Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Ωρομίσθιος σε ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ το σχολικό έτος 2013-2014





Συνάδελφε,

Εσύ που τον Αύγουστο του 2013, μετά από την πρόσκληση του υπουργείου Παιδείας, έσπευσες να καταθέσεις αίτηση για να διδάξεις στις κατηργημένες ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης ως ωρομίσθιος. Αυτό το κείμενο είναι για σένα. Γιατί ίσως δεν αντιλήφθηκες, ότι οι πράξεις των ανθρώπων δεν αποτελούν μεμονωμένα γεγονότα, αλλά ότι συνδέονται μεταξύ τους σε ένα πλέγμα συσχετισμών, που φέρει επάνω του ευθύνες και συνέπειες. Οι δε συνέπειες, αξίζει να σημειωθεί αυτό, στρέφονται είτε προς τους άλλους, αλλά πολύ συχνά γυρίζουν πίσω σε αυτούς που είναι υπεύθυνοι για μια πράξη.

Κάποια πράγματα από τα παρακάτω ίσως φανούν αυτονόητα σε πολλούς από τους παλιούς συναδέλφους, αλλά πιθανότατα είναι εντελώς καινούργια για όσους έχουν κάνει τώρα αίτηση για να διδάξουν, πρώτη και τελευταία φορά, στο κουφάρι των κατηργημένων ειδικοτήτων.

1.       Τι σημαίνει για σένα να εργαστείς ως ωρομίσθιος: Σημαίνει ότι μπορείς να πάρεις μέχρι έναν αριθμό ωρών για κάθε βδομάδα (περίπου 10). Θα πληρωθείς για όσες ώρες εργαστείς κάθε μήνα (αν χάσεις ώρες λόγω εορτών, κ.λπ. δεν τις πληρώνεσαι) και το ποσό που θα πάρεις υπολογίζεται με τη συνάρτηση [βασικός μισθός της κατηγορίας που ανήκεις επί συνολικές εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης διά το υποχρεωτικό ωράριο των μονίμων εκπαιδευτικών -23 ώρες]. Αυτό σημαίνει, ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων, τα χρήματα που θα εισπράττεις καθαρά (όταν τα εισπράξεις…) δεν θα ξεπερνούν τα 250 ευρώ για τους μήνες που θα εργαστείς και που θα έχεις ελάχιστη απώλεια ωρών. Υπολόγισε λοιπόν, αρκετά λιγότερα.
Εκτός από τον οικονομικό παράγοντα, το να εργαστείς ως ωρομίσθιος σημαίνει ότι θα αποκτήσεις μια ελάχιστη διδακτική εμπειρία σε μια ειδικότητα που έχει ήδη καταργηθεί (είναι σα να αποκτάς εμπειρία καρδιαναπνευστικής αναζωογόνησης σε ανθρώπους που ήδη έχουν πεθάνει…). Την εμπειρία αυτή δεν θα έχεις τι να την κάνεις, δεν θα μπορείς να την χρησιμοποιήσεις για να αποκτήσεις μόρια και δύσκολα θα την επικαλεστείς για να εργαστείς σε μια ιδιωτική σχολή διότι οι εκατοντάδες από εμάς που απολυθήκαμε και πιθανόν να αναζητήσουμε να εργαστούμε σε ιδιωτικές σχολές λόγω ανάγκης, έχουμε εμπειρία δεκάδων χρόνων και όχι κάποιων ωρών.

2.       Ποιους θα αντικαταστήσεις εάν εργαστείς ως ωρομίσθιος: Η άξαφνη απόφαση για διαθεσιμότητα έσκασε σαν βόμβα στις αρχές του Ιουλίου, πετώντας στο δρόμο χιλιάδες ανθρώπους που είχαν μπει με αξιοκρατικό τρόπο στο Δημόσιο και που επιτελούσαν το ιερό λειτούργημα του εκπαιδευτικού. Αν και τα πουλημένα ΜΜΕ προσπαθούν (δυστυχώς, επιτυχημένα) να σπιλώσουν την εικόνα του εκπαιδευτικού διασπείροντας φήμες ότι ήμασταν αργόμισθοι, ότι εργαζόμασταν λίγες ώρες, ότι είχαμε και δεύτερα επαγγέλματα, κ.λπ., η αλήθεια είναι πως στην πλειοψηφία μας επιλέξαμε την καριέρα του εκπαιδευτικού στην τεχνική εκπαίδευση από μεράκι και αφιερωθήκαμε σ’ αυτό το λειτούργημα με ψυχή και σώμα. Από ειλικρινή αγάπη για την επιστήμη μας και για την εκπαίδευση. Ένα μεγάλο ποσοστό από εμάς έχουμε ιδιαίτερα υψηλά προσόντα και εμπειρία και οι περισσότεροι έχουμε εργαστεί ευσυνείδητα έχοντας προσφέρει μεγάλο έργο.

Εμάς θα αντικαταστήσεις. Για λίγες ώρες, για μερικούς μήνες. 

Εμάς, που δεν φύγαμε επειδή αποτύχαμε ως εκπαιδευτικοί, αλλά επειδή μέσα στο καλοκαίρι δεν έβγαιναν τα νούμερα για την Τρόικα και έπρεπε η χώρα μας να πάρει οπωσδήποτε τη… «δόση» της. Σε μια εξαρτημένη χώρα ήμασταν τα αναγκαία θύματα για να διατηρηθεί η ψευδαίσθησή της ότι εξακολουθεί να επιβιώνει.

3.       Ποιες θα είναι οι συνέπειες της αντί ωρομισθίου εργασίας σου: Η απόφαση του Ιουλίου δεν άφησε ξεκρέμαστους μονάχα τους εκπαιδευτικούς. Άφησε ξεκρέμαστες και τις σχολικές μονάδες, άφησε ξεκρέμαστους δεκάδες χιλιάδες μαθητές που φοιτούσαν ήδη στις κατηργημένες ειδικότητες και πολλές δεκάδες χιλιάδες ακόμα μαθητές που σχεδίαζαν να φοιτήσουν τις επόμενες χρονιές. Επειδή η απόφαση πάρθηκε το καλοκαίρι, το πρόβλημα δεν φάνηκε. Η χώρα βρισκόταν στον παραθεριστικό της ύπνο.
Τώρα, τον Σεπτέμβριο θα πρέπει και πάλι να λειτουργήσουν τα πράγματα, σα να μην έγινε τίποτε. Υπάρχουν όμως μαθητές που έμειναν για τον Σεπτέμβριο, υπάρχουν εγγραφές για τις ειδικότητες που καταργήθηκαν (που θα πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων), υπάρχουν οι μαθητές που ήδη έχουν φοιτήσει και θα πρέπει να συνεχίσουν την φοίτησή τους. Μιλάμε για χιλιάδες ανθρώπους πλέον. Όχι για κοντά δυόμιση χιλιάδες, αλλά για πολλούς, πολλούς περισσότερους. Εάν οι κατηργημένες ειδικότητες λειτουργήσουν με ωρομίσθιους, το μεγάλο πρόβλημα θα κρυφτεί κάτω από το χαλί! Η κοινωνία θα συνεχίσει τον ύπνο της, νομίζοντας πως όλα βαίνουν καλώς. Ούτε γάτα, ούτε ζημιά. Τι κι αν η κατάργηση των ειδικοτήτων και η απόλυσή μας («διαθεσιμότητα» την ονομάζουν…) έγινε χωρίς καν να υπάρξει ένα σχέδιο. Τι κι αν τα σχολεία θα λειτουργήσουν εντελώς προσχηματικά. Όλα μέλι γάλα, φύλλο δεν θα κουνηθεί.

Μέχρι που η λαίλαπα θα χτυπήσει και τη δική σου πόρτα αγαπητέ αναγνώστη. Γιατί μην αυταπατάσαι. Οι υποσχέσεις για ανάκαμψη δεν έχουν περισσότερη αξία από τις ευχές του παππά στον μελλοθάνατο πριν από την εκτέλεσή του. Όλοι θα πληρώσουμε, φάγαμε δεν φάγαμε. Είτε έμμεσα, είτε άμεσα. Σήμερα η ώρα η δική μας, αύριο η ώρα η δική σου. Χωρίς σχεδιασμό, χωρίς ίχνος δικαιοσύνης, με πολύ προπαγάνδα από τα ΜΜΕ, με αυτοκτονίες απελπισμένων αδικημένων που κρύβονται στα σκοτάδια της ελλιπούς πληροφόρησης, με την κατάρρευση των κρατικών υπηρεσιών τις οποίες χρυσοπληρώνουμε με τους υπέρογκους φόρους σα να υπήρχαν.

Η Δημόσια τεχνική εκπαίδευση αργοπεθαίνει.

Με τη δική σου συμμετοχή συνάδελφε που θες να εργαστείς ως ωρομίσθιος στις κατηργημένες ειδικότητες, ΣΥΝΤΕΛΕΙΣ ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΣ.

ΓΝΩΡΙΣΕ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ πώς θα πράξεις.

by ConsciBoT,
ΠΕ18.25 (νο. 277 στη λίστα Διαθεσιμότητας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου