Τρίτη 6 Μαΐου 2014

ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΑΝΑΣΤ. ΚΟΥΡΑΚΗΣ(ΣΥΡΙΖΑ) & ΣΤΑΥΡ. ΞΟΥΛΙΔΟΥ(ΑΝ.ΕΛΛ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ "ΣΚΟΥΠΑ" ΤΟΥ Υ.ΠΑΙ.Θ






ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΛΑ΄
Δευτέρα 5 Μαΐου 2014



ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κατ’ αρχήν είναι εξαιρετικά λυπηρό το ότι έρχεται μία τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας με πάρα πολλά άρθρα, σε πολύ ουσιαστικά ζητήματα, σ’ ένα άσχετο νομοσχέδιο και επιπλέον απουσιάζει τελείως -με καμμία εκπροσώπηση- η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Διερωτώμαι αν η συζήτηση αυτή έχει νόημα, με την έννοια τού να αντιληφθεί το Υπουργείο τις ευθύνες του ή τις ενδεχόμενες τροποποιήσεις που θα μπορούσε να κάνει. Ήδη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο υπόλοιπο νομοσχέδιο, ακούμε παρεμβάσεις των αρμοδίων Υπουργών, οι οποίοι διορθώνουν πράγματα που θεωρούν ότι ανταποκρίνονται στο δίκαιο.
Αν ήταν εδώ η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, θα ήθελα να πω όλα αυτά, όπως λόγου χάρη ότι θα μπορούσε να γίνει αποκατάσταση της αδικίας στα παιδιά των τριτέκνων και πολυτέκνων των ετών 2011 και 2013, τα οποία εξαιρέθηκαν και δεν τους δόθηκε η δυνατότητα μετεγγραφής, δηλαδή να προστεθεί στο άρθρο 10, στο τέλος της παραγράφου 1, ότι «τα ανωτέρω ισχύουν και για τους επιτυχόντες των ετών 2011 και 2013».
Ας πούμε, βέβαια, ότι όσον αφορά τις εξετάσεις που θα γίνουν και την τράπεζα θεμάτων, εμείς έχουμε δηλώσει την αντίθεσή μας και στην τράπεζα θεμάτων και στις εξετάσεις, ιδιαίτερα της Α΄ Λυκείου, όπου είναι τελείως ανέτοιμο το Υπουργείο και γι’ αυτό φέρνει μία σειρά από ρυθμίσεις.
Διερωτώμαι, όμως, γιατί εξαιρεί από τις εξετάσεις με θέματα της τράπεζας θεμάτων τους μαθητές διαφόρων κατηγοριών, ανάμεσα στις οποίες και τα μειονοτικά σχολεία και τα ελληνικά λύκεια του εξωτερικού και δεν εξαιρεί από την τράπεζα θεμάτων -γιατί έχουν μεγαλύτερη δυσκολία, βεβαίως- και τους μαθητές των δύο διαπολιτισμικών σχολείων, όπου φοιτούν μαθητές που στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν ανύπαρκτη γνώση ή μικρή γνώση των ελληνικών, καθώς η μητρική τους γλώσσα δεν είναι ελληνική, δηλαδή αποτελούν αντίστοιχες περιπτώσεις με τους μαθητές των μειονοτικών σχολείων και των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού.
Νομίζω ότι είναι μία παράλειψη στη λογική του Υπουργείου στο βαθμό που δίνει μία δυνατότητα διευκόλυνσης των μαθητών διαφόρων κατηγοριών. Θα έπρεπε οπωσδήποτε να συμπεριλάβει και τους μαθητές από τα διαπολιτισμικά σχολεία, καθώς, όπως γνωρίζετε, και η δική μας τουλάχιστον θέση είναι ότι εκτός από την απρόσκοπτη ένταξη των νέων μεταναστών στην ελληνική κοινωνία, η οποία μόνο πολλαπλά οφέλη μπορεί να φέρει, θα πρέπει να δώσουν μία ενίσχυση, ώστε αυτά τα παιδιά να μην εγκαταλείψουν το σχολείο.
Σχετικά με την παράγραφο 2, που αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα έλεγα ότι κανένα από τα ουσιαστικά και πρακτικά ζητήματα δεν λύει. Αναβαθμίζει, βέβαια, τον ρόλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ως συμβουλευτικού οργάνου, αλλά δεν έχει ούτε τις δομές για να ανταποκριθεί στις αρμοδιότητές του, ούτε μπορούμε να θεωρήσουμε ότι είναι ένας οργανισμός που γνωμοδοτεί με αμιγώς παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια, από τη στιγμή που έχει διοριστεί εξ ολοκλήρου από το Υπουργείο.
Επιπλέον, είναι περίεργο -και θα έλεγα άκρως αντιπαιδαγωγικό και αντιλειτουργικό- το ότι με προεδρικά διατάγματα από εδώ και πέρα θα αποφασίζεται η διάρκεια των σχολικών περιόδων, οι αργίες, οι διακοπές και τα ωρολόγια προγράμματα των ΕΠΑΛ.
Όσον αφορά τις ρυθμίσεις των ιδιωτικών σχολείων, θα έλεγα ότι εδώ πέρα το Υπουργείο ξεπερνά τον εαυτό του σε αντιδραστικότητα και σκοταδισμό. Δηλαδή, για να τεκμηριώσω τον ισχυρισμό μου, αποσύρεται η εποπτεία του Υπουργείου από την ιδιωτική εκπαίδευση.

Δεν θα έχει κανένα λόγο στην άσκηση των καθηκόντων, δεν θα επιβάλλεται καμμία κύρωση από το Υπουργείο στην πλημμελή άσκηση των καθηκόντων των εκπαιδευτικών. Επίσης, δεν μπορεί να εποπτεύσει, σύμφωνα με το άρθρο 16 του Συντάγματος. Και κάνει και πολλά άλλα πράγματα - χάρισμα στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων.
Ένα από αυτά είναι ότι δίνεται η δυνατότητα να επεκτείνεται η λειτουργία του ιδιωτικού σχολείου και το απόγευμα. Αυτό, βέβαια, από μόνο του δεν είναι κακό. Στο βαθμό, όμως, που δεν θα υπάρχει εποπτεία από το Υπουργείο Παιδείας, είναι σίγουρο ότι θα εκβιάζονται οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να δουλεύουν πέραν του διδακτικού προγράμματος, έως και τη νύχτα, χωρίς δυνατότητα ελέγχου από την πολιτεία και φυσικά χωρίς να πληρώνονται για τις δήθεν παιδαγωγικές δραστηριότητες που θα στήσουν οι επιτήδειοι σχολάρχες.
Επιπλέον, θα έλεγα ότι μπαίνει και ένα θέμα εξαιρετικής σημασίας: Στο βαθμό που δεν υπάρχει αυτή η εποπτεία και στο βαθμό μάλιστα που δίνεται η δυνατότητα να νομιμοποιείται η λειτουργία ιδιωτικών σχολείων που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις μέχρι σήμερα, μπαίνει το ζήτημα στο κατά πόσον τα πτυχία και η αναγνώριση τίτλου σπουδών είναι έγκυρα, καθώς έχουν προκύψει από παράνομα σχολεία.
Ένα τελευταίο ζήτημα, που θα ήθελα να αναπτύξω σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, κύριε Πρόεδρε, είναι ότι μπαίνει μια τροπολογία με την οποία το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων καθίσταται αρμόδιο πλέον να αναγνωρίζει ως επαγγελματικά ισοδύναμους τους τίτλους σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, οι οποίοι μπορεί να είναι τριετούς διάρκειας ή μεταπτυχιακά  προγράμματα που προέρχονται από ιδρύματα τρίτων χωρών και παρέχονται από κολλέγια με βάση συμφωνίες πιστοποίησης και δικαιόχρησης.
Σε ερώτηση που είχαμε κάνει ως ΣΥΡΙΖΑ, ο κύριος Υπουργός είχε απαντήσει πως δεν προτίθεται να παραχωρήσει στο ΣΑΕΠ τέτοια δικαιοδοσία. Θα έλεγα ότι αυτό που γίνεται είναι η απόλυτη εξομοίωση πανεπιστημίων ή κολλεγίων που έχουν συμβάσεις με ξένα πανεπιστήμια με τα ελληνικά πανεπιστήμια όσον αφορά τους τίτλους σπουδών.
Θα ήθελα να θυμίσω ότι ο Υπουργός Δικαιοσύνης -που ήταν εδώ πριν από λίγο εδώ- έφερε τις μεταμεσονύκτιες ώρες της Κυριακής μια τροπολογία με την οποία προβλέπεται πλέον η εγγραφή στα μητρώα ασκουμένων δικηγορικών συλλόγων της χώρας των πτυχιούχων των νομικών σχολών των ευρωπαϊκών χωρών. Καταλαβαίνετε ότι έτσι ανοίγει ο ασκός του Αίολου και για πτυχιούχους άλλων κολλεγίων, παραρτημάτων πανεπιστημίων, οι οποίοι θα διεκδικούν την εγγραφή στα μητρώα των αντιστοίχων συλλόγων.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Καταλαβαίνετε βέβαια -και κλείνω, κύριε Πρόεδρε- ότι δεν θα μπορούν οι επαγγελματικοί σύλλογοι να ελέγξουν ούτε τα πλαστά πτυχία, ούτε τις πλαστογραφήσεις των τίτλων και των πιστοποιητικών. Πάμε, δηλαδή, σε μια διαδικασία ανεξέλεγκτης εισαγωγής πτυχίων από τρίτες χώρες, το οποίο, όπως καταλαβαίνετε, οδηγεί σε τρομακτική υποβάθμιση του επιπέδου της ανώτατης εκπαίδευσης.
Για όλους αυτούς τους λόγους, είμαστε αντίθετοι και καταψηφίζουμε και την τροπολογία και το σύνολο βεβαίως του νομοσχεδίου.
Σας ευχαριστώ.


ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΞΟΥΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Για την προχειρότητα, την ακαταλληλότητα και την τεράστια καθυστέρηση, με την οποία το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει θέματα αρμοδιότητάς του, έχω ήδη αναφερθεί στην προηγούμενη τοποθέτηση που έκανα στη συνεδρίαση της Παρασκευής στις 2 Μαΐου.
Μέχρι τώρα όποιος παρακολουθεί τις πολιτικές επιλογές της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, μπορεί χαρακτηριστικά να πει πως είναι μία λασκαρίστικη παρεμβατικότητα. Τα έχουμε ξαναπεί. Ο ίδιος ο θεματοφύλακας της Παιδείας των Ελλήνων, το Υπουργείο Παιδείας, θυσιάζει αλόγιστα την Παιδεία στο πλαίσιο της υποταγής στις μνημονιακές επιταγές.

Όμως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, διαπιστώνουμε τώρα ότι η δράση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι μόνο ανεύθυνη και ακατάλληλη, αλλά είναι και ύπουλη και ιδιοτελής και εγκληματική.
Και εξηγούμαι αμέσως. Στην «ντροπολογία» -και μην με διορθώσετε, κύριε Πρόεδρε, γιατί είναι «ντροπολογία της ντροπής»- που κατατίθεται και συγκεκριμένα στο άρθρο 7 παρ. 2, αναφέρεται ότι οι τίτλοι σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών, στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία, είναι ισότιμοι προς τους τίτλους σπουδών των ελληνικών δημοσίων τίτλων ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι κυβερνητικές προθέσεις είναι ξεκάθαρες. Το Υπουργείο δεν προασπίζεται ως οφείλει την παιδεία, δεν ενδιαφέρεται για την επίλυση των προβλημάτων του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, δεν το απασχολεί το παρόν και το μέλλον των ελληνοπαίδων. Ο Υπουργός Παιδείας συμβάλλει στη διαιώνιση του συστήματος διαπλοκής και ικανοποίησης συμφερόντων των «ημετέρων».
Ας μας δώσει εξηγήσεις ο κύριος Υπουργός -όταν δεήσει να έρθει στο Κοινοβούλιο!- ποιοι είναι αυτοί που διαθέτουν διεθνή οργανισμό στην Ελλάδα και μάλιστα προσφέρουν τίτλους σπουδών οι οποίοι, μέσω αυτής της τροπολογίας, θα γίνουν ισότιμοι με αυτούς των ελληνικών δημοσίων τίτλων ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων; Ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η εν λόγω ρύθμιση;
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να καταθέσω στα Πρακτικά τον ν. 3774/2009, το ΦΕΚ 121Α, με το οποίο κυρώνεται η συμφωνία της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δημοσίου Δικαίου. Πρόκειται για το πελατολόγιο της διαπλοκής, των ιδιοτελών συμφερόντων, της διασπάθισης των χρημάτων του ελληνικού λαού.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Σταυρούλα Ξουλίδου καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Καταθέτω επίσης –για συντομία του χρόνου, αλλιώς θα ήθελα πολύ να διαβάσω κάποια κομμάτια- δημοσίευμα από τον ιστότοπο the press project.gr, στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά στα έργα και τις ημέρες του συγκεκριμένου οργανισμού, πρώην ΜΚΟ, προς ενημέρωση των συναδέλφων.
(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Σταυρούλα Ξουλίδου καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Πρόκειται για μία ιδιαιτέρως ευνοημένη ΜΚΟ η οποία, με τις ευλογίες των διαδοχικών κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας, χρηματοδοτήθηκε με εκατομμύρια ευρώ για έργα, όπως η νομική μεταρρύθμιση στο Ιράν, η νομική μεταρρύθμιση στο Αφγανιστάν, η καταπολέμηση της διαφθοράς στο Λίβανο, η επιμόρφωση νομικών της Μολδαβίας κ.ο.κ.. Εν συνεχεία μεταλλάχθηκε σε Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου που παρέχει τίτλους σπουδών ανωτάτης εκπαίδευσης με προκλητικούς όρους και θέλγητρα.
Μάλιστα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Όποιος πληκτρολογήσει την ιστοσελίδα του συγκεκριμένου Οργανισμού θα βρει τη δυνατότητα που προσφέρει το ίδρυμα για απόκτηση εντατικού μεταπτυχιακού ευρωπαϊκού δημοσίου δικαίου, σε μόλις έξι εβδομάδες, έναντι 1.900 ευρώ. Και όλα αυτά συνδυάζοντας το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας, τον ελληνικό ήλιο και το ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Έτσι ακριβώς διαφημίζεται το εν λόγω πανεπιστήμιο όπου υπάρχουν υπερπολυτελείς κτηριακές εγκαταστάσεις του εν λόγω Οργανισμού.
Μάλλον, κύριοι -που λείπετε, αλλά θα τα ακούσετε!- έχετε μπερδέψει τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Παιδείας με το Υπουργείο Τουρισμού. Μετατρέψατε την εκπαίδευση σε τουριστικό προϊόν. Έτσι εξηγείται η χαλαρότητα με την οποία αντιμετωπίζετε τα ζοφερά προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης.
Για να έρθω όμως στο προκείμενο, η συγκεκριμένη τροπολογία νομιμοποιεί με έμμεσο και υπόγειο τρόπο και αδιαφανείς διαδικασίες την έλευση της ανώτατης ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η δολοπλόκα πολιτική σας, η πολιτική του συμφέροντος και ο λαϊκισμός σας θα συμπαρασύρουν στο πέρασμά τους και την εκπαίδευση, ένα αγαθό που πρέπει να παρέχεται δωρεάν και το οποίο είναι απαραίτητο εχέγγυο για την πνευματική και κοινωνική μας πορεία.
Ειλικρινά, μου είναι πάρα πολύ δύσκολο να βρω λόγια που να περιγράφουν τη σημερινή «ντροπιαστική» τροπολογία που ζητάτε να ψηφίσουμε. Αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά ότι δεν έχετε ούτε πολιτικές, αλλά κυρίως δεν έχετε ηθικές αξίες. Θυσιάζετε την εκπαίδευση στο βωμό των δικών σας συμφερόντων, αλλά και στο βωμό των όσων σας στηρίζουν και επιζητάτε, με τις εν μία νυκτί τροπολογίες, την ικανοποίησή τους. Ισοπεδώνετε και το τελευταίο ζωντανό κύτταρο της παιδείας. Γίνεστε δήμιοι του εκπαιδευτικού συστήματος.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το προειδοποιητικό κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Πριν προχωρήσουμε στην ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου, το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να καταθέσει στη Βουλή τον πλήρη κατάλογο όλων των διεθνών οργανισμών στους οποίους συμμετέχει η Ελλάδα και οι οποίοι εκδίδουν τίτλους σπουδών ανωτάτης εκπαίδευσης, ώστε να μην υπάρχει κανένα κρυφό σημείο.
Απαντήστε ξεκάθαρα, κύριοι. Είναι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δημοσίου Δικαίου ένας τέτοιος οργανισμός, για τα μεταπτυχιακά του οποίου δεν θα χρειάζεται, σύμφωνα με την προωθούμενη ρύθμιση, αναγνώριση τίτλου σπουδών;

Γιατί, αν ισχύει αυτό, φαίνεται ότι επιμελώς αποφύγατε να αναφέρετε το μοναδικό αντίστοιχο διεθνή οργανισμό με έδρα την Αθήνα στην αιτιολογική έκθεση όπου παραθέτετε αντίστοιχα παραδείγματα πανεπιστημίων διεθνών οργανισμών.
Προσπαθείτε εν κρυπτώ να περάσετε μία διάταξη που καμμία σχέση δεν έχει ούτε με την εκπαίδευση ούτε με διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας που απορρέουν από τη συμμετοχή της σε διεθνείς οργανισμούς.
Φαίνεται ότι η εν λόγω ρύθμιση έχει ως σκοπό να ξεπεραστεί με έμμεσο τρόπο ο σκόπελος της αντισυνταγματικότητας της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα και βρήκατε τον «δούρειο ίππο».
Εμείς φυσικά θα καταψηφίσουμε την τροπολογία και ζητούμε την άμεση απόσυρσή της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου