Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ - ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ - ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Ο εκλεκτός συνάδελφος και Οργανωτικός Γραμματέας της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α Γιάννης Τότσιος, προέβη σε σχολιασμό ερωτήματός μου το οποίο αναρτήθηκε στο ιστολόγιο του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α - ΣΤΕΛΛΑ, την Τρίτη 2 Ιουλίου 2013 και είχε να κάνει με το θέμα που έχει δημιουργηθεί με τις προβλέψεις της Απόφασης Μεταθέσεων του Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π 2013-14.
Δείτε ακολούθως το ερώτημα που έθεσα διαμέσου του ιστολογίου, το σχόλιο του συναδέλφου και την απάντησή μου επ αυτού.

ΕΡΩΤΗΜΑ

Με ποιά λογική οι μετατιθέμενοι/ες από ΚΕ.Δ.Δ.Υ σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Σ.Μ.Ε.Α.Ε) οφείλουν να παρουσιασθούν, σύμφωνα με την Απόφαση μεταθέσεων Ε.Ε.Π/Ε.ΒΠ  2013-14(ΑΔΑ: ΒΕΖΘ9-Η7Κ), στη νέα τους  θέση στα τέλη Ιουνίου  και οι μετατιθέμενοι/ες από Σ.Μ.Ε.Α.Ε σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ την 1η Σεπτεμβρίου, τη στιγμή που οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε κλείνουν για τους θερινούς μήνες  ενώ τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ λειτουργούν;

ΣΧΟΛΙΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ 

Αγαπητέ συνάδελφε και Πρόεδρε της ΠΟΣΕΕΠΕΑ , τιμής ένεκεν , εκτίθεστε και μάλιστα πανελλαδικά. Η απόφαση μεταθέσεων αναφέρει ρητά ΠΔ 100/1997,αρθ.6. Επίσης, που αναφέρετε ότι το ΚΕΔΔΥ λειτουργεί τους Θερινούς μήνες; Λειτουργεί με προσωπικό ασφαλείας , όπως ακριβώς και οι μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έτσι οι μετατιθέμενοι/ες ειδικά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υποχρεωτικά βάσει νόμων εκτελούν θερινή υπηρεσία.
 
Με τιμή
ΤΟΤΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ 
  
Αγαπητέ Γιάννη,
 

ως γνωστόν και σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας(Αρ.Πρωτ: 28911/Γ6/12-03-2007), τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ λειτουργούν κανονικότατα, προβαίνοντας σε αξιολογήσεις μαθητών κ.λ.π έως 10 Ιουλίου έκαστου έτους και ακολούθως έως 31 Αυγούστου με προσωπικό ασφαλείας καθημερινώς. 

Το καθεστώς δε αυτό, το λεγόμενο προσωπικό ασφαλείας δηλαδή, ουδεμία σχέση έχει με το κατά τους θερινούς μήνες καθεστώς υπηρεσίας των συναδέλφων της Δ/θμιας εκπ/σης. Στην περίπτωση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ ομιλούμε περί καθημερινής λειτουργίας και όχι περί λειτουργίας μιας φοράς την εβδομάδα που ισχύει για τα σχολεία της Δ/θμιας εκπ/σης.
 

Όσον αφορά στο Π.Δ 100/1997, εξεδόθη το έτος 1997 εποχή κατά την οποία τα ΚΕΔΔΥ υπήρχαν στο μυαλό κάποιων πρωτοπόρων και μόνον(Ο θεσμός συνεστήθη κατά το έτος 2001)και προφανώς οι διατάξεις του αφορούν στις μεταθέσεις από σχολική μονάδα σε άλλη σχολική μονάδα, όπου δεν τίθεται θέμα.
 
Στο ερώτημα που ανήρτησα στο ΣΕΕΠΕΑ ΣΤΕΛΛΑ ΔΕΝ ΘΕΤΩ θέμα νομιμότητος της εγκυκλίου μεταθέσεων(όλα νόμιμα γίνονται σ αυτή τη χώρα), θέτω όμως θέμα ΛΑΘΩΝ στις προβλέψεις της(το αναγνώρισε εξ άλλου και το Υπουργείο στέλνοντας διευκρινιστική επισήμανση) , ΛΟΓΙΚΗΣ και ακολούθως ΗΘΙΚΗΣ και ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗΣ τάξεως.
 
Και στο σημείο αυτό θα ήθελα να μου απαντήσεις, αν δύνασαι, στο ερώτημα της ανάρτησης δηλ: Γιατί από ΚΕΔΔΥ σε ΣΜΕΑΕ να αναλαμβάνει κάποιος/α υπηρεσία τέλη Ιουνίου και από ΣΜΕΑΕ σε ΚΕΔΔΥ την 1η Σεπτεμβρίου;(Ψάξε για βοήθεια και στο Π.Δ 100 το οποίο επικαλείσαι)
 
Στο σημείο αυτό, φίλτατε Γιάννη, οφείλω να σου υπενθυμίσω τον αγώνα που έκαναν τα ιστορικά στελέχη του κλάδου μας Δ. Παπαευθυμίου και Π. Γεωργίου να αρθεί το εμπόδιο της κινητικότητας που είχε το ΕΕΠ και ΕΒΠ έως πριν λίγα χρόνια και που επέτρεπε τη διενέργεια μεταθέσεων μόνον από ΚΕΔΔΥ ΣΕ ΚΕΔΔΥ και από ΣΜΕΑΕ ΣΕ ΣΜΕΑΕ.
 Ουδείς φανταζόταν όμως τότε πως η απελευθέρωση της κινητικότητας θα οδηγούσε στην καταστρατήγηση των όρων λειτουργίας θεσμών όπως τα ΚΕΔΔΥ, τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, θα έπρεπε να ενδυναμώνουμε, ιδίως κατά το θέρος, κατά το οποίο σε πολλά εξ αυτών οι εργαζόμενοι εκεί δεν θα μπορέσουν να πάρουν ούτε 20 ημέρες άδεια, λόγω έλλειψης προσωπικού.
 
Τελειώνοντας, μέχρι να επανέλθω, επιθυμώ να τονίσω πως η παραπάνω επιχειρηματολογία μου δεν έχει να κάνει με τους εμπλεκόμενους 5 ή 6 συναδέλφους, τους οποίους εκτιμώ και στηρίζω ανεπιφύλακτα.

 Έχει να κάνει με τη συνολικότερη στάση που πρέπει να έχουμε σε τέτοια θέματα, που έχουν να κάνουν πρωτίστως με τις έννοιες της Δικαιοσύνης, της Ηθικής και της Δεοντολογίας.
 
Κι αυτό γιατί υπάρχει ο μέγιστος κίνδυνος, Γιάννη, Συνάδελφοι/σσες, τελικά να μην είναι οι μοναδικοί όμηροι της διαμορφωθείσας κατάστασης οι συνάδελφοι που μετατέθησαν σε ΣΜΕΑΕ, αλλά το σύνολο της Εκπαίδευσης της χώρας.

 Μετά τιμής και ανησυχίας
Βασίλης Βούγιας

1 σχόλιο:

  1. Θα συμφωνήσω και εγώ με το Βασίλη. Θα πρέπει, ειδικά τα συνδικαλιστικά στελέχη και οι συμμετέχοντες στα όργανα να είναι σε θέση να διακρίνουν εκτός από το νομότυπο (καλύτερα δεν θα μπορούσε να ειπωθεί: "όλα νόμιμα γίνονται σ' αυτή τη χώρα") και το πρέπον και λογικό. Δυστυχώς, διακρίνω μία τάση, συνάδελφοι στα σχολεία να τείνουν να συνταυτιστούν με τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται εκεί, αγνοώντας τις ιδιαίτερες συνθήκες στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Χρειάζεται περισσότερη προσοχή στη λεπτομέρεια και διορατικότητα, ικανότητα να διαβάζουμε τις επιπτώσεις των κάθε είδους νομοθετημάτων πίσω από το στεγνό γράμμα τους, για να κατανοούμε τι μπορεί να σημαίνουν αυτά για όλους μας ή για συγκεκριμένες κατηγορίες και να καταβάλλουμε, από τη θέση του ο καθένας προσπάθειες να τα αλλάξουμε επί το δικαιότερο, έστω και αν αυτό δεν μας συμφέρει, με τη στενή έννοια του συμφέροντος, διότι, ούτως ή άλλως, με την ευρεία έννοια το δικαιότερο συνταυτίζεται με το πλέον συμφέρον για όλους. Αυτό κατά τη γνώμη μου κάνει και τη διαφορά σε όλα τα επίπεδα.

    Αργύρης Μπίρης, ψυχολόγος ΚΕΔΔΥ Μαγνησίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή