Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

Αξιοποίηση του θεσμού των Π.Ε.Κ. στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των τεχνικών ειδικοτήτων





Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
Αθήνα, 2-11-2015
 Αρ. Πρωτ.: 94
ΠΡΟΣ :
κ. Νίκο Φίλη, Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
κ. Δημήτρη Χασάπη, Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
κ. Γεράσιμο Κουζέλη, Πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής – Ι.Ε.Π.

ΚΟΙΝ:
– Δ/νση Επαγγελματικής Εκπ/σης ΥΠ.Π.Ε.Θ.
– Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης
– Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης
ΕΠΑΛ, Ε.Κ.
– Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.
– Μ.Μ.Ε.
ΘΕΜΑ: Αξιοποίηση του θεσμού των Π.Ε.Κ. στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των τεχνικών ειδικοτήτων  
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελεί διαχρονικό αίτημα του κλάδου αλλά και ανάγκη – προϋπόθεση και βοήθεια – εργαλείο, στην προσπάθεια να ανταπεξέλθουν στα καθήκοντά τους, στα πλαίσια των εξελισσόμενων σύγχρονων διδακτικών απαιτήσεων.
Η Πολιτεία έχει την, εκ του Συντάγματος, υποχρέωση στην δωρεάν παροχή της απαραίτητης επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς συμμετέχοντας και συνδράμοντας στην ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών της μαθητιώσας νεολαίας. Άλλωστε, στο παρελθόν, όλες οι πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας έχουν αναλάβει την ευθύνη αλλά και τις σχετικές δεσμεύσεις, κατατάσσοντας μάλιστα την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις προτεραιότητες των παροχών προς τον κλάδο και την εκπαιδευτική κοινότητα.
Τα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα – Π.Ε.Κ., είναι γνωστό ότι υλοποιούν επιμορφωτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής – Ι.Ε.Π., των Περιφερειακών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Κέντρων Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών – ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. και των Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Πληροφόρησή μας είναι ότι τα Π.Ε.Κ. διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή, την εμπειρία, αλλά και την τεχνογνωσία αναφορικά με την υλοποίηση Επιμορφωτικών Προγραμμάτων.
Επειδή θεωρούμε ότι τα Π.Ε.Κ., σαν ο κύριος και κατ’ εξοχήν υποστηρικτικός θεσμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μπορούν να αξιοποιηθούν και ενισχυθούν ώστε να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο διεξάγοντας Επιμορφωτικά Προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς ιδιαίτερα και εξειδικευμένα για τους τεχνικών ειδικοτήτων στην προσπάθεια παρακολούθησης της σύγχρονης τεχνολογίας.
Παρακαλούμε για τη διερεύνηση όλων των παραμέτρων και δυνατοτήτων παροχής, από τα Π.Ε.Κ., ΔΩΡΕΑΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ στο σύνολο των εκπαιδευτικών και ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ σχετικής προς τους ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ για την ενίσχυση των δυνατοτήτων των εκπαιδευτικών με στόχο και προς όφελος της αναβάθμισης – καταξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Το κόστος, που ενδεχομένως προκύψει, θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί με την ένταξη για χρηματοδότηση σε Προγράμματα του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης – Ε.Σ.Π.Α. 2014–2020 ή και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – Π.Δ.Ε.
Η ενδυνάμωση του ρόλου, της θέσης και των δυνατοτήτων του εκπαιδευτικού αποτελεί επένδυση στην εκπαίδευση, στην παιδεία, στην ανάπτυξη, στην κοινωνία.
Παρακαλούμε για τις σχετικές του θέματος ενέργειές σας, παραμένοντας στη διάθεσή σας για κάθε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου