Καταρρέει το κοινωνικό πρόσωπο της πολιτείας, που στερεί από τους
μαθητές με ειδικές ανάγκες, το αγαθό της ισότιμης εκπαίδευσης. Οι
μαθητές ΑμΕΑ, είναι ξεχασμένοι από το Υπουργείο Παιδείας, που φαίνεται
να αγνοεί πόσο σημαντική είναι για το μέλλον τους, για την απόκτηση
δεξιοτήτων και για την κοινωνικοποίησή τους η εκπαιδευτική διαδικασία,
που ειδικά για την περίπτωση τους προσλαμβάνει το χαρακτήρα της
θεραπείας.
Τα ειδικά σχολεία σε όλη την Κρήτη, τα οποία φιλοξενούν μαθητές με ειδικές ανάγκες, πολλοί εκ των οποίων είναι καθηλωμένοι σε αναπηρικά αμαξίδια, εξακολουθούν να υπολειτουργούν. Το διδακτικό προσωπικό εξασφαλίστηκε με μεγάλη χρονική καθυστέρηση, ώστε να μπορέσουν όλες οι μονάδες της σχολικής αγωγής να λειτουργήσουν συμβατικά, ως προς το σκέλος της διδασκαλίας. Όμως, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι για να λειτουργήσει σωστά ένα σχολείο ειδικής αγωγής, δεν χρειάζεται μόνο δασκάλους για να διδάξουν. Πρέπει να είναι στελεχωμένο από το λεγόμενο Ειδικό Εκπαιδευτικό Επιστημονικό Προσωπικό, δηλαδή ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές και φυσιοθεραπευτές. Κανένα σχολείο –σύμφωνα με τους συνδικαλιστές της Πρωτοβάθμιας – στην Κρήτη δεν έχει στελεχωθεί με τις ειδικότητες αυτές, γεγονός που προκαλεί τεράστιο άγχος στους εκπαιδευτικούς αλλά και στους γονείς των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων που χαρακτηρίζονται ως «ιδιαίτερα σοβαρές περιπτώσεις».
Ο διευθυντής του ΕΕΕΕΚ Τυμπακίου, Ζαχαρίας Καψαλάκης και τέως αιρετός στο ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης, μιλώντας στο Irakliolive, επισημαίνει με γλαφυρό τρόπο την πραγματικότητα:
«Δεν μπορούμε ούτε καν να φανταστούμε ότι πλησιάζει ο χειμώνας κι εμείς δεν έχουμε ούτε έναν φυσιοθεραπευτή για να φροντίσει τα παιδιά που είναι καθηλωμένα στα αναπηρικά αμαξίδια. Σας μεταφέρω ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο από την καθημερινότητά μας. Ειδικά το χειμώνα με τις χαμηλές θερμοκρασίες, στη διάρκεια του μαθήματος, ο φυσιοθεραπευτής πρέπει να υποβάλει σε ειδικές ασκήσεις τους καθηλωμένους μαθητές για να μην μουδιάζουν τα ποδαράκια τους και να αποκαθίσταται η κυκλοφορία του αίματος. Διαφορετικά τα παιδιά μουδιάζουν».
Όλες αυτές οι επιστημονικές ειδικότητες που λείπουν σήμερα από το σύνολο των ειδικών σχολείων της Κρήτης είναι απολύτως απαραίτητες, για τη λειτουργία των μονάδων, τόσο όσο και οι εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές χρειάζονται ψυχολογική στήριξη, συνδρομή από τους κοινωνικούς λειτουργούς, φροντίδα από τους φυσιοθεραπευτές και τους νοσηλευτές, ειδικές ασκήσεις από τους λογοθεραπευτές και τους εργοθεραπευτές. Ειδικά όταν πρόκειται για παιδιά που δεν μπορούν να περπατήσουν και συνακόλουθα δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν.
Η ειδική αγωγή ήταν πάντα «ριγμένη» όσον αφορά στη στελέχωση των σχολικών μονάδων. Φέτος όμως, η κατάσταση έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο σε καθυστερήσεις. Πάγιο αίτημα των γονέων αλλά και των εκπαιδευτικών που έχουν ταχθεί στην ειδική αγωγή είναι η στελέχωση των σχολείων και οι προσλήψεις όλου του απαραίτητου προσωπικού, εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού, ταυτόχρονα με όλες τις άλλες μονάδες της εκπαίδευσης, από την αρχή κιόλας του καλοκαιριού, ώστε να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν στις 11 του Σεπτέμβρη απρόσκοπτα.
irakliolive.gr
Τα ειδικά σχολεία σε όλη την Κρήτη, τα οποία φιλοξενούν μαθητές με ειδικές ανάγκες, πολλοί εκ των οποίων είναι καθηλωμένοι σε αναπηρικά αμαξίδια, εξακολουθούν να υπολειτουργούν. Το διδακτικό προσωπικό εξασφαλίστηκε με μεγάλη χρονική καθυστέρηση, ώστε να μπορέσουν όλες οι μονάδες της σχολικής αγωγής να λειτουργήσουν συμβατικά, ως προς το σκέλος της διδασκαλίας. Όμως, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι για να λειτουργήσει σωστά ένα σχολείο ειδικής αγωγής, δεν χρειάζεται μόνο δασκάλους για να διδάξουν. Πρέπει να είναι στελεχωμένο από το λεγόμενο Ειδικό Εκπαιδευτικό Επιστημονικό Προσωπικό, δηλαδή ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές και φυσιοθεραπευτές. Κανένα σχολείο –σύμφωνα με τους συνδικαλιστές της Πρωτοβάθμιας – στην Κρήτη δεν έχει στελεχωθεί με τις ειδικότητες αυτές, γεγονός που προκαλεί τεράστιο άγχος στους εκπαιδευτικούς αλλά και στους γονείς των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων που χαρακτηρίζονται ως «ιδιαίτερα σοβαρές περιπτώσεις».
Ο διευθυντής του ΕΕΕΕΚ Τυμπακίου, Ζαχαρίας Καψαλάκης και τέως αιρετός στο ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης, μιλώντας στο Irakliolive, επισημαίνει με γλαφυρό τρόπο την πραγματικότητα:
«Δεν μπορούμε ούτε καν να φανταστούμε ότι πλησιάζει ο χειμώνας κι εμείς δεν έχουμε ούτε έναν φυσιοθεραπευτή για να φροντίσει τα παιδιά που είναι καθηλωμένα στα αναπηρικά αμαξίδια. Σας μεταφέρω ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο από την καθημερινότητά μας. Ειδικά το χειμώνα με τις χαμηλές θερμοκρασίες, στη διάρκεια του μαθήματος, ο φυσιοθεραπευτής πρέπει να υποβάλει σε ειδικές ασκήσεις τους καθηλωμένους μαθητές για να μην μουδιάζουν τα ποδαράκια τους και να αποκαθίσταται η κυκλοφορία του αίματος. Διαφορετικά τα παιδιά μουδιάζουν».
Όλες αυτές οι επιστημονικές ειδικότητες που λείπουν σήμερα από το σύνολο των ειδικών σχολείων της Κρήτης είναι απολύτως απαραίτητες, για τη λειτουργία των μονάδων, τόσο όσο και οι εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές χρειάζονται ψυχολογική στήριξη, συνδρομή από τους κοινωνικούς λειτουργούς, φροντίδα από τους φυσιοθεραπευτές και τους νοσηλευτές, ειδικές ασκήσεις από τους λογοθεραπευτές και τους εργοθεραπευτές. Ειδικά όταν πρόκειται για παιδιά που δεν μπορούν να περπατήσουν και συνακόλουθα δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν.
Η ειδική αγωγή ήταν πάντα «ριγμένη» όσον αφορά στη στελέχωση των σχολικών μονάδων. Φέτος όμως, η κατάσταση έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο σε καθυστερήσεις. Πάγιο αίτημα των γονέων αλλά και των εκπαιδευτικών που έχουν ταχθεί στην ειδική αγωγή είναι η στελέχωση των σχολείων και οι προσλήψεις όλου του απαραίτητου προσωπικού, εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού, ταυτόχρονα με όλες τις άλλες μονάδες της εκπαίδευσης, από την αρχή κιόλας του καλοκαιριού, ώστε να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν στις 11 του Σεπτέμβρη απρόσκοπτα.
irakliolive.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου