Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016

"ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΕ71 & ΠΕ61 ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ;"...ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΑΠΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ Ν.Δ.

Ερωτήσεις
Θέμα:
Κατάταξη εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους Πίνακες Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής
Κόμμα:
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Ημερομηνία:
21/01/2016
Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:
22/01/2016
Καταθέτοντες:
Γιόγιακας Νικολάου Βασίλειος
Υπουργεία:
Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
Υπουργοί:
  • Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)
Αρχεία Ερωτήσεων:
  • .pdf

ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΔΩ

Πραγματοποίηθηκε στη Δράμα δημόσια συζήτηση για την Παιδεία


Πραγματοποιήθηκε χθες, 30/1/2016, από την Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, δημόσια συζήτηση στο κτήριο του Δημαρχείου της Δράμας, στην οποία παρευρέθηκαν πολλοί δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι από την ευρύτερη περιφέρεια και εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση, εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους για τα πολλά προβλήματα της εκπαίδευσης και διατύπωσαν την ανάγκη να πραγματοποιηθούν αλλαγές.

minedu.gov.gr

Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2016

Πιστοποίηση Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης - Βήματα και Διαδικασία


Πιστοποίηση Εκπαιδευτικής Επάρκειας
Εκπαιδευτών Ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης
Βήματα και Διαδικασία

Η εκπαιδευτική επάρκεια είναι μια «οριζόντια δεξιότητα». Οι ενδιαφερόμενοι δεν πιστοποιούν την ειδικότητά τους (οικονομολόγος, γραφίστας, γεωπόνος κ.λπ.), αλλά μέσω της ακολουθούμενης διαδικασίας πιστοποιείται ότι διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες, προκειμένου να διδάξουν σε ομάδες ενηλίκων, σε δομές της μη τυπικής εκπαίδευσης (ΙΕΚ, ΚΔΒΜ κ.λπ.). Παράλληλα, με την αξιολόγηση των στοιχείων που συγκροτούν το Ατομικό Χαρτοφυλάκιο Προσόντων κάθε εκπαιδευτή, του αποδίδονται οι Κωδικοί ΣΤΕΠ (ταξινομικό σύστημα επαγγελμάτων της Εθνικής Στατιστικής Αρχής ) που αντιστοιχούν στην ειδικότητα/εξειδίκευσή του

Σύμφωνα με το άρθρο 39, του Ν.4342/2015 (Φ.Ε.Κ. 143 τ. Α’/09-11-2015) «2. Από 1.9.2017 η πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια αποτελεί προϋπόθεση προκειμένου εκπαιδευτής να μετάσχει σε χρηματοδοτούμενο από δημόσιους πόρους πρόγραμμα της μη τυπικής εκπαίδευσης». Επιπλέον, τα στοιχεία Ατομικού Χαρτοφυλακίου Προσόντων των εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης με πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια είναι διαθέσιμα διαδικτυακά σε κάθε δυνάμει ενδιαφερόμενο φορέα, μέσω της μηχανής αναζήτησης εκπαιδευτών με πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (βλ. σχετ. http://www.eoppep.gr/index.php/el/search-for/adult-educators

Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. υλοποιεί τη σχετική διαδικασία σε εφαρμογή των διατάξεων της υπ΄ αριθ. ΓΠ/20082/23.10.2012 Υπουργικής Απόφασης «Σύστημα Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης» (Φ.Ε.Κ. 2844/Β’/2012). Οι ενδιαφερόμενοι, πριν υποβάλουν τη σχετική αίτηση, είναι απαραίτητο να ανατρέξουν στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο και ειδικά στο άρθρο 3, «Διαδικασία Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας», της παραπάνω Υπουργικής Απόφασης. 
Για να δείτε την Υπουργική Απόφαση πατήστε εδώ

Για να συμμετάσχετε στη διαδικασία Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας: 
1. Υποβάλλετε Ηλεκτρονική Αίτηση
Για να μεταβείτε στην Ηλεκτρονική Αίτηση Πιστοποίησης πατήστε εδώ.
2. Εκτυπώνετε και υπογράφετε την Ηλεκτρονική Αίτηση
3. Καταθέτετε το προβλεπόμενο χρηματικό ποσό στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
Για το απαιτούμενο χρηματικό ποσό και τον αριθμό λογαριασμού κατάθεσης πατήστε εδώ.
4. Αποστέλλετε φάκελο με την υπογεγραμμένη ηλεκτρονική αίτηση και με όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά και την Υπεύθυνη Δήλωση στη διεύθυνση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (Εθνικής Αντιστάσεως 41, ΤΚ. 14234 Νέα Ιωνία), με την ένδειξη:
«Αίτηση για συμμετοχή στην διαδικασία πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης» 
Για να δείτε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά πατήστε εδώ.
Για την Υπεύθυνη Δήλωση πατήστε εδώ

Η ηλεκτρονική σας αίτηση καταχωρίζεται στο πληροφορικό σύστημα, αφού κάνετε οριστική υποβολή. Ο φάκελος των δικαιολογητικών λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου, αρχειοθετείται και στη συνέχεια ανατίθεται σε κλιμάκιο αξιολογητών για έλεγχο πληρότητας. Στη φάση αυτή είναι δυνατόν να σας ζητηθεί να αποστείλετε «Συμπληρωματικά στοιχεία». Στο στάδιο αυτό συγκροτείται το Ατομικό Χαρτοφυλάκιο Προσόντων. Αποτυπώνεται το «προφίλ» του κάθε υποψηφίου εκπαιδευτή, το οποίο θα εμφανίζεται στη μηχανή αναζήτησης εκπαιδευτών με πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια, αφού πετύχει στις εξετάσεις. πιστοποίησης.
Το αποτέλεσμα του ελέγχου πληρότητας θα είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, ένα από τα παρακάτω:
  • Παραπέμπεται σε εξετάσεις πιστοποίησης ή
  • Παραπέμπεται σε σεμινάριο
Μπορείτε να παρακολουθείτε συνεχώς την πορεία εξέλιξης της αίτησής σας και το αποτέλεσμα, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας http://trainers.eoppep.gr συνδεόμενοι στο λογαριασμό σας. ΔΕΝ προβλέπεται η αποστολή έγγραφης κοινοποίησης αποτελέσματος. 

Οι υποψήφιοι που παραπέμπονται σε σεμινάριο, πρέπει πρώτα να παρακολουθήσουν επιτυχώς πιστοποιημένο από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτών και στη συνέχεια να δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης. Για τα πιστοποιημένα προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών θα παρακολουθείτε τις σχετικές ανακοινώσεις στο site του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. 

Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο, οι υποψήφιοι που παραπέμπονται σε εξετάσεις συμμετέχουν σε εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας. Ο χρόνος διενέργειας των εξετάσεων, η προθεσμία επιλογής εξεταστικού κέντρου και ημερομηνίας εξέτασης από τον υποψήφιο και κάθε διαδικαστική λεπτομέρεια ανακοινώνονται με σχετικές αναρτήσεις στο site του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. 

Η εκπαιδευτική επάρκεια πιστοποιείται μέσω της συμμετοχής των δικαιούχων ενδιαφερομένων σε Εξετάσεις Πιστοποίησης. Οι εξετάσεις διενεργούνται σε επιλεγμένα Εξεταστικά Κέντρα σε όλη την επικράτεια. Περιλαμβάνουν Θεωρητικό Μέρος και Πρακτικό Μέρος. Στο Θεωρητικό Μέρος οι υποψήφιοι απαντούν σε ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης που αντλούνται από Τράπεζα Θεμάτων. Στο πρακτικό μέρος, οι υποψήφιοι παρουσιάζουν μια μικροδιδασκαλία 20’ στο θεματικό αντικείμενο εξειδίκευσής τους (ο πληροφορικός στην πληροφορική, ο λογιστής στη λογιστική κ.λπ.) ή και σε όποιο άλλο θεματικό αντικείμενο επιλέγουν, σε ομάδα συνυποψηφίων, που «παίζουν» τον ρόλο των εκπαιδευομένων, παρουσία διμελούς κλιμακίου αξιολογητών. Η διαδικασία των εξετάσεων πιστοποίησης εξειδικεύεται μέσω της υπ’ αριθμ. ΔΠ/13515/2013 Απόφασης της υπ’ αρ. 65/24.05.2013 Συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. θέμα 20: «Λοιπά Θέματα» B) Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Β/2387/17.01.2013 Απόφασης της 47ης /15.01.2013 Συνεδρίασης – Θέμα 15ο «Εξειδίκευση Μεθοδολογίας για την Πιστοποίηση της Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης. Για να δείτε την Απόφαση Εξειδίκευσης της Μεθοδολογίας Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας πατήστε εδω.
Για να δείτε την υπ’ αριθμ. ΔΠ/48322/2015 Απόφαση της 172/15.06.2015 Συνεδρίασης του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., θέμα 15: «Θέματα σχετικά με τις Εξετάσεις Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης, 1ης περιόδου 2015» πατήστε εδώ
Για να μεταβείτε στην Τράπεζα Θεμάτων, πατήστε εδώ.
Ειδικότερες λεπτομέρειες και οδηγίες για τις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας θα ανακοινώνονται στον διαδικτυακό τόπο του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. σε κάθε εξεταστική περίοδο.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Όσοι υποψήφιοι είναι δικαιούχοι για συμμετοχή σε εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας θα ενημερώνονται με δική τους ευθύνη σχετικά με τον χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων, την προθεσμία ηλεκτρονικής δήλωσης εξεταστικού κέντρου και ημερομηνίας εξετάσεων και για κάθε άλλη διαδικαστική λεπτομέρεια, μέσω των Ανακοινώσεων που θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Επιτυχών στις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας είναι ο υποψήφιος που στο Θεωρητικό Μέρος επιτυγχάνει βαθμολογία τουλάχιστον 10 και στο Πρακτικό Μέρος έχει αποτέλεσμα «επιτυχής έκβαση».

Στην περίπτωση που υποψήφιος επιτύχει σε ένα από τα δύο μέρη των εξετάσεων κατοχυρώνει την επιτυχία στο μέρος αυτό και στην επόμενη εξεταστική μπορεί να δώσει εξετάσεις μόνο κατά το μέρος που «οφείλει», χωρίς καμία καταβολή χρηματικού ποσού. 

Στην περίπτωση που υποψήφιος:
  • δεν επιτύχει και στα δύο μέρη των εξετάσεων (θεωρητικό και πρακτικό)
  • δεν παραστεί στις εξετάσεις ενώ είχε δηλώσει συμμετοχή
  • δεν επιτύχει στο μέρος των εξετάσεων που «χρωστάει» (ήταν δηλ. «μερικώς επιτυχών»)
Θεωρείται μη επιτυχών στις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας. Στην περίπτωση αυτή, εφ’ όσον επιθυμεί να συμμετάσχει ξανά στις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτικής επάρκειας, πρέπει να υποβάλει εκ νέου αίτηση πιστοποίησης, το χρηματικό ποσό, την Υ.Δ. που προβλέπεται και αντίγραφο Α.Δ.Τ. και τυχόν πρόσθετα στοιχεία που θα συμπεριληφθούν στον φάκελό του. 

Βεβαίωση Πιστοποίησης εκδίδεται για όσους εξεταζόμενους έχουν επιτύχει και στα δύο (2) μέρη των Εξετάσεων Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της μη Τυπικής Εκπαίδευσης. Αιτήσεις από τους επιτυχόντες στις Εξετάσεις Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι επιθυμούν να τους χορηγηθεί Βεβαίωση Εκπαιδευτικής Επάρκειας, μπορούν να αποστέλλονται στην έδρα του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) μέσω ταχυδρομείου, στην ταχυδρομική διεύθυνση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.: Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως 41, ΤΚ: 142 34 - Νέα Ιωνία ή μέσω FAX στο: 210.27.09.142, κατά τις καθορισμένες ημερομηνίες που θα ανακοινώνονται στο site του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. 
Για το υπόδειγμα της Αίτησης, πατήστε εδώ.



Εφ’ όσον σας έχει κοινοποιηθεί ηλεκτρονικά αποτέλεσμα ελέγχου της Αίτησης Πιστοποίησης, έχετε το δικαίωμα στη συνέχεια να υποβάλετε Αίτηση Αλλαγής. Με την Αίτηση Αλλαγής μπορείτε να αιτηθείτε να προστεθούν νέα/επιπλέον στοιχεία στο Ατομικό Χαρτοφυλάκιο Προσόντων σας. Οι ενδιαφερόμενοι, πριν υποβάλουν τη σχετική Αίτηση Αλλαγής, είναι απαραίτητο να ανατρέξουν στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο και ειδικά στα άρθρα 5 και 3 της Υπουργικής Απόφασης. 
Για να δείτε την Υπουργική Απόφαση πατήστε εδω.
Για να υποβάλλετε Αίτηση Αλλαγής ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα: 
1. Υποβάλλετε Ηλεκτρονική αίτηση. 
Για να μεταβείτε στην ηλεκτρονική Αίτηση Αλλαγής πατήστε εδώ
2. Εκτυπώνετε και υπογράφετε την Ηλεκτρονική Αίτηση Αλλαγής 
3. Καταθέτετε το προβλεπόμενο χρηματικό ποσό στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.
Για το απαιτούμενο χρηματικό ποσό για Αίτηση Αλλαγής και τον αριθμό λογαριασμού κατάθεσης πατήστε εδώ
4. Αποστέλλετε φάκελο με την υπογεγραμμένη ηλεκτρονική Αίτηση Αλλαγής και με όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά και την Υπεύθυνη Δήλωση στη διεύθυνση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (Εθνικής Αντιστάσεως 41, ΤΚ. 14234 Νέα Ιωνία), με την ένδειξη: 
«Αίτηση Αλλαγής»
Για να δείτε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά πατήστε εδω
Για την Υπεύθυνη Δήλωση πατήστε εδώ

ΠΡΟΣΟΧΗ: Με την Αίτηση Αλλαγής δεν υποβάλλετε εκ νέου όλα τα στοιχεία του ατομικού σας χαρτοφυλακίου, παρά μόνο τα δικαιολογητικά τεκμηρίωσης των νέων/επιπλέον στοιχείων που αιτείστε.

EuroSimulation Athens 2016...Πέμπτη 10 Μαρτίου μέχρι και την Κυριακή 13 Μαρτίου 2016 στο Ίδρυμα Ευγενίδου!

 
Υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και την επικοινωνιακή υποστήριξη της  Ευρωπαϊκής Καρτας Νέων διοργανώνεται για 5η συνεχή χρονιά το EuroSimulation Athens 2016!
Το συνέδριο θα λάβει χώρα από την Πέμπτη 10 Μαρτίου μέχρι και την Κυριακή 13 Μαρτίου 2016 στο Ίδρυμα Ευγενίδου!
Το EuroSimulation Athens είναι μια προσομοίωση των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Συμβουλίο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και αποτελεί μια προσπάθεια γνωριμίας και εξοικείωσης νέων ατόμων, ιδιαίτερα φοιτητών των νομικών, πολιτικών και κοινωνικών επιστημών με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι συμμετέχοντες στις συνεδριάσεις θα κληθούν να υποδυθούν τους εκλεγμένους ευρωβουλευτές, τους Πρωθυπουργούς, και τους Υπουργούς Εξωτερικών των κομμάτων και των χωρών που θα αντιπροσωπεύουν και να παράγουν μέσω της λεγόμενης «Συνήθους Νομοθετικής Διαδικασίας» (ex co-decision) τις Αποφάσεις, τους Κανονισμούς και τις Οδηγίες που εφαρμόζονται στα κράτη και επηρεάζουν τους πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για περισσότερες πληροφορίες:

Δείτε το Δελτίο Τύπου εδώ

Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2016

Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης: To δημοκρατικό σχολείο αντίδοτο στη σχολική βία


Παρουσία του Υπουργού παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. κ. Ιερωνύμου άρχισαν οι εργασίες  που συνδιοργάνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το  Ίδρυμα Νεότητας και Οικογένειας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Θέμα του συνεδρίου : « Συμμετοχή και Αλληλεγγύη στην Εκπαίδευση. Η αντιμετώπιση των φαινομένων βίας».
Ο κ. Φίλης κηρύσσοντας την έναρξη της διημερίδας αφού αναφέρθηκε στη σημερινή εικόνα του φαινομένου της βίας μέσα στο σχολείο αναφέρθηκε στο στόχο της σημερινής πολιτικής ηγεσίας λέγοντας :  Στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές και σύνθετες κοινωνίες που ζούμε, τα σχολεία θα πρέπει να αποδεσμευθούν από τις παραδοσιακές πρακτικές και να ανταποκριθούν στα ζητήματα των καιρών. Το όραμά μας είναι ένα δημοκρατικό σχολείο, που σέβεται το δικαίωμα στη διαφορετικότητα χωρίς στιγματισμό του διαφορετικού, που σέβεται τους εργαζόμενους σε αυτό και όλους τους παράγοντες της σχολικής κοινότητας, που είναι ανοικτό στη τοπική κοινωνία και τους γονείς, που δε κάνει διακρίσεις λόγω εθνότητας, φυλής, φύλου, θρησκείας και κοινωνικής προέλευσης. Αυτό είναι το στοίχημά μας, να καταπολεμήσουμε τις διακρίσεις και να εμπεδωθούν οι βασικές αρχές της δημοκρατίας στη συνείδηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμος στην ομιλία του υπογράμμισε ότι « Πρέπει να συνεργαστούμε όλοι μαζί για το καλό που θέλουμε να φέρουμε στην κοινωνία μας».
Ο Προϊστάμενος του Γραφείου Α’ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, θεολόγος Σταύρος Γιαγκάζογλου στην παρέμβασή του ανέφερε ότι : « Η βία είναι γενεσιουργός αιτία άγχους και διασαλεύει τόσο την κλίμακα του σχολείου όσο και τη μαθησιακή διαδικασία» και τόνισε ότι σχολείο οφείλει να είναι ασφαλής χώρος διαμόρφωσης αλληλέγγυου και συνεκτικού εδάφους».
Το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων με απόφαση του Υπουργού συνεχίζει τη λειτουργία της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής για την επιστημονική υποστήριξη των φορέων του ΥΠΠΕΘ και της εκπαιδευτικής κοινότητας  σε θέματα που αφορούν τη λειτουργία του δικτύου  πρόληψης και αντιμετώπισης  φαινομένων σχολικής βίας  και εκφοβισμού στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
 
minedu.gov.gr

Προτάσεις της Δ.Ο.Ε. στην Επιτροπή για τους Διορισμούς – Υπηρεσιακές μεταβολές


Αρ. Πρωτ.397
Αθήνα 28/1/2016
Προς
Την Επιτροπή Διορισμών – Υπηρεσιακών Μεταβολών
Κοιν.
1. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
2. Μ.Μ.Ε.

ΘΕΜΑ: Προτάσεις της Δ.Ο.Ε. στην Επιτροπή για τους Διορισμούς – Υπηρεσιακές μεταβολές
Κύριε Πρόεδρε,

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει τονίσει από την πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής για τους Διορισμούς – Υπηρεσιακές μεταβολές, ότι αυτό που έχει κυρίαρχη σημασία είναι η άμεση πραγματοποίηση όλων των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση. Δυστυχώς, ενώ βρισκόμαστε πριν την τρίτη συνεδρίαση της επιτροπής, η τακτική της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου επί του συγκεκριμένου ζητήματος μόνο ως παρελκυστική μπορεί να χαρακτηριστεί. Στα πλαίσια λειτουργίας της επιτροπής δεν πραγματοποιείται καμία συζήτηση επί του θέματος ενώ ταυτόχρονα ο Υπουργός Παιδείας εξαγγέλλει χιλιάδες διορισμούς για τα επόμενα χρόνια κάτι που δε συνδυάζεται με εγγραφή ανάλογου κονδυλίου στον προϋπολογισμό.
Θεωρούμε, δίχως καμία διάθεση μείωσης της σημασίας αλλαγών στο σύστημα υπηρεσιακών μεταβολών, πως η συζήτηση που εξελίσσεται έχει ήδη χάσει το βασικό της, όπως θα έρεπε να είναι, στόχο, την πραγματοποίηση δηλαδή μόνιμων διορισμών. Με αυτή τη βασικότατη επιφύλαξη καταθέτουμε τις προτάσεις μας σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές καταγγέλλοντας ταυτόχρονο την παντελή, όπως διαγράφεται, απουσία πολιτικής βούλησης για την επίλυση του σημαντικότατου ζητήματος των μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση.
Σε σχέση με τις υπηρεσιακές μεταβολές το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταθέτει τις παρακάτω επισημάνσεις – προτάσεις:
Α’ Μεταθέσεις
  • Αναμοριοδότηση (με συγκεκριμένο ορθολογικό τρόπο) όλων των σχολικών μονάδων και προσαρμογή στην 12βαθμη κλίμακα, όπως είναι και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφού η ισχύουσα μοριοδότηση δε στηρίζεται σε ενιαία κριτήρια και δημιουργεί μεγάλες αδικίες.
  • Να γίνει επανακαθορισμός των δυσπρόσιτων σχολείων τα οποία να αναγράφουν ονομαστικά και να μοριοδοτούνται με 18 μόρια (12 το ανώτερο +50%).
  • Να γίνει αλλαγή στη μοριοδότηση των επιμέρους κριτηρίων (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, μονογονεϊκές οικογένειες, συνυπηρέτηση, σύμφωνο συμβίωσης, κλπ).
  • Λήψη μορίων ανάλογα τον τόπο συμφερόντων των εκπαιδευτικών με καθορισμένο συντελεστή βαρύτητας όπου θα λαμβάνεται υπόψη και η χιλιομετρική απόσταση.
  • Σύσταση νέων οργανικών θέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Επίλυση του πολύ μεγάλου ζητήματος για όλες τις ειδικότητες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευση, σύμφωνα με τις ανάγκες των σχολείων μας σε κάθε διδακτικό αντικείμενο.
  • Επανεξέταση - άρση όλων των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων που πραγματοποιήθηκαν χωρίς παιδαγωγικά κριτήρια και οδήγησαν στην απώλεια χιλιάδων οργανικών θέσεων.
  • Κατάργηση των περιοχών μετάθεσης. Σε κάθε ΠΥΣΠΕ μια περιοχή, εκτός, από εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ. νησιά).
  • Τροποποίηση του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/96 για να συμπεριληφθούν και άλλες ασθένειες και να υπάρξει εκσυγχρονισμός της ορολογίας των ασθενειών που συμπεριλαμβάνονται στο συγκεκριμένο άρθρο. Το κεντρικό Συμβούλιο Υγείας θα πρέπει, επιτέλους, να αποφασίσει ποιες ασθένειες θα εντάξει στις ειδικές κατηγορίες ή ποια ποσοστά αναπηρίας.
  • Για τις μεταθέσεις για ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, Διαπολιτισμικά, Πειραματικά και Μειονοτικά σχολεία θα πρέπει να υπάρξει αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου, με ξεκάθαρα κριτήρια αντίστοιχα της γενικής εκπαίδευσης.
  • Σύσταση νέων οργανικών θέσεων στην ειδική αγωγή και δημιουργία Τμημάτων Ένταξης όπου πληρούνται οι προϋποθέσεις με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
  • Η ανάκληση αιτήσεων για μετάθεση να γίνεται μέχρι και την παραμονή της συνεδρίασης του ΚΥΣΠΕ για το ζήτημα αυτό.
  • Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις και αποσπάσεις) να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος κάθε σχολικού έτους (δηλ. το αργότερο μέχρι 21 Ιουνίου), ώστε κάθε νέα σχολική χρονιά να ξεκινά με πλήρη στελέχωση σε εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων
Β΄ Αποσπάσεις
  • Πλήρης μοριοδότηση και των αποσπάσεων σε φορείς και γραφεία έτσι ώστε να γίνονται με διαφανή κριτήρια.
  • Οι αποσπάσεις σε Διευθύνσεις, φορείς, Πανεπιστήμια και στην Κ.Υ. του Υπουργείου Παιδείας να πραγματοποιούνται με μοριοδότηση από το ΚΥΣΠΕ.
  • Επανεξέταση της μοριοδότησης των κριτηρίων απόσπασης, με σκοπό να απαλειφθούν οι όποιες αδικίες διαπιστώθηκαν κατά την τετράχρονη εφαρμογή του συστήματος μοριοδότησης.
  • Ένταξη στις ειδικές κατηγορίες – κατά προτεραιότητα αποσπάσεις- και άλλων κατηγοριών ασθενειών σε αντιστοιχία με την απαραίτητη αναμόρφωση στις μεταθέσεις.
  • Να γίνεται συνεξέταση των αιτήσεων απόσπασης για συνυπηρέτηση συζύγων συναδέλφων που υπηρετούν είτε στην Π.Ε., είτε στη Δ.Ε.
  • Στις εξαιρετικές περιπτώσεις που συνάδελφοί μας αντιμετωπίζουν σοβαρότατα έκτακτα προβλήματα (αιφνίδιος θάνατος συζύγου, σοβαροί τραυματισμοί, κλπ.) το συμβούλιο με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη πρόταση να μπορεί να εισηγείται την απόσπαση των συναδέλφων.
  • Κατάργηση των κατά προτεραιότητα αποσπάσεις συζύγων ένστολων, πανεπιστημιακών, δικαστικών κλπ., που οι σύζυγοί τους έχουν το αμετάθετο. Οι μόνες κατά προτεραιότητα αποσπάσεις αυτών των κατηγοριών πρέπει να είναι των στρατιωτικών, οι οποίοι μετακινούνται χωρίς αίτησή τους. Σε διαφορετική περίπτωση, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί η κατά προτεραιότητα απόσπαση συζύγων εκπαιδευτικών και άλλων κατηγοριών όπως για παράδειγμα εργαζόμενων γονέων που ο/η σύζυγος είναι άνεργος/η και δεν έχει εισοδήματα από άλλες πηγές.

Οι θέσεις της ΟΛΜΕ για τις Μεταθέσεις όπως κατατέθηκαν στην Επιτροπή την Τρίτη 26/1/2016


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - "Σκληρά κομματική και η επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης"


Αθήνα, 29 Ιανουαρίου 2016
 
 
«“Σκληρά” κομματική και η επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης»
 
Ο Συντονιστής της Ο.Δ.Ε. Μορφωτικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Επικρατείας, Καθηγητής κ. Θεόδωρος Φορτσάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
 
«Η επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης, που ολοκληρώθηκε, επιβεβαίωσε δυστυχώς τους χειρότερους φόβους μας. Οι καταγγελίες μας για μια “στημένη διαδικασία”, που διαμόρφωσε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με δύο στοχευμένες νομοθετικές παρεμβάσεις, αποδείχθηκαν απόλυτα βάσιμες.
Όπως και στην επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, το σημαντικότερο προσόν για την επιλογή των νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης αποτέλεσε, σε πολλές περιπτώσεις το “πιστοποιητικό φρονημάτων” που διαθέτουν υπέρ της συγκυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
 Πολύτιμο εργαλείο για την επιλογή των “ημετέρων” αποδείχθηκε η συνέντευξη, κατά τη διεξαγωγή της οποίας σημειώθηκαν προκλητικές αδικίες, με την υπέρμετρη βαθμολόγηση των “δικών μας”, που καταφανώς υστερούσαν στα αντικειμενικά κριτήρια.
Είναι κατάντημα για το Υπουργείο Παιδείας να αυτοσυγχαίρεται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, και να επαίρεται για το δήθεν αδιάβλητο και αντικειμενικό χαρακτήρα της».
 




"Εισαγωγή αθλητών με σημαντικές αγωνιστικές διακρίσεις στις στρατιωτικές σχολές"...ΕΡΩΤΗΣΗ στη Βουλή





ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ
Βουλευτής Επικρατείας - ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Ερώτηση προς τους:
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Νίκο Φίλη
Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Αριστείδη Μπαλτά
Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Πάνο Καμμένο


Θέμα: Εισαγωγή αθλητών με σημαντικές αγωνιστικές διακρίσεις στις στρατιωτικές σχολές

Αθήνα, 29 Ιανουαρίου 2016
Όπως είναι ευρέως γνωστό, η εισαγωγή αθλητών με σημαντικές αγωνιστικές διακρίσεις στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα διέπεται από ευνοϊκό νομοθετικό καθεστώς, ως επιβράβευση για τις σπουδαίες αθλητικές επιδόσεις των υποψήφιων σπουδαστών και γενικότερα, ως κίνητρο ενασχόλησης των νέων μας με τον αθλητισμό, αλλά και για την ενίσχυση του αθλητισμού στα πανεπιστήμια. Αυτό το ευνοϊκό καθεστώς δεν τυγχάνει μέχρι σήμερα εφαρμογής για την εισαγωγή στα ανώτατα στρατιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, παρά την ισοτιμία τους με τα πανεπιστήμια. Κατ’ αυτό τον τρόπο όμως φαίνεται ότι λαμβάνει χώρα άνιση μεταχείριση των αθλητών με σημαντικές αγωνιστικές διακρίσεις που επιθυμούν την εισαγωγή τους στις στρατιωτικές σχολές, αλλά δεν μπορούν να κάνουν χρήση του ευνοϊκού καθεστώτος που διέπει την εισαγωγή τους στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Έτσι και οι στρατιωτικές σχολές στερούνται την παρουσία σημαντικών αθλητών, της οποίας επωφελούνται τα άλλα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Το ζήτημα αυτό φαίνεται ότι απασχολεί ένα μεγάλο αριθμό νέων της Χώρας μας που ασχολείται με τον αθλητισμό, που κατέχει κάποια σημαντική αθλητική διάκριση και που επιθυμεί να εισαχθεί μέσω των πανελλήνιων εξετάσεων στα ανώτατα στρατιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Μάλιστα, ο Συνήγορος του Πολίτη, εξετάζοντας το ζήτημα, έκρινε σκόπιμη την προώθηση  νομοθετικής πρότασης για τη θεραπεία αυτού, την οποία προτίθεται να συμπεριλάβει στην ετήσια έκθεσή του (έγγραφο υπ’ αρ. 210216/398/2016/7-1-2016). Επιβάλλεται επομένως η άμεση εξέταση του ζητήματος από τα εμπλεκόμενα Υπουργεία.
Οι κύριοι Υπουργοί παρακαλούνται να απαντήσουν στα ακόλουθα ερωτήματα:
1)    Υφίσταται άνιση αντιμετώπιση των αθλητών με σημαντικές αγωνιστικές διακρίσεις που επιθυμούν την εισαγωγή τους στα ανώτατα στρατιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα σε σχέση με εκείνους που εισάγονται στα άλλα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα;
2)    Σε ποιες ενέργειες θα προβούν τα αρμόδια Υπουργεία για την ίση εφαρμογή του ιδίου ευνοϊκού καθεστώτος εισαγωγής των αθλητών με σημαντικές αγωνιστικές διακρίσεις και στα ανώτατα στρατιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα;

Ο ερωτών Βουλευτής

Θεόδωρος Π. Φορτσάκης
Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ