Πανελλήνιο Συνέδριο
Η δημιουργικότητα και η καινοτομία στην εκπαιδευτική πράξη:
με αφετηρία τη μακρόχρονη εμπειρία των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων
με αφετηρία τη μακρόχρονη εμπειρία των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων
Αθήνα 2-4 Νοεμβρίου 2018
Σκοπός
Διανύοντας την τρίτη δεκαετία ευρύτατων
παγκόσμιων και Ελληνικών εκπαιδευτικών ανακατατάξεων, το Συνέδριο
δοκιμάζει να συζητήσει ζητήματα που γεννούν στον χώρο της εκπαιδευτικής
πράξης οι εμβληματικές κατηγορίες της Δημιουργικότητας και της
Καινοτομίας. Οι κατηγορίες αυτές διατρέχουν την εκπαιδευτική πολιτική
που εισηγούνται διεθνείς θεσμοί, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση ή η UNESCO, και
προτείνουν εκπαιδευτικές πρακτικές που θα μπορούσαν να επηρεάσουν «από
τα κάτω» τις δομές και τις λειτουργίες της Εκπαίδευσης. Γιατί, αν η
Δημιουργικότητα δοκιμάζει στην πράξη μη τετριμμένες, αποκλίνουσες από
την «πεπατημένη», εκπαιδευτικές ιδέες, τότε μάλλον θα μπορούσε να
επηρεάσει τον κεντρικό σχεδιασμό. Και αν η Καινοτομία πετυχαίνει να
εφαρμόσει στην πράξη δημιουργικές ιδέες που προκαλούν ρωγμές/ τομές στο
σύστημα, τότε μάλλον η καινοτομία θα μπορούσε να επηρεάσει την κεντρική
οργάνωση.
Οι διοργανωτές/τριες του Συνεδρίου, με αφετηρία τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία της Ελληνικής Γενικής Εκπαίδευσης, τα οποία έχουν και θεσμικά κατοχυρωμένα αυτά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά, επιχειρούν:
Α. να στηρίξουν την υπόθεση ότι Δημιουργικότητα και Καινοτομία στην εκπαιδευτική πράξη μπορούν να δείξουν δρόμους προς μια νέα, αναβαθμισμένη και πλέον αποτελεσματική εκπαιδευτική λειτουργία, και
Β. να φέρουν σε επικοινωνία και κριτικό διάλογο τα όσα δημιουργικά ή καινοτόμα δοκιμάζουν ή εφαρμόζουν οι Έλληνες και Ελληνίδες εκπαιδευτικοί στα Σχολεία τους.
Οι διοργανωτές/τριες του Συνεδρίου, με αφετηρία τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία της Ελληνικής Γενικής Εκπαίδευσης, τα οποία έχουν και θεσμικά κατοχυρωμένα αυτά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά, επιχειρούν:
Α. να στηρίξουν την υπόθεση ότι Δημιουργικότητα και Καινοτομία στην εκπαιδευτική πράξη μπορούν να δείξουν δρόμους προς μια νέα, αναβαθμισμένη και πλέον αποτελεσματική εκπαιδευτική λειτουργία, και
Β. να φέρουν σε επικοινωνία και κριτικό διάλογο τα όσα δημιουργικά ή καινοτόμα δοκιμάζουν ή εφαρμόζουν οι Έλληνες και Ελληνίδες εκπαιδευτικοί στα Σχολεία τους.
Σημαντικές Ημερομηνίες
Υποβολή εργασιών από 1 Ιουλίου έως 10 Σεπτεμβρίου
Αποτελέσματα κρίσεων μέχρι 5 Οκτωβρίου
Διεξαγωγή Συνεδρίου 2-3 Νοεμβρίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου