Συνέντευξη Υ.ΠΑΙ.Θ, Ανδρέα Λοβέρδου στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ
Για την εξεύρεση λύσεων για τα κενά στα σχολεία μέσω και εθελοντικής εργασίας με κίνητρο μόρια:
«Έχω μία εισήγηση του κ. Δεμερντζόπουλου την οποία βρίσκω πολύ χρήσιμη και έχουμε κάνει αίτημα σε άλλο Υπουργείο για να αντλήσουμε εκπαιδευτικούς, αλλά δεν έχουμε ακόμα τα στοιχεία της απάντησης και την ίδια την απάντηση. Με την τοποθέτηση που έκανα για το εν λόγω θέμα και στην Βουλή και στα μέσα ενημέρωσης προσπάθησα να δείξω ότι η αγωνία που έχουμε και τα στοιχεία που καταθέτουμε δεν είναι απλά σχόλια, αλλά είναι η διαπίστωση μίας κατάστασης για την οποία αγωνιζόμαστε να βρούμε λύση. Εμείς είπαμε την λέξη αδάπανη παροχή υπηρεσίας και η λέξη αυτή, η λέξη «αδάπανη» εύκολα ερμηνεύεται ως εθελοντισμός. Θα δούμε, αλλά πάντως εκείνο που δεν πρέπει να δούμε είναι να μένουν τα σχολεία χωρίς δασκάλους. Η έννοια του εθελοντή σε έναν χώρο αμειβόμενης εργασίας ηχεί παράδοξα. Είτε ηχεί παράδοξα, είτε δεν ηχεί παράδοξα είναι μία λύση. Εμείς θέλουμε να καλύψουμε τα κενά της επάρκειας. Τα κενά της πληρότητας είναι πολλά περισσότερα. Ξεκινήσαμε με αυτόν το στόχο και ξεκινήσαμε με επάρκεια και αυτό φάνηκε στην ειδησεογραφία των πρώτων ημερών. Όμως, μετά άρχισαν άδειες άνευ αποδοχών, άδειες λόγω κυήσεως κλπ και απαντήσαμε με μέτρα σκληρά, όπως να μην υπογράφουμε τις αιτήσεις για σύνταξη που υποβλήθηκαν μετά την 31η Αυγούστου. Αυτό είναι μία δύσκολη απόφαση, αλλά μας δίνει ο νόμος τη δυνατότητα. Θα πάρουμε πίσω από τους φορείς περίπου 200 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα γυρίσουν στην αίθουσα. Αυτό είναι επίσης, μία δύσκολη απόφαση αλλά την πήρα και είναι σε εξέλιξη. Χθες το βράδυ προέκυψε και μία δυνατότητα από το ΕΣΠΑ για 8 περιφέρειες της χώρας, όμως, όχι για το Νότιο Αιγαίο, όχι για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, τα μεγάλα αστικά κέντρα. Προέκυψε μία δυνατότητα να πάρουμε δασκάλους και να πάρουμε εκπαιδευτικούς για την ειδική αγωγή. Μας μένει, ωστόσο, το πρόβλημα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε όλη την χώρα και μιλάμε πλέον για 800 ή 900 κενά. Άρα ή θα αποφασίσεις να επιλέξεις να προχωρήσεις στο σχολικό έτος με τα κενά ή να κοιτάξεις άλλες λύσεις. Μία είναι ο εθελοντισμός με κίνητρα όπως προαναφέρθηκε, αλλά σε αυτό υπάρχει ο αντίλογος. Υπάρχει ο αντίλογος του αναπληρωτή, ο οποίος για λίγο δεν προσελήφθη. Αυτός θα πει ότι αυτό το μέτρο είναι άδικο, γιατί θα μοριοδοτηθεί κάποιος στην σειρά που είναι πιο κάτω και θα έχει δίκιο. Το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει ξεπεράσει τα όρια του στην αναλογία ένα προς δέκα. Δεν μπορούμε να του κάνουμε ενδοκυβερνητικό συνδικαλισμό. Γι’ όλα αυτά επιφυλάσσομαι. Είναι σκέψεις που ενδεχομένως μπορεί να μην περπατήσουν. Τα λέμε στο δημόσιο λόγο για να μοιραστούμε τα προβλήματα. Ό,τι προβλήματα έχουμε τα λέμε για να τα ακούτε και εσείς για να ακούτε την κατάσταση».
Για την ενδεχόμενη απόλυση τυχόν πλεονάζοντος προσωπικού του δημοσίου έτσι ώστε να προσληφθούν εκπαιδευτικοί:
«Οι απόψεις να απολυθούν οι 40 περισσότεροι θεολόγοι στην Καρδίτσα για να προσληφθούν 40 φιλόλογοι στην Αθήνα, δεν με εκφράζουν. Αυτά στην Ελλάδα του 2014 δεν μπορούν να γίνουν, αυτές οι διορθώσεις μίας κακής μεταπολιτευτικής πρακτικής δεν μπορούν να γίνουν με τρόπο αυταρχικό. Αυτά τα λάθη που έγιναν, έγιναν. Τώρα πρέπει να δούμε τι θα κάμουμε με τα ποσοστά του 25% και 26% ανεργίας. Γι’ αυτό χρειάζονται πολιτικοί σκληροί και δεν συγχωρείται ο λαϊκισμός, αλλά και ο εκσυγχρονιστικός λαϊκισμός, ο νεοφιλελευθερισμός που πετάει ρουκέτες δήθεν ότι έτσι λύνονται όλα τα προβλήματα. Για να λυθούν τα προβλήματα πρέπει να ευδοκιμήσουν οι προσπάθειες Σαμαρά, Βενιζέλου για να έχουμε την έξοδο της χώρας από το μνημόνιο και την απόκτηση ξανά της λαϊκής μας κυριαρχίας και στη συνέχεια να εκλέξουμε Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Όποιος θέλει να σταματήσει όλα αυτά λέει να κάνουμε 3.000 απολύσεις, να πυροβολήσουμε κόσμο στο κεφάλι να πετάξουμε άλλους από το μπαλκόνι, δηλαδή, εξυπνάδες. Η στρατηγική μας είναι να κλείσει το μνημόνιο τώρα, να είναι αυτή η τελευταία επίσκεψη της τρόικας και να οδηγήσει αυτή η διαδικασία σε μία επιτήρηση, η οποία δεν είναι εποπτεία και να εκλέξουμε Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Για να επιτύχουμε ανάπτυξη 2,9% το 2015 και να μην γυρίσουμε πίσω».
Για τις αντιστοιχίες των μαθημάτων και τα μαθήματα βαρύτητας ενόψει των επόμενων Πανελλήνιων εξετάσεων:
«Είναι θέματα που θα διευθετηθούν τώρα. Είναι αρμοδιότητα του κ. Δερμεντζόπουλου, ο οποίος τα πάει πάρα πολύ καλά. Έχουμε ατυχίες εμείς στο Υπουργείο και γι’ αυτό εξαίρω το έργο του κ. Δερμεντζόπουλου, γιατί μέσα σε τέσσερις μήνες χάσαμε δύο Υφυπουργούς. Είναι πάρα πολύ μεγάλο Υπουργείο για να μην έχεις πολιτικό προσωπικό. Από ό,τι με ενημέρωσε, όλα αυτά είναι ζήτημα ολίγων ημερών. Την ερχόμενη Δευτέρα θα δοθεί και η Τράπεζα Θεμάτων για τους μαθητές της Β΄ Λυκείου. Για την Α΄ Λυκείου ήδη έχει δοθεί. Πέρσι είχε δοθεί στις 27 Μαΐου, δύο ημέρες πριν από τις εξετάσεις και τα παιδιά είχαν τρελαθεί. Η Τράπεζα Θεμάτων είναι ένας εξαιρετικός θεσμός που στοχεύει στην ανάπτυξη του κριτικού πνεύματος και στην μείωση των ανισοτήτων στα σχολεία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου