ΘΕΜΑ: «Διαδικασία φοίτησης στο Τμήμα Ένταξης – Αξιολόγηση των προς φοίτηση μαθητών- Κατάρτιση του εβδομαδιαίου ωρολογίου διδακτικού προγράμματος
Έχοντας υπόψη :
α) τη σημαντικότητα της
διαδικασίας υποστήριξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το
Τμήμα Ένταξης
β) τις διατάξεις του Ν.3699/2008 και τη συναφή
κείμενη νομοθεσία (Υπ.Αποφ.27922/Γ6/8-3-2007)
επισημαίνουμε,
προς διευκόλυνσή σας,
τις
διαδικασίες που προηγούνται της φοίτησης του/της μαθητή/τριας στο Τμήμα
Ένταξης:
ΒΗΜΑ 1Ο Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων του
Γυμνασίου, όπου λειτουργεί ΤΕ, συντάσσουν
κατάλογο με τα ονόματα των μαθητών προς παραπομπή στο ΤΕ και περιγραφική έκθεση για τον καθένα από αυτούς,
στην οποία σκιαγραφούν το μαθησιακό
προφίλ του μαθητή, τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του και αιτιολογούν την παραπομπή του.
Αν και δεν
αναφέρεται στην κείμενη νομοθεσία, θεωρούμε σκόπιμη την ενημέρωση του Παιδαγωγικού υπεύθυνου του σχολείου-Σχολικού
Συμβούλου για τις παραπάνω εκθέσεις καθώς και τη σύμφωνη γνώμη του για τις
παραπομπές των μαθητών, στα πλαίσια της στενής συνεργασίας –συνευθύνης
Ειδικής και Γενικής Αγωγής αλλά και στα πλαίσια των παιδαγωγικών –καθοδηγητικών
αρμοδιοτήτων του υπευθύνου Σχολ. Συμβούλου του σχολείου.
Ο παραπάνω
κατάλογος με τα ονόματα των μαθητών και οι περιγραφικές εκθέσεις υποβάλλονται
στο Διευθυντή του Σχολείου.
ΒΗΜΑ 2Ο Ο Διευθυντής του σχολείου συνεργάζεται με
τους(τις) εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής του ΤΕ, προκειμένου να διαμορφωθεί ο
τελικός κατάλογος των μαθητών που θα
υποστηριχτούν από το ΤΕ και
ενημερώνει, τόσο το σύλλογο διδασκόντων
του σχολείου όσο και τον Παιδαγωγικό Υπεύθυνο Σχολικό Σύμβουλο, μετά την οριστική διαμόρφωσή του.
Σε περίπτωση που υπάρχουν σημαντικές
διαφορές απόψεων όσον αφορά στις παραπομπές ή διαφωνίες για τη σύνταξη του
ωρολογίου προγράμματος του Τμήματος Ένταξης, ενημερώνεται η Σύμβουλος Ειδικής
Αγωγής.
ΒΗΜΑ 3Ο Οι εκπαιδευτικοί του ΤΕ, προκειμένου να
καταρτίσουν τον τελικό κατάλογο των
μαθητών που θα υποστηρίξει το ΤΕ προβαίνει στις παρακάτω ενέργειες:
Α) Αξιολογούν τους μαθητές που τους παραπέμπονται, λαμβάνοντας
υπόψη, για την τελική επιλογή των
μαθητών κατά προτεραιότητα:
-τη σοβαρότητα
των εκπαιδευτικών αναγκών
-την ηλικία
και την τάξη των μαθητών
-τον αριθμό
των μαθητών που το ΤΕ έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει και υποβάλλει στο
Διευθυντή του σχολείου τον τελικό κατάλογο με τεκμηριωμένη εισήγηση
(Υπ.Αποφ.27922/Γ6/8.3.2007).
Β)
Ενημερώνουν, σε συνεργασία με το
Διευθυντή του Σχολείου τους γονείς που
τα παιδιά τους πρόκειται να υποστηριχτούν από το ΤΕ, για τον τρόπο υποστήριξης,
για το πρόγραμμα αλλά και για το ρόλο του ΚΕΔΔΥ και των Ιατροπαιδαγωγικών
Υπηρεσιών στην περίπτωση που οι γονείς δεν έχουν απευθυνθεί στις παραπάνω
υπηρεσίες για τη σχετική διαγνωστική αξιολόγηση.
Επίσης ζητούν από τους γονείς να
υπογράψουν το υπηρεσιακό σημείωμα (έντυπο υπ’ αριθ. 1Β) ή υπεύθυνη δήλωση
ότι συμφωνούν με την παραπομπή του παιδιού τους στο ΤΕ.
Σύμφωνα με το αριθ. 6 παρ.1 του
Ν.3699/2008, στο ΤΕ φοιτούν μαθητές με
γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα αλλά και χωρίς γνωμάτευση κατόπιν σύμφωνης γνώμης- εισήγησης του Σχολικού Συμβούλου Ε.Α.
Γ) Ετοιμάζουν προσωπικό φάκελο για τον κάθε μαθητή, απόρρητο, που φυλάσσεται
και παραμένει στο σχολείο και στον οποίο
περιλαμβάνονται:
α) η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ ή άλλης Ιατροπαιδαγωγικής Υπηρεσίας ή η
εισήγηση του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής για την παραπομπή του μαθητή στο ΤΕ.
β) σύντομο οικογενειακό-κοινωνικό ιστορικό που έχει ληφθεί σε
συνεργασία των εκπαιδευτικών του ΤΕ και του γονέα του μαθητή
γ) η περιγραφική έκθεση του εκπαιδευτικού της τάξης (φιλολόγου ή
μαθηματικού), που αναφέρει το λόγο παραπομπής του μαθητή
δ) η αρχική αξιολόγηση του μαθητή από τους εκπαιδευτικούς του ΤΕ με
βάση την οποία αποφασίστηκε να παρακολουθήσει το ΤΕ
ε) οι περιοδικές αξιολογήσεις του μαθητή (τουλάχιστον 3 κατά τη
διάρκεια του σχολικού έτος δηλ. αρχική-τέλος α΄ εξαμήνου-τελική) από τους εκπαιδευτικούς
του ΤΕ
στ) η καταγραφή των μακροπρόθεσμων στόχων σε επίπεδο τριμήνου ή
εξαμήνου και οι βασικοί άξονες του προγράμματος παρέμβασης ( έντυπο υπ’ αριθ. 2Β)
ζ) αντίγραφο του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος υποστήριξής
του(έντυπο υπ’αρ. 3Β)
Δ) Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς της τάξης ώστε να υπάρχει
σύνδεση μεταξύ του κοινού και του εξειδικευμένου προγράμματος ως προς το
περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησής του.
Οι μαθητές στο ΤΕ υποστηρίζονται στα μαθήματα
της Νεοελληνικής Γλώσσας, στα Αρχαία Ελληνικά , στα Μαθηματικά, στη
Φυσική, τη Χημεία (Ιστορία, Βιολογία και Γεωγραφία μόνο αν υπάρχει
διαθέσιμος χρόνος στο πρόγραμμα).
Οι μαθητές ομαδοποιούνται είτε σύμφωνα
με το μαθησιακό τους επίπεδο είτε κατά τάξεις.
Η βαθμολογία των μαθητών προκύπτει από τη συνεργασία των
εκπ/κών του ΤΕ και των εκπ/κών των αντίστοιχων
ειδικοτήτων της τάξης.
Στη Σχολική Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής θ’ αποσταλούν, μέχρι και 20/10/2017, τα εξής:
- Υπηρεσιακά σημειώματα (έντυπο 1Β) υπογεγραμμένα από το γονέα, το(τη) Σχολικό Σύμβουλο του σχολείου, το Δ/ντή του σχολείου και τον εκπαιδευτικό της τάξης.
- Εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα (σε 3 αντίτυπα) (βλ. έντυπο υπ’ αριθ. 3Β)
- Κατάσταση φοιτώντων μαθητών (βλ. έντυπο υπ’ αριθ. 4Β)
Οι Διευθυντές των Γυμνασίων όπου
λειτουργούν Τ.Ε. :
-
Φροντίζουν για τον εξοπλισμό και την κάλυψη των
λειτουργικών αναγκών του Τ.Ε. ύστερα από εισήγηση των υπευθύνων εκπαιδευτικών
και ενημέρωση του Σχολικού Συμβούλου Ειδ. Αγωγής.
-
Μεριμνούν για την απρόσκοπτη λειτουργία του Τ.Ε., δεν απασχολούν τους εκπαιδευτικούς αυτούς
σε αναπλήρωση απόντων εκπαιδευτικών
και δεν αναστέλλουν τη λειτουργία τους δίχως την έγκριση του Σχολικού
Συμβούλου Ειδικής Αγωγής.
Παρακαλούμε να λάβουν γνώση ενυπόγραφα οι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων
Ένταξης.
Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Ε.Α.
ΕΛΕΝΗ ΛΑΠΑΝΤΖΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου