Σάββατο 2 Ιουνίου 2018

Ν.Δ.: "Ζητούμε την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου" - ΠΟΤΑΜΙ: "Σε τέτοιες διακοσμητικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες το Ποτάμι δεν πρόκειται να συμμετάσχει"



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ν.Δ. κας Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 2 Ιουνίου 2018
Η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τις δομές υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου που εισήχθη χθες αργά το βράδυ στη Βουλή, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Εισάγεται τη Δευτέρα στη Βουλή προς επεξεργασία και ψήφιση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.
Ένα νομοσχέδιο-μαμούθ που αλλάζει ριζικά τη ραχοκοκαλιά της εκπαιδευτικής διοίκησης και αγγίζει σχεδόν το σύνολο του εκπαιδευτικού φάσματος.
Ένα ακόμη νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο ευτελίζει την κοινοβουλευτική διαδικασία με τον χειρότερο τρόπο.
Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Βουλή αργά χθες το βράδυ για να συζητηθεί τη Δευτέρα το μεσημέρι με διαδικασίες εξπρές, εκτείνεται σε 586 σελίδες και 113 άρθρα, υπερδιπλάσιο, δηλαδή, από το κείμενο που είχε αναρτηθεί στην δημόσια διαβούλευση, η οποία παρεμπιπτόντως ολοκληρώθηκε σχεδόν δυόμιση μήνες πριν.
Αλλά και επί της ουσίας, το νομοσχέδιο βρίθει ζητημάτων που ευτελίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία εν γένει. Εντελώς ενδεικτικά:
– Επιχειρείται η «άλωση» της διοίκησης της εκπαίδευσης, με τρόπο προκλητικό και πρωτοφανή: θεσπίζεται «κόφτης» για τους έχοντες διατελέσει ήδη 2 θητείες σε θέση διοίκησης
– Καταργείται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
– Καταργούνται θεσμοί που έχουν αποδείξει μέσα στο χρόνο πως υποστηρίζουν σημαντικά την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως ο θεσμός των σχολικών συμβούλων
– Δημιουργούνται υδροκέφαλες δομές, απομακρυσμένες από τη σχολική μονάδα
– Υποβαθμίζεται σημαντικά η ειδική αγωγή.
Ζητούμε την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου. Ενός νομοσχεδίου που προσβάλλει τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες και πλήττει βάναυσα την Παιδεία μας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΤΑΜΙΟΥ κου Γ. ΜΑΥΡΩΤΑ

Της νύχτας τα καμώματα…
Πως να πρωτοσχολιάσει κανείς το γεγονός ότι χθες, Παρασκευή βράδυ, ώρα 10.20μμ ήρθε e-mail από τις υπηρεσίες της Βουλής σχετικά με το νομοσχέδιο για τις δομές εκπαίδευσης (200 σελίδες το νομοσχέδιο και άλλες 400 σελίδες οι συνοδευτικές εκθέσεις) με την ειδοποίηση ότι θα συζητηθεί τη Δευτέρα στις 3μμ και μάλιστα να έχει ολοκληρωθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων μέχρι την Τετάρτη, με τις συνήθεις για την Κυβέρνηση, διαδικασίες του επείγοντος.
Ένα νομοσχέδιο που έχει πλέον 113 άρθρα, αριθμό και μέγεθος υπερδιπλάσιο από εκείνο που είχε κατατεθεί πριν 2 μήνες στη διαβούλευση, και αλλάζει άρδην τις δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπως επίσης και τα κριτήρια επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης, της ραχοκοκαλιάς του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Άραγε αλήθεια είναι και τα 113 άρθρα επείγοντα; Και αλήθεια εδώ και 2 μήνες από το τέλος της διαβούλευσης, δεν ευθύνεται κανείς από το Υπουργείο Παιδείας για αυτήν την απαράδεκτη εξέλιξη;
Σημειωτέον ότι το νομοσχέδιο ήταν στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή από τα τέλη Απριλίου, και έρχεται τώρα για να συζητηθεί άρον-άρον «για να προλάβουμε τη νέα σχολική χρονιά» όπως είναι η επίσημη δικαιολογία. Ο πραγματικός λόγος όμως είναι ότι επιχειρείται να περάσει στα γρήγορα (για αυτό έρχεται και τελευταία στιγμή), ένα υπέρογκο νομοσχέδιο στο οποίο όλοι οι εμπλεκόμενοι αντιδρούν (4317 σχόλια στη διαβούλευση και πολλές διαμαρτυρίες), και για αυτό ακριβώς προσδοκούσαμε ότι θα είχαμε χρόνο για επεξεργασία και κατάθεση βελτιωτικών προτάσεων στη Βουλή.
Είναι πράγματι απορίας άξιον: τόσο μεγάλη σημασία δίνουν στον διάλογο που πρέπει να γίνει στη Βουλή για τόσο σοβαρά ζητήματα; Ή μήπως πρόκειται για προειλημμένες αποφάσεις που δεν αλλάζουν (όπως το συμπληρωματικό μνημόνιο που έρχεται τις επόμενες μέρες), οπότε η διαδικασία στη Βουλή είναι απλώς διακοσμητική;
Πάντως, σε τέτοιες διακοσμητικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες το Ποτάμι δεν πρόκειται να συμμετάσχει. Είναι ντροπή για τη Βουλή, είναι ντροπή για την Παιδεία μας…


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου