ενημερωθούν, μας έχουν αφήσει άφωνους. Μέχρι και την τελευταία στιγμή, και τα δύο Υπουργεία δήλωναν αναρμόδια και η κάθε απόπειρα να διορθωθούν τα λάθη, δημιουργούσε νέα.
Πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν κάνει αίτηση σε περισσότερες από μία προκηρύξεις, ως κάτοχοι δεύτερων ή και τρίτων πτυχίων και έχουν εγκλωβιστεί στη δίνη της ασυνεννοησίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Το πρόβλημα της διπλής ή και τριπλής πρόκρισης ορισμένων εκπαιδευτικών στους πίνακες των τριών ανακοινώσεων, δηλαδή: 6/2013, 8/2013 και 10/2014, λόγω της μη ταυτόχρονης προκήρυξης όλων των θέσεων σε μία προκήρυξη, είναι σοβαρότατο θέμα, την ίδια ώρα που άλλοι εκπαιδευτικοί είναι εκτός πινάκων και απολύονται. Επιπλέον, σε κάποιες ειδικότητες οι προκηρυχθείσες θέσεις πλεονάζουν, ενώ σε κάποιες άλλες οι θέσεις δεν επαρκούν.

Κατόπιν τούτων ερωτάσθε, κύριοι Υπουργοί:
1.      Ποιά διαδικασία θα ακολουθηθεί, ώστε να τοποθετηθούν οι εκπαιδευτικοί μόνο σε μία από τις θέσεις που έχουν αιτηθεί και έχουν προκριθεί και ποιός θα το ορίσει αυτό; Τί θα γίνει με τις δεύτερες ή και τρίτες θέσεις πρόκρισης, που δεν θα καταληφθούν; Θα τοποθετηθούν οι επόμενοι σε κατάταξη εκπαιδευτικοί ή τελικά θα χαθούν, αυξάνοντας κι άλλο τον αριθμό των απολυμένων;
2.      Ποιό θα είναι το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε προσωρινούς ή τελικούς πίνακες αλλά δεν τοποθετήθηκαν σε θέσεις, μετά την 22α Μαρτίου, όσον αφορά την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη και τη μισθοδοσία;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Σταυρούλα Ξουλίδου                                                                    

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ




ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)

Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974487408,


Α.Π. 315
Αθήνα 30 Μάρτη 2014
Προς 
-          Περιφερειακούς Συλλόγους
-          ΣΜΕΑΕ
-          ΔΟΕ
-          ΟΛΜΕ
 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΣ
                Με νέα εγκύκλιο του -υπ΄ αριθ. 44375/Γ1/24-3-2014- ο ίδιος ο Υπουργός ΥΠΑΙΘ αναλαμβάνει να επιβάλει, μέσω των Διευθυντών των σχολικών μονάδων την - ομόφωνα σχεδόν απαξιωμένη από όλα τα μέλη και τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας - διαδικασία της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.
                Η εγκύκλιος καλεί τους διευθυντές να εφαρμόσουν άμεσα την AEE χωρίς την απαιτούμενη σε κάθε σχολική διαδικασία συναίνεση του συλλόγου διδασκόντων. Δεν λαμβάνει μάλιστα υπ όψη την λογικά αναγκαία συναίνεση του αρμόδιου για την εφαρμογή της διαδικασίας, δηλαδή του ίδιου του εργαζόμενου στο αξιολογούμενο σχολείο. Αντιλαμβάνονται λοιπόν οι πάντες ποια μπορεί να είναι η αξία και αποτελεσματικότητα αυτής της διαδικασίας και ότι έτσι επιβεβαιώνονται οι φόβοι μας για τους στόχους της αξιολόγησης.
                Θεωρούμε ότι, με αυτό τον τρόπο και την τυφλή επιμονή, ο ίδιος ο Υπουργός απαξιώνει ένα εργαλείο για την βελτίωση των παρεχόμενων  υπηρεσιών στη δημόσια εκπαίδευση. Καθώς αυτή η αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση (μια πρακτική που υπάρχει χρόνια στην ειδική διαπαιδαγώγηση) συνδέεται άμεσα όχι με κάποιο στρατηγικό σχεδιασμό βελτίωσης (αν υπάρχει τον κρύβουν πολύ καλά) αλλά με τις καταστροφικές συνέπειες της ποσόστωσης και της ενδεχόμενης διαθεσιμότητας.
                Σε συνέχεια προηγούμενων σχετικών αποφάσεων και ανακοινώσεων της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, δηλώνουμε την αντίθεση μας στην επιχειρούμενη επιβολή της διαδικασίας αξιολόγησης, που σκοπεύει στην χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και οδηγεί στην διαθεσιμότητα και τις απολύσεις.
                Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει άμεσα την προβλεπόμενη μέσω ποσόστωσης σύνδεση της αξιολόγησης με την βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη  και την διαθεσιμότητα και αντίθετα να προβλέψει συγκεκριμμένες ενέργειες ανατροφοδότησης και επαγγελματικής βελτίωσης που θα λειτουργούν σε μόνιμη βάση.
                Επίσης τονίζουμε εκ νέου την βασική παράλειψη του υπουργείου  που δημιουργεί νομικό κενό στην εφαρμογή της αξιολόγησης των μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, αφού ο καθοδηγητής του επιστημονικού τους έργου, που είναι σύμφωνα με τον νόμο (3699/2008)  ο σύμβουλος ΕΕΠ δεν έχει ορισθεί για καμμία από τις ειδικότητες που το απαρτίζουν, ούτε έχουν ορισθεί ακόμη οι διαδικασίες και τα όργανα ορισμού του. Επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμη ενέργεια που θα διαφυλάξει τα μέλη μας από διαδικασίες αξιολόγησης από αναρμόδιους αξιολογητές.
                Αναμένουμε από τον κ. Υπουργό να επιδείξει, έστω την ύστατη αυτή στιγμή, πνεύμα συναίνεσης και αναβάλλοντας την εφαρμογή των διαδικασιών για την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς, να αξιοποιήσει το μεσοδιάστημα για να ακούσει τις ενστάσεις μας και να διορθώσει τα παραπάνω αναφερόμενα κακώς κείμενα στην σχετική νομοθεσία.
                Καλούμε τους συναδέλφους να διατηρήσουν αγωνιστικά την θέση τους για μη εθελοντική συμμετοχή και επιλογή ομάδων εργασίας και να συμμετέχουν μαζί με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς στις δράσεις αντίδρασης.
                Προς το παρόν και με βάση τον Yπαλληλικό Κώδικα, οι συνάδελφοι που θα τοποθετηθούν με εντολή του Διευθυντή χωρίς τη βούληση τους σε ομάδες έργου για την ΑΕΕ και διαφωνούν με την νομιμότητα της εντολής, αφού αυτή παρακάμπτει την αντίθετη  απόφαση του ΣΔ,  έχουν την δυνατότητα να αντιδράσουν υπηρεσιακά με γραπτή δήλωση τους, όπως φαίνεται και από την παρ. 2 του άρθρο 25 του ν. 3528/2007: «2. Ο υπάλληλος οφείλει να υπακούει στις διαταγές των προϊσταμένων του. Όταν όμως εκτελεί διαταγή, την οποία θεωρεί παράνομη, οφείλει, πριν την εκτέλεση, να αναφέρει εγγράφως την αντίθετη γνώμη του και να εκτελέσει τη διαταγή χωρίς υπαίτια καθυστέρηση. Η διαταγή δεν προσκτάται νομιμότητα εκ του ότι ο υπάλληλος οφείλει να υπακούσει σε αυτήν».
                Η γραπτή δήλωση μπορεί για παράδειγμα να αναφέρει ότι: «έχω αντίθετη άποψη και θεωρώ μη σύννομη την εντολή του προιστάμενου μου, για συμμετοχή στις ομάδες έργου για την ΑΕΕ της σχολικής μονάδας,  αφού αυτή παρακάμπτει προηγούμενη σχετική  απόφαση του συλλόγου διδασκόντων».
                Προτείνουμε μάλιστα η δήλωση αυτή να καταγραφεί σε πρακτικό του ΣΔ και να υπογραφεί από όλους τους συναδέλφους, επαναβεβαιώνοντας την αντίθεση στην προσπάθεια αυταρχικής επιβολής ξένων προς την κουλτούρα της εκπαίδευσης διαδικασιών και απαξίωσης του ρόλου του συλλογικού οργάνου του σχολείου.        
                 Η παραπάνω δυνατότητα υπηρεσιακής αντίδρασης  αφορά και τους ίδιους τους συναδέλφους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Σεβόμενοι το ρόλο τους και κατανοώντας την θέση στην οποία τους τοποθετεί η σχετική εγκύκλιος, τους καλούμε πρώτοι να αντιδράσουν, είτε μη εκτελώντας την εντολή αυτή, εφ όσον την θεωρούν προφανώς παράνομη, είτε απευθύνοντας σχετική γραπτή δήλωση προς την προιστάμενη αρχή.
                Πιστεύουμε ότι με αυτό τον τρόπο συμβάλλουμε όλοι στην διατήρηση κλίματος συνεργασίας και αλληλοσεβασμού στην δύσκολη αυτή κατάσταση που προκαλεί ο ίδιος ο Υπουργός με την αυταρχική και προσβλητική για όλους μας αυτή ενέργεια.
                Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε περίοδο γενικότερης κοινωνικής κρίσης να διαλυθεί η λειτουργία των σχολείων, που αποτελούν στήριγμα για την διατήρηση της κοινωνικής συνοχής,  μόνο για την ικανοποίηση του εγωιστικού όπως φαίνεται καπρίτσιου του Υπουργού και της κυβέρνησης.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο


Ο Πρόεδρος                                           Ο Γ. Γραμματέας


Στ. Καρπενησιώτης                                           Δ. Αρβανίτης