Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018

Σχετικά με τη συνάντηση του ΠΣΑΕΠ με την Υφυπουργό κ. Τζούφη για τους διορισμούς και όλα τα επίκαιρα θέματα των αναπληρωτών




Σε προγραμματισμένη συνάντηση με την Υφυπουργό κ. Τζούφη και τους συνεργάτες της παρευρέθηκε σήμερα αντιπροσωπεία του ΠΣΑΕΠ, έχοντας μια εποικοδομητική συζήτηση επί πολλών σημαντικών θεμάτων. Συγκεκριμένα συζητήθηκε το ζήτημα των διορισμών, της ειδικής αγωγής, της ηλεκτρονικής ανάληψης υπηρεσίας, των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, των υπερωριών που δεν έχουν πληρωθεί, των αδειών των αναπληρωτών, των αναθέσεων μαθημάτων ειδικοτήτων, του υπεύθυνου δάσκαλου ολοημέρου και της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. 

Διορισμοί

Οι αναπληρωτές του ΠΣΑΕΠ έθεσαν το θέμα της επιτακτικής ανάγκης διορισμών από την τρέχουσα σχολική χρονιά κι όχι από την επόμενη, ζητώντας μάλιστα κάλυψη όλων των κενών. Η κ. Τζούφη από την πλευρά της απάντησε αναφέροντας ότι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας είναι να
ανακοινώσει τον Οκτώβρη σύστημα και αριθμό διορισμών σε πλάνο τριετίας, αρχής γενομένης από τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά. Ο ΠΣΑΕΠ προειδοποίησε ότι είναι ανοιχτή η πιθανότητα οι εκλογές να προλάβουν τον παραπάνω σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας και κανείς αναπληρωτής μετά από 3,5 χρόνια μηδενικών διορισμών δεν θα αναγνωρίσει την πρόθεση...

Στο θέμα του αριθμού των διορισμών ειπώθηκε ότι υπάρχει η πιθανότητα οι διορισμοί να προσεγγίσουν τους 15.000 εκπαιδευτικούς. Η κατανομή των παραπάνω δεν θα είναι ισοβαρής μεταξύ των τριών ετών, με την πρώτη χρονιά να απορροφάται μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τις υπόλοιπες.

Για τον τρόπο διορισμού η κ. Τζούφη ανέφερε ότι δεν έχει διαμορφωθεί ακόμα, κάτι που αναμένεται να γίνει τους προσεχείς μήνες. Η αντιπροσωπεία του ΠΣΑΕΠ ζήτησε πραγματική στήριξη της προϋπηρεσίας, χωρίς να χαθεί κανένας μήνας της. Οι αναπληρωτές, αφού παρέθεσαν τους προβληματισμούς τους για το σύστημα κριτηρίων που πρόκειται να δημιουργηθεί, επιφυλάχθηκαν να καταθέσουν την πλήρη και αναλυτική πρότασή τους σε επόμενη συνάντηση πριν τη θέσπιση του νέου συστήματος. Οι προβληματισμοί που είχαν να κάνουν με τρόπους προσμέτρησης όλης της δημόσιας προϋπηρεσίας και μεγάλη βαρύτητας της παραπάνω, έγιναν δεκτές με θετική διάθεση από την Υφυπουργό και τους συνεργάτες της.

Ειδική αγωγή

Η αντιπροσωπεία του ΠΣΑΕΠ ανέφερε ότι φέτος έγινε μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια από το Υπουργείο Παιδείας στις δομές της Ειδικής Αγωγής, ζητώντας την ερχόμενη χρονιά οι προσλήψεις να γίνουν με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή να προηγηθούν αυτές της ειδικής αγωγής και να είναι μεγάλες σε αριθμό. Επίσης, έθεσε το ζήτημα των πινάκων της ειδικής αγωγής αναφέροντας τη λύση που δόθηκε με την περυσινή τροπολογία του Υπουργείου, ως μία δίκαιη λύση που εξασφαλίζει εργασία και στους εκπαιδευτικούς με εξειδίκευση (ΠΕ70ΕΑΕ, ΠΕ60ΕΑΕ) και στους αποφοίτους των τμημάτων ειδικής αγωγής (ΠΕ71, ΠΕ61), διασφαλίζοντας έτσι και την προϋπηρεσία των πρώτων. Από την πλευρά της η. κ. Τζούφη απάντησε ότι δεν υπάρχει κάποια πρόθεση για αλλαγή είτε στον τρόπο που θα γίνουν οι φετινές προσλήψεις, είτε στα δικαιώματα που απορρέουν από την εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και το βασικό πτυχίο.

Τέλος, τα μέλη του ΠΣΑΕΠ τάχθηκαν κατά του διαχωρισμού προϋπηρεσίας γενικής-ειδικής αγωγής, κάτι που διεκδικείται από κάποιες ομάδες εκπαιδευτικών στις δικαστικές αίθουσες. Ανέλυσαν τα ολέθρια και τιμωρητικά αποτελέσματα που θα επιφέρει στους αναπληρωτές με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή, αν ισχύσει κάτι τέτοιο και μάλιστα αναδρομικά. Οι αναπληρωτές σημείωσαν ότι ο μη διαχωρισμός της προϋπηρεσίας και η άποψη της ενιαίας εκπαίδευσης αποτελούν και απόφαση της 84ης Γ.Σ. της ΔΟΕ Η Υφυπουργός άκουσε προσεκτικά τις θέσεις του ΠΣΑΕΠ και δεσμεύτηκε να μένει ενήμερη για τις εξελίξεις στο ζήτημα αυτό και να πράξει αναλόγως.

Ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας

Η αντιπροσωπεία του ΠΣΑΕΠ για πολλοστή φορά μετέφερε στην ηγεσία του Υπουργείου τις άθλιες συνθήκες τις οποίες βιώνουν οι αναπληρωτές κατά την ανακοίνωση της πρόσληψής τους, όπου καλούνται σε ελάχιστο χρόνο να βρεθούν από τη μία άκρη της χώρας στην άλλη, αλλάζοντας σε πολλές περιπτώσεις δύο νησιά και διαμένοντας σε ξενοδοχεία. Ανέφεραν ότι η ηλεκτρονική αποδοχή της πρόσληψης και δήλωση των σχολείων θα έλυνε πολλά προβλήματα. Ζήτησαν λοιπόν κατά την ανακοίνωση της πρόσληψής τους να αποδέχονται την πρόσληψή τους στην περιοχή ηλεκτρονικά, είτε σε ένα κεντρικό σύστημα του Υπουργείου, είτε σε σύστημα που θα έχει δημιουργηθεί από τη διεύθυνση κάνοντας μεταφόρτωση (upload) τα απαραίτητα έγγραφα, και να πραγματοποιούν ηλεκτρονική δήλωση σχολείων. Έπειτα να τους ανακοινώνεται το σχολείο τοποθέτησής τους και να μεταβαίνουν εκεί εξοικονομώντας χρήματα από τη διαμονή σε ξενοδοχεία και τον απαραίτητο χρόνο για εύρεση στέγης. Η Υφυπουργός και οι συνεργάτες τους είδαν αρκετά θετικά τη συγκεκριμένη πρόταση, αναφέροντας μάλιστα ότι είναι κάτι το οποίο θα έπρεπε να συμβαίνει εδώ και χρόνια.

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Όπως είναι γνωστό οι αναπληρωτές πρόκειται να ενταχθούν στο Μεταφορικό Ισοδύναμο για τις μετακινήσεις τους στις νησιωτικές περιοχές της χώρας, με νόμο που θα ψηφιστεί άμεσα. Εμείς ως ΠΣΑΕΠ ζητήσαμε από την Υφυπουργό στα νησιά αυτά να συμπεριληφθεί και η Κρήτη, που είναι μια περιφέρεια με πολλές προσλήψεις αναπληρωτών και κοστοβόρες μετακινήσεις. Τέλος, αν δεν είναι δυνατόν να ισχύει το παραπάνω μόνο για αναπληρωτές, καθώς το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν αφορά μόνο αναπληρωτές, ζητήσαμε να ισχύει η έκπτωση 50% για την Κρήτη για όλους τους αναπληρωτές όποτε κι αν προσληφθούν, στις διακοπές των Χριστουγέννων και του Πάσχα και στη λήξη του έτους. Η Υφυπουργός μας απάντησε ότι είναι ένα πραγματικό πρόβλημα η εξαίρεση της Κρήτης και δεσμεύτηκε ότι θα μελετήσει το αίτημά μας.

Υπερωρίες

Η αντιπροσωπεία του ΠΣΑΕΠ διαμαρτυρήθηκε για μία ακόμη φορά για τις περιπτώσεις υπερωριών που δεν έχουν πληρωθεί σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Αναφέρθηκε στις δεσμεύσεις του Υπουργείου για καταβολή όλων των υπερωριών από τον κρατικό προϋπολογισμό, με έγγραφη οδηγία που θα στελνόταν στις διευθύνσεις εδώ και μήνες, η οποία δεν έφτασε ποτέ. Όλοι οι παρευρισκόμενοι συμφώνησαν ότι δεν είναι ούτε ηθικό ούτε λογικό να μην πληρώνεται κάποιος για τις υπερωρίες που προσφέρει. Η κ. Τζούφη μας ανέφερε ότι το θέμα είναι πολύπλοκο και ότι θα το εξετάσουν προσεκτικά, ώστε να άρουν τις αδικίες που δημιουργήθηκαν, αφού πρώτα συλλέξουν στοιχεία για τον αριθμό των αναπληρωτών που αφορά η συγκεκριμένη αδικία.

Άδειες αναπληρωτών

Η αντιπροσωπεία του ΠΣΑΕΠ αναφέρθηκε εκτενώς για μία ακόμη φορά στα ζητήματα αδειών των αναπληρωτών και κυρίως των αναρρωτικών και των εγκύων συναδέλφισσών τους. Συγκεκριμένα ανέφεραν στην κ. Τζούφη την περυσινή δέσμευση του Υπουργού για βελτίωση των ισχύοντων συνθηκών και τη φετινή του παραδοχή ότι λόγω μνημονιακών νόμων δεν μπόρεσε να αλλάξει αυτά που επιθυμούσε. Αιτηθήκαμε, αφού κατά τα λεγόμενά τους τον Αύγουστο βγαίνουμε από την επιτροπεία και έχουμε ως χώρα περισσότερες ευκαιρίες για χάραξη πολιτικής, να επανεξετάσουν το θέμα των αδειών των αναπληρωτών δημιουργώντας αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, όπως αρμόζουν σε εκπαιδευτικούς. Η Υφυπουργός συμφώνησε για το δίκαιο του αιτήματος και δεσμεύτηκε να το επανεξετάσουν όταν βρεθούν οι προϋποθέσεις.

Αναθέσεις μαθημάτων ειδικοτήτων – Υπεύθυνος δάσκαλος ολοήμερου

Για τις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων οι αναπληρωτές του ΠΣΑΕΠ δήλωσαν ότι δεν πρέπει να γίνεται ανάθεση των μαθημάτων τους σε δασκάλους παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπως ορίζει ο νόμος, αναφερόμενοι φυσικά σε στις ειδικότητες οι οποίες διδάσκουν ήδη στην α/θμια εκπαίδευση. Επιπροσθέτως, η αντιπροσωπεία του ΠΣΑΕΠ αναφέρθηκε στην υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου το όποιο δεν είναι δυνατόν να λειτουργεί ως παιδοφυλακτήριο με τις ώρες που περισσεύουν από τον κάθε εκπαιδευτικό, ζητώντας ξεχωριστές προσλήψεις δασκάλων ως υπεύθυνων ολοημέρου για τη στελέχωσή τους.

Δίχρονη προσχολική εκπαίδευση

Τέλος, η αντιπροσωπεία του ΠΣΑΕΠ χαιρέτισε την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε Δήμους της Ελλάδα, ζητώντας την επέκτασή της και στους υπόλοιπους Δήμους. Η κ. Τζούφη απάντησε ότι το παραπάνω δεν είναι θέμα μόνο του Υπουργείου, αλλά και των Δήμων σε ότι αφορά τις κτιριακές δομές, δηλώνοντας όμως την πρόθεσή του Υπουργείου για καθολική εφαρμογή της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου