Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

ΟΙ ΕΝΤΟΝΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΤΟ Ν/Σ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΟΣΚΗΣΙΜΕΣ ΓΑΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΣΤΙΓΜΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ





 Από τα πρακτικά της συνεδρίασης της Ολομέλειας της Βουλής σήμερα 1/12/2015

....ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Βεβαίως.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Όπως έχουμε εξαγγείλει και κατά τη διαδικασία των προγραμματικών δηλώσεων, και όπως είπαμε και προχθές, η Κυβέρνηση προχωρεί σε έναν εθνικό κοινωνικό διάλογο για την παιδεία, προκειμένου να υπάρξουν κατά το δυνατό συναινετικές λύσεις γύρω από ώριμα μεγάλα προβλήματα, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τα σύγχρονα προβλήματα μέσα από μία οπτική που να ανταποκρίνεται σε αυτήν τη σημερινή πραγματικότητα. Άρα, να αφήσουμε πίσω στερεότυπα και αναχρονιστικές νοοτροπίες που τόσο πολύ έχουν βλάψει τον χώρο της εκπαίδευσης.Η κάθε μία πολιτική δύναμη βεβαίως θα έχει τις απόψεις της, αλλά μπορεί να βρεθεί ένας κοινός τόπος για να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα αυτά.
Θα επανέλθουμε στο θέμα του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου αρκετές φορές και πιο οργανωμένα και μέσα από το πλαίσιο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας που ανασυστήνεται και από την Επιτροπή Διαλόγου που συγκροτήθηκε υπό τον καθηγητή κ. Λιάκο.
Όμως, κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών έχουν εμφανιστεί επείγοντα λειτουργικά ζητήματα τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν. Για παράδειγμα πρέπει να υπάρξει υπουργική απόφαση, και συνεπώς να υπάρξει νομοθετική εξουσιοδότηση για την απόφαση αυτή, που να ορίζει το ποσοστό συμμετοχής των αποφοίτων των λυκείων στις εξετάσεις για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Ξέρετε ότι φέτος θα γίνουν εξετάσεις και με το σύστημα το παλαιό με τα έξι μαθήματα και με το νέο σύστημα με τα τέσσερα μαθήματα. Είναι η εμπρόθεσμη τροπολογία με γενικό αριθμό 58 και ειδικό 1.
Η δεύτερη εμπρόθεσμη τροπολογία αφορά αποφάσεις που δεν χρειάζεται να δημοσιοποιηθούν στο ΦΕΚ από τον Γενικό Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς. Είναι η με γενικό αριθμό 64 και ειδικό 7.
Σχετικώς, τώρα, με τις τροπολογίες τις εκπρόθεσμες -είναι δύο- η πρώτη, με γενικό αριθμό 84 και ειδικό 27, αφορά το θέμα της επιλογής νέων διευθυντών εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς, επίσης, και ορισμένα ζητήματα που αφορούν χρηματοδοτήσεις στον χώρο του ΙΕΚ.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό λέγατε πως δεν θα το φέρετε. Πώς το φέρατε; Εξ απήνης μας πιάσατε.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Όχι, όχι κάνετε λάθος.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Πρώτα λέτε για τον εθνικό διάλογο και μετά φέρνετε από το «παράθυρο»…
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Κάνετε λάθος.
Επαναλαμβάνω, λοιπόν, για τα ζητήματα αυτά η τροπολογία είναι η με γενικόαριθμό 84 και ειδικό 27.
Στα ζητήματα που αφορούν την επιλογή των διευθυντών εκπαίδευσης υπάρχει ένα ζήτημα. Οι σημερινοί διευθυντές εκπαίδευσης έχουν κατ’ επανάληψη παρατάσεις των θητειών τους. Δεν μπορεί να συνεχίζεται με παρατάσεις η θητεία των διευθυντών εκπαίδευσης. Πρέπει να γίνει μια επιλογή.
ΜΙΧΑΗΛ ΤΖΕΛΕΠΗΣ: Υπήρχε ο νόμος Κουράκη.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Η επιλογή που κάνουμε, επειδή ακούσαμε τον διάλογο που υπήρξε και πριν και μετά, είναι μέσω μιας σύνθεσης κριτηρίων τα οποία κριτήρια αφορούν αφενός την παιδαγωγική συγκρότηση και την επιστημονική συγκρότηση και κατάρτιση των υποψηφίων.
ΜΙΧΑΗΛ ΤΖΕΛΕΠΗΣ: Τα υποβαθμίζετε με τη συνέντευξη.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Αυτό θα αποτιμάται με έντεκα  μονάδες και προσμετρώνται τυπικά προσόντα, όπως πτυχία, μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες.
Η δεύτερη δέσμη κριτηρίων αφορά την υπηρεσιακή κατάσταση και διοικητική εμπειρία και την διδακτική εμπειρία των υποψηφίων για διευθυντέςεκπαίδευσης. Το ορθό είναι ότι θα είναι δεκαπέντε μονάδες σε αυτήν την περίπτωση.
(Στο σημείο αυτό την Προεδρική Έδρα καταλαμβάνει ο Β΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΡΕΜΕΝΟΣ)
Το τρίτο κριτήριο αφορά τη συμβολή του υποψηφίου στο εκπαιδευτικό έργο, την εν γένει προσωπικότητα και γενική συγκρότησή του. Στο θέμα αυτό υπάρχει το ζήτημα της μυστικής ψηφοφορίας που προβλέπεται και από τον νόμο του κ. Κουράκη, όμως, δεν είναι αποκλειστικό κριτήριο. Αποτιμάται με δώδεκα μονάδες κατ’ ανώτατο όριο μόνο κατόπιν μυστικής ψηφοφορίας. Εάν κάποιος δεν συγκεντρώσει το 20% των εγκύρων ψήφων δεν θα αποκλείεται, αλλά θα συνεχίζει τη διαδικασία και θα μοριοδοτείται απλώς, ενώ με τον παλαιό νόμο αποκλειόταν. Εδώ ετέθη ένα ζήτημα συνταγματικότητας το οποίο το ελάβαμε σοβαρά υπόψη.
ΜΙΧΑΗΛ ΤΖΕΛΕΠΗΣ: Σε ποιους θα δίνουν τη συνέντευξη;
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΩΤΑΣ: Αυτό δεν είναι νομοσχέδιο για την παιδεία.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Και το τρίτο κριτήριο, που δεν είναι μόνο το ζήτημα της ψηφοφορίας, είναι και η συνέντευξη. Συγκροτούνται δεκατρείς επιτροπές σε όλη τη χώρα ώστε να υπάρχει ταχεία διεκπεραίωση μιας εκκρεμότητας στην οποία, όπως έχετε δει, συμμετέχουν με αξιοκρατικά κριτήρια.
ΜΙΧΑΗΛ ΤΖΕΛΕΠΗΣ: Τα Περιφερειακά Συμβούλια, θα τα διορίζετε εσείς.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Τα βάζετε απ’ το «παράθυρο».
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Μην φωνάζετε, για να ολοκληρώσω. Ακούστε πρώτα. Δεν είναι ανάγκη να φωνάζει το βαθύ κράτος εντός της Αιθούσης.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Κωνσταντόπουλε, καθίστε κάτω.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Θα μιλήσετε αμέσως μετά.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ:…(Δεν ακούστηκε)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Καθίστε κάτω.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Η επιλογή, λοιπόν, γίνεται με αξιοκρατικό τρόπο, διαβάστε αναλυτικά την τροπολογία, για να μην επεκτείνομαι γιατί έχω περάσει την ώρα.
Ένα πράγμα θέλω να πω ότι έχει δικαίωμα η αντιπολίτευση να αντιπολιτεύεται. Αλίμονο! Αυτός είναι ο ρόλος της. Αλλά πριν μιλήσει, πρέπει να σκεφθεί τι έχει πράξει, τι έχει διαπράξει η ίδια και με τις δυο εκδοχές τις κυβερνητικές στο πρόσφατο παρελθόν.
Η πρόταση η δική μας είναι πρόταση, επαναλαμβάνω, σύνθεσης, αξιοκρατίας και συναίνεσης στο χώρο της εκπαίδευσης. Δεν είναι πρότασης επιβολής κομματικού κράτους, όπως συνέβαινε παλαιότερα.
ΜΙΧΑΗΛ ΤΖΕΛΕΠΗΣ: …με το νόμο Κουράκη.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τελειώνουμε τώρα.
Η τελευταία τροπολογία –είπα ότι η προηγούμενη που αφορά τους διευθυντές εκπαίδευσης και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει γενικό αριθμό 84 και ειδικό 27.
Πηγαίνουμε τώρα στην άλλη τροπολογία με γενικό αριθμό 83 και ειδικό 26 που αφορά ζητήματα τρέχοντα, θα το δείτε, μόνιμων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως είναι ο χρόνος των μεταθέσεων κι άλλα συναφή.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: …(Δεν ακούστηκε)
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τώρα, θα καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής, αφού σύντομα αναγνώσω, τις νομοθετικές βελτιώσεις στην τροπολογία με γενικό αριθμό 84 και ειδικό 27. Είναι στο σχέδιο νόμου για τις βοσκήσιμες γαίες κι άλλες διατάξεις.
Οι νομοθετικές βελτιώσεις αφορούν:Την περίπτωση α΄ της παραγράφου 4 του άρθρου, το προτελευταίο (πέμπτο) εδάφιο της υποπερίπτωσης αα΄ της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 5, την περίπτωση α΄ της παραγράφου 2, το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 16Α που προστίθεται με την παράγραφο 6 του άρθρου και διαγράφεται η φράση που αφορά τη δημοσίευση στο ΦΕΚ.Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 20 του ν. 3848/2010 όπως αντικαθίσταται με την παράγραφο 8 του άρθρου και προστίθεται εδάφιο, την παράγραφο 11 του άρθρου που αντικαθίσταται και αυτή, όπως επίσης προστίθεται στην παράγραφο 12 του άρθρου συγκεκριμένο θέμα που αφορά την αποτίμηση με 15 μονάδες της υπηρεσιακής κατάστασης της καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας κατ’ ανώτατο όριο.
Θα τις καταθέσω στα Πρακτικά για να υπάρχουν.
ΜΙΧΑΗΛ ΤΖΕΛΕΠΗΣ: Μπράβο!
(Στο σημείο αυτό οΥπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτωνκ. Νικόλαος Φίλης καταθέτει για τα Πρακτικά τις προαναφερθείσες νομοτεχνικές βελτιώσεις, οι οποίεςέχουν ως εξής:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Τελειώνοντας, ούτε κι εμάς ικανοποιεί η συμπερίληψη σε ένα νομοσχέδιο που αφορά άλλα ζητήματα, των θεμάτων της εκπαίδευσης. Όμως, έχετε καταλάβει ότι αυτή η Κυβέρνηση, η οποία νομοθετεί κάτω από την ιδιάζουσα κατάσταση ότι δεν συνεχίζει ένα καθεστώς, δεν είναι συνέχεια προηγουμένων κυβερνήσεων, είναι αναγκασμένη, χωρίς να παρακάμπτει τη Βουλή, να νομοθετεί εγκαίρως.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό έπρεπε να είναι μέρος νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Ένα λεπτό.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Κωνσταντόπουλε, δεν είναι παραγωγικό αυτό. Ούτε καταγράφεστε, ούτε τίποτα. Απλώς δημιουργείται πρόβλημα.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε.
Επαναλαμβάνω: Η συζήτηση η συνολική για την Παιδεία θα γίνει με επιδίωξη συναίνεσης και συνεννόησης εκ μέρους της Κυβέρνησης με τα άλλα πολιτικά κόμματα και τις κοινωνικές δυνάμεις. Η συζήτηση για την αντιμετώπιση, όμως, επειγόντων προβλημάτων λειτουργίας δεν μπορεί να γίνει σε άλλο χρόνο. Για παράδειγμα, εξετάσεις θα γίνουν. Δεν μπορεί να μην έχουμε κλείσει από τώρα με σαφήνεια το πλαίσιο διεξαγωγής των εισαγωγικών εξετάσεων.
(Θόρυβος στην Αίθουσα)
        ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ: Καταργείτε την αριστεία, καταργείτε τα πάντα!
ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ: Εμείς είχαμε φέρει νομοσχέδιο για τις μετεγγραφές. Φέρτε νομοσχέδιο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριοι συνάδελφοι!
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Επίσης, είναι προφανές ότι πρέπει να γνωρίζει από τώρα ο μηχανισμός της εκπαίδευσης ποια πρόσωπα ηγούνται με μια σαφή εντολή και μέσα από διαδικασίες αξιοκρατίας, διότι τα πρόσωπα αυτά, οι διευθυντές εκπαίδευσης, έχουν να αναλάβουν το ευαίσθητο θέμα της διεξαγωγής των εξετάσεων, να λειτουργήσει ο μηχανισμός. Άρα, δεν πρέπει να τα αφήσουμε αργότερα, να αναβάλουμε αυτές τις αποφάσεις.
Τελειώνοντας, θέλω να σας πω ότι όπως μπορείτε κι εσείς να διαπιστώσετε από την ανάπτυξη των τροπολογιών, η Κυβέρνηση προχωρεί σε διάλογο και ακούει ζητήματα, τα οποία τίθενται από άλλες πλευρές και βελτιώνει τροπολογίες και ρυθμίσεις.
Σας ευχαριστώ.

 ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://seepea-stella.blogspot.gr/2015/12/blog-post_64.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου