Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

"ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ"...ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΝΟΜΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ





ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΝΟΜΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ 
 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
  ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

ΤΗΛ.6944026767



ΖΑΚΥΝΘΟΣ 22-02-2016



 

ΠΡΟΣ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 

Προς την σωστή κατέυθυνση πιστεύουμε ότι κινείται η τροπολογία του ΥΠΑΙΘ για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση . Αν και έχουν πολλά ακόμη να γίνουν ώστε να μιλάμε για ένα σχολείο για όλους χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις , πιστεύουμε ότι η τροπολογία έρχεται να τονίσει τον σκοπό  της λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης που δεν είναι άλλος παρά η ένταξη  των μαθητών με διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη ,μαθητές που το εκπαιδευτικό σύστημα τα χαραχτήριζε και δυστυχώς συνεχίζει να τα χαραχτηρίζει τεμπέλικα ή χαζά , ώστε να υπάρχει ισότιμη συμμετοχή στη εκπαιδευτική διαδικασία .Δυστυχώς στην πλειοψηφία τους τα Τ.Ε. λειτουργούν είτε σαν κέντρα δημιουργικής απασχόλησης είτε σαν χώρος  χαλάρωσης μαθητών που δυσκολεύουν τους εκπαιδευτικούς .
 Στην πλειοψηφία τους οι μαθητές που φοιτούν σε Τ.Ε. τελειώνουν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση , χωρίς να επανενταχθούν στη γενική τάξη ,αν δείξουν καλή διαγωγή και δεν ενοχλούν , με την απειλή πάντα αλλαγής εκπαιδευτικού πλαισίου ( Ειδικό Σχολείο) αν συνεχίσουν να μην αποδέχονται ότι για τα δεινά τους  φταίει η διαφορετικοτητά τους και το ότι δεν προσαρμόζονται στην σχολική πειθαρχία ( μη λειτουργικοί αυριανοί πολίτες)  . Για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν το συζητάμε , οι μαθητές με διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξαφανίζονται , αφού οι εκπαιδευτικές δομές υποστήριξης τους είναι μηδαμινές ( μοναδική ελπίδα ένα χαρτί δυσλεξίας ) και αρχίζει ο γολγοθάς των γονέων και των παιδιών να πείσουν ένα επιλεκτικό εκπαιδευτικό σύστημα που αναπαράγει την ανισότητα και τις διακρίσεις για το αυτονόητο.
Η μικρός αριθμός Τ.Ε. Στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση ( 15% περίπου , στην δευτεροβάθμια είναι αμελητέος , στην προσχολική ηλικία ( πρώιμη παρέμβαση) είναι ανύπαρκτος) αφενός κάλυπτει ένα μικρό αριθμό μαθητών με διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αφετέρου οδηγεί στη συσώρευση των μαθητών αυτών στα σχολεία που λειτουργούν Τ.Ε. Η απομάκρυνση των μαθητών από τη γενική τάξη έστω και για λίγες ώρες μπορεί προσωρινά να δίνει κάποιες λύσεις , αλλά μακροπρόθεσμα λειτουργεί αρνητικά , στιγματίζοντας τα ,αφού η απομακρυνσή τους από την τάξη και η φοιτησή τους στο Τ.Ε. για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, εξυπηρετεί οτιδήποτε άλλο εκτός από την επανενταξή τους . 
Επίσης η αποτυχία των Τ.Ε.  στην επανένταξη των μαθητών με Δ.Ε.Α.οφείλεται σε ένα μεγάλο μέρος και στην αντίληψη της πλειοψηφίας των γενικών δασκάλων για την λειτουργεία των  Τ.Ε. σαν χώρους  ενισχυτικής διδασκαλίας η χαλάρωσης των δύσκολων μαθητών και η παρουσία των δασκάλων Ε.Α.Ε. των Τ.Ε. με εκπαιδευτική παρέμβαση εκτός της γενικής τάξης  , δίνει  τη δικαιολογία ότι η  ένταξη  των μαθητών με Δ.Ε.Α. είναι αρμοδιότητα των ειδικών δασκάλων και όχι της γενικής τάξης και  όλης της σχολικής κοινότητας και δυσκολεύει τη διαδικασία της συνεκπαίδευσης . Η δε δάσκαλοι Ε.Α.Ε. που υπηρετούν σε Τ.Ε. αδυνατούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους μέσα σε ένα σχολείο που το ενδιαφέρει περισσότερο η εικόνα του προς τα έξω ( καλά και κακά σχολεία) παρά η αποδοχή και ένταξη των μαθητών με Δ.Ε.Α. ( που πολλές φορές εμφανίζουν παραβατική συμπεριφορά αντιδρώντας στη στοχοποίηση και στο στιγματισμό που δέχονται )  και αναγκάζονται να προσαρμοστούν στο <σχολικό κλίμα >που επιβάλει ο εκάστοτε διευθυντής , πάντοτε με όρους συναδελφικότητας.
Οι αντιδράσεις για την τροπολογία πιστεύουμε ότι έχουν πιο πολύ συντεχνιακό χαραχτήρα και προέρχονται κυρίως από τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών που διαχρονικά προττάσουν το εργασιακό συμφέρον που είναι σημαντικό αλλά όχι πάνω από το δικαίωμα των παιδιών αυτών για ισότιμη συμμετοχη στην εκπαιδευτική διαδικασία , αφού είναι ξεκάθαρο ότι δεν καταργούνται τα Τ.Ε. αλλά η εκπαιδευτική παρεμβασή τους μεταφέρεται μέσα στην γενική τάξη εμπλέκοντας έτσι το δάσκαλο της τάξης στην ενταξιακή διαδικασία που είναι άλλωστε και το ζητούμενο.Είναι γνωστά τα αιτηματά τους για περισότερα Ειδικά Σχολεία και Τ.Ε. που σίγουρα δεν εξυπηρετούν τη σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη( στην ευρώπη δεν υπάρχουν πια Τ.Ε.) που αναφέρεται για συνεκπαίδευση και συμπερίληψη των μαθητών αυτών και  που προφανώς αποσκοπεί σε ένα σχολείο για όλους χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς. Είναι γνωστά τα προβλήματα που δημιουργούνται από την άρνηση πολλών εκπαιδευτικών  και ως προς τη παρουσία δεύτερου εκπαιδευτικού στη τάξη μέσα από το θεσμό της παράλληλης στήριξης και ως την αποδοχή προγραμμάτων συνεκπαίδευσης.
Οσον αφορά τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία ειναι σημαντική η κατευθυνση που δίνεται με την τροπολογία ,για προγράμματα συνεκπαίδευσης και προσαρμογής των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών των δημοτικών σχολείων ,των μαθητών που φοιτούν σαυτά με τα γενικά σχολεία . Από αυτά που γνωρίζουμε από την λειτουργία του Ειδικού Δημοτικού Ζακύνθου ,το οποίο δυστυχώς έχει πιο πολύ ιδρυματικό χαραχτήρα αφού στα τόσα χρόνια λειτουργίας του δεν έχει επανεντάξει ούτε ένα μαθητή μέσα από προγράμματα συνεκπαιδευσης ,( το λυπηρό είναι ότι δεν προσπαθεί καν) η δε συμβολή του στο τομέα ευαισθητοποίησης της κοινωνίας για την επανένταξη των μαθητών που φοιτούν σαυτό είναι μηδαμινή πέρα από τις καθιερωμένες σχολικές γιορτές φιλανθρωπικού χαραχτήρα . Ακόμη και η πρόταση του Συλλόγου μας για την κατασκευή του νέου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου σε χώρο δίπλα σε ένα σχολικό συγκρότημα και όχι στον ίδιο χώρο ( απέχει τουλάχιστον 3 χιλ. από την πλησιέστερη σχολική μονάδα ) , που και πρακτικά θα εξυπηρετεί τη συνεκπαίδευση αλλά θα αποτελούσε  και σημείο ευαισθητοποίησης της κοινωνίας μέσω της καθημερινής επαφής της με τα παιδιά αυτά , έτυχε αρνητικής υποδοχής από τους εκπαιδευτικούς του Ειδικού Σχολείου .
Επειδή γνωρίζουμε την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η παροχή Ειδικής Αγωγής στη Δημόσια εκπαίδευση μετά από 5 χρόνια σκληρής λιτότητας , την έλειψη υλικοτεχνικής υποδομής που δυσκολεύει  την πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με Δ.Ε.Α. , την αρνητική αντίδραση της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών σε κάθε ουσιαστική προσπάθεια ένταξης των μαθητών αυτών μέσω της συνεκπαίδευσης( που μέχρι ένα σημείο είναι δικαιολογημένη λόγω έλειψης των απαραίτητων υποδομών) και την έλειψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού , η σημαντική αυτή νομοθετική πρωτοβουλία δεν θα έχει την ανάλογη επιτυχία .
Προτείνουμε λοιπόν σαν μια άμμεση κίνηση που θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση την ενίσχυση των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. με όσο το δυνατό περισσότερο εκπαιδευτικό και επιστημονικό προσωπικό   και την υπαγωγή των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. σαυτά και όχι στα ειδικά σχολεία . Αυτό θα βοηθήσει στο: 
Να υπάρχει παροχή δωρεάν υπηρεσιών υποστήριξης μαθητών ( λογοθεραπεία κ.α.) και γονέων ( συμβουλευτική κ.α.)
Να υπάρχει ενημέρωση και υποστήριξη των γενικών δασκάλων σε θέματα συνεκπαιδευσης και συμπερίληψης.
Να υπάρχει ενημέρωση και υποστήριξη των γονέων  στο σχολείο για τις διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους .
Να υπάρχει ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για την διαφορετικότητα των παιδιών αυτών .
Να υπάρχει παρουσία εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. και στα άλλα σχολεία που δεν λειτουργούν Τ.Ε. Και που έχει σαν αποτέλεσμα ένας σημαντικός αριθμός μαθητών με Δ.Ε.Α. να παραμένει αβοήθητος.
Να υπάρχει παρακολούθηση των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων που προτείνει και οι οποίες η πορεία  υλοποιησής τους όσο και η προσαρμογή τους στις διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή παραμένει άγνωστη.
Να υπάρχει έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση με την τήρηση του πρωτόκολου συνεργασίας μεταξύ γενικών και ειδικών εκπαιδευτικών ώστε να μην έχουμε < εύκολες> παραπομπές για διάγνωση που προκαλούν αγωνία στους γονείς και καθυστερούν την ανάλογη εξατομικευμένη εκπαιδευτική παρέμβαση .
Να υπάρχει εποπτεία όλων  των δομών της Ειδικής Αγωγής ώστε μέσα από την καταγραφή των δυσκολιών να προκύπτουν  οι ανάλογες προτάσεις τόσο υλικοτεχνικής υποστήριξης όσο και παρεμβάσεων ενταξιακού χαρακτήρα .
Να υπάρξει επιτέλους πρώιμη παρέμβαση , η οποία θα δώσει την δυνατότητα στο να έχουμε από πολύ νωρίς αντιμετώπιση και αποδοχή της ιδιαιτερότητας του κάθε μαθητή.
Εμείς θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε και να ζητάμε ένα δημόσιο σχολείο για όλους ανοικτό στη κοινωνία , χωρίς προκαταλήψεις , χωρίς αποκλεισμούς ,χωρίς διακρίσεις.

ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου