ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, 29-02-2016
Την Παρασκευή 26-02-2016 το Δ.Σ. του ΣΑΤΕΑ συναντήθηκε με την Προϊσταμένη ΕΑΕ, κυρία Θεοδώρα Αστέρη. Τα θέματα που συζητήθηκαν είναι τα κάτωθι:
Προσλήψεις (σε επίπεδο μόνιμων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών):
- Το ΥΠΠΕΘ έχει καταθέσει πρόσκληση για τη δημιουργία οργανικών θέσεων στην ΕΑΕ,
καθώς από το 2008 και έπειτα δεν έχει ιδρυθεί καμία νέα θέση ΕΑΕ.
Αναμένεται η σχετική γνωμοδότηση α) της νομικής ομάδας του υπουργείου
και β) η αντίστοιχη από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για τον αριθμό
αυτό. Σύμφωνα με έναν αρχικό υπολογισμό (ΕΕΕΕΚ, ΣΜΕΑΕ) αυτές οι θέσεις
θα κυμαίνονται γύρω στις 1500.
- Σύμφωνα με τελευταία απογραφή του ΥΠΠΕΘ (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2015) για τις λειτουργικές ανάγκες σε ΕΑΕ,
η αναλογία εκπαιδευτικού – μαθητή είναι 1:2 για το μέσο όρο των ΣΜΕΑΕ.
Σε Αττική επισημάναμε πως η αναλογία είναι μεγαλύτερη (συνήθως το 1:5).
- Πρέπει να συνταχθεί ειδικό, μεταβατικό νομοσχέδιο
για το πώς θα γίνουν οι μόνιμοι διορισμοί. Το ΥΠΠΕΘ σκοπεύει να αλλάξει
το σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών και να ακολουθήσει τη φιλοσοφία του
συστήματος διορισμού των μονίμων. Η πρόταση είναι να γίνει
«ενιαιοποίηση», δηλαδή ενιαία αντίληψη για όλους τους εκπαιδευτικούς,
ανεξάρτητα με το αν υπηρετούν σε Γενική Αγωγή ή σε ΕΑΕ. Αυτό
υποστηρίζεται ότι θα γίνει, προκειμένου να εξασφαλιστεί η κινητικότητα
των εκπαιδευτικών στις διάφορες δομές της εκπαίδευσης, όταν προκύπτουν
κενά. Για παράδειγμα, αν τα κενά που προκύψουν από τις υπηρεσιακές
μεταβολές (μετάθεση, απόσπαση) των ΠΕ61 και ΠΕ71, δεν μπορούν να
καλυφθούν αριθμητικά από άλλο ΠΕ 61 ή ΠΕ71 αντίστοιχα, θα πρέπει να έχει
προβλεφθεί αυτά να καλυφθούν και από άλλους εκπαιδευτικούς (π.χ. ΠΕ
70.50 ή 70), για να μην υπάρχει θέμα στελέχωσης και λειτουργίας των
μονάδων. Επίσης, δόθηκε έμφαση στην ποιότητα και το περιεχόμενο των
οδηγών σπουδών των δύο Πανεπιστημιακών Τμημάτων ΕΑΕ (Πανεπιστημίου
Θεσσαλίας και Πανεπιστημίου Μακεδονίας) και την ανάγκη καλής γνώσης των
Αναλυτικών Προγραμμάτων από μέρους των εκπαιδευτικών.
- Υποβολή αιτήσεων αναπληρωτών ΕΑΕ:
Έχει γίνει πρόταση από Διεύθυνση ΕΑΕ να ενταχθούν οι αναπληρωτές ΕΑΕ
στο ολοκληρωμένο σύστημα πληροφοριών για τη διαδικασία των αιτήσεων,
όταν βγει η εγκύκλιος το ερχόμενο καλοκαίρι, ώστε να δηλώνουν
συγκεκριμένα κενά σχολείων και όχι απλά περιοχές. Βασική επιδίωξη του
ΥΠΠΕΘ είναι να η έγκαιρη στελέχωση των σχολείων μέχρι και τις 12/09.
- Για διαγωνισμό ΑΣΕΠ: Το
ΥΠΠΕΘ έχει καταθέσει πρόταση να γίνει πρόταξη της προϋπηρεσίας για τους
υποψηφίους και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία θα γίνει βάσει του
βασικού πτυχίου. Οι μόνιμοι διορισμοί στην ΕΑΕ αποτελούν προτεραιότητα
του ΥΠΠΕΘ και είναι επιθυμητό να πραγματοποιηθούν σε βάθος τριετίας,
αρχής γενομένης από το νέο σχολικό έτος. Τα Τ.Ε. δε διαθέτουν
την ιδιότητα της οργανικής θέσης, σύμφωνα με το ιδρυτικό τους ΦΕΚ, με
αποτέλεσμα να μην είναι σίγουρο πως αυτά θα προσμετρηθούν στις οργανικές
θέσεις που προορίζονται να στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό μέσω του
διαγωνισμού ΑΣΕΠ.
Θέματα αποφοίτων ΠΕ61 και ΠΕ71:
Σχετικά με την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια
των δύο Πανεπιστημιακών Τμημάτων: Κατατέθηκε αίτημα στις αρμόδιες
υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ για την άρση της «αβλεψίας». Για μια ακόμη φορά
έγινε αναφορά στην αδικία που βιώνουμε ως εν ενεργεία εκπαιδευτικοί σε
δομές δημόσιας εκπαίδευσης, σε σύγκριση με συναδέλφους μας, και
αναγνωρίστηκε η ανάγκη για διόρθωση της συγκεκριμένης κατάστασης.
Τροπολογία ΕΑΕ:
Η εισήγηση για τον τρόπο λειτουργίας
του Τμήματος Ένταξης, που έγινε από μέρος της Διεύθυνσης ΕΑΕ, ήταν με
βάση το σκεπτικό της ενταξιακής φιλοσοφίας (μαθησιακής και κοινωνικής)
και της διαχείρισης – αντιμετώπισης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών
των μαθητών εντός της σχολικής τάξης μέσω της συνεργασίας εκπαιδευτικού
τάξης και ειδικού παιδαγωγού. Επισημάναμε πως είναι απαραίτητη η μόνιμη
και σταθερή παρουσία ενός ειδικού παιδαγωγού σε κάθε σχολείο,
προκειμένου η ένταξη των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες να έχει ουσιαστικό και μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα.
Άλλα θέματα:
- Αρνητικός σχολιασμός της
διαδικασία υποβολής υπεύθυνης δήλωσης του γονέα περί γραπτής
συγκατάθεσής του για φοίτηση του παιδιού του στο Τ.Ε., καθώς κατά αυτό
τον τρόπο ο γονέας προϊδεάζεται αρνητικά για το πώς θα υποστηριχθεί το
παιδί του εκτός της γενικής τάξης.
- Επιδιώκεται λύση για το
ζήτημα της μετακίνησης των μαθητών με τριετείς συμβάσεις των Περιφερειών
με τους ιδιοκτήτες των πούλμαν.
- Μελετάται η συνεργασία της
Διεύθυνσης ΕΑΕ με την Κοινωνική Πρόνοια και άλλες δημόσιες υπηρεσίες για
θέματα που απαιτούν επίλυση και σε οικογενειακό επίπεδο ενός μαθητή με
αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Πρόταση ίδρυσης προκαταρκτικής τάξης σε όλες τις δομές ΕΑΕ.
- Ίδρυση ειδικών καλοκαιρινών
κατασκηνώσεων με ευρύ φάσμα αθλητικών και θεραπευτικών δραστηριοτήτων,
ώστε να υποστηρίζονται οι μαθητές με αναπηρία ή/ και ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλη τη διάρκεια του έτους.
- Αναδείχθηκε από μέρους του Δ.Σ. η αναγκαιότητα ίδρυσης και λειτουργίας ολοήμερων
ειδικών σχολείων, τα οποία με κατάλληλα διαμορφωμένο πρόγραμμα (ώρα
ξεκούρασης και δραστηριότητες με ειδικότητες) μπορούν να συμβάλλουν στην
πληρέστερη παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς τους μαθητές και να
υποστηρίξουν τους εργαζόμενους γονείς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου