Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ Ε.Ε.Π ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ



Λάβαμε και δημοσιεύουμε προτάσεις επί του σχεδίου νόμου για την Ειδική Αγωγή από αναπληρωτές Ψυχολόγους και Κοινωνικούς  Λειτουργούς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος,  κατόχους μεταπτυχιακών στην ειδική αγωγή και σχολική ψυχολογία, οι οποίοι όπως αναφέρουν, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που κυκλοφόρησε προσφάτως, θεωρούν ότι αδικούνται κατάφωρα σε ότι αφορά στην μοριοδότηση των μεταπτυχιακών σπουδών.

Β.Β


                                                   
  ΥΠΟΜΝΗΜΑ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓEΣ ΤΟΥ


                                         
         
 Είμαστε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, που για χρόνια εργαζόμαστε στην Ειδική Εκπαίδευση, ωστόσο, λόγο των αυξημένων προσόντων μας στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε κάποια ζητήματα ιδιαίτερα σοβαρά.
            Ωστόσο, θεωρούμε ότι λόγω του ότι δημοσιοποιήθηκε δεύτερο σχέδιο για το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής (αφού ακόμα δεν έχει ψηφισθεί το νομοσχέδιο αυτό) και εφόσον μετά απο τη συνάντηση που είχε στις 2 Ιουλίου η ΠΟΣΕΕΠΕΑ με τον Υπουργό κ Λοβέρδο και τον Υφυπουργό κ Δεμερτζόπουλο, ενημερωθήκαμε από το σχετικό Δελτίου Τύπου ότι ακόμα γίνονται δεκτές προτάσεις.
            Κρίναμε, λοιπόν, ότι είναι απαραίτητο να παρουσιάσουμε τις θέσεις μας και τις απόψεις μας αφού το δεύτερο σχέδιο για το νομοσχέδιο  όσον αφορά στο (Άρθρο 23: Τυπικά προσόντα – Ακαδημαϊκά κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών ΕΕΠ) δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο, δηλαδή το πρώτο σχέδιο (που δημοσιοποιήθηκε στις 30 Απριλίου) και επιπλέον, εμείς που έχουμε αυξημένα προσόντα στην Ειδική αγωγή θιγόμαστε άμεσα και άδικα.
            Πιστεύουμε ότι τιμωρούμεθα επειδή έχουμε επιπλέον σπουδές και τίτλους στην ειδική αγωγή και δεύτερα πτυχία, ενώ θα έπρεπε αυτά τα επιπλέον προσόντα να εκτιμούνται και να μοριοδοτούνται.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σταδιακή περικοπή των επιπλέον προσόντων (π.χ. Ξένες Γλώσσες, Συγγραφικό έργο) και τώρα γίνεται περικοπή στους επιπλέον τίτλους σπουδών δηλ. δεύτερα πτυχία, μεταπτυχιακά, κ.λ.π.)


            Τα αντίστοιχα προσόντα μας στον ΑΣΕΠ δεν καταργούνται αλλά μοριοδοτούνται.  Εδώ τώρα, γιατί υπάρχει πρόθεση να καταργηθούν τα προσόντα αυτά και με ποιο σκεπτικό;
Σε αντιπαραβολή, το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προβαίνει στις αξιολογήσεις που υλοποιεί στη Δημόσια Διοίκηση βάσει των τυπικών και ακαδημαϊκών προσόντων.
Όπως επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι εξωτερικές αλλά και οι εσωτερικές αξιολογήσεις πανεπιστημίων και σχολικών μονάδων κλπ. δίνουν προτεραιότητα στα αυξημένα ακαδημαικά προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού τους.

            Συνοψίζοντας καταθέτουμε το Υπόμνημα αυτό προκειμένου:
1)    Να ληφθεί σοβαρά υπόψη και η δική μας άποψη, καθώς έχουμε επενδύσει χρόνο και κόπο για να γίνουμε καλύτεροι και πιό αποδοτικοί στη δουλειά μας και ειδικότερα στον ευαίσθητο κλάδο της Ειδικής Αγωγής που υπηρετούμε με συνέπεια εδώ και πολλά έτη, και
2)    Να προλάβουμε όποια αδικία ενδέχεται να προκληθεί εις βάρος του κλάδου μας αλλά και γενικότερα της Ειδικής Αγωγής .

            Συνεχίζοντας, αναφέρουμε, όπως εξάλλου καθίσταται σαφές και στο δεύτερο σχέδιο του προς ψήφιση νομοσχεδίου, ότι η πολιτεία υποχρεούται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης για την παροχή δωρεάν δημόσιας γενικής και ειδικής εκπαίδευσης στα άτομα με αναπηρία όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
            Και μόνο για αυτό το λόγο για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης υποχρεούμεθα  ολοι όσοι εργαζόμαστε στο χώρο  της ειδικής εκπαίδευσης να έχουμε αυξημένα προσόντα βάση των σύγχρονων  εκπαιδευτικών προσεγγίσεων με εξειδικευμένες σπουδές στην ειδική εκπαίδευση.

            Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στο χώρο της Ειδικής Εκπαίδευσης και ο ρόλος του είναι διττός διότι:
  • αφενός διεξάγει διαγνωστικό – παρεμβατικό – θεραπευτικό έργο ως ειδικός βάση των τυπικών σπουδών του,
  • αφετέρου ασκεί και εκπαιδευτικό έργο, διότι εργάζεται με Μαθητές με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες με βασικό σκοπό την προσαρμογή τους και την ένταξη τους στην εκπαίδευση βάσει των κριτηρίων του καθηκοντολογίου της εκάστοτε ειδικότητας.

            Για αυτό λοιπόν το λόγο απαιτούνται περαιτέρω σπουδές καθαρά στην Ειδική Αγωγή και εκπαιδευση ή στη Σχολική Ψυχολογία και αναλόγως προτείνουμε και τη μοριοδότησή τους.

            Στα Ακαδημαϊκά κριτήρια η μοριοδότηση τίτλου του διδακτορικού ή μεταπτυχιακού θα γίνεται βάσει της συνάφειας με την Ειδική Αγωγή.

            Έτσι προτείνουμε την κάτωθι μοριοδότηση:

  •  Όσοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στην ΕΕ, ή τη Σχολική Ψυχολογία:  έξι (6) μονάδες
  • Όσοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος στον κλάδο τους με συνάφεια στην ΕΕ έξι (6) μονάδες
  • Όσοι είναι κάτοχοι διδακτορικού εκτός ΕΕ ή Σχολικής Ψυχολογίας: τρεις (3) μονάδες
  • Όσοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού της ΕΕ ή της Σχολικής Ψυχολογίας: τέσσερις (4) μονάδες
  • Όσοι είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών στον κλάδο τους με συνάφεια στην ΕΕ τέσσερις (4) μονάδες
·         Όσοι είναι κάτοχοι δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην ΕΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, ή τη Σχολική Ψυχολογία: δύο (2) μονάδες

  • Τα μεταπτυχιακά που δεν έχουν σχέση με την ΕΕ ή τη Σχολική Ψυχολογία: μία (1) μονάδα

  • Πρόσθετα ακαδημαικά προσόντα Δεύτερα πτυχία ΑΕΙ – ΤΕΙ θα πρέπει να μοριοδοτούνται με μία (1) μονάδα

  • Έπονται στον αξιολογικό πίνακα οι κατέχοντες λιγότερα ακαδημαϊκά κριτήρια.

Σημείωση: Όσοι έχουν δυο μεταπτυχιακούς τίτλους να προσμετράται και ο δεύτερος
        τίτλος.

            Τη συνάφεια των μεταπτυχιακών πρέπει να την εγκρίνει το αρμόδιο τμήμα που είναι το ΙΕΠ και μόνο αυτό, δεδομένου ότι το προσωπικό του αποτελείται απο εξειδικευμένους επιστήμονες και ακαδημαϊκούς που έχουν εντρυφήσει στη αναγνώριση και συσχέτιση των πανεπιστημιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων και τίτλων.



       Οι συγγράφουσες το υπόμνημα αναπληρώτριες  Ε.Ε.Π

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου