Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚ/ΣΗ (ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ)- της Ιωάννας Καρυστινού-




ΣΚΕΨΕΙΣ   ΓΙΑ   ΤΟ   ΡΟΛΟ   ΤΟΥ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ     ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ    ΣΤΗΝ  Α/ΘΜΙΑ   ΓΕΝΙΚΗ   ΕΚ/ΣΗ   (ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ)



Η  Εργασία   καταμερίζεται   σε  τέσσερεις   άξονες
Α – Ο  μαθητής
Β-  Η  οικογένεια
Γ-  Το  προσωπικό  του  σχολείου
Δ-  Η  κοινότητα

 Α1.       Αξιοσημείωτο  κομμάτι  της  δουλειάς: Ο  ΜΑΘΗΤΗΣ
Στηριζόμενοι   στη   σημαντικότητα  της  διαπαιδαγώγησης   των  παιδιών  τα  πρώτα  χρόνια  της  ζωής  τους  και  στη  συνέχεια  στα  πρώτα  σχολικά  χρόνια  εστιάζουμε   την  προσοχή μας   στις  ομάδες  μαθητών.
Ομάδες   μαθητών  περίπου  10  ατόμων  που  επιλέγει  ο  ίδιος  ο  Κ.Λ  από  την  ίδια τάξη.
Οι  ομάδες  αφορούν  μόνο  την  Α΄,  Β΄, Γ΄, Δημοτικού  ώστε  να  επιτευχθεί  ο  περιορισμός   προβληματικών  συμπεριφορών  στις  μεγαλύτερες  τάξεις.
Στις   ομάδες    θα  εφαρμόζονται  προγραμματισμένες   δραστηριότητες  που  θα  στοχεύουν: 
α)Κοινωνικές  δεξιότητες  και  συμπεριφορές  (ακολουθώ  κανόνες, συνεργάζομαι  είμαι  υπεύθυνος  δείχνω  κατανόηση,  κλπ)
β)Κοινωνικά  ήθη  και  αρχές (μαθαίνω   να  είμαι  ειλικρινής,  να  σέβομαι,  να  είμαι  δίκαιος,   να  εμπιστεύομαι  αυτούς  που  πρέπει  κλπ)
 γ)Προσέγγιση    διαφορετικότητας ( αμέα, μετανάστευση κλπ)
δ)Εξορμήσεις  στην  κοινότητα  και  γνωριμία   των  κοινωνικών   φορέων  της   πόλης
ε)Δημιουργία  σωστών  προτύπων  μέσα από  ιστορίες   ‘‘προσωπικοτήτων-ευεργετών»  που  έχουν  θυσιάσει  την  ζωή  τους  για  ιδανικά  και  είναι  άγνωστοι  στα  σημερινά  παιδιά. 
στ)Κανόνες  σωστής  διατροφής
η)Αλληλεγγύη-Εθελοντισμός

      
Γενικά  ο  Κ.Λ είναι  κοντά  στο  παιδί,  με  ενότητες  τέτοιες που  προάγουν  και  συμπληρώνουν  την  κοινωνική γνώση  που διαπλάθει  το  σχολείο  και  που  διαμορφώνουν  προσωπικότητες παιδιών  με  αξίες  και  ήθος .

 Α2. Εξατομικευμένη   εργασία  με  μαθητές  όταν  και  για  όσο  καιρό  χρειάζεται.

Όλο  το  παραπάνω  κομμάτι  δουλειάς   προυποθέτει  αρκετό  χρόνο  από  το   ωράριο   εργασίας  μας   αφήνοντας  λιγότερο  μερίδιο  στις  τόσες  άλλες   απαιτήσεις  του  ρόλου  μας.
Β.  –Επισκέψεις   σε  σπίτια  παιδιών  μόνο  όταν  κρίνεται  αναγκαίο.
      - Συνεργασία  με  τους γονείς  των  παιδιών  προκειμένου  να  καθοδηγήσει    να        συμβουλεύσει   και  να  υποστηρίξει   σε  θέματα  διαπαιδαγώγησης  και  κάλυψης  αναγκών   των  παιδιών.
     -Συμπλήρωση  κοινωνικού  ιστορικού  μόνο  των  περιπτώσεων  που  ο  Κ.Λ  ασχολείται   διεξοδικά  με  την  οικογένεια.
      -Συμπλήρωση   δελτίου   καταγραφής   γεγονότων  που  αφορούν  σε  περιπτώσεις  γονιών  η  παιδιών  που  απασχολούν  εκτάκτως   τον   Κ.Λ
Γ.   –Συμμετοχή    στο  σύλλογο  διδασκόντων  αλλά  ΟΧΙ  ανάληψη  οποιονδήποτε  άλλων   καθηκόντων  όπως  βιβλιοθήκη,  εκδρομές,  πετρέλαιο,  προγράμματα,  γιορτές  κλπ
     -Συνεργασία  με  τους  εκ/κούς   σε  θέματα  που  αφορούν   στα   προβλήματα   και  τις   ανάγκες   των    μαθητών 
Δ.  –Συνεργασία  με  τους  φορείς   της  κοινότητας  όπου   κρίνεται   αναγκαίο.
 
Τέλος πρέπει να αναφερθεί πως  ένας από τους  βασικούς  λόγους  ύπαρξης  μας   στα  δημοτικά  σχολεία  είναι και η  συμβολή  μας σε  συνεργασία  με  τους συναδέλφους  ψυχολόγους στην πρόληψη  της  βίας  και  της  εγκληματικότητας .

Ιωάννα Καρυστινού
Κοινωνική Λειτουργός Π.Ε 30
Ε.Δ.Σ Χαλκίδας
Ειδική Γραμματέας Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου