Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

Έκκληση συμπαράταξης: Στον παθιασμένο αγώνα λίγων (προς το παρόν) πρωτοπόρων κωφών για τη διάσωση των δημοκρατικών προσχημάτων στην Ειδική Αγωγή

  
Αναδημοσιεύουμε ακολούθως  ένα ενδιαφέρον άρθρο από το ιστολόγιο egomio - www.egomiocy.blogspot.se - το οποίο αναφέρεται στους κωφούς/βαρήκοους εκπαιδευτικούς - Ε.Ε.Π - Ε.Β.Π και στις διατάξεις του σχεδίου νόμου για την Ειδική Εκπαίδευση που τους αφορούν.

Σύμφωνα με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου που αφορά την ειδική εκπαίδευση (δόθηκε στη δημοσιότητα στις 17 Απριλίου), οι άνθρωποι με απώλεια όρασης, ακοής και τετραπληγία όλων των ειδικοτήτων που εντάσσονται στο πλαίσιο της ειδικής εκπαίδευσης (εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ) αποκλείονται του δικαιώματος εργασίας σε όλες τις σχολικές μονάδες που φοιτούν μαθητές με διαφορετική της δικής τους αναπηρία! Αλλιώς: Οι τυφλοί, κωφοί και τετραπληγικοί όλων των σχετικών με την ειδική εκπαίδευση ειδικοτήτων, δεν μπορούν να διοριστούν αποσπαστούν ή μετατεθούν παρά ΜΟΝΟ σε σχολικές μονάδες με τυφλούς, κωφούς και τετραπληγικούς μαθητές αντίστοιχα.

Το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου τόσο στο σύνολό του όσο και σε πάμπολλες επιμέρους διατάξεις του, παραβιάζει ακόμα και τα στοιχειωδέστερα των προσχημάτων που οφείλουν να τηρούνται σε έναν νόμο ο οποίος καθορίζει τη λειτουργία της ειδικής εκπαίδευσης σε μια στοιχειωδώς ευνομούμενη χώρα. Επιλέγουμε στο παρόν κείμενο να εστιάσουμε στη συγκεκριμένη διάταξη για δυο λόγους:

Αφενός, διότι είναι η πλέον αποκαλυπτική της υβριστικής έννοιας του “απροσχημάτιστου” που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Ξεκάθαρα και απερίφραστα ορίζει τους τυφλούς, κωφούς και τετραπληγικούς εργαζόμενους ή υποψήφιους εργαζόμενους στην ειδική εκπαίδευση, ως ακατάλληλους/ανίκανους να προσφέρουν υπηρεσίες στους λοιπούς μαθητές πέραν αυτών με τις ίδιες των “δικών” τους αναπηρίες, παραπέμποντας σε έναν μοναδικό παγκοσμίως τύπο ειδικής εκπαίδευσης που συντίθεται από μικρά ή μεγαλύτερα γκέτο. Κοντολογίς, πρόκειται για διάταξη που μόνο ένας αρρωστημένος φασιστικός νους θα μπορούσε να συλλάβει και να αποτολμήσει να θέσει προς διαβούλευση σε μια κοινωνία που (θέλει να) λέγεται και να είναι δημοκρατική κοινωνία δικαίου.

Αφετέρου, διότι η συγκεκριμένη διάταξη αποτέλεσε το έναυσμα για την εξέγερση μιας μικρής μεν διόλου αμελητέας δε (αριθμητικά) ομάδας πρωτοπόρων νεαρών εκπαιδευτικών και επιστημόνων με απώλεια ακοής, ο παθιασμένος λόγος των οποίων (μας εστάλη ηλεκτρονικά στη μορφή κειμένου καταγγελίας υπό επεξεργασία) στο ελάχιστο δεν προσομοιάζει με τον σαφώς ξύλινο και μάλλον αδιάφορο λόγο των γνωστών επαγγελματιών θεματοφυλάκων “της τιμής των όπλων” του λεγόμενου αναπηρικού κινήματος. Αντίθετα, δημιουργεί την αίσθηση ότι ο αγώνας για την προάσπιση των προσχημάτων που παραβιάζονται θα δοθεί μέχρι τελικής δικαίωσης. Το οποίο σημαίνει ότι η πιθανότητα δημιουργίας μιας ενδιαφέρουσας κρίσιμης μάζας ανθρώπων (οι πρωτοπόροι δεν αρκούν) που θα διεκδικήσει με την πρέπουσα ένταση καταρχάς την απόσυρση της απροσχημάτιστα ρατσιστικής διάταξης (οι τυφλοί με τους τυφλούς, οι κωφοί με τους κωφούς, οι τετραπληγικοί με τους τετραπληγικούς) είναι υπαρκτή.

Η μη υπονόμευσης της πιθανότητας, μας απαγορεύει να αναφέρουμε  δημόσια τα ονόματα των πρωτοπόρων με απώλεια ακοής που την γέννησαν. Επί του παρόντος, συνδράμοντας την προσπάθεια των πρωτοπόρων νέων κωφών που στέλνουν το κείμενό τους σε όσους θεωρούν εν δυνάμει συμμάχους ζητώντας συμπαράταξη, αρκούμαστε να απευθυνθούμε σε κάθε δημοκρατικό άνθρωπο ζητώντας του να καταγγείλει με όποιον τρόπο ο καθένας νομίζει προσφορότερο (εξαρτάται από του καθενός την ιδιότητα και τις δυνατότητες) την κατάπτυστη ρατσιστική διάταξη. Δεν αρκεί, προσθέτουμε, μόνο η κατάργησή της, έχει σημασία και ο τρόπος της. Πρέπει να είναι τέτοιος που να απαγορεύει την επαναφορά αυτής ή κάποιας παραπλήσιας διάταξης σε ύστερο χρόνο, κατά μείζονα λόγο πρέπει να είναι τέτοιος που να συμπαρασύρει όλη την απροκάλυπτα ρατσιστική λογική του υπό διαβούλευση απροκάλυπτα ρατσιστικού σχεδίου νόμου. Πρέπει να είναι ιδεολογικός, διότι η ιδέα που προασπίζει και αναδεικνύει είναι η πλέον αποδεκτή (στη θεωρία) όλων: Η ιδέα της Δημοκρατίας!

Πόσο πιθανή είναι η επιτυχία; Αν το κάνουμε όπως του πρέπει (ολοκληρωμένα, αποφασιστικά) το πρώτο βήμα διεκδίκησης, πριν το δεύτερο το τρίτο και όλα τα αναγκαία επόμενα, τότε ΜΟΝΟ δικαιούμαστε να το συζητάμε και να ρωτάμε…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου