Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

ΑΙΤΗΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)
Πανεπιστημίου 59, 7ος όρ., Τ.Κ. 105 64, Αθήνα,  tel: 6987227384


                        Αθήνα, 11-2-2016
                                                                           Αρ. Πρωτ.: 7
                                                                                   
Προς:
κ . Κωνσταντίνο Γαβρόγλου,
Πρόεδρο της Επιτροπής
Μορφωτικών Υποθέσεων
της Βουλής των Ελλήνων

Κοινοποίηση:
Κυρία Χρ.Κατσαβριά-Σιωροπούλου,
Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ


ΘΕΜΑ: «ΑΙΤΗΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,                     

Σας γράφουμε αυτή την επιστολή μετά από την ευγενική παραίνεση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ κυρίας Χρυσούλας Κατσαβριά, η οποία επικοινώνησε μαζί σας προκειμένου να σας ενημερώσει για το αίτημά μας να κληθούμε για ακρόαση, στα πλαίσια του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, της οποίας προεδρεύετε.
Ενημερώνουμε ότι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), αποτελεί το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί πανελληνίως το Ειδικό Εκπαιδευτικό (ΕΕΠ) και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ), μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (παιδοψυχίατρους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, ειδικούς επαγγελματικού προσανατολισμού τυφλών, ειδικούς στη νοηματική κωφών, ,  σχολικούς νοσηλευτές, ειδικούς βοηθούς), που εργάζονται στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και  αναπηρία.
Στόχο της ΠΟΣΕΕΠΕΑ αποτελεί τόσο η συνδικαλιστική εκπροσώπηση του κλάδου, όσο και η επιστημονική συμβολή, μέσω κατάθεσης θέσεων και προτάσεων, στην αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που υπάρχουν και η προβολή του σημαντικού έργου που υλοποιείται στην Ειδική Εκπαίδευση.

Όπως γνωρίζετε, η σύγχρονη αντίληψη περί συνεκπαίδευσης και συμπερίληψης, που προωθεί –και δικαίως- το Υπουργείο και ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας, βασίζεται στη διεπιστημονικότητα και τη συνεργασία των ειδικοτήτων που αποτελούν την ομάδα των επιστημόνων, μέσα από το διακριτό ρόλο της κάθε ειδικότητας. Η «δασκαλοκεντρική» θεώρηση της Ειδικής Εκπαίδευσης, καθώς και το ιατροκεντρικό μοντέλο για την αναπηρία έχουν μετακινηθεί στον αιώνα μας προς την διεπιστημονική-ολιστική προσέγγιση,  προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι πολλαπλές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρίες.
Θεωρούμε ότι βάσει των νέων παιδαγωγικών αντιλήψεων, αλλά και της πραγματικότητας που βιώνουμε στις μονάδες ΕΑΕ και στα ΚΕΔΔΥ, ο ρόλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού είναι συνυφασμένος  με την ορθή λειτουργία μια εκσυγχρονισμένης δημοκρατικής εκπαίδευσης.
          Επιπλέον, η ΠΟΣΕΕΠΕΑ έχει επεξεργαστεί προτάσεις σε βασικά ζητήματα που  σχετίζονται με την Ειδική Εκπαίδευση, όπως:
1.     Σταδιακή υλοποίηση του στόχου «ένα σχολείο για όλους», υλοποιώντας έτσι τις διεθνώς αναγνωρισμένες αρχές της συνεκπαίδευσης και συμπερίληψης των παιδιών με αναπηρίες στο γενικό σχολείο.
2.     Για την επίτευξη του στόχου της συνεκπαίδευσης απαιτείται η στελέχωση, οργάνωση και ενίσχυση των δημόσιων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, που να υποστηρίζουν και να υλοποιούν την ένταξη και ισότιμη παρουσία των παιδιών με αναπηρίες στο γενικό σχολείο, τη συμβουλευτική των γονιών τους, τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων μέσα στη σχολική κοινότητα, καθώς και τη διασύνδεση αυτών με την ευρύτερη κοινότητα.
3.     Θεσμική κατοχύρωση της ενιαίας και ισότιμης υπηρεσιακής εξέλιξης όλων των εργαζομένων στην ίδια σχολική μονάδα χωρίς διακρίσεις και με βάση τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
4.     Εισαγωγή και ενίσχυση του θεσμού της Πρώιμης Παρέμβασης στην προσχολική ηλικία ώστε να αποτρέπεται ή να αμβλύνεται η σχολική αποτυχία και η ένταξη των παιδιών με αναπηρία σε ειδικά πλαίσια.
Εν κατακλείδι, εκτιμούμε ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό (διδακτικό, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό) θα πρέπει να συμμετέχει ενεργά στην ανάπτυξη της εκπαιδευτικής πολιτικής προς την κατεύθυνση της ενιαίας εκπαίδευσης του σχολείου,  που έχει στόχο την ισότητα, την κατάργηση των διακρίσεων και τη συμμετοχή.
 Θεωρούμε ότι με την εμπειρία, την επιστημονική μας κατάρτιση και τις επεξεργασμένες προτάσεις της Ομοσπονδίας μας, μπορούμε να συμβάλουμε αποτελεσματικά στη διαμόρφωση θέσεων και στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής, τόσο σε θέματα της Ειδικής Εκπαίδευσης, όσο και της προοπτικής της συνεκπαίδευσης στο γενικό σχολείο.

Αξιότιμε κύριε πρόεδρε,
Για τους παραπάνω λόγους, ζητούμε να κληθούμε για ακρόαση, στα πλαίσια του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, προκειμένου να ενημερώσουμε τη Βουλή των Ελλήνων για τις προτάσεις μας και να συμμετέχουμε εμπράκτως στο σχεδιασμό μιας σύγχρονης, δημοκρατικής Εκπαίδευσης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου