Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΣΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 28






ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 28-ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΣΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Ακολούθως καταγράφονται νομοτεχνικές ρυθμίσεις-αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν σε διατάξεις του άρθρου 28-Θέματα Ειδικής Αγωγής- στο σχέδιο νόμου: «Αναδιάρθρωση της Β/θμιας Εκπαίδευσης και λοιπές Διατάξεις» κατά την επεξεργασία του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Το εν λόγω σχέδιο νόμου- http://seepea-stella.blogspot.gr/2013/09/blog-post_8700.html - με αυτή τη μορφή θα ψηφισθεί από την Ολομέλεια της Βουλής την Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013.



Ρυθμίσεις στο άρθρο 28 που τροποποιήθηκαν ή προστέθηκαν:



Για την υπηρεσιακή εξέλιξη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π)



Παραγρ.6.

 Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 10 του ν. 3848/2010 προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως εξής:

«Για την πλήρωση θέσεων ευθύνης των περιπτώσεων ιζ, ιη, ιθ, κ, κα, κβ και κη, συμμετέχει ισότιμα με τους ίδιους όρους και τις ίδιες προϋποθέσεις όπως προβλέπεται στα άρθρα 11 ε.π το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό κατηγορίας ΠΕ που υπηρετεί με οργανική θέση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ»



Για την Επιμόρφωση του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π) & Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π)



Παραγρ.7.

Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που υπηρετούν σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. παρακολουθούν επιμορφωτικά προγράμματα, που καταρτίζονται από τα Περιφερειακά Εκπαιδευτικά Κέντρα (Π.Ε.Κ.). και άλλους φορείς. Για θέματα σχετικά με την οργάνωση και πραγματοποίηση των προγραμμάτων αυτών, την πρόσκληση, τη φοίτηση και τις υποχρεώσεις των επιμορφούμενων εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις, που ισχύουν για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με μέριμνα , όπου είναι δυνατόν, για τις ιδιαιτερότητες της θεματολογίας και τους διδάσκοντες για κάθε κλάδο.




Για τη σύνθεση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, (ΚΥΣΕΕΠ)



Παραγρ.2β.

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων συγκροτείται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, (ΚΥΣΕΕΠ) το οποίο αποτελείται: α) από τον Πρόεδρο του ΚΥΣΠΕ αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συμβουλίου, β) από τον Πρόεδρο του ΚΥΣΔΕ αναπληρούμενο από τον Αντιπρόεδρο του ίδιου Συμβουλίου, γ) από ένα Διευθυντή Εκπαίδευσης αναπληρούμενο από άλλον Διευθυντή Εκπαίδευσης κατά προτίμηση με σπουδές ή εμπειρία στην Ειδική Αγωγή και δ) από δύο αιρετά μέλη του ΕΕΠ αναπληρούμενα από τα αναπληρωματικά αιρετά μέλη ΕΕΠ. Εισηγητής ορίζεται ο πρόεδρος και γραμματέας διοικητικός υπάλληλος ή αποσπασμένος εκπαιδευτικός της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής.

Για τη σύνθεση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, (ΚΥΣΕΕΠ) για τους μόνιμους διορισμούς ΕΕΠ και ΕΒΠ καθώς και για την επιλογή Προϊσταμένων με θητεία των ΚΕ.Δ.Δ.Υ



Παραγρ. 2γ.

 Για τους μόνιμους διορισμούς ΕΕΠ και ΕΒΠ καθώς και για την επιλογή Προϊσταμένων με θητεία των ΚΕΔΔΥ, το ΚΥΣΕΕΠ συνεδριάζει υπό την προεδρία

ενός Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κατά προτίμηση με σπουδές ή εμπειρία στην Ειδική Αγωγή αναπληρούμενο από άλλον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, τη συμμετοχή ενός σχολικού συμβούλου ΕΑΕ με τον αναπληρωτή του, επίσης σύμβουλο ΕΑΕ, τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής αναπληρούμενο από τον αναπληρωτή Προϊστάμενο της Διεύθυνσης και τα δύο αιρετά μέλη ΕΕΠ αναπληρούμενα από τα αναπληρωματικά αιρετά μέλη ΕΕΠ. Στην Υπουργική Απόφαση της προηγούμενης παραγράφου θα καθορίζονται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις επιλογής Προϊσταμένων των ΚΕΔΔΥ με θητεία μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής.



Για τη σύνθεση των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ)



Παραγρ.3.

Στις περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης συγκροτείται το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ), το οποίο είναι πενταμελές και αποτελείται από έναν Διευθυντή Εκπαίδευσης κατά προτίμηση με σπουδές ή εμπειρία στην Ειδική Αγωγή ως Πρόεδρο, έναν Διευθυντή  Εκπαίδευσης κατά προτίμηση με σπουδές ή εμπειρία στην Ειδική Αγωγή, έναν Σχολικό σύμβουλο ΕΑΕ και δύο αιρετά μέλη ΕΕΠ αναπληρούμενα από αναπληρωματικά μέλη ΕΕΠ. Γραμματέας και αναπληρωτής αυτού ορίζονται από τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης διοικητικοί υπάλληλοι, οι οποίοι υπηρετούν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Τα θέματα στο ΠΥΣΕΕΠ εισηγούνται ο πρόεδρος ή μέλος που ορίζεται από τον πρόεδρο. Όταν εξετάζονται θέματα που αφορούν το ΕΒΠ στις συνεδριάσεις συμμετέχει και ένας εκπρόσωπος του ΕΒΠ ο οποίος ορίζεται όπως και οι αναπληρωτές όλων των μελών της παρούσης παραγράφου με απόφαση συγκρότησης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.



Για την τοποθέτηση Δ/ντών ΣΜΕΑΕ με πρόβλεψη προσόντων Ειδικής Αγωγής



Παραγρ.23.

 Η τοποθέτηση διευθυντών σχολικών μονάδων με τη διαδικασία των παραγράφων 10 και 11του άρθρου 24 του ν.3848/2010 γίνεται ως προς τις ΣΜΕΑΕ με τις δεσμεύσεις της παραγράφου 4 του άρθρου 11 του ίδιου νόμου.



Για τη συμπλήρωση διδακτικού έργου σε ΣΜΕΑΕ & ΚΕΔΔΥ από αναπληρωτές/ωρομισθίους και εκτός οικείας Δνσης Εκπσης με τη συναίνεσή τους



Παραγρ.24.

Εκπαιδευτικοί ΕΑΕ που προσλαμβάνονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις ως αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου ή ωρομίσθιοι σε Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύνανται εφόσον συναινούν να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους έργο σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ εκτός των διοικητικών ορίων της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, χωρίς να αλλάζει η περιοχή πρόσληψής τους.



 

Για επίδομα θέσης ευθύνης Διευθυντών ΣΜΕΑΕ αντίστοιχο των Διευθυντών ΕΕΕΕΚ



Παραγρ.3α.

Για τους Διευθυντές όλων των ΣΜΕΑΕ προβλέπονται αποζημιώσεις(επίδομα θέσης ευθύνης) αντίστοιχες με αυτών των Διευθυντών ΕΕΕΕΚ όπως αυτές προβλέπονται από την παρ.δ του αρθρ.18 του ν.4024/2011.


Για τη Γνωμάτευση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ


 Παράγρ.14,

 Τα ΚΕΔΔΥ έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα αναφορικά με την κατάταξη, έγγραφή και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα ΕΑΕ, καθώς και για το κατάλληλο πλαίσιο υποστήριξης στο γενικό σχολείο. Όπου υπάρχει διαφωνία με τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή, είτε προσωπική, είτε διότι υπάρχει διάσταση μεταξύ της γνωμάτευσης που τελικώς εξεδόθη από το ΚΕΔΔΥ και εκείνης που ενδεχομένως οι γονείς ή οι κηδεμόνες του μαθητή έλαβαν από Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο στο οποίο δεν μετείχε ειδικός παιδαγωγός, υπερισχύει η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ και οι γονείς ή οι κηδεμόνες δύνανται να προσφύγουν στη Β/θμια ΕΔΕΑ της οποίας η απόφαση είναι οριστική.




Βασίλης Βούγιας

6/9/2013




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου