Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ: "Άμεση Ανάγκη για Στέγαση του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου Λαμίας"




ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ  
ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ΛΥΚΕΙΟΥ ΛΑΜΙΑΣ

ΓΡΕΒΕΝΩΝ & ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ 2
ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΛΑΜΙΑΣ         
                                                                                                      Λαμία, 15 Σεπ. 2017
ΠΡΟΣ: 1) ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, Κο  ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ Κ.
            2) ΠΕΡ. Δ/ΝΤΗ Π. & Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, Κο ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Χ.
            3) Δ/ΝΤΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΥΠΕΠΘ, Κο ΚΑΣΣΙΑΝΟ Π.
            4) ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, Κο ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ Κ.
            5) ΔΗΜΑΡΧΟ ΛΑΜΙΑΣ, Κo ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ Ν.
            6) Δ/ΝΤΗ Δ.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ, Κο ΠΗΛΙΤΖΙΔΗ Σ.
            7) Δ/ΝΤΗ Π.Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ, Κο ΓΚΟΥΜΑ Ε.
            8) ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ ΚΕΔΔΥ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ, Κo ΒΟΥΓΙΑ Β.
            9) ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟ 13ης ΠΕΡ. ΕΑΕ, Κα ΛΑΠΑΝΤΖΗ Ε.
            10) Δ/ΝΤΗ Ε.Ε.Ε.Γ.-Λ. ΛΑΜΙΑΣ
ΚΟΙΝ:  1) ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ, Κο ΜΙΧΕΛΗ Α. (ΣΥΡΙΖΑ)
                                                            Κο  ΒΕΤΤΑ  Δ. (ΣΥΡΙΖΑ)
                                                            Κο ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗ Α. (ΣΥΡΙΖΑ)
                                                            Κο  ΣΑΡΑΚΙΩΤΗ Ι. (ΣΥΡΙΖΑ)
                                                            Κο  ΣΤΑΪΚΟΥΡΑ Χ. (ΝΔ)
             2) ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΛΑΜΙΑΣ

  Θέμα: Άμεση Ανάγκη για Στέγαση του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου Λαμίας .

  Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου  Λαμίας,  επανέρχεται και  επαναδιατυπώνει την από διετίας θέση του, όσον αφορά τη  Άμεση Ανάγκη  για Διάθεση κτιριακών εγκαταστάσεων με τις αναγκαίες υποδομές για στέγαση του σχολείου εντός του ιστού της πόλης, της Λαμίας, καταγγέλλει αλλά και έχει την πρόθεση να  αναδείξει το πρόβλημα που αντιμετωπίζει από ιδρύσεως το Ε.Ε.Γ- Λ.  στην πόλη μας, εδώ και μια τριετία( εκπαιδευτικά έτη 2014-2015, 2015-2016, 2016-2017 2017!!!-2018;).
Σας γνωρίζουμε ότι τα ακόλουθα αποτελούν την προσωπική μας συμβολή στην προσπάθεια συγκεκριμενοποίησης των κριτηρίων για την ανάγκη «παραχώρησης σχολικού χώρου»,  στέγασης του Ε.Ε.Γ- Λ Λαμίας, κατά το νέο  Σχολικό έτους 2017-2018, αλλά και του σχεδιασμού του επομένου, και  δεδομένου ότι ο μαθητικός πληθυσμός πλέον είναι απαγορευτικός (ήδη 125 παιδιά), έχουν  εξαντληθεί οι δυνατότητες εφαρμογής "εύκολων" μέτρων και ελλοχεύει ο κίνδυνος για τα συστεγαζόμενα πλαίσια της Ειδικής Αγωγής (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Ενιαίο Γυμνάσιο - Λύκειο), όπου οδηγεί βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα σε σχετική ή απόλυτη αποσύνδεση με το στόχο και το σκοπό αλλά και το δικαίωµα κάθε προσώπου να ζει και να αναπτύσσεται σε ένα κοινωνικό και σχολικό περιβάλλον µε τα κατά το δυνατό λιγότερα εµπόδια στην αυτοέκφραση, την αυτοπραγµάτωση και την κοινωνική συµµετοχή.
Η Έκθεση Warnock σε συνδυασµό µε τη ∆ιακήρυξη της Σαλαµάνκα (UNESCO, 1994) θεωρούνται, µαζί µε τις διακηρύξεις του Ο.Η.Ε. για τα δικαιώµατα των παιδιών, έγιναν αποδεκτά και ενσωµατώθηκαν στη νοµοθεσία. Στις τρεις αυτές ιστορικές κινήσεις για την κοινωνική ένταξη και ειδικότερα για την εκπαίδευση των αναπήρων βασίζεται και η φιλοσοφία της έννοιας ‘inclusion’. Η ισότιµη συνεκπαίδευση (inclusion) των παιδιών και νέων µε και χωρίς αναπηρία αποτελεί φιλοσοφική παραδοχή, η οποία στηρίζεται σε βασικές αρχές της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας, αλλά και αναφαίρετο δικαίωµα κάθε προσώπου που ζει σε µια σύγχρονη δηµοκρατική κοινωνία.
Θέτουμε υπόψη σας ότι τα παρακάτω στηρίζονται στο υπάρχον νομοθετημένο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο και αναφέρεται, και το οποίο κατά τη γνώμη μας δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες ασάφειες, τουλάχιστον ως προς τις βασικές του αρχές και τη φιλοσοφία του. Απλώς δεν έχει αποσαφηνιστεί πλήρως με μία νέα νομοθετική ρύθμιση που να έχει πληρότητα και να καταργεί τις πολλές διαφορετικές διατάξεις στις οποίες πρέπει κάθε ενδιαφερόμενος να ανατρέξει.
Το νομοθετημένο θεσμικό πλαίσιο για την «παραχώρηση σχολικών χώρων» προβλέπει τα κάτωθι :
Αναφορικά με τη βελτιστοποίηση των σχολικών μονάδων, πως η κτιριακή υποδομή των μονάδων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης άπτεται της αρμοδιότητας των δήμων σύμφωνα με το Ν.3852/2010 ΦΕΚ 87Α΄ 7-6-2010, Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης − Πρόγραμμα Καλλικράτης, Κεφάλαιο ΣΤ και άρθρο 94 παράγρ.4, περίπτ.14, 15 και 16, τα ζητήματα σχολικής στέγης μεταβιβάζονται ως αρμοδιότητα στους Δήμους της χώρας.
Συγκεκριμένα: «14. Η συγκρότηση επιτροπής καταλληλότητας, επιλογής και εκτίμησης της αξίας οικοπέδου για την ανέγερση διδακτηρίου, καθώς και επιλογής οικοπέδου μετά κτιρίου κατάλληλου να χαρακτηρισθεί ως διδακτήριο.»
«15. Η απαλλοτρίωση οικοπέδων για τις ανάγκες της σχολικής στέγης, καθώς και η ανέγερση σχολικών κτιρίων.»
«16. Η μίσθωση ακινήτων για τη στέγαση δημόσιων σχολικών μονάδων, η στέγαση και συστέγαση αυτών και σε περίπτωση συστέγασης ο καθορισμός της αποκλειστικής χρήσης ορισμένων χώρων του διδακτηρίου, από κάθε σχολική μονάδα, καθώς και της κοινής χρήσης των υπολοίπων χώρων και των ωρών λειτουργίας της κάθε συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.»
Επιπλέον, ανάλογες δράσεις που αφορούν στον εξοπλισμό των εγκαταστάσεων των δομών εκπαίδευσης του ΥΠ.ΠΕ.Θ., υλοποιεί και η Εταιρία ‘‘Κτιριακές Υποδομές Α.Ε’’ μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο οποίο έχει μεταφερθεί η αρμοδιότητα, στο πλαίσιο του άρθρου 132 Ν.4199/2013,(ΦΕΚ 216/Α).
Όσον αφορά στις κτηριακές υποδομές των εκπαιδευτικών μονάδων, σημειώνεται ότι ο ρόλος του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι επιτελικός, με τον καθορισμό των προδιαγραφών των χώρων ως προς το είδος, τον αριθμό και το μέγεθος αυτών, που αποτυπώνονται στο κτηριολογικό πρόγραμμα. Τα κτηριολογικά προγράμματα εκπονούνται από την Αυτοτελή Διεύθυνση Κτηριακής και Υλικοτεχνικής Υποδομής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. (Π.Δ. 114/2014, ΦΕΚ 181/Α’) και ισχύουν για την ΟΣΚ Α.Ε. (πλέον «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.») και τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις (πλέον Δήμους) όλης της χώρας (αρ. 18 του Ν.3467/2006, ΦΕΚ 128/Α’).
Η μέριμνα για τη σχολική στέγη για έργα συντήρησης, επισκευής, βελτίωσης υφιστάμενων διδακτηρίων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι οποιεσδήποτε διαμορφώσεις και παρεμβάσεις για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας ΑμεΑ στα κτήρια (ανελκυστήρες, ράμπες, χώροι υγιεινής εξειδικευμένων προδιαγραφών, εξοπλισμός σήμανσης, κ.ο.κ.), εμπίπτει στον τομέα ευθύνης των Δήμων (άρθρο 5 του Ν.1894/1990, ΦΕΚ 110/Α’, άρθρο 75 παρ. Ι τομέας στ’ του Ν.3463/2006).
Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, για την έκδοση άδειας δόμησης (άρθρο 3 παρ. 2 του ν.4030/2011) απαιτείται η εκπόνηση μελέτης προσβασιμότητας για ΑμεΑ. Η διαδικασία αυτή επιβάλλεται για κάθε έργο ανέγερσης νέας υποδομής, πλην χρήσης κατοικίας, καθώς και για κάθε επέμβαση σε υφιστάμενο κτήριο, με στόχο την εξασφάλιση της αυτόνομης ασφαλούς προσπέλασης και εξυπηρέτησης ΑμεΑ. Κατά προτεραιότητα λαμβάνονται υπόψη οι προδιαγραφές του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (άρθρο 26 του ν.4067/2012), του Κτηριοδομικού Κανονισμού (Υ.Α. 3046/304/89, ΦΕΚ 59/Δ’), Πυροπροστασίας και της Υ.Α. 52487/2002 (ΦΕΚ 18/Β΄) «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ΑμεΑ σε υφιστάμενα κτήρια» και επικουρικά οι οδηγίες σχεδιασμού «Σχεδιάζοντας για όλους» του (πρώην) ΥΠΕΧΩΔΕ.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά μας, που φοιτούν στο Ε.Ε.Γ- Λ  και φιλοξενούνται από τριετίας στο Ειδικό Δημοτικό σχολείο Λαμίας, αναγκάζονται να παρακολουθούν τα μαθήματα τους στις αίθουσες που διατίθενται υποχρεωτικά από το  συγκεκριμένο δημοτικό σχολείο και είναι ελάχιστες αλλά και ταυτόχρονα, αυτές που υπάρχουν, δεν μπορούν να διαμορφωθούν κατάλληλα, ώστε, ενώ το ένα σχολείο αναπτύσσεται, το άλλο συρρικνώνεται. Αποτέλεσμα αυτού είναι να υπάρχει αναποτελεσματικότητα στο έργο που καλούνται να υπηρετήσουν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και  οι μαθητές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ίδιο πρόβλημα εντείνεται ειδικά σε όλα τα εργαστήρια και αναλύουμε:
Στο εργαστήριο της μαγειρικής - ζαχαροπλαστικής όπου ταυτόχρονα στεγάζονται τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, ειδικό νηπιαγωγείο - ειδικό δημοτικό για σίτιση, και ειδικό επαγγελματικό γυμνάσιο – λύκειο για εκπαίδευση.
Στο εργαστήριο ηλεκτρολογίας και εφαρμογών, το οποίο αναπτύσσετε στην αποθήκη εποπτικών μέσων του Ειδικού Δημοτικού.
Στο εργαστήριο γεωπονίας, το οποίο και αυτό λειτουργεί και αναπτύσσετε, στο διάδρομο , εντός του κτηρίου και χωρίς οι μαθητές να μπορούν να δούν και  να αναπτύξουν σαφείς δεξιότητες και να αποκτήσουν επάρκεια επί του διδασκομένου αντικειμένου (φως – νερό- καλλιέργεια γης -παραγωγή- ασθένειες φυτών και αντιμετώπιση- εξοπλισμός κ.λ.π.)
Εκτός από το μεγάλο πρόβλημα έλλειψης διαθέσιμου χώρου, χαρακτηριστικό όλης της κατάστασης αποτελεί το γεγονός ότι ακόμα και οι καθηγητές, αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά την παραμονή τους στο σχολείο κατά τις ώρες διδασκαλίας (διδασκαλία στο διάδρομο, συνεδρία με τον ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό στο διάδρομο).
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί, αναγκάζονται να κάθονται στις καρέκλες και στα γραφεία που υπάρχουν στον ίδιο χώρο διδασκαλίας των μαθητών με τη σειρά, διότι οι διαθέσιμες καρέκλες και τα διαθέσιμα γραφεία είναι ελάχιστα, χωρίς να μπορούν να κάθονται όλοι μαζί ταυτόχρονα και να συζητάνε σχετικά με την οργάνωση-ανάπτυξη των διδακτικών προγραμμάτων και αντικειμένων αλλά και την απόδοση και αξιολόγηση των μαθητών.
Επίσης πέρα από τα προαναφερόμενα προβλήματα στέγασης και εύρυθμης παροχής εκπαίδευσης – διδασκαλίας, τα παιδιά μας δεν μπορούν να αθληθούν, επειδή όχι μόνο δεν υπάρχει ο αναγκαίος εξοπλισμός (μπάλες, όργανα γυμναστικής κ.τ.λ.), αλλά ούτε και οι απαραίτητοι ελεύθεροι χώροι (π.χ. κλειστό γυμναστήριο, φυσικοθεραπευτήριο) για άθληση και για γυμναστική που να εξυπηρετούν της ηλικιακές αλλά και  τις ιδιαίτερες  ανάγκες τους.
Το ίδιο συμβαίνει και με την έλλειψη άλλων διαθέσιμων χώρων στο συγκεκριμένο σχολείο. Για παράδειγμα δεν έχουμε κάποια αίθουσα εκδηλώσεων ή κάποια βιβλιοθήκη προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά μας, τα οποία σπουδάζουν στο συγκεκριμένο σχολείο.
Επίσης, πέραν των άλλων, στο σχολείο φοιτούν μαθητές από την ευρύτερη περιοχή της Λαμίας, από όλο το νομό Φθιώτιδας, που καθημερινά εξυπηρετούνται - μετακινούνται με μισθωμένα ταξί. Ο χρόνο επιβίβασης και αποβίβασης όλων των πλαισίων και όχι μόνο, δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στην έναρξη αλλά και στην λήξη του σχολικού διδακτικού ωραρίου, μιας και ο χρόνος προσέλευσης διαφοροποιείται κατά απόσταση - μέσο - καιρικές συνθήκες - μαθητή.
Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της καθημερινότητας μεγάλων και μικρών μαθητών, οι οποίοι χρειάζεται πρώτα να υπερβούν όλα τα παραπάνω εμπόδια, για να φτάσουν στο σχολείο τους σε ένα ευρωπαϊκό κράτος εν έτη 2017.
Δεν αναφερόμαστε, βέβαια, σε κάποιο απομακρυσμένο χωριό ή σε κάποια δύσβατη περιοχή της Ελλάδας, αλλά σε μία γειτονιά της Λαμίας, όπου βρίσκεται και το συγκεκριμένο  σχολείο όπου σπουδάζουν τα παιδιά μας.
Από τα παραπάνω γίνεται εμφανές ότι στο συγκεκριμένο σχολείο δημιουργείται μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση που πλήττει την εκπαιδευτική διαδικασία και έχει ως τελικούς αποδέκτες τους μαθητές που σπουδάζουν στο συγκεκριμένο σχολείο αλλά και τους γονείς τους.
Ως αποτέλεσμα των προβλημάτων αυτών οι μαθητές της ειδικής αγωγής παρουσιάζουν χαρακτηριστικά στοιχεία μαθησιακής υστέρησης σε σχέση με το σύνολο της μαθητικής κοινότητας της ειδικής αγωγής στην χώρα μας, κι έτσι εκτίθενται στον κίνδυνο του κοινωνικού αλλά και αργότερα του επαγγελματικού τους αποκλεισμού.
Με τα προβλήματα αυτά δυστυχώς τα τελευταία χρόνια δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ οι κυβερνώντες της χώρας μας και οι διοικούντες της πόλης μας, παρά τις υποσχέσεις που δόθηκαν στο παρελθόν. Από την αμέλεια, από την αδιαφορία και από την παράλειψη τους δεν έχει βρεθεί μια οριστική λύση προκειμένου η παρεχόμενη εκπαίδευση να μην υποβαθμίζεται.
Η ίση  και η δωρεάν πρόσβαση στην εκπαίδευση και τη μόρφωση είναι το ελάχιστο που πρέπει να προσφέρει μια χώρα στους πολίτες της προκειμένου να θεωρείται αυτή πολιτισμένη. Η ελληνική πολιτεία (όπως δεσμεύεται από το ίδιο το Σύνταγμα της αλλά και από διεθνείς συνθήκες προστασίας ανθρωπίνων δικαιωμάτων τις οποίες έχει υπογράψει, όπως είναι η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), το Διεθνές Σύμφωνο Ατομικών και Πολιτικών Δικαιωμάτων (ΔΣΑΠΔ) αλλά και το Διεθνές Σύμφωνο Κοινωνικών Δικαιωμάτων (ΔΣΚΔ) θα πρέπει να πάρει άμεσα εκπαιδευτικά μέτρα για την τόσο αναγκαία βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή.
Αξίζει εκτός από τις παραπάνω διεθνείς συμβάσεις να γίνει αναφορά και στο άρθρο 23  της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού της UNESCO το οποίο έχει σαφές περιεχόμενο. Αυτό το άρθρο έχει ως εξής:«1. Τα Συμβαλλόμενα Κράτη αναγνωρίζουν ότι τα πνευματικώς ή σωματικώς ανάπηρα παιδιά πρέπει να διάγουν πλήρη και αξιοπρεπή ζωή, σε συνθήκες οι οποίες εγγυώνται την αξιοπρέπειά τους, ευνοούν την αυτονομία τους και διευκολύνουν την ενεργό συμμετοχή τους στη ζωή του συνόλου.
3. Αναγνωρίζοντας τις ειδικές ανάγκες   σχεδιάζεται κατά τέτοιον τρόπο ώστε να διασφαλίζεται ότι τα ανάπηρα παιδιά έχουν αποτελεσματική πρόσβαση και λαμβάνουν εκπαίδευση, επιμόρφωση, περίθαλψη, υπηρεσίες αποκατάστασης, επαγγελματική εκπαίδευση και ευκαιρίες ψυχαγωγίας κατά τρόπο που να εξασφαλίζει μια όσο το δυνατόν πληρέστερη κοινωνική ένταξη και προσωπική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένης της πολιτιστικής και πνευματικής τους ανάπτυξης.»
Σε αυτή την περίπτωση, η εκπλήρωση του αιτήματός μας, είναι μια επίσημα αναγνωρισμένη ανάγκη με διεθνείς συμβάσεις- στο χώρο της εκπαίδευσης είναι καθήκον του Ελληνικού κράτους της οποίας εμείς αλλά και τα παιδιά μας είμαστε πολίτες.
Το καθήκον της Ελλάδας ως ένα κοινωνικό κράτος, είναι να στηρίζει και να διευκολύνει την Ειδική Αγωγή στην άσκηση αυτού του δικαιώματός της. Ζητάμε, πρωτίστως από εσάς και από όλα τα αρμόδια όργανα του κράτους μας, να επιλύσετε τις αδιανόητες δυσκολίες, την Ελληνική γραφειοκρατία και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες των παιδιών μας. Οι οικογένειες αυτές αναγκάζονται να αναζητούν διαφορετικές λύσεις λόγω μη ύπαρξης διαθέσιμων χώρων.
Όλες αυτές οι δυσκολίες παρουσιάζονται κατά την εγγραφή των μαθητών στο Ε.Ε.Γ- Λ Λαμίας,  από τα δημοτικά και γυμνάσια σχολεία της γενικής αγωγής και απορρέουν από τη μη εκπλήρωση του αιτήματός μας για λειτουργία και οργάνωση του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου αλλά και του αντίστοιχου  Λυκείου, σε αυτόνομο χώρο.
Ως πολίτες αυτής της χώρας, πιστεύουμε ότι θα μπορούσε να υπάρξει μια πιο αποτελεσματική διαδικασία ένταξης των παιδιών μας στην Ελληνική κοινωνία, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα, να λάβουν εκπαίδευση σε σύγχρονα σχολεία.  Επ’ ευκαιρίας θα θέλαμε επίσης να διευκρινίσουμε ότι, μαζί με τη δική μας κουλτούρα, εννοείται και η ύπαρξη της επιθυμίας μας τα παιδιά μας να βιώσουν την αποδοχή της κοινωνίας που ζούμε και της οποίας είμαστε πολίτες.
Άλλωστε η ελεύθερη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ατόμου επιτυγχάνεται με την κατάλληλη παιδεία. Αυτός είναι και ο λόγος που το Σύνταγμα την ανάγει σε «βασική αποστολή του κράτους» και κατοχυρώνει την εκπαίδευση. Για τον σκοπό αυτό το κράτος πρέπει και υποχρεούται να εξασφαλίζει δωρεάν παιδεία (δωρεάν διανομή συγγραμμάτων, μη καταβολή διδάκτρων στα δημόσια σχολεία, ίδρυση νέων σχολείων, βιβλιοθηκών κτλ.) σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ώστε το δημόσιο αγαθό της παιδείας να είναι προσιτό σε όλους, ανεξαρτήτως εισοδήματος και άλλων κριτηρίων/ διακρίσεων.
Η παιδεία, σύμφωνα με το Σύνταγμα, αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
 Η ανάγκη των ειδικών επαγγελματικών γυμνασίων-λυκείων, υπακούει σήμερα σε κοινές ανάγκες και αρχές φιλοσοφικού, πολιτικού, κοινωνικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα.
Εννοείται ό,τι η διδασκαλία αυτή πρέπει να λαμβάνει χώρα σε σύγχρονες εγκαταστάσεις χωρίς καμία υποβάθμιση και έκπτωση από την παρεχόμενη εκπαίδευση.
Όλες αυτές οι υποχρεώσεις του κράτους για παροχή εκπαίδευσης μπορούν να πραγματοποιηθούν πληρέστερα μόνο σε σύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις στις οποίες θα παρέχεται η εκπαίδευση χωρίς να αντιμετωπίζουν το παραμικρό πρόβλημα οι μαθητές.
Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 10, παρ.1 του Συντάγματος ‘’καθένας ή πολλοί μαζί έχουν το δικαίωμα, τηρώντας τους νόμους του κράτους, να αναφέρονται εγγράφως στις αρχές, οι οποίες είναι υποχρεωμένες να ενεργούν σύντομα κατά τις κείμενες διατάξεις και να απαντούν αιτιολογημένα σε εκείνον που υπέβαλε την αναφορά σύμφωνα με το νόμο’’.
Επειδή σύμφωνα με το άρθρο 10, παρ. 3 του Συντάγματος η αρμόδια υπηρεσία (οποιοδήποτε δηλαδή νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου) ή αρχή υποχρεούται να απαντά στα αιτήματα για παροχή πληροφοριών και χορήγηση εγγράφων, πιστοποιητικών, δικαιολογητικών και βεβαιώσεων μέσα σε ορισμένη προθεσμία, όχι μεγαλύτερη των 60 ημερών όπως ο νόμος ορίζει.
Επειδή τούτο σημαίνει ότι η εν λόγω συνταγματική διάταξη έπαυσε να έχει τον χαρακτήρα υπόδειξης προς τη διοίκηση και ότι έχει αποκτήσει την ισχύ επιταγής προκειμένου να είναι πληρέστερη η απόλαυση του δικαιώματος του αναφέρεσθαι προς τις διοικητικές αρχές.
Επειδή πιστεύουμε ότι θα δείξετε την απαραίτητη ευαισθησία, προκειμένου να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα μας περί στέγασης του Ε.Ε.Γ - Λ. Λαμίας.
Ευελπιστούμε πάντα στη γόνιμη και εποικοδομητική συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου για τη διεκπεραίωση των αιτημάτων μας και παρακαλούμε να μας ενημερώνετε σχετικά για τις εργασίες και για τα αντίστοιχα χρονοδιαγράμματα υλοποίησής τους.



 
                                                                                                       Με εκτίμηση
                                                                                          ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
                                                                                             ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
                                                                                               

                                                                                                  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου