Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

ΕΓΙΝΑΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ" - ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο προγραμματισμός του κυβερνητικού επιτελείου για τις απολύσεις,τις  αναγκαστικές αποχωρήσεις, την κινητικότητα υπαλλήλων -διαθεσιμότητα, μετατάξεις-, εν όψει  της επίσκεψης στην Αθήνα των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας στις αρχές Ιουνίου.
Την ερχόμενη εβδομάδα θα δοθεί στα κόμματα από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Αντώνη Μανιτάκη το αναμορφωμένο σχέδιο νόμου «Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις» στο οποίο έχουν γίνει αλλαγές, με αφαίρεση άρθρων αλλά και προσθήκες.

Οι πέντε τροποποιήσεις στο σχέδιο νόμου...Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=515674

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ - ΜΑΝΙΤΑΚΗ, ΧΘΕΣ 30/5/2013, ΜΕ ΠΟΙΑ ΑΤΖΕΝΤΑ?

 Μια πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία-επισήμανση είδαμε σήμερα-31/5/2013- να δημοσιεύεται στο  ενδιαφέρον ιστολόγιο thriskeftika.blogspot.gr, σχετικά με τη χθεσινή συνάντηση του Υφυπουργού Παιδείας Θεόδωρου Παπαθεοδώρου με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνη Μανιτάκη.

Ακολούθως την αναδημοσιεύουμε, προσθέτοντας πως ανάμεσα στα πιθανά θέματα της συνάντησης τα οποία αναφέρονται στην ανάρτηση του ιστολογίου "ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ", θα μπορούσε να είναι-λέμε εμείς-και το θέμα της Γνωμοδότησης περί Μισθολογικής-Βαθμολογικής υποβάθμισης εκπαιδευτικών...


"Συνάντηση Παπαθεοδώρου-Μανιτάκη για θέματα εκπαίδευσης

Πέρασε στα ψιλά των ειδήσεων η χθεσινή συνάντηση του Υφυπουργού Παιδείας Θεόδωρου Παπαθεοδώρου με τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνη Μανιτάκη. Όπως αναφέρει ΤΟ ΒΗΜΑ σε δημοσίευμα του για άλλο ζήτημα «ο κ. Παπαθεοδώρου συναντήθηκε χθες, Πέμπτη, με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Αντώνη Μανιτάκη, με τον οποίο συνομίλησε για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής». 
Η είδηση έχει ίσως μεγαλύτερη σημασία αν συνδυαστεί με την διαδικασία καταγραφής κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ολοκληρώθηκε χθες και έδειξε, μέσα από τον αλγόριθμο που χρησιμοποιήθηκε από το Πληροφοριακό Σύστημα του Υπ. Παιδείας,
πλήθος πλεονασμάτων εκπαιδευτικών σε όλους σχεδόν τους κλάδους και σε όλες τις περιοχές της χώρας.

Άλλωστε έγγραφο που διέρρευσε πριν δύο μέρες από σύσκεψη του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας ανέφερε ότι οι 12.500 δημόσιοι υπάλληλοι που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα τον Ιούνιο θα πρέπει να προέρχονται κυρίως από τα υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών."

ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ(Ε.Δ.Α.Δ) ΓΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ ΑΠΟ ΣΧΟΛΕΙΑ


 Για παραβίαση του δικαιώματος στην εκπαίδευση και των διατάξεων της Σύμβασης που απαγορεύουν τις διακρίσεις, καταδικάστηκε η Ελλάδα από το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην υπόθεση "Λαβίδας και άλλοι κατά Ελλάδος", μετά την εκδίκαση της προσφυγής 23 γονέων Ρομά, που διαμαρτυρήθηκαν για τον αποκλεισμό των παιδιών τους από τα δημοτικά σχολεία της περιοχής και την υποχρεωτική εκπαίδευση τους σε σχολεία μόνον για παιδιά Ρομά. Το Δικαστήριο υποχρέωσε την Ελλάδα να καταβάλλει από 1.000 ευρώ στον κάθε αιτούντα, ως αποζημίωση για ηθική βλάβη και να πληρώσει και 2.000 ευρώ για τα δικαστικά έξοδα.
Οι προσφεύγοντες εκπροσωπήθηκαν στο Δικαστήριο από το Ελληνικό Παρατηρητήριο του Ελσίνκι.
Στην απόφαση του το Δικαστήριο επικρίνει το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας διότι, όπως υποστηρίζει, δεν έκανε τίποτα για να άρει τον κοινωνικό αποκλεισμό των παιδιών Ρομά από τα εκπαιδευτήρια της περιοχής παρόλο που είχε ενημερωθεί επισήμως μέσω δύο επιστολών και σχετικής έκθεσης, για τις εθνοτικές διακρίσεις που υφίσταντο τα παιδιά των Ρομά στα σχολεία στις Σοφάδες.
Επικαλείται δε σχετική δήλωση της Επιτρόπου Βίβιαν Ρέντινγκ, σύμφωνα με την οποία τα μέτρα τα οποία ελήφθησαν από την πλευρά των ελληνικών αρχών δεν ήταν αρκετά για να τεθεί τέρμα στην πολιτική φυλετικού διαχωρισμού των παιδιών Ρομά από τα άλλα.

Αναδημοσίευση από www.kathimerini.com.cy/index.php

Θέση ΠΕ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ/ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ για το ΔΗΜΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ


Ο Δήμος Χαλκίδας ανακοινώνει την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά ενός (1) ατόμου για την ανάγκη υλοποίησης του Υποέργου «Λειτουργία του Κέντρου Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών θυμάτων βίας» στο Δήμο Χαλκιδέων, που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του έργου με τίτλο «Ανάπτυξη Δομών και Υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προς όφελος των γυναικών και για την καταπολέμηση της βίας- Δημιουργία Κέντρων Συμβουλευτικής Υποστήριξης γυναικών θυμάτων βίας σε τοπικό επίπεδο» της κατηγορίας πράξης του ευρωπαϊκού προγράμματος «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007-2013» του Άξονα Προτεραιότητας “Ενδυνάμωση των πολιτικών ισότητας σε όλο το εύρος της δημόσιας δράσης στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου” στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ (ΕΤΠΑ-ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΥΝΟΧΗΣ-ΕΚΤ), και συγκεκριμένα του εξής, ανά υπηρεσία, έδρα, ειδικότητα και διάρκεια σύμβασης, αριθμού ατόμων:
ΠΕ Κοινωνιολόγων/ Κοινωνικής Πολιτικής 1
Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται στο Γραφείο Προσωπικού της Δ/νσης Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου Χαλκιδέων στην οδό Μεγασθένους και Ληλαντίων 34, Τ.Κ. 34100, Χαλκίδα, 2ος όροφος, υπεύθυνη κ. Παυλάκη Σοφία από την Παρασκευή 31/05/2013 μέχρι και την Κυριακή 09/06/2013.

Αναδημοσίευση:www.proson.gr

"Αόρατα τα άτομα με αναπηρία για την Στατιστική Υπηρεσία" αναφέρει σε Δελτίο Τύπου η Ε.Σ.ΑμεΑ

  
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με ανοιχτή επιστολή της η ΕΣΑμεΑ καταγγέλλει την απουσία στατιστικών και δεδομένων σχετιζόμενων με την αναπηρία και την επίπτωση αυτών στο σχεδιασμό δημοσίων πολιτικών και καταθέτει τις προτάσεις της για τη συμμόρφωση με τις επιταγές της νεότερης εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Ήδη κατά την διαβούλευση του νομοσχεδίου σύστασης της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) η Συνομοσπονδία είχε υποβάλλει συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με την αναγκαιότητα ανάπτυξης ειδικών δεικτών και την διενέργεια ερευνών εστιασμένων στην αναπηρία. Δυστυχώς, δεν εισακούστηκε, με τραγικό αποτέλεσμα σήμερα, που η Ευρώπη καθιερώνει την Αναπηρία ως ειδικό εκ των προτέρων όρο για την υπογραφή Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης, η χώρα μας να μην είναι σε θέση να αναπτύξει καμία αξιόπιστη πολιτική για το 18% του ελληνικού λαού λόγω έλλειψης σχετικών στοιχείων! Και αυτό με ευθύνη της ΕΛ.ΣΤΑΤ.!
Τα άτομα με αναπηρία/ χρόνια πάθηση και οι οικογένειές τους αποτελούν πλέον «αόρατους» πολίτες που απουσιάζουν συστηματικά από τις πολιτικές και τους σχεδιασμούς όλων των υπουργείων και των περιφερειών, σε αντίθεση με άλλες ομάδες (μονογονεϊκές οικογένειες, Ρομά κ.λπ.) για τις οποίες - αν και μικρότερες πληθυσμιακά - υπάρχουν εκτενείς αναφορές βασισμένες σε έρευνες, δείκτες και συγκρίσιμα στοιχεία που επιτρέπουν την ανάπτυξη και παρακολούθηση συγκεκριμένων πολιτικών για την υποστήριξή τους.

Η έλλειψη αυτή στις σημερινές συνθήκες κρίσης είναι ιδιαίτερα αισθητή σε νευραλγικούς τομείς της ελληνικής πραγματικότητας, όπως η ανεργία και η φτώχεια. Έτσι στην παρουσίαση π.χ. στατιστικών δεικτών για την ανεργία, δεν υπήρξε και συνεχίζει να μην υπάρχει ούτε μία αναφορά για την ανεργία των ατόμων με αναπηρία, η οποία ακολούθως οδηγεί και στην απουσία στοχευμένων πολιτικών για την ένταξη τους στην αγορά εργασίας και στην απασχόληση. Ανάλογη είναι η έλλειψη δεικτών και στοιχείων για τη φτώχεια που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αναπηρία.

Αναπηρία και φτώχεια συνήθως συναντώνται μαζί και αλληλοτροφοδοτούνται. Παρά ταύτα δείκτες, που να δείχνουν πόσο συχνά συναντάται η φτώχεια στα άτομα με αναπηρία/ χρόνια πάθηση ή πόσες είναι οι οικογένειες στις οποίες συναντάται η φτώχεια και στη φροντίδα τους έχουν κάποιο μέλος με αναπηρία, είναι άγνωστοι και μη μετρήσιμοι για την ΕΛ.ΣΤΑΤ.

Πρόκειται για ένα μεγάλο κενό που πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστεί, ιδιαίτερα μάλιστα σήμερα στις συνθήκες της κρίσης και των μνημονίων που πλήττουν βάναυσα αυτή την κατηγορία πολιτών και τις οικογένειές τους.

Θύματα κοινωνικού αποκλεισμού, διακρίσεων και βίας είναι τα παιδιά με αναπηρία, σύμφωνα με τη Unicef

 
Από τις πιο ευάλωτες κατηγορίες πληθυσμού είναι τα παιδιά με αναπηρία, τα οποία πέφτουν πολύ εύκολα θύματα κοινωνικού αποκλεισμού, διακρίσεων και βίας, εκτιμά η Unicef σε έκθεσή της.

Σύμφωνα με την έκθεση αυτή που τιτλοφορείται: «Η Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο 2013» και η οποία φέτος είναι αφιερωμένη στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τα παιδιά με αναπηρίες αντιμετωπίζουν τρεις με τέσσερις φορές μεγαλύτερο κίνδυνο από τα υπόλοιπα να πέσουν θύματα σωματικής και σεξουαλικής βίας, έχουν λιγότερες πιθανότητες πρόσβασης στις υπηρεσίες υγείας ή στην εκπαίδευση και είναι περισσότερο εκτεθειμένα στη φτώχεια. Μάλιστα σε πολλές χώρες τα εγκαταλείπουν ή τα κλείνουν σε ιδρύματα, υπογραμμίζεται στην έκθεση.

«Καμία κατηγορία παιδιών δεν είναι τόσο παραμελημένη, σχεδόν αόρατη στους άλλους, απ' ό,τι τα παιδιά με αναπηρίες», δήλωσε στο Ανόι ο γενικός διευθυντής της Unicef 'Αντονι Λέικ πριν από τη δημοσιοποίηση της έκθεσης.

Καθώς τα παιδιά αυτά δεν έχουν καμία σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και δεν ενημερώνονται για τους κινδύνους όσον αφορά το AIDS, αντιμετωπίζουν μεγάλο κίνδυνο να υποστούν σεξουαλική κακοποίηση και να προσβληθούν από το θανατηφόρο αυτόν ιό, επισημαίνει η έκθεση.

«Τα παιδιά αυτά δε δηλώνονται κατά τη γέννησή τους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν δεν είναι η αναπηρία τους, αλλά οι διακρίσεις σε βάρος τους. Και καμιά φορά, όπως στην περίπτωση των αλμπίνων της Τανζανίας, τα σκοτώνουν στο όνομα των δεισιδαιμονιών που συνδέονται με τη μαύρη μαγεία» τόνισε ο Λέικ.

Άνθρωποι με αλμπινισμό, μια γενετική ασθένεια με χαρακτηριστικό το λευκό χρώμα στο δέρμα και τις τρίχες των μαλλιών και ολόκληρου του σώματος, είναι θύματα διακρίσεων σε πολλές περιοχές της Αφρικής όπου πιστεύουν ότι τα γεννητικά τους όργανα έχουν υπερφυσικές ικανότητες.

Σύμφωνα με την έκθεση της Unicef, τα κορίτσια με αναπηρίες έχουν λιγότερες πιθανότητες από τα αγόρια να έχουν τροφή και φροντίδα.

Κανένα αξιόπιστο στοιχείο δεν είναι σήμερα διαθέσιμο όσον αφορά τον αριθμό των παιδιών με αναπηρία στον κόσμο. Μια εκτίμηση για 93 εκατομμύρια-δηλαδή τουλάχιστον ένα στα 20 παιδιά 14 ετών-απέχει πολύ από την πραγματικότητα, εκτιμά η Unicef.


Αναδημοσίευση:tvxs.gr 

Ο ρόλος του δασκάλου στο ενταξιακό σχολείο. Ειδική Αγωγή- Προσόντα του εκπαιδευτικού της Ειδικής Αγωγής


ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ: ΜΑΣΤΟΡΟΔΗΜΟΥ ΧΡΥΣΑ - ΜΙΧΑΛΑΡΕΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ - ΜΠΟΝΙΑ ΒΕΛΗΣΣΑΡΙΑ

 Η συζήτηση ή ο διάλογος για την εκπαίδευση απ’ ότι φαίνεται μέχρι πριν λίγα χρόνια ξεχνούσε να συμπεριλάβει την Ειδική Αγωγή, γεγονός που καταντούσε πλέον μόνιμη αρρώστια του εκπαιδευτικού συστήματος. Όπως τονίζει ο Δελλασούδας (2005), η Ειδική Αγωγή στη χώρα μας παρακολουθεί την αντίστοιχη στάση του δυτικού κόσμου, κυρίως μετά από το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο,...Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://ypatiaedu.blogspot.gr/2013/05/blog-post_28.html

Εξοπλίζονται τα ειδικά σχολεία της Περιφέρειας Θεσσαλίας

 Εξοπλίζονται τα ειδικά σχολεία 

Θα διατεθούν από την περιφέρεια Θεσσαλίας 2,7 εκατ. ευρώ


Ολοκληρώνεται το πρόγραμμα που αφορά στον εξοπλισμό των Ειδικών Σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Θεσσαλίας συνολικού προϋπολογισμού 2.686.834,30 €, με την ένταξη του έργου «Εξοπλισμός 2/θ Eιδικού Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου και για το τμήμα ένταξης Γυμνασίου Σκιάθου», με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Χωρικής Ενότητας «Θεσσαλία – Στερεά Ελλάδα – Ήπειρος 2007-2013». 
Συγκεκριμένα, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Θεσσαλίας, υπογράφηκε από τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, η χρηματοδότηση του τελευταίου έργου από τον Άξονα Προτεραιότητας 4 «Αειφόρος Ανάπτυξη και Ποιότητα Ζωής στη Θεσσαλία».
Όπως ανέφερε ο κ. Κ. Αγοραστός: «Μέσω του ΕΣΠΑ, υλοποιούμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού 2,7 εκατ. ευρώ, με στόχο των εξοπλισμό όλων των ειδικών σχολείων της Θεσσαλίας. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες υποδομές στα σχολεία αυτά, ώστε να λειτουργήσουν σωστά και να εκπληρώσουν το βασικό σκοπό τους, δηλαδή την επανένταξη των παιδιών με ειδικές ικανότητες στο εκπαιδευτικό σύστημα και την προετοιμασία τους για την ισότιμη ενσωμάτωση τους στο κοινωνικό σύνολο. Ο εξοπλισμός αυτός καλύπτει εκπαιδευτικές ανάγκες,  ταυτόχρονα όμως βοηθά στην ενδυνάμωση, φυσική και πνευματική, της αυτονομίας του κάθε ατόμου».
Ο εξοπλισμός του διθέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Σκιάθου και του τμήματος ένταξης του Γυμνασίου Σκιάθου, προϋπολογισμού 19.766,40 εκ. Ευρώ, συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.) και περιλαμβάνει:
• Ειδικό εξοπλισμό για παιδιά με κινητικά προβλήματα
• Εξοπλισμό γυμναστικής, αθλοπαιδιών και ψυχοκινητικής αγωγής
• Εξοπλισμό φυσιοθεραπείας
• Διαδραστικούς πίνακες
• Υπολογιστές – μηχανές γραφείου/Συσκευές ήχου και εικόνας
• Έπιπλα
• Λοιπό εξοπλισμό.
Ο εξοπλισμός αυτός περιλαμβάνεται στους εγκεκριμένους πίνακες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και οι προδιαγραφές του εναρμονίζονται με τις εγκεκριμένες από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης (ΥΠΔΒΜΘ).
Στο πλαίσιο της σχετικής πρόσκλησης της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Θεσσαλίας μέχρι σήμερα χρηματοδοτείται ο εξοπλισμός 95 Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Ειδικά Σχολεία και Τμήματα Ένταξης) της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Κατάλληλα εξοπλισμένες οι υπόψη μονάδες υποστηρίζουν την προσπάθεια εκπλήρωσης του βασικού τους στόχου  που είναι να συμπεριλάβουν και να επανεντάξουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στο εκπαιδευτικό σύστημα, παρέχοντάς τους όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

Αναδημοσίευση www.trikaladay.gr

ΤΑ ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ ΤΩΝ 10 Α.Ε.Ι & 1 Τ.Ε.Ι-ΙΔΡΥΣΕΙΣ/ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ/ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ/ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΙΕΣ



  ΤΑ ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ ΤΩΝ 10 Α.Ε.Ι & 1 Τ.Ε.Ι

69. Μετονομασία Τμημάτων – Συγχώνευση Τμημάτων
− Κατάργηση Παραρτήματος – Κατάργηση Τμη−
μάτων− Συγκρότηση Σχολών του Τ.Ε.Ι. Πειραιά
...
70. Κατάργηση και Συγχώνευση Τμημάτων, Κατάρ−
γηση, Μετονομασία και Συγκρότηση Σχολών στο
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
..............................................
71. Ίδρυση Σχολής Καλών Τεχνών στην Ανώτατη Σχο−
λή Καλών Τεχνών. .........................................................................

72.
Μετονομασία Τμήματος, συγχώνευση Τμήματος
και ίδρυση−συγκρότηση και ανασυγκρότηση Σχο−
λών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
........
73.
Κατάργηση τμημάτων και ίδρυση Σχολών στο
Πολυτεχνείο Κρήτης
...................................................................
74.
Ίδρυση Σχολών−κατάργηση Τμήματος και ίδρυση
κατεύθυνσης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς
...............
75.
Ίδρυση Σχολών στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
...
76.
Ίδρυση Σχολών – κατάργηση συγχώνευση, με−
τονομασία Τμημάτων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
..........................
77. Ίδρυση−Συγκρότηση Σχολών στο Χαροκόπειο
Πανεπιστήμιο.
....................................................................................
78. Ίδρυση−Συγκρότηση Σχολών στο Οικονομικό Πα−
νεπιστήμιο Αθηνών
.......................................................................
79.
Ίδρυση Σχολών, κατάργηση Τμήματος , μετονο−
μασία Τμήματος, συγχώνευση ειδικεύσεων στο
Ιόνιο Πανεπιστήμιο
.......................................................................
80. Ίδρυση Σχολών, κατάργηση Τμήματος και μετονο−
μασία Τμημάτων στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο
Αθηνών.
......................
 ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ 11 ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ

ΦΕΚ A 119 - 28.05.2013
Ημερομηνία κυκλοφορίας 29.05.2013 Σελίδες 20 (1823 - 1842)

Εγκατάσταση λογισμικού για δυσλεκτικούς μαθητές σε σχολεία


Δείτε το  έγγραφο του ΥΠΑΙΘΠΑ, σχετικά με την έγκριση εγκατάστασης λογισμικού για δυσλεκτικούς μαθητές σε σχολεία της επικράτειας ΕΔΩ

www.edunea.gr

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ-ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΩΝ & ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ(Ε.Ε.Β.Ε.Π)





Αθήνα, 29 Μαΐου 2013



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ                                      



ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ

Η ελληνική κοινωνία πληροφορείται τις τελευταίες μέρες τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση προσπαθεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των Μνημονίων που η ίδια έχει υπογράψει, σχετικά με τη μείωση των δημοσίων υπαλλήλων.

Η κυβέρνηση έχει επιλέξει την διάλυση του κοινωνικού κράτους, καταργώντας σημαντικούς φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι οποίοι είναι στην υπηρεσία του πολίτη επί δεκαετίες. Παράλληλα έχει επιλέξει να σβήσει και την ιστορική μνήμη, καταργώντας μαζί και τους φορείς ιστορικής μνήμης και πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως είναι οι δημόσιες και δημοτικές βιβλιοθήκες. Η Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων & Επιστημόνων Πληροφόρησης (ΕΕΒΕΠ) καταγγέλλει τη στάση αυτή της κυβέρνησης, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει βρει τα εξιλαστήρια θύματα των περικοπών και των απολύσεων σε δύο σημαντικότατους τομείς της κοινωνίας: την Παιδεία και τον Πολιτισμό.

Η Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων & Επιστημόνων Πληροφόρησης (ΕΕΒΕΠ) καταγγέλλει επίσης την επικείμενη κατάργηση δημοσίων και δημοτικών βιβλιοθηκών και τις απολύσεις εκατοντάδων εργαζομένων που απασχολούνται σε αυτές. Δυστυχώς η κυβέρνηση αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων και λειτουργεί για ακόμη μια φορά με πρόχειρο, απρογραμμάτιστο, και ανακόλουθο τρόπο, θεωρώντας ότι οι βιβλιοθήκες, ως  πυλώνες της δημοκρατίας, της ανάπτυξης και του πολιτισμού, δεν είναι απαραίτητες στην κοινωνία της γνώσης και  επιλέγεινα ξεκινήσει τη διαδικασία κατάργησής τους.

Σύμφωνα με διαρροές (προσφιλής τακτική της κυβέρνησης) ένας σημαντικός αριθμός (ακόμη δεν είναι γνωστός ο ακριβής) δημοτικών βιβλιοθηκών σε όλη την Ελλάδα και κυρίως στο λεκανοπέδιο της Αττικής (περίπου 20) και 46 δημόσιες: Αίγινας, Αρεόπολης, Βυτίνας, Δελφών,  Λευκάδας, Μηλιών, Μολάων, Πεταλιδίου, Μήθυμνας, Ζακύνθου, Ζαγοράς, Ανδρίτσαινας, Σάμου, Σιάτιστας, Βέροιας, Χίου, Γρεβενών, Καλαμάτας, Δράμας, Έδεσσας, Ελευθερούπολης, Πύλης, Καρπενησίου, Κέρκυρας, Κιλκίς, Κόνιτσας, Λαμίας, Ληξουρίου, Λιβαδειάς, Ναυπάκτου, Μυτιλήνης, πρόκειται να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν.

Απ’ ό,τι φαίνεται η ελληνική πολιτεία αγνοεί ή θέλει να αγνοεί το σημαντικό κοινωνικό ρόλο που επιτελούν οι δημόσιες και δημοτικές βιβλιοθήκες στις τοπικές κοινωνίες. Επιπλέον οι περισσότερες από αυτές διαθέτουν συλλογές εθνικής σημασίας και σπάνια ιστορικά τεκμήρια. Αγνοεί επίσης και το θεσμικό ρόλο της βιβλιοθήκης, ως πυλώνα δημοκρατίας για κάθε ευνομούμενη κοινωνία, καθώς και την αναπτυξιακή της διάσταση ως καίριο ζήτημα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης. Την περίοδο που οι βιβλιοθήκες, ως χώροι κοινωνικής συνοχής αποτελούν ασφαλές καταφύγιο και διέξοδο για χιλιάδες πολίτες, έρχεται  η απόφαση  να διαλύσει όλα όσα έχουν γίνει με κόπο, μεράκι από τους συναδέλφους για πολλές δεκαετίες, αφανίζοντας και καταστρέφοντας τις κοιτίδες γνώσης και πολιτισμού στις τοπικές κοινωνίες, καθιστώντας παράλληλα επισφαλές και το εργασιακό μέλλον των εργαζόμενων σε αυτές.

Το κόστος λειτουργίας τους είναι μηδαμινό σε σχέση με τα ποσά που κατασπαταλώνται σε γιορτές και πανηγύρια. Τα οφέλη τους προς την κοινωνία πολλαπλάσια. Η επίκληση των υποχρεώσεων της χώρας μας προς τους δανειστές της δεν μπορεί να αποτελεί άλλοθι για την επιστροφή στη βαρβαρότητα μιας αμόρφωτης και μισαλλόδοξης κοινωνίας.

Καλούμε την κυβέρνηση να αναθεωρήσει τις όποιες σκέψεις της για κατάργηση του θεσμού των δημόσιων και δημοτικών βιβλιοθηκών, να συνδιαλαγεί με τους εμπλεκόμενους φορείς για τον εξορθολογισμό και εμπλουτισμό των λειτουργιών τους και να στηρίξει έμπρακτα τα δημοκρατικά κεκτημένα της κοινωνίας μας.

Καλούμε τους συναδέλφους που εργάζονται σ’ αυτές τις βιβλιοθήκες να κινητοποιηθούν ώστε να υπερασπιστούμε όλοι μαζί το θεσμό και το εργασιακό τους μέλλον. Καλούμε όλη την βιβλιοθηκονομική κοινότητα να αντιδράσει δυναμικά και συντεταγμένα γιατί οι βιβλιοθήκες μας είναι ο θεσμός εκείνος που υπηρετεί την γνώση, την μνήμη και τον πολιτισμό αυτής της χώρας και εν τέλει τους πολίτες.


                                                         Το ΔΣ της ΕΕΒΕΠ


"Ο ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ ΛΕΜΟΝΗΣ ΚΑΙ Η ΟΜΟΡΦΗ ΚΡΕΜΜΥΔΩ "- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 5ου ΕΙΔΙΚΟΥ Δ.Σ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ-ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ "Χ.ΤΣΑΚΙΡΗΣ", ΛΑΓΚΑΔΑ 211-ΤΕΤΑΡΤΗ 5/6/2013-20:00 ΜΕ 21:00


ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2013 ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 5ουΕΙΔΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΚΑΡΠΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΟ:
  
"Ο ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ ΛΕΜΟΝΗΣ ΚΑΙ Η ΟΜΟΡΦΗ ΚΡΕΜΜΥΔΩ "
 ΤΟΥ Γ.ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗ 

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
 ΘΑ ΧΑΡΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΑΣ ΔΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΑΣ.

ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΝΑΠΗΡΙΚΟΥ ΑΜΑΞΙΔΙΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. 

ΑΠΟ ΤΟ Δ.Σ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ: ΘΕΟΦΑΝΙΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
 ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ – αλλά ΟΧΙ ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ – για την Κατάταξη των Εκπαιδευτικών




Αθήνα, 29-5-2013
 Αριθμ. Δ.Τ.: 051

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ – αλλά ΟΧΙ ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΣ – για την Κατάταξη των Εκπαιδευτικών

Την Παρασκευή 24 Μαΐου 2013 συζητήθηκε στην Βουλή η με αρ. 1.451/21-5-2012 επίκαιρη ερώτηση του επίτιμου Προέδρου της Βουλής, Βουλευτή Β’ Αθήνας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Απόστολου Κακλαμάνη προς τον Υπουργό Παιδείας, για την «…κατάργηση διατάξεων του Ν.1566/85 που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία της δευτεροβάθμιας τεχνολογικής εκπαίδευσης…»[1].
Ο κ. Κακλαμάνης ρώτησε τον Υπουργό «…αν προτίθεται να σεβαστεί τις ρυθμίσεις του Ν. 1566/85, για την υπηρεσιακή κατάσταση των 14.000 τεχνολόγων εκπαιδευτικών των κλάδων … ή θ’ αποδεχθεί προκατασκευασμένες γνωμοδοτήσεις σφαγιασμού των νομοθετημένων δικαιωμάτων τους…» και εν προκειμένω, αν θα αποδεχθεί τη γνωμοδότηση 54/2013 του Ν.Σ.Κ., σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί Τεχνικών Ειδικοτήτων (ΠΕ16, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ20 και ΤΕ01) θα υποβιβασθούν περαιτέρω οικονομικά και βαθμολογικά.
Για το θέμα αυτό, η Ομοσπονδία μας είχε από καιρό ανταλλάξει αλληλογραφία με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με σκοπό να οργανώσει την άμυνα των εκπαιδευτικών απέναντι στην απαράδεκτη αυτή γνωμοδότηση (βλ. σχετικά την με αρ. 203/7-5-2013 επιστολή μας και την με αρ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.31.32/ 1650/13023/14-5-2013 απάντηση του Υπουργείου, με την οποία μας διαβίβασε όλα τα συνοδευτικά έγγραφα που αναφέρονται στην επίμαχη γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ.).
Στη συνέχεια, μετά τη νομική στοιχειοθέτηση του θέματος, εκδώσαμε το με αρ. 050/22-05-2013 Δελτίο Τύπου με θέμα «Βόμβα στα θεμέλια της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης»[2], το οποίο αποστείλαμε σε όλους τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, στα Μ.Μ.Ε. και στους συναδέλφους.
Εκτός από την Επίκαιρη Ερώτηση του κ. Κακλαμάνη, έχουν πλέον κατατεθεί στη Βουλή σωρεία ερωτήσεων Βουλευτών, από τις οποίες ενδεικτικά αναφέρουμε όσες με οποιονδήποτε τρόπο μας κοινοποιήθηκαν:
1. Η με αρ. 10.949/23-5-2013 ερώτηση Βουλευτών της Ν.Δ. με θέμα: «Αλλαγή βαθμολογικής - μισθολογικής κατάταξης εκπαιδευτικών» (Μ. Παπαδόπουλος, Γ. Βλάχος, Μ. Βαρβιτσιώτης, Ε. Αυγενάκης, Ε. Κωνσταντινίδης)[3].
2. Η με αρ. 10.962/23-5-2013 ερώτηση Βουλευτών του Κ.Κ.Ε. με θέμα: «Μισθολόγιο εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ειδικότητες ΠΕ16, ΠΕ17, ΠΕ18 και ΠΕ20 και ΤΕ01» (Ι. Γκιώκας, Ε. Γερασιμίδου, Χ. Κατσώτης)[4].
3. Η με αρ. 10.974/24-5-2013 ερώτηση Βουλευτού των ΑΝ.ΕΛ. με θέμα: «Βόμβα στα θεμέλια της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» (Μ. Κόλλια-Τσαρουχά)[5].

Με ικανοποίηση ακούσαμε τον Υφυπουργό Παιδείας, κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου, να τοποθετείται στο θέμα, δεσμευόμενος επίσημα εκ μέρους της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας από το βήμα της Βουλής στις 24-5-2013, ότι ΔΕΝ θα κάνει αποδεκτή την ως άνω γνωμοδότηση. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι:
«το Υπουργείο Παιδείας δεν πρόκειται να συναινέσει σε καμία περίπτωση στη διαμόρφωση εκπαιδευτικών πολλών ταχυτήτων εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας και αυτό να το θεωρήσετε όχι απλώς ως δέσμευση, αλλά ως πεποίθηση... Η θέση του Υπουργείου Παιδείας είναι ότι ο Ν. 4024 και οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αφορούν σε τυπικά προσόντα εκπαιδευτικών τα οποία ρυθμίζονται με ειδικότερες διατάξεις... Αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει ότι κατέχουν τα τυπικά προσόντα διορισμού και κατάταξης των εκπαιδευτικών, τα οποία προβλέπονται στις διατάξεις 12, 13, 14 … του Ν. 1566/1985 για την πλήρωση των θέσεων της κατηγορίας στην οποία υπηρετούν… Τρίτον, θεωρώ ότι προδήλως το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δεν έλαβε υπ’ όψιν του ότι τα τυπικά προσόντα κατάταξης των εκπαιδευτικών σε μείζονες κατηγορίες, ανά επίπεδο μόρφωσης, διαφοροποιούνται, όπως προανέφερα, με βάση το Ν. 1566 και μόνο…» (βλ. τα Πρακτικά της Βουλής, ΙΕ΄Περίοδος, Σύνοδος Α΄, Συνεδρίαση ΡΠΔ’, Παρ. 24-5-2013)[6].
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που προκαλείται και δημιουργείται θέμα με την κατάταξη των εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων στο ενιαίο βαθμολόγιο – μισθολόγιο. Το Νοέμβριο του 2011, με την εφαρμογή του νόμου 4024/2011, είχε τεθεί και πάλι το ερώτημα, οπότε το Υπουργείο Παιδείας είχε τοποθετηθεί υπέρ του κλάδου των εκπαιδευτικών με το με αρ. πρωτ. 134780/∆2/30-11-2011 έγγραφο της Διεύθυνσης Προσωπικού της Γενικής Δ/νσης Διοίκησης (Α. Πασχαλίδης, δ/ντής)[7].
Για να μη βρεθούμε λοιπόν και πάλι στο μέλλον στην ίδια θέση, να υπερασπιζόμαστε δηλαδή τα αυτονόητα δικαιώματα των εκπαιδευτικών,

θεωρούμε επιβεβλημένο

να υπάρξει ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ από το Υπουργείο Παιδείας, με κατάθεση τροπολογίας, με την οποία να ρυθμίζονται οριστικά και αμετάκλητα όλα τα παραπάνω θέματα κατάταξης, με βάση το ειδικό «προσοντολόγιο» των εκπαιδευτικών του Ν.1566/1985, λαμβάνοντας υπόψη  (για την διασφάλιση της ισονομίας) και τα τυχόν επιπλέον έτη σπουδών του βασικού τους πτυχίου (παρ.2, αρ.14, Ν.1566/1985).

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.