Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

Εξίσωση με δύο αγνώστους το σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών καθηγητών


Για το 2017-2018 από τα πιο επίσημα χείλη έχει τεθεί το στοίχημα -για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά- να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς κενά. Για να γίνει αυτό, όμως, όπως έγραφε η “Α” από την Κυριακή, επείγει η απόφαση για τις προσλήψεις. “Πρέπει να ληφθεί μέχρι τέλος Ιανουαρίου” σύμφωνα με αρμόδιους συνεργάτες του υπουργού, αφού εξετάζεται το ενδεχόμενο όχι μόνο η κατάρτιση των πινάκων, αλλά και η προκήρυξη να γίνει από τον ΑΣΕΠ το αργότερο Μάρτιο-Απρίλιο.

Ο τρόπος επιλογής των εκπαιδευτικών που θα μπουν στις τάξεις τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αποτελεί γρίφο για δυνατούς λύτες. Κι αυτό γιατί, κατά το ΣτΕ, με την εκπνοή του 2016 έληξε η δυνατότητα παράτασης του μεταβατικού πλαισίου με το οποίο οι προσλήψεις αναληρωτών γίνονταν από το 2010 (Ν. 3848/ 2010) - με βάση δηλαδή πίνακες προϋπηρεσίας. Αυτό το σύστημα εφαρμόστηκε τελικά και για το τρέχον σχολικό έτος, με τη διαφορά ότι πέρυσι, πρώτη φορά 15 χρόνια μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος το 2001 -που επέβαλε το ΑΣΕΠ-, οι πίνακες έγιναν υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ.

Πιθανή η προκήρυξη από τον ΑΣΕΠ

Για το 2017-2018 από τα πιο επίσημα χείλη έχει τεθεί το στοίχημα -για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά- να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς κενά. Για να γίνει αυτό, όμως, όπως έγραφε η “Α” από την Κυριακή, επείγει η απόφαση για τις προσλήψεις. “Πρέπει να ληφθεί μέχρι τέλος Ιανουαρίου” σύμφωνα με αρμόδιους συνεργάτες του υπουργού, αφού εξετάζεται το ενδεχόμενο όχι μόνο η κατάρτιση των πινάκων, αλλά και η προκήρυξη να γίνει από τον ΑΣΕΠ το αργότερο Μάρτιο-Απρίλιο. “Φέτος θέλουμε να ξεκινήσουμε πολύ νωρίς τις προσλήψεις αναπληρωτών” επιβεβαίωνε και χθες υψηλόβαθμο στέλεχος του επιτελείου του Κ. Γαβρόγλου, συμπληρώνοντας ότι δεν έχει συμφωνηθεί ακόμη τίποτα. Πάντως, λόγω του ασφυκτικού χρονοδιαγράμματος δεν αποκλείεται ακόμη και να τεθεί αίτημα περί ετήσιας παράτασης του ισχύοντος πλαισίου.

Η εξίσωση

Υπάρχει, εξάλλου, πέραν του ΣτΕ, ακόμη ένας άγνωστος παράγοντας στην εξίσωση του συστήματος προσλήψεων: Το αν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, αλλά και ο αριθμός τους. “Αν είναι ικανός, θα πρέπει να αλλάξουμε το σύστημα διορισμών (σ.σ.: διαγωνισμός ΑΣΕΠ) είτε ολοκληρωτικά είτε μερικά, γεγονός που θα συμπαρασύρει και το σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών” τόνιζε το ίδιο στέλεχος. Αν πάντως δεν γίνουν, ή γίνουν λίγοι, τότε το πιθανότερο είναι πως θα γίνουν για φέτος με άλλο σύστημα από τις προσλήψεις αναπληρωτών, αφού για τις τελευταίες, που είναι και περισσότερες, το χρονοδιάγραμμα είναι ασφυκτικό.

“Δεν υπάρχει θέμα γραπτού διαγωνισμού για τους διορισμούς”

Όσο για τους μόνιμους διορισμούς, δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν χθες έκαναν λόγο για γραπτό διαγωνισμό, διαψεύστηκαν όμως από το υπ. Παιδείας. Είχε προηγηθεί, όμως, δελτίο Τύπου του υπουργείου, κατά το οποίο μέσα στο τρέχον έτος θα πρέπει να γίνει γραπτός διαγωνισμός για μόνιμους διορισμούς. Ακόμη, ο υπουργός Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης έκανε λόγο για γραπτό διαγωνισμό το 2017.
Υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου ξεκαθάριζε χθες στην “Α” ότι δεν υπάρχει θέμα γραπτού διαγωνισμού, συνεχίζοντας με νόημα: “Ο τρόπος με τον οποίο θα γίνουν, ειδικά αν γίνουν τόσο σύντομα, πρέπει να μπορεί να υποστηριχθεί από το ΑΣΕΠ”. Ακολούθησε στη συνέχεια η ανακοίνωση της διάψευσης του γραπτού διαγωνισμού κατά την οποία το σύστημα διορισμών θα αποφασιστεί ύστερα από διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
Υπενθυμίζεται ότι επί υπουργίας Ν. Φίλη είχε προταθεί να μπορούν όσοι δεν έχουν προϋπηρεσία να μοριοδοτούνται αναλόγως ώστε να έχουν την ευκαιρία να διδάξουν. Οι αναπληρωτές με χρόνια προϋπηρεσίας είχαν αντιδράσει. Κατά τις πληροφορίες, και επί Κώστα Γαβρόγλου υπάρχει η ίδια πρόταση στο τραπέζι, μαζί με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας, αλλά και κοινωνικών κριτηρίων.

Διϋπουργική για τον αριθμό στην τριετία

Την ερχόμενη εβδομάδα, πάντως, αναμένεται να ανακοινωθεί το αριθμητικό πλάνο για τους διορισμούς σε βάθος τριετίας, από το 2018 ώς το 2020, όπως ανακοίνωσε ο Χρ. Βερναρδάκης. Βάσει προχθεσινής κυβερνητικής διαρροής, αναμένεται από την άλλη εβδομάδα διϋπουργική σύσκεψη για το θέμα. Ο αριθμός, όμως, δεν έχει συζητηθεί και, κατά τις πληροφορίες, ούτε καν στις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς - πέραν των 12.000 που είχαν τεθεί στην πρώτη αξιολόγηση και για Υγεία και για Παιδεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου