Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΑμεΑ Ε.Ε.Π/Ε.Β.Π

 
Ο σκοπός της παρούσας επιστολής είναι η γνωστοποίηση της αδικίας που ενέχει το προσχέδιο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σχετικά με την πρόσληψη αναπληρωτών με αναπηρία ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π., δηλαδή Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Εργοθεραπευτές, Λογοθεραπευτές κ.λ.π) και ως Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π).

Περίληψη της μέχρι τώρα πορείας του νομοσχεδίου
Το Υπουργείο Παιδείας έθεσε για πρώτη φορά σε διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή τον Απρίλιο του 2014. Στο πρώτο αυτό προσχέδιο νόμου, οι άδικες διατάξεις που αφορούσαν τους ΑμεΑ εργαζόμενους της Ειδικής Αγωγής ήταν η κατάργηση της προτεραιότητας του 20% επί των προσλήψεων σε κάθε κλάδο και αντ'αυτού η μοριοδότηση της αναπηρίας με 3-4 μόρια ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας.

Το παρόν προσχέδιο νόμου
Το παρόν νομοσχέδιο ορίζει ένα ποσοστό προτεραιότητας 10% για όλους τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά αφήνει εκτός προτεραιότητας το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό καθώς και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό με αναπηρία.
Από τη στιγμή που το κράτος αναγνωρίζει τις δυσκολίες που μια αναπηρία επιβάλλει στο κάθε άτομο και δικαίως ορίζει προτεραιότητα 10% στους ΑμεΑ εκπαιδευτικούς, εμείς το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό με αναπηρία που αντιμετωπίζουμε τις ίδιες ακριβώς δυσκολίες αιτούμαστε να έχουμε ισότιμη με τους εκπαιδευτικούς μεταχείριση.
Στο σημείο αυτό να σας γνωστοποιήσουμε ότι σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς δικαιούμαστε να δηλώσουμε προτιμήσεις σε μόνο μια περιφέρεια της Ελλάδος, γεγονός που σημαίνει πως οι θέσεις εργασίας που μας αντιστοιχούν είναι κατά πολύ λιγότερες.
Τέλος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως η κατάργηση του Πίνακα Α', οδήγησε σε κάθετη πτώση των προσλήψεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού με αναπηρία. Πιο συγκεκριμένα, κατά το σχολικό έτος 2013-2014 είχαν προσληφθεί συνολικά 50 μέλη Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π με αναπηρία (αφού το ποσοστό προτεραιότητας επί των προσλήψεων ήταν 20%) και φέτος προσλήφθηκαν μόλις 23 συνολικά άτομα των ειδικοτήτων αυτών σε όλη την χώρα (μείωση σε ποσοστό άνω του 50%, καθώς δεν υπήρχε ουδεμία προτεραιότητα, παρά μόνο μοριοδότηση της αναπηρίας με 3-4 μόρια). Αντιλαμβάνεστε λοιπόν τις τραγικές συνέπειες της κατάργησης του πίνακα Α'. Συνεπώς, ζητούμε να ισχύσει και για μας ό,τι και για τους εκπαιδευτικούς, δηλαδή το 10% επι των προσλήψεων σε κάθε κλάδο ταυτόχρονα με τα 3-4 μόρια και δεδομένου ότι δεν έχουμε το δικαίωμα προσλήψεων στη Γενική Αγωγή ως κλάδος, αιτούμεθα την αύξηση του ποσοστού σε 15% επί των προσλήψεων, ώστε να απορροφηθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός ΑμεΑ Ε.Ε.Π. και ΕΒΠ. Προσδοκούμε λοιπόν κατά την επερχόμενη ψήφιση του νομοσχεδίου στην άμεση συμπαράσταση σας με την άσκηση όποιας μορφής πίεσης στους αρμόδιους του Υπουργείου.

Με εκτίμηση,
Αθανασοπούλου Ευφροσύνη ΠΕ 23:  2 χρόνια υπηρεσίας ως αναπληρώτρια Ψυχολόγος σε ΚΕΔΔΥ, Ψυχολόγος 
Παντείου Πανεπιστημίου, B.Sc. Ψυχολογίας, κάτοχος Μεταπτυχιακού MSc στην Ψυχολογία Παιδιού κι Εφήβου, με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή από το τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημιου Θεσσαλίας και εργασιακή εμπειρία σε δομές του εξωτερικού (Ευρωπαϊκό Σχολείο της Χάγης και British School of the Hague).
Λεμπέση Γεωργία ΠΕ23: 4 χρόνια υπηρεσίας ως αναπληρώτρια Ψυχολόγος σε ΚΕΔΔΥ και ΣΜΕΑΕ, Ψυχολόγος 
Παντείου Πανεπιστημίου, B.Sc. Ψυχολογίας, κάτοχος δύο μεταπτυχιακών Κλινικής Ψυχολογίας και Υπ. Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Paris-7 Dénis Diderot. Εργασιακή εμπειρία σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές της Γαλλίας.
Σιάπκα Σουζάνα ΠΕ 23: 4 χρόνια υπηρεσίας ως αναπληρώτρια Ψυχολόγος σε ΚΕΔΔΥ και ΕΔΕΑΥ, Ψυχολόγος Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, B.Sc. Ψυχολογίας.

2 σχόλια:

  1. Δηλαδή αγαπητές κυρίες, τα 3 μόρια που σας δίνει ο νομοθέτης τα θεωρείτε αμελητέα και ασήμαντα; 3 μόρια ισοδυναμούν με 15 μήνες υπηρεσίας αναπληρωτή ΕΕΠ/ΕΒΠ (δηλαδή πρακτικά με 2 σχεδόν σχολικά έτη) ή με ένα διδακτορικό με συνάφεια στην Ειδική Αγωγή.
    Δηλαδή πόσα μόρια πρέπει να σας δώσει ο νομοθέτης για να είστε ευχαριστημένες;
    Το γεγονός ότι δηλώνετε μία μόνο περιφέρεια για πρόσληψη δεν είναι πρόβλημα μόνο για εσάς, αλλά και για όλους τους άλλους υποψηφίους, διότι από προσωπική μου εμπειρία σας λέω ότι αν υπάρχει μία μόνο θέση για εεπ σε μία πόλη και την πάρετε εσείς, τότε κάποιος άλλος υποψήφιος θα αναγκαστεί να πάει 60 ή ακόμα και 100 χλμ. μακριά από το σπίτι του. Σέβομαι αυτά που υποστηρίζετε, αλλά δε μπορώ να συμφωνήσω καθόλου με τη λογική σας. Βέβαια η κάθε ομάδα πιέζει για τα δικά της συμφέροντα.
    Με την ίδια λογική, αν γίνει χωριστός πίνακας για εσάς, τότε να παραμείνουν και οι χωριστοί πίνακες για τους ψυχολόγους (σχολικούς και μη), οι οποίοι αυτή τη στιγμή καταργούνται (και δεν κρίνω αν αυτό γίνεται καλώς ή κακώς, απλά το αναφέρω)....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είμαστε μία ευπαθής κοινωνική ομάδα, όπως αυτή που καλείστε να υπηρετήσετε ως επιστήμονας και ειδικός. Η έλλειψη ευαισθησίας εκ μέρους σας απέναντι στους εκπαιδευτικούς με αναπηρία, υποδηλώνει την έμμεση εναντίωση σας απέναντι σε αυτό που υπηρετείτε. Θα ήμασταν ευχαριστημένοι αν διατηρούνταν ο πίνακας Α' ,όπως είχε προβλέψει ο προηγούμενος νομοθέτης προκειμένου να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία, οι οποίοι να σας ενημερώσω πως δεν ξεκινάνε από την ίδια αφετηρία στη ζωή, όπως οι υπόλοιποι. Το ότι εμείς είχαμε πρόταξη στη τοποθέτηση και κάποιος άλλος θα πήγαινε σε πιο απομακρυσμένη δομή, ίσως γινότανε επειδή κάποιος πχ με κινητική αναπηρία θα δυσκολευότανε να παει σε γειτονικό νομό, οπότε και δήλωνε μονο το νομό που διέμενε. Τέλος με θλίβουνε οι απόψεις ενός επαγγελματία που εργάζεται στο χώρο της ΕΑ και κοιτάζει να βολέψει τον εαυτό του εις βάρος ευπαθών ομάδων. Αλήθεια, στους μαθητές με αναπηρία δε θα λέγατε να διεκδικούνε το δικαίωμα τους στην εργασία? Φοβάμαι πως όχι, κι αν το κάνατε...θα ήταν πιθανόν κάτω από το πέπλο της υποκρισίας. Σας εύχομαι καλή δύναμη και να έχετε πάντα υγεία, ούτως ώστε να μην χρειαστεί να μετανιώσετε βίαια για όσα πρεσβεύετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή