Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Μόνιμοι διορισμοί εδώ και τώρα λοιπόν! ...

 
Αναδημοσιεύουμε σχόλιο από το ιστολόγιο -enelea.blogspot.gr- της Ενωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής(ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α)

ΣΧΟΛΙΟ:

  Το ότι απαιτούνται μόνιμοι διορισμοί σε όλη την εκπαίδευση δεν το λέμε μόνον εμείς. Το λέει πρώτος από όλους ο Υπουργός κάτι που τον τιμά καθώς αναδεικνύει το πρόβλημα βάζοντάς στο στις πραγματικές του διαστάσεις.
   Ο τρόπος διορισμού δεν είναι ανάγκη να είναι ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ αλλά η μοριοδότηση ΑΣΕΠ κάτι που εφαρμόζεται χρόνια τώρα σε όλο το Δημόσιο. Η μοριοδότηση μπορεί να περιλαμβάνει τα τυπικά προσόντα, τα κοινωνικά κριτήρια και φυσικά την προϋπηρεσία και οι πίνακες όπως και η κατάθεση δικαιολογητικών να γίνουν από το ΑΣΕΠ.
Με το τρόπο αυτό δεν θα έχουμε το φαινόμενο εκπαιδευτικοί με μεγάλη εμπειρία που πολλές φορές ξεπερνά και τα 12 χρόνια ως αναπληρωτές/ωρομίσθοι να  "κόβονται" σε έναν γραπτό διαγωνισμό που σαφέστατα ευνοεί τους νέους που μόλις βγήκαν από τις σχολές και έχουν όλο το χρόνο να αφιερωθούν σε ένα εντατικό διάβασμα και προετοιμασία για τον διαγωνισμό αυτό. Και όλα αυτά χωρίς να υπολογίζουμε ότι υπάρχουν και άνθρωποι που πέραν της δημόσιας πραγματικής προϋπηρεσίας, έχουν και πολλά χρόνια στα φροντιστήρια (αρκεί να δει κανείς την παλαιότητα αρκετών πτυχίων στους ενιαίους πίνακες). Ας αφήσουμε το γεγονός ότι ένας γραπτός διαγωνισμός κοστίζει πολύ και είναι χρονοβόρα όλη η διαδικασία του.
   Ειδικά για τη δευτεροβάθμια ειδική εκπαίδευση, αν δεν γίνουν το συντομότερο τουλάχιστον 800 (όσες και οι προσλήψεις αναπληρωτών φέτος, ή ακόμη και 1000) μόνιμοι διορισμοί τότε υπάρχει ημερομηνία λήξεως αφού δεν είναι δυνατό να στηρίζεται επ' άπειρον η λειτουργία της σε προγράμματα. Για να μην θυμίσουμε τι σημαίνει κάθε χρόνο να εναλλάσονται οι εκπαιδευτικοί στις ΣΜΕΑΕ.
   Αυτά βέβαια αφορούν το διδακτικό προσωπικό. Ανάλογα πράγματα μπορεί κάποιος να πει και για το Ε.Ε.Π. & Ε.Β.Π.
   Μόνιμοι διορισμοί εδώ και τώρα λοιπόν!

3 σχόλια:

  1. Να γυρίσουμε σε κάποιας μορφής επετηρίδα λοιπόν επειδη τα παππούδια δε μπορούν να διαβάσουν. Εκπαιδευτικός και διάβασμα πάνε πακέτο και για να σας προλάβω δεν είμαι κανας 25άρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα σχετικά είναι αγαπητέ. Το αν αξίζει κάποιος να δουλέψει στην εκπαίδευση είναι πολυπαραγοντικό ζήτημα. Σαφώς και παίζει ρόλο το "διάβασμα", αλλά θέλει και ταλέντο να διδάξεις, να τόχεις που λένε. Η απρόσωπη εξέταση του ΑΣΕΠ δεν κάνει κατα την ταπεινή μου άποψη για την εκπαίδευση. Επιθυμώ να υπάρχει συνεκτίμηση των προσόντων(μεταπτυχιακά κ.λ.π) αλλά και δομημένη συνέντευξη, όχι βεβαίως την πελατειακού τύπου. Αλλά και τα παππούδια έχουν ψυχή και ικανότητες αγαπητέ φίλε πάνω από τα 25.

      Διαγραφή
  2. Σαφώς και έχουν πολλοί από αυτούς και ικανότητες και ψυχή. Δεν αντιλέγω. Νεότεροι δεν υπάρχουν που να έχουν ικανότητες και ψυχή; Έχουν ελπίδα αυτοί με οποιασδήποτε μορφής επετηρίδα; Σαφώς και όχι. Ο γραπτός διαγωνισμός δε μπορεί να αποδείξει τίποτα για έναν εκπαιδευτικό αλλά είναι ο πλέον αντικειμενικός τρόπος επιλογής προσωπικού. Όσο για τη συνέντευξη μη πελατειακού τύπου στην Ελλάδα, βγάζει πραγματικά απίστευτο γέλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή