Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ...Της Ψυχολόγου(ΠΕ23) Σουζάνας Σιάπκα





Το νομοσχέδιο είναι σε γενικές γραμμές και πιο ολοκληρωμένο και πιο καλοδιατυπωμένο σε σχέση με το προηγούμενο. Φαίνεται ότι δίνεται λύση σε θέματα που αφορούν τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των ΣΜΕΕ και των ΤΕ (φοίτηση, βαθμολόγηση κ.τ.λ.) ,όπως και της παράλληλης στήριξης. Υπάρχουν, ωστόσο, θέματα στα οποία υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις και άλλα για τα οποία χρειάζονται διασαφηνίσεις.

  • Το ΕΕΠ που υπηρετεί στις ΣΜΕΕ δε θα πρέπει να διατίθεται και στις ΕΔΕΑΥ, γιατί έτσι αποδυναμώνεται η ΣΜΕΕ.
  • Θα πρέπει να συσταθούν θέσεις συμβούλων ΕΕΠ ανά κλάδο και όχι ανά περιφέρεια.
  • Θα πρέπει να υπάρξει συγκεκριμένο καθηκοντολόγιο για το ΕΒΠ που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες γενικής αγωγής ως συνοδός.
  • Επιτέλους θα πρέπει να υπάρξει πανελλαδικός πίνακας ΕΕΠ/ΕΒΠ που θα συντάσσεται από το υπουργείο. Αυτό αποτελεί πάγιο αίτημα όλων των κλάδων!
  • Ο κανονισμός λειτουργίας των ΕΔΕΑΥ θα πρέπει να γίνει πιο λειτουργικός και συγκεκριμένος.
  • Το ότι ένας μαθητής έχει ΕΒΠ στο γενικό σχολείο δε θα πρέπει να τον αποκλείει από το να έχει παράλληλη στήριξη. Είναι χωριστός ο ρόλος της κάθε ειδικότητας.
  • Είναι θετικό το γεγονός το ότι μοριοδοτείται μόνο ο ανώτερος τίτλος και όχι αθροιστικά, όπως έγινε με τη φετινή εγκύκλιο των αναπληρωτών.

·                 Σε ότι αφορά τη λειτουργία των ΚΕΔΔΥ χρειάζεται να προστεθούν στη στελέχωσή τους και άλλες ειδικότητες.
  •     Είναι ανάγκη με το παρόν νομοσχέδιο να τεθούν διατάξεις που θα διευκολύνουν την ίδρυση νέων ΣΜΕΕ και ΤΕ. Είναι γνωστό ότι πολλά σχολεία ,ιδίως της περιφέρειας, έχουν αιτηθεί την ίδρυση ΤΕ χωρίς, όμως, αποτέλεσμα
  •       Είναι στη σωστή κατεύθυνση η παροχή κάποιας ποσόστωσης για τους κλάδους ΠΕ 70.50 και ΠΕ 60.50 στις προσλήψεις αναπληρωτών.
  • Είναι λάθος η αύξηση του αριθμού των μαθητών με αυτισμο ανα τμήμα από 3 σε 5.
·            Προβλέπεται η παροχή παράλληλης στήριξης σε μαθητές με αυτισμό μόνο υψηλής λειτουργικότητας. Θεωρούμε ότι αυτό πρέπει να επεκταθεί και στους υπόλοιπους μαθητές του αυτιστικού φάσματος. Επίσης, τίθενται σημαντικοί περιορισμοί  (π.χ. 2 εκπαιδευτικοί κατ’ ανώτατο σε κάθε σχολική μονάδα) που οδηγούν στη μερικοποίηση και στον περιορισμό αυτού του τόσου σημαντικού θεσμού.
  • Όσον αφορά το ΕΕΠ/ΕΒΠ ΑμεΑ, θα πρέπει να δοθεί και σ' αυτούς το ποσοστό 10% όπως έχει δοθεί στους εκπαιδευτικούς.
  • Είναι αδιανόητη η διάταξη που προβλέπει τον αποκλεισμό όλων των εκπαιδευτικών με αναπηρία από την παράλληλη στήριξη. Το περσινό πρόβλημα με κάποιες κατηγορίες αναπηριών (τυφλοί, κωφοί, τετραπληγικοί/παραπληγικοί) επεκτείνεται σε όλες τις αναπηρίες πλέον
·         Είναι σωστό το άνοιγμα της Γενικής Αγωγής στους εκπαιδευτικούς με αναπηρία ,όπως ,άλλωστε, συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη και συμφωνεί με τις διεθνείς συνθήκες. Το ποσοστό 5% πρέπει ,όμως να ανέλθει στο 10% ,όπως προβλεπόταν στο προηγούμενο νομοσχέδιο και όπως ζητάει και η ΕΣΑμεΑ.
·         Η παροχή ποσόστωσης 10% στις προσλήψεις αναπληρωτών για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία είναι στη σωστή λογική ,αλλά είναι πολύ μικρή .Είναι ανάγκη να ανέλθει στο 20% ,όπως ίσχυε και στο νόμο 3699/2008.
·         Να υπάρξει πρόβλεψη για το διορισμό ΕΕΠ/ΕΒΠ ΑμεΑ με 12μηνη προϋπηρεσία, όπως υπάρχει στους εκπαιδευτικούς.

Σουζάνα Σιάπκα
Ψυχολόγος(ΠΕ23)
11/12/2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου