Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

Τρείς Ιεράρχες, Παιδεία & Επαγγελματική Εκπαίδευση




Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 30-1-2015
 Αριθμ. Δ.Τ.: 022

Τρείς Ιεράρχες, Παιδεία & Επαγγελματική Εκπαίδευση

Σήμερα 30 Ιανουαρίου 2015, η Εκπαιδευτική Κοινότητα γιορτάζει τους προστάτες της. Οι τρείς Ιεράρχες δίδαξαν με το έργο και τη ζωή τους τη σημασία:
της Παιδείας έναντι της εκπαίδευσης,
της Μόρφωσης προσωπικοτήτων έναντι της αποθήκευσης γνώσεων,
του έγκαιρου επαγγελματικού προσανατολισμού,
της Κοινωνίας έναντι του ατομισμού,
του Αγώνα έναντι της υποταγής ή της συμπόρευσης με την Τυραννία.

1. ΣΤΟΧΟΣ: Δια-μορφωτική ΠΑΙΔΕΙΑ
Οι τρείς Ιεράρχες στόχευαν στην ουσιαστική ΠΑΙΔΕΙΑ, διαπλαστική πνεύματος, αξιών, κοινωνικότητας και διαμορφωτική χαρακτήρων, συμπεριφορών. Εύπλαστες παιδικές ψυχές που μορφώνονται (λαμβάνουν «μορφή») σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες, υπό την καθοδήγηση των παιδαγωγών τους.
Στον αντίποδα αυτών, το εκπαιδευτικό μας σύστημα εστιάζει στη μεταβίβαση, αποστήθιση και εγκεφαλική «στοίβαξη» πληροφοριών από τους μαθητές, αντιμετωπίζοντάς τους ως «σακούλια συσσώρευσης» (δήθεν) γνώσεων. Αναλώνεται σε λεπτομερέστατες αναλύσεις του «συστήματος», θεοποιεί τις μεθόδους «πιστοποίησης» και «αξιολόγησης» της απόδοσής του, με βάση «μετρήσιμα αποτελέσματα», «κριτήρια» και «δείκτες»… Μια μηχανή άρτια δομημένη, όμως χωρίς σκοπό, χωρίς ψυχή !!

2. ΤΡΟΠΟΣ: Παιδαγωγική ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ο Χρυσόστομος απαιτούσε από τον δάσκαλο να μην φορτώνει με νέα «φορτία» τους μαθητές του, εάν αυτοί δεν έχουν εμπεδώσει τα ήδη διδαχθέντα. Σε αντίθετη περίπτωση, καταλογίζει σε αυτόν την ευθύνη της οκνηρίας και αδιαφορίας των μαθητών, επειδή δεν μπορούν να συγκρατήσουν «τα αθρόως διδασκόμενα…». Ο Βασίλειος υποστηρίζει ότι ο δάσκαλος πρέπει να προχωρά προσεκτικά από τα απλούστερα και πιο εύληπτα, στα δυσκολότερα. Ο Γρηγόριος τονίζει ότι το ολίγο και ασφαλές είναι προτιμότερο από το πολύ και επισφαλές…
Στον αντίποδα αυτών, το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι ισοπεδωτικό και ψυχαναγκαστικό. Η ετησίως «διδακτέα ύλη» αποτελεί αυτοσκοπό. Ο δάσκαλος οφείλει να την «παραδώσει», ο μαθητής οφείλει να την «παραλάβει». Αν δεν το κάνουν, θα υποστούν τις συνέπειες. Κανείς όμως δεν επιτρέπεται να αμφισβητήσει τον όγκο, το περιεχόμενο και τον σκοπό της «Ύλης», η οποία καθορίζεται από διορισμένους «παντογνώστες», χωρίς δυνατότητα ανάδρασης από τη βάση, από τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς.

3. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ έργο και ΑΓΩΝΕΣ
Οι τρείς Ιεράρχες διακρίθηκαν για το κοινωνικό τους έργο προς όφελος των ασθενέστερων τάξεων. Ακόμη, αντιστάθηκαν γενναία στην αυθαιρεσία της κάθε μορφής εξουσιαστικής τυραννίας (πολιτικής, θρησκευτικής). Υπερασπίστηκαν με συνέπεια τα «πιστεύω» τους και πλήρωσαν το τίμημα της «ανυπακοής» τους στο «Σύστημα».

4. Σύγχρονες ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Μετά την πρόσφατη αλλαγή στην πολιτική σκηνή, η Παιδεία θα βρεθεί μπροστά σε διλήματα ανάμεσα σε διακηρυγμένα οράματα και δικαιολογημένες επιφυλάξεις:
α. Περισσότερη «Υποχρεωτική» εκπαίδευση;
Εάν επιμηκυνθεί «δια νόμου» η «υποχρέωση» για εκπαίδευση, θα αναβαθμιστεί αυτομάτως και η Παιδεία; Το πρόβλημα της υφιστάμενης σήμερα εννιάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι ποσοτικό; Δεν επαρκούν τα χρόνια; Οι τρείς Ιεράρχες επιμένουν στην ποιοτική διαφορά. Η μεγαλύτερη ποσότητα θα είναι ευεργετική μόνο αν το περιεχόμενο είναι παιδαγωγικά άρτιο και προς τη σωστή κατεύθυνση. Αλλιώς, απλώς τραβάει σε μάκρος το κακό…
β. Καλύτερη Παιδεία σημαίνει περισσότερα μαθήματα Γενικής Παιδείας;
Η «Παιδεία» που εισηγούνται οι τρείς Ιεράρχες σε καμιά περίπτωση δε συναρτάται με …αύξηση ωρών διδασκαλίας μαθημάτων «γενικής παιδείας», όσο αυτά παραμένουν «γνωσιοκεντρικά». Η «Παιδεία» που παρέχει το σχολείο, πηγάζει από τον τρόπο διδασκαλίας και το εν γένει ήθος και συμπεριφορά του δάσκαλου, ασχέτως του γνωστικού αντικειμένου του μαθήματος !!
γ. Γενική Εκπαίδευση εναντίον Επαγγελματικής;
Πολύς λόγος γίνεται για την «κατάργηση της διασπασμένης δομής του Λυκείου» και την κατάργηση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με την ίδρυση του «Ενιαίου Λυκείου θεωρίας και πράξης». Ως αιτιολογικό προβάλλεται ότι τα παιδιά της Β΄ Λυκείου είναι πολύ μικρά για να αποφασίσουν ποιά επαγγελματική κατεύθυνση να διαλέξουν.
Αιώνες πριν, οι τρεις Ιεράρχες εισηγούνταν τον έγκαιρο και αποτελεσματικό επαγγελματικό προσανατολισμό ως βασικό στοιχείο της εγκύκλιας Παιδείας. Ο διορατικός δάσκαλος πρέπει να διακρίνει εγκαίρως τις κλίσεις των μαθητών του και τους υποδεικνύει ποιο επάγγελμα να ακολουθήσουν για να είναι πετυχημένοι στη ζωή τους.
Ένα εκπαιδευτικό σύστημα «Γενικής Παιδείας» χωρίς τεχνικά μαθήματα και ανάπτυξη όλων των μορφών ευφυΐας και δεξιοτήτων, δεν πρόκειται να αναδείξει ποτέ τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα προσόντα των μαθητών, ακόμη κι αν τους επιβληθεί «υποχρεωτικά» μέχρι …τα βαθιά γεράματά τους.

Σήμερα 30 Ιανουαρίου 2015, τιμούμε τη γιορτή, πατώντας στα χνάρια των Προστατών μας. Με αγώνες !
Θυμίζουμε ότι τέτοια μέρα πέρσι (30 Ιανουαρίου 2014), εκδικάστηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας η ΠΡΟΣΦΥΓΗ της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε. μαζί με εκατόν εβδομήντα δύο (172) γονείς και κηδεμόνες μαθητών της Τ.Ε.Ε. (ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ.) κατά του Υπουργού Παιδείας για τη βάναυση καταπάτηση του Νόμου και των συνταγματικά κατοχυρωμένων θεμελιωδών δικαιωμάτων των μαθητών της Τ.Ε.Ε., την κατάργηση των Τομέων και Ειδικοτήτων. Δικηγόρος μας ήταν ο κ. Γ. Κατρούγκαλος…
Ένα χρόνο μετά, το Σ.τ.Ε. δεν έχει εκδώσει ακόμη απόφαση…
Ευελπιστούμε ότι η δικαίωση θα έρθει πλέον με πολιτική βούληση, σύμφωνα με τις προεκλογικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης, ότι θα ξαναλειτουργήσουν στα ΕΠΑ.Λ. ΟΛΟΙ οι καταργημένοι Τομείς και Ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ.

Η Τ.Ε.Ε. στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Τυπικού Συστήματος
ΟΧΙ 15χρονια παιδιά στην Κατάρτιση και στη «Μαθητεία»
ΟΧΙ μαθητές – ρομπότ, τενεκέδες στοίβαξης γνώσεων

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών...ΤΟ Φ.Ε.Κ.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ Φ.Ε.Κ.
ΦΕΚ A 21 - 27.01.2015
Ημερομηνία κυκλοφορίας 27.01.2015 Σελίδες 2 (177 - 178)

"Οικολογική και Ανεμπόδιστη Μετακίνηση"...5 Φεβρουαρίου 2015 - Ώρα 18.00, Αμφιθέατρο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αγίου Δημητρίου



Με προσκόμιση γνωμάτευσης από γιατρό του ΠΕΔΥ η αναρρωτική άδεια αναπληρωτών πέραν των 3 ημερών


Μια αλλαγή είχαμε στην εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για τις άδειες των εκπαιδευτικών μονίμων και αναπληρωτών. Η αλλαγή αφορά  στη σελίδα 20 και ενότητα Θ που αναφέρεται μεταξύ των άλλων στις αναρρωτικές άδειες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα διαγράφεται η φράση προσκόμιση του αδειολογίου των Υγειονομικών δομών (πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) και αντικαθίσταται με την προσκόμιση γνωμάτευσης από γιατρού του ΠΕΔΥ (πρώην ΕΟΠΠΥ, πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ). 
Στην εγκύκλιο του Υπουργείου αναφερόταν: 
Δηλαδή, σε όλες τις περιπτώσεις αναρρωτικών αδειών που υπερβαίνουν τις 3 ημέρες τη φορά, για την καταβολή του αντιμισθίου στον εκπαιδευτικό είναι απαραίτητη η προσκόμιση του αδειολογίου των Υγειονομικών δομών (πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ). Σε αντίθετη περίπτωση ο εκπαιδευτικός θα παραπέμπεται στην Α/θμια Υγειονομική Επιτροπή της Μονάδας Υγείας του ΕΟΠΥΥ (πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) για τη βεβαίωση της ανικανότητας για εργασία. 
Η Διεύθυνση Α/θμια Β Αθήνας έχει αναρτήσει τη διορθωμένη σελίδα καθώς και σχετική εγκύκλιο του ΙΚΑ. 
β) Διορθωμένη σελίδα ((βλ.περ.2 της με αρ.Π06/22/10-3-2014 επισυναπτόμενης σχετικής εγκυκλίου του ΙΚΑ) 

Καλόγηρος Βασίλειος

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών για την ενίσχυση της Εκπαιδευτικής Επάρκειας των Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης


Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων δια βίου μάθησης που οργανώνει, θα υλοποιήσει το επιμορφωτικό πρόγραμμα «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων» διάρκειας 160 ωρών.
Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση της εκπαιδευτικής επάρκειας των εκπαιδευτών οι οποίοι εκπαιδεύουν και καταρτίζουν ομάδες ενηλίκων, στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας τους, και η ουσιαστική προετοιμασία υποψηφίων εκπαιδευτών ενηλίκων για τις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας του ΕΟΠΠΕΠ (Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού).
Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική δράση εντάσσεται στο ερευνητικό πρόγραμμα 
«Υποστήριξη Ανάπτυξης Δεξιοτήτων και Πιστοποίησης Ανθρώπινου Δυναμικού Δια Βίου Μάθησης» 
του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών με κωδικό έρευνας 12728.
 
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΑΠΟ ΕΔΩ: https://sites.google.com/site/adetuoa/ 

Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

Του χρόνου οι αλλαγές στην Παιδεία...Πρώτες βοήθειες και μετά... τομές

Σύμφωνα με τη νέα ηγεσία του υπουργείου, τα πρώτα νομοθετήματα θα αφορούν «διορθωτικές παρεμβάσεις» για Τράπεζα Θεμάτων, πανελλαδικές εξετάσεις σε Α' και Β' Λυκείου, «αξιολόγηση» εκπαιδευτικών και ρυθμίσεις για «λιμνάζοντες» φοιτητές | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ ΑΥΤΟΥ "Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ"...




...Ο τίτλος του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να αποτυπώνεται, σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας χώρου στις σφραγίδες των υπηρεσιών αρμοδιότητάς του, συνοπτικά με τα αρχικά Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ...

ΔΕΙΤΕ ΤΟ Φ.ΕΚ.


ΦΕΚ B 205 - 30.01.2015
Ημερομηνία κυκλοφορίας 30.01.2015 Σελίδες 2 (3261 - 3262)

Τοποθέτηση Ολυμπιονικών στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Ενημέρωση για ατύχημα μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο Πλαγιάς Λέσβου


 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ενημέρωση για ατύχημα μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο Πλαγιάς Λέσβου

    Σχετικά με το ατύχημα που συνέβη σε μαθητή στον αύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Πλαγιάς Λέσβου, σας ενημερώνουμε ότι, κατόπιν εντολής μας, επισκέφτηκαν αμέσως το Δημοτικό Σχολείο ο Σχολικός Σύμβουλος 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Α/θμιας Εκπαίδευσης Λέσβου και Συντονιστής Δράσεων Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου καθώς και η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, προκειμένου να μας ενημερώσουν σχετικά με τις συνθήκες του ατυχήματος.
   Επιπλέον, από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου δόθηκε εντολή προς την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Λέσβου να διενεργήσει έρευνα για τις τυχόν ευθύνες.   

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΟΥΣ ΤΟΥ Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. - 30/1/2015





Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015, συνάντηση των αιρετών του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), Παπαευθυμίου Δημήτρη και Βούγια Βασίλη με τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας κου Κωνσταντίνο Λολίτσα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν τα εξής:

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ(Ε.Β.Π.) ΣΤΙΣ Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
Η Εγκύκλιος ετοιμάστηκε από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και θα αποσταλεί διαμέσου των Π.Δ.Ε. της χώρας στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Κινείται δε στο πλαίσιο της λειτουργίας του Ε.Β.Π. στις Σ.ΜΕ.Α.Ε. σύμφωνα με όσα προβλέπει το εγκεκριμένο Ωρολόγιο πρόγραμμα της κάθε σχολικής μονάδας και όσα προβλέπει το καθηκοντολόγιο του προσωπικού αυτού.

ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π.
Για τη διάθεση των τελευταίων ολίγων πιστώσεων για πρόσληψη Αναπληρωτών Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. - http://seepea-stella.blogspot.gr/2015/01/blog-post_574.html-θα πρέπει πρώτα να ενημερωθεί και να εγκρίνει ο νέος Υπουργός Παιδείας κος Τάσος Κουράκης και ακολούθως να προβεί η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής στην αποστολή τους στις Π.Δ.Ε. της χώρας.

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π ΓΙΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΚΚΡΕΜΗ ΘΕΜΑΤΑ
Το Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. με τη νέα του σύνθεση και μετά την πρόσφατη ανασυγκρότησή του θα συνεδριάσει κατά πάσα πιθανότητα την επόμενη εβδομάδα για να εξετάσει τα θέματα που βρίσκονται σε  εκκρεμότητα. Όσον αφορά στις Μεταθέσεις του Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. για το 2015-16, θα πρέπει να αποφασισθεί από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αν θα προχωρήσει η διαδικασία ως έχει έως τώρα ή αν θα χρειασθεί να γίνει ανακατανομή των κενών οργανικών θέσεων του Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. από φέτος και η διενέργεια των Μεταθέσεων να μετατεθεί  λίγο αργότερα, ώστε να συνυπολογισθούν τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν μετά την ανακατανομή.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π. ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΠΕ(Α ΕΠΙΠΕΔΟ)
Για τη συμμετοχή του Ε.Ε.Π. στα Προγράμματα Πιστοποίησης στις Βασικές Δεξιότητες ΤΠΕ(Α Επίπεδο) -http://seepea-stella.blogspot.gr/2015/01/29012015.html - δεν τίθεται θέμα. Για τη συμμετοχή όμως του Ε.Β.Π. τίθεται, καθόσον απαιτείται ως προαπαιτούμενο συμμετοχής σ αυτό το πρόγραμμα η ιδιότητα του εκπαιδευτικού και η διάταξη που όριζε ρητά πως το Ε.Β.Π. ασκεί βοηθητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα, υπήρχε στο σχέδιο νόμου για την Ειδική Εκπαίδευση, το οποίο ως γνωστόν δεν πρόλαβε να κατατεθεί και να ψηφισθεί στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, λόγω της διεξαγωγής των πρόσφατων εκλογών.

Σε αναμονή εξελίξεων...

Παπαευθυμίου Δημήτρης - Βούγιας Βασίλης
Αιρετοί Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.
30 Ιανουαρίου 2015