Συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έδωσε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου, όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο για τις νέες Υποστηρικτικές Δομές τις Εκπαίδευσης, το οποίο όπως είπε ο Υπουργός θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, για το οποίο ανέφερε πως την ερχόμενη εβδομάδα θα αρχίσει η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ώστε αμέσως μετά να κατατεθεί στην ολομέλεια προς ψήφιση.
Δείτε ακολούθως το απόσπασμα της συνέντευξης του κου Υπουργού για το σχέδιο Υποστηρικτικών Δομών, όπου αναφέρεται στις νέες αρμοδιότητες των -πρώην; -Σχολικών Συμβούλων, στους Ψυχολόγους και στους Κοινωνικούς Λειτουργούς που πρέπει να βρίσκονται στα σχολεία για υποστήριξη κ.α.
Ας ελπίσουμε λοιπόν πως θα δούμε κι εμείς σύντομα τι ακριβώς επεξεργάστηκε το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με αυτήν την "τεράστια μεταρρύθμιση που γίνεται και η οποία παρόλο που την βγάλαμε σε διαβούλευση, δεν πήρε διαστάσεις ", όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κος Γαβρόγλου, υπενθυμίζοντας πως η "διαβούλευση" έγινε σε ένα κείμενο πολύ γενικών αρχών, χωρίς να γνωρίζουμε πολύ σημαντικές λεπτομέρειες αυτού του εγχειρήματος, παραμένοντας με πάρα πολλές απορίες και ερωτηματικά αναπάντητα έως σήμερα.
Βασίλης Βούγιας
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Μετά το νομοσχέδιο για το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες επίσης, ένα πολύ μεγάλο και πάρα πολύ ριζοσπαστικό νομοσχέδιο που θα έχει σχέση με την αναμόρφωση των δομών στήριξης των σχολείων.
Αυτό είναι μία τεράστια μεταρρύθμιση που γίνεται και η οποία παρόλο που την βγάλαμε σε διαβούλευση, δεν πήρε διαστάσεις, αφού συνήθως η τριτοβάθμια μονοπωλεί τα πράγματα.
Αφορά στο με ποιο τρόπο θα γίνεται η αυτοαξιολόγηση των σχολείων, με ποιο τρόπο θα γίνεται η υποστήριξη των σχολείων –γιατί σήμερα έχουμε δομές, οι οποίες δεν συντονίζονται με το σωστό τρόπο.
Με ποιο τρόπο θα ενταχθούν σε αυτό οι σχολικοί σύμβουλοι, και κυρίως, πώς θα καταφέρουμε επιτέλους να έχουμε στις δομές αυτές διάφορες ειδικότητες, όπως κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, που αυτή τη στιγμή τα σχολεία τους έχουν τεράστια ανάγκη.
Περιμένουμε δηλαδή μια αλλαγή των αρμοδιοτήτων των σχολικών συμβούλων, μια προσαρμογή;
Θα κάνουμε μια πολύ καλύτερη οργάνωση των δομών υποστήριξης και μέσα σε αυτή, οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν αναβαθμισμένο ρόλο.
Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το σχολείο από την πρώτη μέρα, με απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων, θα στέλνει σε αυτές τις δομές τα προβλήματα και τους προβληματισμούς.
Γιατί το σχολείο έχει μια εμπειρία. Δεν υπάρχει περίπτωση, τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί να μην εμφανιστούν και την επόμενη χρονιά. Άρα, από την αρχή θα κληθεί το σχολείο να πει ποια είναι τα προβλήματα και να έχει απαιτήσεις από αυτές τις δομές για το πώς θα αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα.
Αυτές οι δομές είναι υποχρεωμένες να συνεργαστούν, αφού πάρουν τα αιτήματα των σχολείων και να στείλουν στα σχολεία έναν προγραμματισμό με τις δράσεις που πρόκειται να κάνουν.
Επισκέψεις σχολικών συμβούλων, επισκέψεις των ψυχολόγων, θα γίνεται με πρωτοβουλία των σχολείων και υποχρεωτική ανταπόκριση από πλευρά των δομών. Άρα, οι δομές αυτές θα είναι δυναμικές.
Αυτό ανάλογα με τα αιτήματα θα συνεδριάζει και θα αποφασίζει από κοινού πώς θα αντιμετωπίζονται αυτά τα θέματα και στο τέλος του χρόνου θα πρέπει όλοι να έχουν μία αίσθηση του τι έκαναν, τι πήγε καλά, τι δεν πήγε.
Όλο αυτό θα είναι λοιπόν και στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης
Ναι, αλλά το βασικό είναι να αρχίσουμε να αναγνωρίζουμε ότι τα προβλήματα στο σχολείο είναι γνωσιακά, αλλά και κοινωνικά και λειτουργικά. Εγώ πηγαίνω σε πάρα πολλά σχολεία.
Πρώτον, μου κάνει εντύπωση η ζέση και η δυναμικότητα των εκπαιδευτικών.
Το δεύτερο, είναι ότι πολλοί δάσκαλοι και καθηγητές μου λένε ότι παίζουν και έναν ρόλο συμβουλευτικό για τα προβλήματα που έχουν οι γονείς οι ίδιοι.
Όχι οι γονείς με τα παιδιά. Έχει σημασία αυτό. Διότι ο γονέας εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό για να του ανοιχτεί. Αυτό τώρα είναι ένα βαρύ φορτίο.
Γιατί ο εκπαιδευτικός τι να κάνει; Και τον ψυχολόγο, και τον κοινωνικό λειτουργό και τον εκπαιδευτικό , τον τραπεζοκόμο και τον παιδονόμο…
Πόσους ρόλους να έχει…"
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου