Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Μ. ΤΖΟΥΦΗ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ - ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ - ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ Ε.Ε.Ε.ΕΚ. - ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ & Ε.Ε.Π. κ.α



Του Βασίλη Βούγια

«Κορυφαία προτεραιότητα του ΥΠΠΕΘ αλλά και της κυβέρνησης αποτελεί η υποστήριξη και η ενίσχυση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης» με στόχο «την ισότιμη και χωρίς περιορισμούς πρόσβαση όλων των παιδιών στο εκπαιδευτικό πλαίσιο»....

Η Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων κα Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε τα παραπάνω μιλώντας - https://www.minedu.gov.gr/news/36051-18-07-18-xairetismos-yfypourgoy-paideias-erevnas-thriskevmaton-m-tzoyfi-sto-5o-evropaiko-synedrio-tou-iassidd-από το βήμα των εγκαινίων του 5ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου «Διαφορετικότητα και Αίσθηση του ‘Ανήκειν’: Γιορτάζοντας τη διαφορετικότητα» του Παγκόσμιου Οργανισμού για νοητικές και αναπτυξιακές διαταραχές IASSIDD. 

Σημείωσε δε ότι αυτό περιλαμβάνει και «το σκέλος των παρεμβάσεων από τους ειδικούς λειτουργούς, παιδαγωγούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και άλλες ειδικότητες».

 Η κα Τζούφη αναφέρθηκε επίσης:

Στη Συμπερίληψη:
 «Ο σεβασμός στην ατομικότητα και στη διαφορετικότητα δεν σημαίνει αποκλεισμό από το σχολείο της γειτονιάς ή την κοινότητα αλλά συμπερίληψη με ίσους όρους σε αυτά»

Στους μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και διαταραχές του αυτιστικού φάσματος:
 «Οι μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και διαταραχές του αυτιστικού φάσματος πρέπει να έχουν καθολικό δικαίωμα στην εκπαίδευση, η οποία πρέπει να στηρίζεται στις ανάγκες αλλά και τις δυνατότητες του καθενός. Η αποτελεσματική εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό πρέπει να ξεκινά με τη σωστά σχεδιασμένη πρώιμη παρέμβαση που θα οδηγήσει στο εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο θα βασίζεται όχι στο το δεν κάνει το παιδί αλλά στο πώς να το βοηθήσει για να κάνει όσα μπορεί».


Στις προσλήψεις:
«Το σχολικό έτος 2017-18 αν και διπλασιάστηκε ο αριθμός των εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν αυτούς τους μαθητές, καταφέραμε να καλυφθεί μόνο το 50% των αναγκών σε Παράλληλη Στήριξη. Επιδίωξή μας είναι να καλυφθούν ακόμη περισσότερες θέσεις και ανάγκες»


Στην  πρώιμη παρέμβαση και στην αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών στα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης(ΕΕΕΕΚ)
«Στόχος μας είναι επίσης να επεκταθεί και να υλοποιηθεί οργανωμένο πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης τώρα που θεσμοθετήθηκε και η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση στα νηπιαγωγεία. Επιπροσθέτως βρισκόμαστε στη διαδικασία αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών στα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης»

Στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών/Ε.Ε.Π.:
«Τη σχολική χρονιά 2017-18 διενεργήθηκαν προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στο Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για μαθητές με Αναπηρίες, νοητικές και αναπτυξιακές διαταραχές. Η ευρύτερη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, μαζί με μια σειρά άλλα μέτρα, αποτελεί βασικό στόχο για τα επόμενα χρόνια ώστε σταδιακά να γίνει η μετάβαση από την συνεκπαίδευση στη συμπερίληψη των μαθητών με ισότιμους όρους, ευκαιρίες και σεβασμό στη διαφορετικότητα».

Στην αποτίμηση του έργου για την Ε.Α.Ε.
«Έχουν γίνει πολλά θετικά βήματα λαμβάνοντας υπόψιν την δεδομένη αύξηση των αναγκών, καθώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η εκρηκτική αύξηση στα ποσοστά γεννήσεων παιδιών με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, συνεπώς και των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών αυτών».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου