ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Άκουσα με προσοχή τις παρεμβάσεις των
εκπροσώπων των κομμάτων και όλων των συναδέλφων για τις διατάξεις που υπάρχουν
σχετικά με την εκπαίδευση στο συζητούμενο νομοσχέδιο. Πρέπει να διευκρινίσω ότι
είναι διατάξεις που υπαγορεύονται από επείγοντα προβλήματα λειτουργίας στη μέση
και στη δημοτική εκπαίδευση. Δεν πρόκειται για ένα συνολικό πλαίσιο
λειτουργίας.
Συντόμως θα έχουμε τη δυνατότητα μέσω
του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου να κουβεντιάσουμε την ανάγκη μεγάλων
μεταρρυθμίσεων και τομών στην εκπαίδευση είτε, πριν τα Χριστούγεννα, να
κουβεντιάσουμε ζητήματα που αφορούν διοικητικές εκκρεμότητες, προκειμένου να
προχωρήσουμε με πιο αποφασιστικά βήματα σε ένα σχολείο δημόσιο, αντίστοιχο με
τις απαιτήσεις της κοινωνίας, σε ένα σχολείο δημόσιο και δημοκρατικό.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις
επιδιώκουμε να λειτουργήσουν με αποτελεσματικότερο τρόπο τα Περιφερειακά
Υπηρεσιακά Συμβούλια. Τα νέα μέλη θα επιλεγούν με διαφάνεια και αξιοκρατία μετά
από πρόσκληση δημόσιου ενδιαφέροντος. Θα υπάρξει Υπουργική Απόφαση. Είναι
προφανές ότι δεν θίγεται ο θεσμός των αιρετών. Απλώς τα διορισμένα μέλη θα
κριθούν μέσα από διαδικασίες -επαναλαμβάνω- διαφανείς και αξιοκρατικές.
Διατυπώθηκε
η άποψη ότι πηγαίνει η Κυβέρνηση, ο μηχανισμός, η πολιτική ηγεσία του
Υπουργείου να επιλέξει κομματικά πρόσωπα, ενώ μέχρι τώρα οι διοριζόμενοι από
τις προηγούμενες διοικήσεις του Υπουργείου ήταν πρόσωπα υπεράνω κομματικής
υποψίας. Είναι μια επιχειρηματολογία…
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Μπορείτε να μας πείτε ποια είναι τα κριτήρια;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Παρακαλώ, κυρία Χριστοφιλοπούλου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κυρία
Χριστοφιλοπούλου, αφήστε να τελειώνουμε!
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ποια είναι τα κριτήρια, κύριε Πρόεδρε;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Είναι δυνατόν, κυρία Χριστοφιλοπούλου, να είστε και με τη
Χρυσή Αυγή και με το θέμα αυτό, εν εξάλλω καταστάσει;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Στο τέλος.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Είναι δυνατόν; Σας παρακαλώ!
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ποια είναι τα κριτήρια;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Έχετε
Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο, μπορεί να ζητήσει τον λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Δεν θέλει να απαντήσει!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Αν είναι δυνατόν! Σας παρακαλώ.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Ποιο είναι το κριτήριο;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Το κριτήριο είναι η δεκαπενταετία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Υπάρχει νόμος!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Δεν θέλω να απαντήσω. Η κ. Χριστοφιλοπούλου μιλάει…
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Υπάρχουν κριτήρια!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Η κ. Χριστοφιλοπούλου μιλάει ως το βαθύ κράτος του ΠΑΣΟΚ
στην εκπαίδευση!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κυρία
Χριστοφιλοπούλου, είστε παλιά Βουλευτής και σας παρακαλώ μην κάνετε αυτή τη
σκηνή.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Υπάρχει νόμος! Υπάρχουν κριτήρια!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Έχετε, κυρία Χριστοφιλοπούλου, χάσει την ψυχραιμία σας.
Ηρεμήστε, παρακαλώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κυρία
Χριστοφιλοπούλου, ακούστηκε η φράση που ρωτάτε ποια είναι τα κριτήρια και κατεγράφησε
και στα Πρακτικά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Το κριτήριο το οποίο υπάρχει είναι…
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΕΥΗ) ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Να πει τα κριτήρια!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ωραία! Με
το ζόρι δεν μπορούμε να τον υποχρεώσουμε!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): …η δεκαπενταετής τουλάχιστον υπηρεσία.
Δεν βάζουμε άλλα κριτήρια που
περιορίζουν το εύρος των υποψηφιοτήτων. Δεν θέλουμε δηλαδή να επαναλάβουμε αυτό
που συνέβαινε στο παρελθόν, να αποκλείσουμε μεγάλη πλειοψηφία στελεχών της
εκπαίδευσης, ικανών εκπαιδευτικών. Θέλουμε να υπάρξει μια ευρύτερη δυνατή
επιλογή.
Διατυπώθηκε και η άποψη από την πλευρά
του Ποταμιού –τη σημειώνω- που δέχεται την ανάγκη, απ’ ό,τι βλέπω, να αλλάξει
αυτό που σήμερα υπάρχει στα υπηρεσιακά συμβούλια, σε αντίθεση με την κ.
Χριστοφιλοπούλου η οποία δεν το δέχεται. Είναι υπέρ του καθεστώτος, όπως
καταλαβαίνω.
Το Ποτάμι, όμως, διατύπωσε μια πρόταση,
η οποία είναι αξιόλογη. Λέει ότι αντί να είναι η επιλογή αυτή από το σύνολο των
εκπαιδευτικών της κάθε περιφέρειας, που έχουν τουλάχιστον δεκαπενταετή
προϋπηρεσία -που είναι ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων και έχεις μεγάλες
δυνατότητες επιλογής-, να το προσδιορίσουμε και να πούμε να γίνει με κλήρωση
από τους είκοσι αρχαιότερους εκπαιδευτικούς της περιοχής.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΑΜΥΡΑΣ: Δημόσια.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Δημόσια, όχι ιδιωτική. Προφανώς, με την πρόταση που κάνει το
Ποτάμι…
(Θόρυβος στην Αίθουσα)
Κυρία Χριστοφιλοπούλου, τέτοια μάχη για
το κατεστημένο στην εκπαίδευση; Είναι δυνατόν;
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του
ΣΥΡΙΖΑ)
Μα δεν το καταλαβαίνετε; Είναι δυνατόν;
Έχετε ξεσαλώσει τόση ώρα! Σταματήστε, επιτέλους!
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΔΑΒΑΚΗΣ: Ποιο είναι το κατεστημένο στην
εκπαίδευση;
(Θόρυβος στην Αίθουσα)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κυρία
Χριστοφιλοπούλου, δεν σας αναγνωρίζω! Είστε παλιά συνάδελφος.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Το Ποτάμι διετύπωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση.
(Θόρυβος στην Αίθουσα)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Σας
παρακαλώ!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Το Ποτάμι διετύπωσε μια ενδιαφέρουσα πρόταση: Να μην
εκλεγούν, αλλά να κληρωθούν τα δύο μέλη των συμβουλίων από μια λίστα των είκοσι
αρχαιότερων εκπαιδευτικών ανά περιφέρεια. Προφανώς, με την πρόταση αυτή του
Ποταμιού -που επαναλαμβάνω θέλει μια σκέψη-, σχετικοποιείται η αρχή της
αξιοκρατίας. Διότι αντί να κάνουμε επιλογή προσώπων με βάση τα κριτήριά τους
και την αξία τους, με δημόσια, επαναλαμβάνω, διαδικασία κι όχι χωρίς να λέμε
ποιοι είναι οι υποψήφιοι, εν κρυπτώ και παραβύστω, μας προτείνει τη διαδικασία
να τραβάμε κλήρωση από τους είκοσι που τυχαίνει να είναι οι αρχαιότεροι.
Προφανώς αυτό είναι μια παλινδρόμηση στη διαδικασία της κατ’ αρχαιότητας
επιλογής κι όχι όπως λέει και το Ποτάμι -και συμφωνούμε σε άλλες περιπτώσεις-
στη διαδικασία της με αξιοκρατικά κριτήρια επιλογής.
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
ΨΑΡΙΑΝΟΣ: Με ποια αξιοκρατία;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τώρα θα κριθούμε όλοι από τις επιλογές. Και επαναλαμβάνω ότι
θα είναι δημόσιες οι διαδικασίες και η πρόσκληση και η ανακοίνωση και τα
προσόντα των υποψηφίων.
Σχετικώς τώρα με το ζήτημα της
κομματικοποίησης, το οποίο είναι αλήθεια ότι χωρίς να έχει την πρότερη καλή
μαρτυρία το ΠΑΣΟΚ, το φέρνει συνέχεια εδώ -και η Νέα Δημοκρατία-, οι
πρωτομάστορες του κομματικού κράτους στη χώρα μας, οι οποίοι χύνουν κροκοδείλια
δάκρυα με ανέκδοτα του τύπου ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κομματικοποιεί το δημόσιο και
ειδικότερα την εκπαίδευση.
Ακούστε κάτι. Εμείς δεν διορίσαμε
διευθυντές σχολείων. Εμείς εμπιστευτήκαμε την κρίση των εκπαιδευτικών. Έγινε
ψηφοφορία και επελέγησαν οι διευθυντές των σχολείων, των πρωτοβάθμιων σχολικών
μονάδων. Αυτό δεν είναι κομματικοποίηση. Και μάλιστα οι εκπαιδευτικοί
επελέγησαν χωρίς αμφισβητήσεις.
Φωνάζατε ότι αυτό το πράγμα θα διέλυε
την εκπαίδευση. Δεν την διέλυσε. Αντιθέτως, δημιούργησε θετικού τύπου
συναινέσεις και συνεργασίες σε κάθε σχολική μονάδα και επαναλαμβάνω, σε κάθε
περίπτωση αποδιοργανώνει και αποδεικνύει πόσο υποκριτική είναι η περί κομματικοποίησης
ρητορεία του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, επίσης, έχει ψηφίσει
νομοσχέδιο, με το οποίο προβλέπει ότι ανάλογη διαδικασία θα ακολουθηθεί για την
εκλογή των διευθυντών εκπαίδευσης, πενήντα οκτώ πρωτοβάθμιας και πενήντα οκτώ
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε όλη την χώρα. Και εκεί είναι εναντίον το ΠΑΣΟΚ
και η Νέα Δημοκρατία και θεωρούν τι; Για ποιον λόγο; Θα ψηφίσουν οι εκλεγέντες
από όλους τους εκπαιδευτικούς διευθυντές και υποδιευθυντές των σχολείων για να
εκλέξουν τους διευθυντές εκπαίδευσης. Άρα, δεχόμαστε βελτιώσεις, καμμία
αντίρρηση, αλλά δεν το βασικό μας στοιχείο, η βασική μας επιδίωξη, όπως είπατε
εσείς, η κομματική άλωση. Ψηφίζουν όλοι. Ποια κομματική άλωση;
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ: Να ζητήσεις συγνώμη
από τους Ποντίους!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Ακούστε, είναι σαφές ότι δίνουμε μεγάλη μάχη για να
αποκτήσει μεγαλύτερη εγκυρότητα, αξιοπιστία το δημόσιο σχολείο. Αυτό δεν αρέσει
σε μερικούς, οι οποίοι κατά το παρελθόν είχαν πρωτοστατήσει στο να καταρρεύσει
η εκπαίδευση, να υπάρχουν συμπτώματα αναξιοκρατικής επιλογής, να δημιουργήσουν
δηλαδή μια λανθασμένη εικόνα για την εκπαίδευση και να οδηγήσουν πολλές φορές
σε απαξίωση το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Σε αυτές τις πολιτικές δυνάμεις, καταλαβαίνουμε
ότι δεν αρέσει η μάχη που δίνουμε για να υπάρξει ακόμη περισσότερο αξιόπιστο
δημόσιο σχολείο. Και αυτή η μάχη ξεκίνησε από την πρώτη μέρα φέτος. Διότι
κληρονομήσαμε διαλυμένα σχολεία σε σχέση με τους διορισμούς. Επί τόσα χρόνια
φεύγουν, συνταξιοδοτούνται περίπου τριάντα χιλιάδες εκπαιδευτικοί και δεν
υπάρχει καμμία πρόσληψη στα δημόσια σχολεία. Προσπαθήσαμε να αντιμετωπίσουμε το
φαινόμενο των κενών, εξομαλύναμε την κατάσταση. Φέτος, σε σχέση με πέρυσι,
προσλαμβάνουμε 22.374 εκπαιδευτικούς αναπληρωτές, έναντι 18.419 πέρυσι, δηλαδή
3.905 αναπληρωτές περισσότερους, δηλαδή 21,4% περισσότερους.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του
ΣΥΡΙΖΑ)
Σε συνθήκες, μάλιστα, δημοσιονομικής
δυσπραγίας, ήταν προτεραιότητα το σχολείο, θα είναι προτεραιότητα η εκπαίδευση,
θα είναι προτεραιότητα η υγεία, θα είναι προτεραιότητα η δημόσια διοίκηση. Αυτό
σημαίνει ανάπτυξη με κοινωνικό πρόσημο, φιλολαϊκό και δημοκρατικό. Και όχι
ανάπτυξη υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του
ΣΥΡΙΖΑ)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Υπουργέ,
πρέπει να κλείσετε.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Δεν σας αρέσει αυτή η πολιτική που ακολουθούμε στον χώρο
της εκπαίδευσης και γι’ αυτόν τον λόγο έχετε καταστήσει στόχο των επιθέσεών σας
το Υπουργείο Παιδείας και την πολιτική της Κυβέρνησης στον χώρο της
εκπαίδευσης. Δεν θα σας περάσει. Τα δημόσια σχολεία θα αποκτήσουν μεγαλύτερο
κύρος, μέσα από τη συμβολή του Έλληνα πολίτη…
(Θόρυβος – διαμαρτυρίες στην Αίθουσα)
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Γίγαντα!
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ: Να ζητήσεις συγνώμη
από τους Ποντίους.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Φίλη είμαι
αναγκασμένος να σας το ξαναπώ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τελειώνω αμέσως.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Φίλη, ο χρόνος
υπερκαλύφθηκε κατά τρία λεπτά. Παρακαλώ κλείστε.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έγιναν μερικές προτάσεις,
τροπολογίες.
(Θόρυβος – διαμαρτυρίες στην Αίθουσα)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ
(Νικήτας Κακλαμάνης): Καθίστε λίγο σας
παρακαλώ, να ακούσουμε σχετικά με τις τροπολογίες, μήπως γίνει κάποια δεκτή και
από αυτήν την πλευρά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Άκουσα τον κ. Φορτσάκη που αναφέρθηκε στην τροπολογία με γενικό
αριθμό 17 και ειδικό 3, σχετικά με την πρόσληψη management του τουριστικού κλάδου, που προέρχονται από ομοταγή
πανεπιστήμια της αλλοδαπής με ισότιμα πτυχία, που έχει αναγνωρίσει το ΔΟΑΤΑΠ.
Είναι σωστή η πρότασή σας, κύριε
Φορτσάκη και την αποδεχόμαστε.
Δεύτερον, υπάρχει μια πρόταση για να
αυξήσουμε τα κριτήρια για τις μεταγραφές και τα κριτήρια αυτά να αφορούν με μια
μεγαλύτερη ευαισθησία, το νησιωτικό χώρο.
Ξέρουμε τι σημαίνει νησιωτικός χώρος, ξέρουμε τι σημαίνουν
στην κρίση που ζούμε τα προβλήματα που έχουν τα παιδιά στα νησιά. Θα την
αντιμετωπίσουμε, θα την μελετήσουμε με ευαισθησία. Δεν μπορούμε να την κάνουμε
αποδεκτή αυτή τη στιγμή. Δεν έχουμε μελετήσει το θέμα. Τα ζητήματα που αφορούν
την εκπαίδευση στα νησιά, αυτήν την ευλογημένη ιδιομορφία που έχει η πατρίδα
μας, τα αντιμετωπίζουμε με κόστος και καλά κάνουμε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας
Κακλαμάνης): Κύριε Υπουργέ, σας
παρακαλώ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ
(Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τελειώνω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας
Κακλαμάνης): Τελειώνετε, αλλά…
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ
(Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Υπήρξε μία πρόταση σχετικά με το θέμα της αξιολόγησης των
πανεπιστημίων. Πράγματι, ορισμένα επεισόδια που έγιναν προχθές στο Πανεπιστήμιο
Αθηνών είναι καταδικαστέα. Δεν είμαστε κατά τού να λειτουργεί με τη δική του
ευθύνη το Πανεπιστήμιο σε θέματα αξιολόγησης ή άλλα θέματα λειτουργίας. Κανείς
δεν μπορεί να εμποδίζει αυτές τις διαδικασίες όταν το ίδιο το Πανεπιστήμιο
επιλέγει να τις προχωρήσει.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ
(Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τελειώνω αμέσως.
Κύριε Πρόεδρε, το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση θα έλθει
συντόμως, όπως και το νομοσχέδιο για την έρευνα. Υπάρχει έργο το οποίο έχουμε
αρχίσει στο χώρο της εκπαίδευσης. Στην ειδική εκπαίδευση φέτος παίρνουμε
διπλάσιο σε σχέση με πέρσι αριθμό αναπληρωτών. Θα είναι προτεραιότητα στην
εκπαίδευση. Μία αν γίνει φέτος πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, θα είναι στην
ειδική εκπαίδευση. Θα είναι προτεραιότητα οι προσλήψεις στην ειδική εκπαίδευση,
γιατί γνωρίζουμε τη μεγάλη κοινωνική αδικία που προκαλείται εις βάρος των
παιδιών με ειδικές ανάγκες, εις βάρος των οικογενειών τους. Γνωρίζουμε τον
ηρωισμό των καθηγητών, των εκπαιδευτικών, του βοηθητικού προσωπικού σ’ αυτούς
τους τομείς.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας
Κακλαμάνης): Κύριε Υπουργέ, σας
παρακαλώ.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ
(Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τελειώνω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας
Κακλαμάνης): Τελειώνετε, αλλά…
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ
(Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Υπήρξε μία πρόταση σχετικά με το θέμα της αξιολόγησης των
πανεπιστημίων. Πράγματι, ορισμένα επεισόδια που έγιναν προχθές στο Πανεπιστήμιο
Αθηνών είναι καταδικαστέα. Δεν είμαστε κατά τού να λειτουργεί με τη δική του
ευθύνη το Πανεπιστήμιο σε θέματα αξιολόγησης ή άλλα θέματα λειτουργίας. Κανείς
δεν μπορεί να εμποδίζει αυτές τις διαδικασίες όταν το ίδιο το Πανεπιστήμιο
επιλέγει να τις προχωρήσει.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ
(Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τελειώνω αμέσως.
Κύριε Πρόεδρε, το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση θα έλθει
συντόμως, όπως και το νομοσχέδιο για την έρευνα. Υπάρχει έργο το οποίο έχουμε
αρχίσει στο χώρο της εκπαίδευσης. Στην ειδική εκπαίδευση φέτος παίρνουμε
διπλάσιο σε σχέση με πέρσι αριθμό αναπληρωτών. Θα είναι προτεραιότητα στην
εκπαίδευση. Μία αν γίνει φέτος πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, θα είναι στην
ειδική εκπαίδευση. Θα είναι προτεραιότητα οι προσλήψεις στην ειδική εκπαίδευση,
γιατί γνωρίζουμε τη μεγάλη κοινωνική αδικία που προκαλείται εις βάρος των
παιδιών με ειδικές ανάγκες, εις βάρος των οικογενειών τους. Γνωρίζουμε τον
ηρωισμό των καθηγητών, των εκπαιδευτικών, του βοηθητικού προσωπικού σ’ αυτούς
τους τομείς.
ΔΕΙΤΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου