Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

Δημοσίευση μελετών στην ελληνική γλώσσα του Δικτύου «Ευρυδίκη»(Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις πολιτικές στην Ευρώπη)



Η πρώτη έκδοση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πληροφόρησης για την Εκπαίδευση «Ευρυδίκη», με τίτλο «Χρηματοδότηση σχολείων στην Ευρώπη: Μηχανισμοί, μέθοδοι και κριτήρια για τη δημόσια χρηματοδότηση» καλύπτει 27 χώρες από τα 28 Κράτη-Μέλη καθώς και την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Τουρκία. Η παρούσα έκθεση παρέχει ένα πλαίσιο για την κατανόηση της δομής των συστημάτων Πρωτοβάθμιας και Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Παρέχει επίσης ανάλυση των επιπέδων των αρχών που εμπλέκονται στην εν λόγω διαδικασία καθώς και τις μεθόδους και τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται προκειμένου να προσδιορισθεί το ύψος των πόρων που διατίθενται για τη χρηματοδότηση της σχολικής εκπαίδευσης. Παράλληλα με τη βοήθεια εθνικών διαγραμμάτων που αφορούν τη ροή χρηματοδότησης, γίνεται κατανοητή η χρήση των διαφορετικών μηχανισμών, των μεθόδων και των προτεραιοτήτων που αφορούν τη χρηματοδότηση του προσωπικού, των επιχειρησιακών αγαθών και υπηρεσιών αλλά και των κεφαλαιουχικών αγαθών.

Η έκθεση είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου «Ευρυδίκη» στην αγγλική γλώσσα (fullversion) στον ακόλουθο σύνδεσμο: (https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.php/Publications:Financing_Schools_in_Europe:_Mechanisms,_Methods_and_Criteria_in_Public_Funding)
αλλά και στην ελληνική γλώσσα, ολόκληρη και κύρια σημεία (Highlights) στον ακόλουθο σύνδεσμο: (http://www.minedu.gov.gr/component/content/article/298-uncategorised/3149-eyrydiki-to-diktyo-pliroforisis-gia-ta-ekpaideytika-systimata-kai-tis-politikes-stin-eyropi.html)

Η δεύτερη έκδοση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πληροφόρησης για την Εκπαίδευση «Ευρυδίκη», έχει τίτλο «Εκσυγχρονισμός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη: πρόσβαση, διατήρηση και απασχολησιμότητα».
Δεδομένου ότι η υποστήριξη της ανάπτυξης μαζικών συστημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκεται ανάμεσα στους πρωταρχικούς στόχους στα προγράμματα πολιτικής, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου αυτά να προσαρμόζονται στον ολοένα και πιο γνωσιοκεντρικό χαρακτήρα της οικονομίας και κοινωνίας μας, η παρούσα έκθεση εξετάζει την πολιτική και την πρακτική στην Ευρώπη αναφορικά με τα τρία στάδια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης: την πρόσβαση, η οποία περιλαμβάνει την ενημέρωση της διαθεσιμότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία εισαγωγής, τη διατήρηση, η οποία περιλαμβάνει την πρόοδο μέσω του προγράμματος σπουδών με υποστήριξη που μπορεί να δοθεί σε περίπτωση που ανακύψουν προβλήματα, και την απασχολησιμότητα, η οποία περιλαμβάνει μέτρα στήριξης της μετάβασης των σπουδαστών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην αγορά εργασίας.
Η εν λόγω έκθεση καλύπτει 36 ευρωπαϊκές χώρες και εκπαιδευτικά συστήματα αντλώντας πληροφορίες τόσο από τις Εθνικές Μονάδες του Δικτύου «Ευρυδίκη» και τους εθνικούς φορείς διασφάλισης της ποιότητας όσο και από ιστοτόπους των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Η έκθεση είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου «Ευρυδίκη» στην αγγλική γλώσσα (fullversion) στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.php/Publications:Modernisation_of_Higher_Education_in_Europe:_Access,_Retention_and_Employability

Αλλά και στην ελληνική γλώσσα, τα κύρια σημεία (Highlights) στον ακόλουθο σύνδεσμο: (http://www.minedu.gov.gr/component/content/article/298-uncategorised/3149-eyrydiki-to-diktyo-pliroforisis-gia-ta-ekpaideytika-systimata-kai-tis-politikes-stin-eyropi.html)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου