Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού,
Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσος Κουράκης, μιλώντας στον Ρ/Σ Alpha 9,89
και τη δημοσιογράφο Μάχη Νικολάρα, δήλωσε τα εξής:
Για το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Το νέο σύστημα που θα εφαρμοσθεί την επόμενη σχολική χρονιά και θα αφορά τις μαθήτριες και τους μαθητές που φοιτούν φέτος στην Α’ και Β΄ Λυκείου, θα είναι μεταβατικό και θα ισχύσει για τουλάχιστον δύο χρόνια. Η φιλοσοφία των παρεμβάσεων στο σύστημα εισαγωγής ήταν να διευρυνθούν οι επιλογές των παιδιών. Μέχρι σήμερα οι μαθήτριες και οι μαθητές μπορούσαν να επιλέξουν σχολές από μόνο ένα επιστημονικό πεδίο, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά με υψηλή βαθμολογία να μένουν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Επομένως, οφείλαμε να αποκαταστήσουμε αυτή την αδικία με την επιλογή ενός πέμπτου μαθήματος το οποίο «ανοίγει» ακόμα ένα επιστημονικό πεδίο – και μάλιστα, χωρίς να αιφνιδιάζονται τα παιδιά, καθώς όσα θέλουν μπορούν να δώσουν μόνο τα τέσσερα μαθήματα. Επιπλέον, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα δεν θα στερούνται πλέον τους μαθητές και τις μαθήτριες με υψηλή βαθμολογία.
Το νέο σύστημα που θα εφαρμοσθεί την επόμενη σχολική χρονιά και θα αφορά τις μαθήτριες και τους μαθητές που φοιτούν φέτος στην Α’ και Β΄ Λυκείου, θα είναι μεταβατικό και θα ισχύσει για τουλάχιστον δύο χρόνια. Η φιλοσοφία των παρεμβάσεων στο σύστημα εισαγωγής ήταν να διευρυνθούν οι επιλογές των παιδιών. Μέχρι σήμερα οι μαθήτριες και οι μαθητές μπορούσαν να επιλέξουν σχολές από μόνο ένα επιστημονικό πεδίο, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά με υψηλή βαθμολογία να μένουν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Επομένως, οφείλαμε να αποκαταστήσουμε αυτή την αδικία με την επιλογή ενός πέμπτου μαθήματος το οποίο «ανοίγει» ακόμα ένα επιστημονικό πεδίο – και μάλιστα, χωρίς να αιφνιδιάζονται τα παιδιά, καθώς όσα θέλουν μπορούν να δώσουν μόνο τα τέσσερα μαθήματα. Επιπλέον, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα δεν θα στερούνται πλέον τους μαθητές και τις μαθήτριες με υψηλή βαθμολογία.
Στόχος της ηγεσίας του Υπουργείου
Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι να επεξεργαστεί το επόμενο
διάστημα -και σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς-
προτάσεις προκειμένου να υπάρξει ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ένα σύστημα το οποίο θα προσεγγίζει τις εξής
αντιλήψεις: πρώτον, να μπορεί να αυτονομηθεί ο ρόλος του Λυκείου από την
εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Δεύτερον, να δημιουργηθούν οι
προϋποθέσεις για την ελεύθερη πρόσβαση των παιδιών στη μόρφωση και την
Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επομένως, το προσεχές διάστημα θα υπάρξει μία
γενική αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού τοπίου, που θα ξεκινά από την
προσχολική αγωγή και θα φτάνει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Για την ιδιωτική εκπαίδευση
Οι παρεμβάσεις στον τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης έγιναν, αφενός, γιατί το τελευταίο διάστημα είχαν γίνει σοβαρές παρεμβάσεις στις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, αφετέρου, γιατί βάσει του Συντάγματος, η συνολική εποπτεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης (ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, φροντιστήρια κ.ά.) υπόκειται στον έλεγχο του Υπουργείου Παιδείας. Πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας είναι να διασφαλίσει τη σωστή λειτουργία των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, τα οποία δεν είναι εμπορικές επιχειρήσεις αλλά δομές της εκπαίδευσης. Επιπλέον, η ηγεσία οφείλει να διασφαλίσει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι λειτουργοί της εκπαίδευσης. Με την κατάθεση του Νομοσχεδίου στη Βουλή, υπάρχει και η πρόθεση αλλά και ο χρόνος να γίνει διαβούλευση και να κατατεθούν προτάσεις για τυχόν παραλείψεις ή προσθήκες.
Για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών
Την επόμενη χρονιά -με βάση το
διάγραμμα και τις οικονομικές δυνατότητες- θα γίνουν 3.000-4.000
διορισμοί. Το Υπουργείο εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους θα
κατανεμηθούν οι θέσεις αυτές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης με
βάση τις υπάρχουσες ανάγκες. Αναφορικά με τον τρόπο διορισμού των
εκπαιδευτικών, μπορούμε να συμφωνήσουμε όλες και όλοι ότι πρόκειται για
ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Γι’ αυτό το λόγο, προτεραιότητα της πολιτικής
ηγεσίας είναι η επεξεργασία ενός συστήματος, με το οποίο οι
εκπαιδευτικοί δεν θα νιώσουν αδικημένοι και θα αντιστοιχεί στις
προσδοκίες και τους κόπους τους. Το ζήτημα είναι αρκετά περίπλοκο, καθώς
η πλειονότητα των εκπαιδευτικών έχει δώσει εξετάσεις ΑΣΕΠ, άλλοι ήταν
διοριστέοι αλλά δεν απορροφήθηκαν, πολλοί έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα
μαζεύοντας μόρια. Επιπλέον, υπάρχει και η απόφαση του ΣτΕ το οποίο
παίρνει θέση υπέρ της επιτυχίας μέσω διαγωνισμού. Επομένως, το Υπουργείο
αυτό το διάστημα επεξεργάζεται με δέουσα προσοχή το νέο σύστημα
διορισμού των εκπαιδευτικών -λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους απαραίτητους
παράγοντες- και το οποίο θα ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου