Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΤΟ ΠΑ.ΣΟ.Κ ΜΕ ΤΟ Π.Δ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ...(Σ.Σ: ΒΡΕΙΤΕ ΤΑ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ...)


Ο Αναπληρωτής Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Νικηφόρος, με αφορμή τη δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Το ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι ανεπιφύλακτα υπέρ της καθιέρωσης συστήματος αξιολόγησης και του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι η αξιολόγηση συνδέεται άρρηκτα με τη βελτίωση της ποιότητας και την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης, άρα έχει βαρύνουσα σημασία για την κοινωνία και τη χώρα.

Η διαφωνία μας για το Προεδρικό Διάταγμα, την οποία δημοσιοποιήσαμε ευθύς εξαρχής, βασίζεται στο ότι αυτό:

·        Έχει μονομερώς ελεγκτικό-εποπτικό χαρακτήρα, αφού δεν συνδέεται ούτε με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας ούτε με την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

·        Δεν επικεντρώνει στην τρέχουσα επαγγελματική δυνατότητα των εκπαιδευτικών, αλλά στα τυπικά τους προσόντα και σε ποικίλης προέλευσης “χαρτιά”

·        Εισάγει διαδικασίες  χρονοβόρες, γραφειοκρατικές  και μη εφαρμόσιμες

·       Χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, ασάφειες, νομοθετικές ατέλειες, αστοχίες και παραλείψεις.

Είναι ολοφάνερο ότι οι συντάκτες του είναι αυστηρά προσηλωμένοι στην εφαρμογή της ποσόστωσης που επιβάλλει ο ν. 4024/11 για τις προαγωγές στο δημόσιο. Όμως, η ποσόστωση δεν μπορεί να έχει την ίδια εφαρμογή στο χώρο της εκπαίδευσης. Και τούτο διότι:

·        Από την αρχή μέχρι το τέλος της επαγγελματικής τους ζωής οι εκπαιδευτικοί ασκούν το ίδιο ακριβώς έργο. Άρα, η βαθμολογική τους κατάταξη με βάση τα έτη υπηρεσίας εξυπηρετεί ήδη  τον δημοσιονομικό στόχο

·        Στην εκπαίδευση δεν υπάρχει ανάγκη για τη διαμόρφωση “πυραμίδας” δεξαμενών στελεχών, αφού τα στελέχη επιλέγονται με βάση ειδικό θεσμικό πλαίσιο (Ν.3848/10)

·        Η προκρούστεια λογική της ποσόστωσης δε συνάδει με την πολυπαραγοντικότητα του εκπαιδευτικού έργου (εκατοντάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές, διαφορετικοί τύποι σχολείων, διαφορετικές υποδομές και μέσα, διαφορετικές γεωγραφικές, κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες κλπ)

·        Οι χιλιάδες αποσπασμένοι σε διοικητικές υπηρεσίες εκπαιδευτικοί, που ασκούν εντελώς διαφορετικό έργο από τους εκπαιδευτικούς της τάξης, είναι παράλογο να αξιολογούνται με διαφορετικά κριτήρια αλλά να προάγονται με βάση κοινούς πίνακες προακτέων.

Επισημάναμε τότε, το επαναλαμβάνουμε και σήμερα, ότι η χώρα έχει ανάγκη από τη θέσπιση ενός πλαισίου που θα αντιμετωπίζει ενιαία τα ζητήματα της αξιολόγησης και επιμόρφωσης  των εκπαιδευτικών, της αναδιάρθρωσης των εκπαιδευτικών δομών, αλλά και του επανακαθορισμού του ρόλου των στελεχών της εκπαίδευσης. 

pasok.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου