Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΧΗΜΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΕΠ ΚΑΙ ΕΒΠ 2014





 
  
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6971866081

Αθήνα 15 Σεπτεμβρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΧΗΜΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ
ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΕΠ ΚΑΙ ΕΒΠ 2014

Αγαπητοί συνάδελφοι

            Είναι γνωστό ότι φέτος η εγκύκλιος πρόσληψης των αναπληρωτών ΕΕΠ και ΕΒΠ άργησε περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά. Δυστυχώς αποκαλύπτεται ότι αυτό δεν ήταν τυχαίο μια και οι προβλέψεις της ανατρέπουν δυσμενώς για τους συναδέλφους την κατάσταση και τα μέχρι σήμερα ισχύοντα για τις προσλήψεις.

   Οι αλχημείες του υπουργείου με την εγκύκλιο των αναπληρωτών όσον αφορά την πρόσληψη των ΠΕ23 Ψυχολόγων, με την δημιουργία Πίνακα Α, όπου εντάσσονται οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων στη Σχολική Ψυχολογία η την Παιδαγωγική, παραβιάζουν κατάφορα και επιλεκτικά την, διακηρυγμένη από τους ίδιους τους ιθύνοντες της Δ/νσης ΕΑΕ και του ΥΠΑΙΘ, αρχή της ισχύος του βασικού πτυχίου.
            Επίσης οι αλλαγές στη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών τίτλων και της προυπηρεσίας , η επαναφορά σε ισχύ πιστοποιητικών επιμόρφωσης στην ΕΑΕ, η κατάργηση του Πίνακα Α για συναδέλφους με αναπηρία, αλλά και η μικρή προθεσμία υποβολής των αιτήσεων , είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει αναστάτωση και αλλαγές στους πίνακες, όχι πάντα με δίκαιο τρόπο.
            Ειδικότερα η πρόβλεψη για μοριοδότηση μόνο των τίτλων που έχουν συνάφεια με την ειδική αγωγή αποτελεί παγίδα για τους αρμόδιους των υπηρεσιακών συμβουλίων που  καλούνται , παρά την νομοθεσία που αναθέτει το έργο αυτό στο ΙΕΠ, να αποφανθούν για την συνάφεια.
            Ενημερώνουμε τους αιρετούς και τα μέλη των ΠΥΣΕΕΕΠ ώστε να λάβουν υπ όψη τους και την Γνωμοδότηση 15/2005 του Ν.Σ.Κ. (19-1-2010) http://www.dimastin.gr/2013/07/152010.html , που αποφαίνεται ότι:
1. Η έννοια της συνάφειας δεν σημαίνει την πλήρη ούτε την μερική ακόμη ταύτιση του περιεχομένου με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου.
2. Tο περιεχόμενο του μεταπτυχιακού μπορεί να είναι και ξένο προς το κάθε αυτό αντικείμενο της απασχόλησης του υπαλλήλου, αρκεί να περιλαμβάνεται σε μία από τις αρμοδιότητες της υπηρεσίας του.
 3. Απαιτείται συνάφεια όχι του τίτλου του μεταπτυχιακού αλλά του περιεχομένου σπουδών.
             Συμπερασματικά νομίζουμε ότι χρειάζεται να ληφθεί  υπ όψη το περιεχόμενο σπουδών κάθε μεταπτυχιακού τίτλου και όχι μόνο ο τίτλος του ώστε να είναι δυνατό να κριθεί αν συναντάται το κριτήριο της συνάφειας (δλδ της μερικής μόνο σχέσης) με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου (γενικό και ειδικό καθηκοντολόγιο) η τις αρμοδιότητες της υπηρεσίας (ειδική αγωγή, ΣΜΕΑ, ΚΕΔΔΥ, ΕΔΕΑΥ). Άρα είναι απαραίτητο άμεσα να ζητηθούν αναλυτικές βαθμολογίες η βεβαιώσεις των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για το περιεχόμενο σπουδών κάθε μεταπτυχιακού τίτλου….
            Θυμίζουμε ότι η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, στα πλαίσια των προτάσεων για το σχέδιο νόμου για την ΕΑΕ (ΜΑΡΤΗΣ 2014)  και αναφορικά με τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, τις οποίες θεωρούμε αναγκαίες για την κάλυψη των χιλιάδων οργανικών και λειτουργικών κενών σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, είχε προτείνει: «Επιβάλλεται η κατάρτιση ενός ενιαίου αξιολογικού - αξιοκρατικού πίνακα ανά κλάδο με τυπικό προσόν τον αντίστοιχο βασικό τίτλο σπουδών προκειμένου να εκκινούν όλοι οι υποψήφιοι από την ίδια ισότιμη βάση. Μοριοδότηση ανάλογα με το μεταπτυχιακό ή διδακτορικό που κατέχει ο υποψήφιος και διαβάθμιση ανάλογα με την συνάφεια με  το γνωστικό αντικείμενο του κλάδου, της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης η των ανθρωπιστικών επιστημών».  
            Ειδικότερα είχαμε προτείνει τις εξής αλλαγές (με bold) κατά τη διαβούλευση:
«β) είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος σε θέμα της αντίστοιχης ειδικότητας η στην ΕΑΕ, έξι (6) μονάδες
γ) είναι κάτοχοι τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών σε θέμα της αντίστοιχης ειδικότητας η στην ΕΑΕ, τρεις (3) μονάδες
δ) είναι κάτοχοι δευτέρου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σε θέμα της αντίστοιχης ειδικότητας η στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, δύο (2) μονάδα
ε) είναι κάτοχοι δευτέρου τίτλου σπουδών στην ΕΑΕ, διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου από το πρώτο, μιάμιση (1,5) μονάδα».
            Επίσης είχαμε ζητήσει την απάλειψη της παραγράφου που μοριοδοτούσε τα πιστοποιητικά επιμόρφωσης. Και βέβαια είχαμε προτείνει την αυξημένη μοριοδότηση της προυπηρεσίας στην ΕΑΕ και για την περίπτωση προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ.
            Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε εφιστήσουμε την προσοχή των υπευθύνων των ΠΥΣΕΕΠ για την ορθή και δίκαιη μοριοδότηση της προυπηρεσίας των συναδέλφων που εργάστηκαν στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ στα πλαίσια των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας (ΟΑΕΔ). Η μοριοδότηση τους κατά την άποψη μας μπορεί να γίνει ως προυπηρεσία στο Δημόσιο και μοριοδοτείται με 0,50 μονάδες ανά εξάμηνο, αφού δεν κατατάχθηκαν ποτέ στον Πίνακα Αναπληρωτών.
            Πιστεύουμε ότι με την αγωνιστική συσπείρωση όλων των συναδέλφων θα καταφέρουμε να επιβάλλουμε τις δίκαιες θέσεις μας για μία αξιοκρατική διαδικασία προσλήψεων, πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου για την ΕΑΕ, εαν και όταν αυτή πραγματοποιηθεί.
            Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                          Ο Γ. Γραμματέεας

                                       Στ. Καρπενησιώτης                        Δ. Αρβανίτης

6 σχόλια:

  1. Πιστεύω ότι με το να ασπαστούν τα ΠΥΣΕΕΠ τη 15/2010 γνωμοδότηση του ΝΣΚ, θα αποφευχθούν περαιτέρω αδικίες, όπως να "χάσουν" οι μισοί τουλάχιστον υποψήφιοι (κυρίως ΠΕ23) το μεταπτυχιακό τους. Αν δεν ασπαστούν την ανωτέρω γνωμοδότηση πολλοί θα έχουν ένα "άχρηστο" μεταπτυχιακό. Και το θέμα μου δεν είναι να τα ισοπεδώσουμε όλα, να αναγνωριστούν όλα ως συναφή αλλά με το να πει κάποιο ΠΥΣΕΕΠ ότι δεν ασπάζεται την ανωτέρω γνωμοδότηση που αναλύει τον τρόπο κρίσης της συνάφειας του μεταπτυχιακού τίτλου με το αντικείμενο απασχόλησης (ήτοι με την ΕΑΕ - γενικά), "αυτοαναιρείται", αφού το ίδιο ΠΥΣΕΕΠ πριν λίγους μήνες έβγαζε απόφαση συνάφειας του συγκεκριμένου τίτλου σπουδών με το αντικείμενο απασχόλησης. Θα έχουμε π.χ. σε μια ΠΔΕ δύο φάσεις, εκ διαμέτρου αντίθετες: α) σχολικό έτος 2013-2014 να έχουν αναγνωριστεί π.χ. 20 μεταπτυχιακά ως συναφή με το αντικείμενο απασχόλησης των υποψηφίων και β) σχολικό έτος 2014-2015 στην ίδια ΠΔΕ να έχουν "εξαφανιστεί" οι μισές και πλέον συνάφειες. Νομίζω ότι σε μία τέτοια περίπτωση που κατά κάποιο τρόπο έχει δημιουργηθεί "δεδικασμένο" για μία κατάσταση, δε γίνεται το ίδιο όργανο να πει ότι δεν ισχύει το "δεδικασμένο".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα! Θα μπορουσε να μου απαντησει θετικά αν καποιος κάνει τα χαρτια του για ΕΒΠ και έχει μεταπτυχιακο Ειδικής Αγωγής αν παιρνει καποια μόρια???? Δεν έχω λάβει κάποια απάντηση οποιον και αν εχω ρωτησει.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δε τί μοριοδοτείται για το ΕΒΠ και θα καταλάβεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Xίλια ευχαριστω Κωσταντινε! Είχες δίκιο.....θα έπερνα 3 μορια αλλα εγω δεν το κατέθεσα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αξιότιμοι κύριοι της ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Πραγματικά αδυνατώ να καταλάβω ποια ακριβώς είναι η "αλχημεία", όσον αφορά τη γνωμοδότηση 458/2011 του Ν.Σ.Κ., απόρροια της οποίας ήταν η σύνταξη δύο πινάκων, όσον αφορά τους αναπληρωτές ΕΕΠ ΠΕ 23 (Ψυχολόγων). Βέβαια αυτή η γνωμοδότηση είναι "κακή" και δε σας συμφέρει και γι' αυτό κινήσατε γη και ουρανό για να "φύγει από τη μέση". Αντίθετα, επικαλείστε με μεγάλο ζήλο τη γνωμοδότηση 15/2005 του Ν.Σ.Κ., αναφορικά με τη συνάφεια των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Για ακόμα μια φορά, δύο μέτρα και δύο σταθμά, αναφορικά με τους νόμους και την εφαρμογή τους. Όταν τόσα χρόνια ο νόμος μιλούσε για "προτίμηση στην παιδαγωγική ή σχολική ψυχολογία", αλλά δεν εφαρμοζόταν, τότε δεν είδα να βγάλετε καμιά ανακοίνωση, γιατί προφανώς (όλοι το καταλαβαίνουν αυτό), αυτό βόλευε πολλούς...Επειδή λοιπόν είστε συνδικαλιστικό όργανο πανελλήνιας εμβέλειας, λειτουργήστε με αξιοπιστία και αντικειμενικότητα και όχι με κριτήρια πελατειακά και ψηφοθηρικά, διότι και αυτός ο (κακός) συνδικαλισμός, έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τη σημερινή κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας. Η λογική του "έστω και την τελευταία στιγμή να βολέψουμε άλλους 5-10" δεν σας τιμά καθόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή