Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Επιστολή του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες Νομού Ζακύνθου σχετικά με τη λειτουργία των Ε.Δ.Ε.Α.Υ.




ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΝΟΜΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΠΛΑΖ ΕΟΤ ΕΝΑΝΤΙ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΗΛ.6944026767
ΖΑΚΥΝΘΟΣ 15-03-2015

Με αφορμή το έγγραφο που έστειλε το Υπουργείο Παιδείας στις σχολικές μονάδες και αναρτήθηκε στο διαδύκτιο στις 12-03-2015 που διευκρινίζει την διαδικασία παραπομπής μαθητών στο Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης( ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) από τις σχολικές μονάδες που έχουν συσταθεί Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης Υποστήριξης ( Ε.Δ.Ε.Α.Υ.), θέλουμε να εκφράσουμε την αντιθεσή μας  στην συνεχιζόμενη ταλαιπωρία εκατοντάδων μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες( Ε.Ε.Α.) .

Μ ε ανακοινώσεις μας είχαμε διαμαρτυρηθεί για την νομοθέτηση των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. προβλέποντας ότι με την προχειρότητα  με την οποία στήθηκαν  θα δυσκόλευαν  ακόμη περισσότερο τη διαδικασία για μια έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση των παιδιών με Ε.Ε.Α. , με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος . Δεν δυνατόν να μιλάμε για πρώιμη παρέμβαση στα παιδιά με Ε.Ε.Α., να μην  υπάρχει ούτε ένα τμήμα ένταξης στη προσχολική αγωγή  στο νομό μας και επι πλέον με τις  διαδικασίες που προβλέπει ο κανονισμός λειτουργείας των Ε.Δ.Ε.Α.Υ.  την ανυπαρξία προσωπικού να τις υποστηρίξει , το πιο πιθανό είναι να παίρνουν διάγνωση οι μαθητές με Ε.Ε.Α. όταν τελειώνουν το Δημοτικό . Δεν αναλογίζονται τους κινδύνους που δημιουργούν (στοχοποίηση , στιγματισμό ) φέρνοντας  τη διαδικασία διάγνωσης μέσα στα σχολείο ,  βαφτιζοντάς την <<  εκπαιδευτική αξιολόγηση >> ; Κάνουν οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί εκπαιδευτική αξιολόγηση και από πότε αυτό , ποιόν κοροιδεύουν;  Γιατί αφού διαγνώσεις δεν κάνουν όπως μας λένε , τότε γιατί στέλνουν τους μαθητές στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. μόνο για διαφοροδιάγνωση , που πρυποθέτει ότι υπάρχει διάγνωση . Δηλαδή θα πειραματίζονται για μεγάλο χρονικό διάστημα με παρεμβάσεις  στους μαθητές χωρίς να γνωρίζουν τι ακριβώς δυσκολία αντιμετωπίζουν , αφηνοντάς τους όλο αυτό το χρονικό διάστημα χωρίς διάγνωση από επίσημο φορέα ( ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) και  άρα ακάλυπτους από την νομοθεσία της Ε.Α.Ε. που τους προστατεύει ( επαναλήψεις τάξεων ,τρόπος εξετάσεων , κ.α. ) . Δεν είναι ανήθικο αυτό ;
Γιατί η στελέχωση  και ελεγχός των Ε.Δ.Ε.Α.Υ.  να είναι από τα Ειδικά Σχολεία  και όχι από τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. που ειναι ο αρμόδιος  δημόσιος διαγνωστικός φορέας ; Καταλαβαίνουμε  επίσης ένας άλλος λόγος είναι  ότι η ίδρυση των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. έγινε για να ανοίξει ο δρόμος παραπομπής μαθητών με Ε.Ε.Α. στα Ειδικά Σχολεία , εξυπηρετώντας  την αντίληψη  ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση θα γίνεται κυρίως μέσα  από τα Ειδικά Σχολεία . Δεν φτάνει που τα Ειδικά σχολεία έχουν σοβαρά προβλήματα ,τα φορτώνουμε επιπλέον με την υποστήριξη της παρεχόμενης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στα γενικά σχολεία . Δεν φτάνει που οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης( Ε.Α.Ε.) στα γενικά σχολεία  δεν προλαβαίνουν να ανταποκριθούν   στις ανάγκες που υπάρχουν , αλλά τους ζητάνε να βρούν επι πλέον χρόνο για να υποστηρίξουν τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ.. Ετσι γλιτώνουν προσωπικό ( δάσκαλους Ε.Α. και δάσκαλους παράλληλης στήριξης ) για να στελεχωθούν οι δομές της Ε.Α.Ε. στα γενικά σχολεία ( και την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή , σχολικά βοηθήματα ) και το απαραίτητο προσωπικό για να λειτουργεί σωστά τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. . Διότι με όσον το δυνατό λιγότερους μαθητές με διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία δεν θα υπάρχει η ανάγκη να διατεθούν επιπλέον οικονομικοί πόροι για την εκπαιδευσή τους .Μεγαλώνοντας τον αριθμό  των μαθητών με Ε.Ε.Α. στα Ειδικά Σχολεία  ανά εκπαιδευτικό στη τάξη ( που προέβλεπε το νέο νομοσχέδιο της Ε.Α.Ε.) θα μπορούσαμε να ''στοιβάξουμε'' πιο πολλούς μαθητές σε αυτά με το ίδιο προσωπικό ή με λίγους ακόμα , αδιαφορώντας ουσιαστικά για την εκπαιδευσή τους και την επανενταξή τους , <<εκκαθαρίζοντας>> τα γενικά σχολεία από μαθητές που είναι << ενοχλητικοί>> ή χαλούν την εικόνα του σχολείου .
Η λύση  δεν είναι να τοποθετήσουμε  ένα τροχονόμο  ( τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ) σε κάθε σχολείο  για να ρυθμίζει τη << ροή >> των παραπομπών προς το ΚΕ.Δ.ΔΥ. ,  αλλά να πεισθούν οι εκπαιδευτικοί ( δίνοντάς τους την κατάλληλη υποστήριξη ) να εφαρμόσουν τις εκπαιδευτικές διαδικασίες που έχουν νομοθετηθεί εδώ και πολλά χρόνια και αφορούν την ανίχνευση και μια βραχεία προσπάθεια αντιμετώπισης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών ώστε σύντομα να γίνει η παραπομπή για διάγνωση .Είναι σημαντικός ο χρόνος εκπαιδευτικής παρέμβασης αφού γνωρίζουμε , μέσα από τις έρευνες , ότι μέχρι την τετάρτη δημοτικού έχουμε ουσιαστικά αποτελέσματα .   Εξάλλου δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε τίποτα εξωγήινους , μιλάμε για διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες παιδιών που γρήγορα και με ακριβή τρόπο πρεπει να διαγνωστούν και να αντιμετωπιστούν από την προσχολική ηλικία . Πρέπει να δειξουμε σεβασμό στα δικαιωματά των παιδιών και όχι να τα στιγματίζουμε επιτρέποντας σε ψυχολόγους ( ιατροπαιδαγωγικό μοντέλο ) να κάνουν ακόμη και ατομικές συνεδρίες σε παιδιά μπροστά σε όλη τη σχολική κοινότητα ( μπορούν να καλούν ακόμη και ιδιώτες επαγγελματίες ) λές και τα σχολεία είναι αναμορφωτήρια ή ιδρύματα ανηλίκων . Ας σταματήσει επιτέλους αυτή η καραμέλα  ότι είναι θέμα  των  << ειδικών >> ( άρα του ειδικού σχολείου) η εκπαίδευση των παιδιών με Ε.Ε.Α. .Δεν υπάρχουν ειδικοί και γενικοί εκπαιδευτικοί , υπάρχει ο εκπαιδευτικός   που μαζί με την ουσιαστική συνεργασία των γονέων σχεδιάζουν και υλοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι  << ειδικοί >>  φυσικά και χρειάζονται  στο να υποστηρίζουν  τους εκπαιδευτικούς  με τις εξειδικευμένες γνώσεις που διαθέτουν .
Το χειρότερο είναι ότι οι γονείς γίνονται απλοί θεατές ,  αφού δεν αποφασίζουν αυτοί για την παραπομπή των παιδιών τους στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. αλλά η Ε.Δ.Ε.Α.Υ. του σχολείου και μάλιστα προχωράνε περισσότερο θέτοντας απαραίτητη προυπόθεση η παραπομπή να συνοδεύεται από << παιδαγωγικο-ψυχολογικό προφίλ >> από τον ψυχολόγο της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και όχι από τον εκπαιδευτικό Ε.Α.Ε. που υπηρετεί στο σχολείο . Από πότε το ζητούμενο από τα  σχολεία δεν είναι να πεισθούν οι γονείς  ότι η όποια προτεινόμενη εκπαιδευτική παρέμβαση είναι προς όφελος της εκπαίδευσης των παιδιών τους,  ώστε δίνοντας την συγκαταθεσή τους να γίνονται συμμέτοχοι σ'αυτή, εξασφαλίζοντας την επιτυχία της; Από πότε ο ψυχολόγος έχει αποφασιστικό και όχι υποστηρικτικό ρόλο στην εκπαίδευση τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει στο σχολείο εκπαιδευτικός  Ε.Α.Ε. ;  Tα σχολεία δεν είναι νοσοκομεία ( οι μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι αρρώστια ) , ούτε ψυχολογικά ιατρεία ( είχαμε και αυτά ) που παρέχουν γενικώς και αορίστως υπηρεσίες σε γονείς από προσωπικό που δεν ανήκει καν στην οργανική δύναμη του σχολείου. Υπάρχουν κοινωνικές δομές έξω από το σχολείο που οι γονείς αν κρίνουν σκόπιμο μπορούν να συμβουλευτούν , προστατεύοντας τα παιδιά τους από την στοχοποίηση και τον στιγματισμό μέσω διαρροής προσωπικών δεδομένων .
Οι εκπαιδευτικοι έχουν αναλάβει την διαδικασία εκπαίδευσης των παιδιών μας που οι γονείς έχουμε αναθέσει και όχι παραχωρήσει στην πολιτεία και παραμένει συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των γονέων να αποφασίζουν ( σε συνεργασία με το σχολείο ) αυτοί για το πιο είναι το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο για τα παιδιά τους . Τη στιγμή που στο κανονισμό λειτουργίας  του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. αναφέρεται ότι αιτήσεις για διάγνωση κάνουν μόνο οι γονείς ή οι κηδεμόνες  , είναι παράνομο η απόφαση για παραπομπή μαθητών  να είναι από τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και  να μην είναι των γονέων , να είναι δεσμευτική για αυτούς, ( στο νομοσχέδιο της Ε.Α.Ε.που ευτυχώς αποσύρθηκε προβλεπόταν ο γονέας υποχρεωτικά  εντός 15 ημερών να έκανε αίτηση στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) , περιορίζοντας τον ρόλο τους σε όλη τη διαδικασία παραπομπής στη φράση ''έλαβα γνωση'' .
Ζητάμε :
Tην κατάργηση των Ε.Δ.Ε.Α.Υ.  ώστε να απελευθερωθούν άμμεσα οι παραπομπές για διαγνώσεις στα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. .
Tην πλήρη στελέχωση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. με το κατάλληλο επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του.
Έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση από την προσχολική ηλικία ώστε να έχουμε πρώιμη παρέμβαση .
 Tοποθέτηση εκπαιδευτικού Ε.Α.Ε. σε κάθε σχολική μονάδα .
 Σεβασμό στα δικαίωματα  των γονέων που αφορούν την  εκπαίδευση των παιδιών τους .
 Η απόφαση για την  παραπομπή μαθητών  για διάγνωση  να είναι των γονέων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς  και όχι ιατρικών ειδικοτήτων χωρίς παιδαγωγική επάρκεια και εκπαιδευτική εμπειρεία .

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                   Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ-ΛΙΒΑΝΗΣ ΓΕΡ.     ΤΕΤΡΑΔΗΑΝΑΣΤΑΣΙΑ                                                                          
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου