Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής ήρθε να επιβεβαιώσει τις πιο απαισιόδοξες εκτιμήσεις. Οτι η πτώση τους ήταν παταγώδης και έκανε πολύ θόρυβο. Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις των τελευταίων περίπου δέκα ετών και αυτό αρκεί για να προβληματίσει και το υπουργείο Παιδείας και γενικότερα εκείνους που συμμετέχουν στη διαμόρφωση του πλαισίου της εκπαίδευσης που παρέχεται. Η δυσκολία των θεμάτων που μπήκαν φέτος, αλλά κυρίως η μείωση των προσδοκιών που κάθε παιδί και η οικογένειά του έχει, αποτελούν τις βασικές αιτίες αυτής της μεγάλης πτώσης. Μια πτώση μάλιστα, την οποία ακολούθησαν όλα τα περιζήτητα και άλλοτε ψηλών βαθμολογιών τμήματα σχεδόν σε όλα τα πεδία γνώσης.
Ενα βασικό χαρακτηριστικό των βάσεων φέτος είναι αυτό που συνδέεται απόλυτα με τη βαθιά οικονομική κρίση, την οποία βιώνουν χιλιάδες παιδιά και οι οικογένειές τους. Πολλές χιλιάδες υποψήφιοι αναγκάζονται να κάνουν επιλογές πανεπιστημιακών σχολών που βρίσκονται στον τόπο διαμονής των οικογενειών τους, ακόμη και αν το αντικείμενο των σπουδών δεν είναι η βασική τους προτεραιότητα. Η μέση ελληνική οικογένεια δεν αντέχει τα έξοδα συντήρησης ώστε τα παιδιά της να σπουδάσουν σε κάποια άλλη πόλη. Δεν είναι η πρώτη χρονιά που συμβαίνει αυτό. Αρχισε από τα πρώτα χρόνια της κρίσης, αλλά φέτος σημειώνεται με ιδιαίτερη ένταση. Για διαφορετικό προσανατολισμό σπουδών ξεκινούν τα παιδιά, σε διαφορετικό αναγκάζονται να καταλήξουν.
Ενα δεύτερο στοιχείο που εύκολα συνάγεται από την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής είναι ότι οι υποψήφιοι οδηγούνται σε επιλογές, όχι με βάση τις πραγματικές επιθυμίες τους να σπουδάσουν το αντικείμενο που προτιμούν, αλλά το αντικείμενο εκείνο που ενδέχεται στο μέλλον να τους επιφυλάξει μια καλύτερη τύχη στην ήδη ρημαγμένη αγορά εργασίας. Ενδεικτική είναι η συνολική πτώση στις σχολές δασκάλων, οι οποίες λίγα χρόνια πριν ήταν από τις πρώτες επιλογές. Η δραματική μείωση των δασκάλων στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση, οδήγησε τα παιδιά σε άλλες επιλογές και τις βάσεις στις σχολές αυτές σε μεγάλη πτώση. Αντίθετα, ανέβηκαν και πάλι οι στρατιωτικές σχολές, κάτι το οποίο αποδίδεται απόλυτα στη σχετικά εύκολη απορρόφηση των υποψηφίων αυτών σε λίγα χρόνια στον ανάλογο επαγγελματικό τομέα.
Υπάρχουν φυσικά αρκετοί ακόμα λόγοι που ερμηνεύoυν την πτώση των βάσεων και στους οποίους αναφέρεται σήμερα η «Εφ.Συν.». Οπως και πολύ περισσότερα μπορούν να ειπωθούν για την παρεχόμενη παιδεία. Ωστόσο είναι λίγο ώς πολύ γνωστά και όλα απορρέουν από μια βασική παραδοχή: την υποχρηματοδότησή της, η οποία ιδιαίτερα στα χρόνια των μνημονίων έχει ενταθεί σε μεγάλο βαθμό. Και μια χώρα που επιφυλάσσει αυτή την τύχη για την παιδεία της, δεν έχει μέλλον…
efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου