Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ Δ/ΝΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ/ΝΤΗ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ


ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Θέμα: Ζήτημα διαβλητότητας στην επιλογή Διευθυντών των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον νομό Λαρίσης

Η διαδικασία επιλογής διευθυντών των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Λάρισα έχει δημιουργήσει πολλές αντιδράσεις στην τοπική εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς καταγγέλθηκαν μεθοδεύσεις και αυθαιρεσίες, που έπληξαν καίρια το αξιοκρατικό και το αδιάβλητο της όλης διαδικασίας. Μάλιστα, για το ζήτημα υπήρξαν καταγγελίες συνδικαλιστικών φορέων της εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα καταγγέλλεται ότι σε πολλές περιπτώσεις, η προφορική βαθμολόγηση επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα, ανατρέποντας την κατάταξη που είχε δημιουργηθεί με βάση την αντικειμενική μοριοδότηση. Υποψήφιοι διευθυντές, πολλοί από τους οποίους είχαν διατελέσει ήδη διευθυντές, με προσόντα και υψηλή μετρήσιμη μοριοδότηση, κατά τη συνέντευξη αξιολογήθηκαν με βαθμούς που από μόνοι τους εγείρουν εύλογα ερωτηματικά.
Έτσι, στον αξιολογικό πίνακα, επί συνόλου 170 υποψηφίων
• 92 Υποψήφιοι Διευθυντές ανέβηκαν έως και 40 θέσεις
• 71 Υποψήφιοι Διευθυντές κατέβηκαν έως και 40 θέσεις
Επίσης, υπήρξε διαφορετική αξιολόγηση από πλευράς του Συμβουλίου Επιλογής, σε σχέση με τη διατύπωση γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων. Τα διορισμένα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής έλαβαν υπόψη το τρίτο κριτήριο, την γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων, κατά το δοκούν. Συγκεκριμένα σε υποψηφίους με υψηλό ποσοστό θετικής γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων αποδόθηκε χαμηλή βαθμολογία ενώ σε άλλους υποψηφίους με μέσο ή χαμηλό ποσοστό θετικής γνώμης αποδόθηκε η μέγιστη δυνατή βαθμολογία. Ενδεικτικά :
• Υποψήφιοι με 82% έως 98% θετικές γνώμες του Συλλόγου Διδασκόντων αξιολογήθηκαν από 3,8 έως 5,5.
• Υποψήφιοι με 60% αρνητικές γνώμες του Συλλόγου Διδασκόντων βαθμολογήθηκαν από 6,5 έως 8.
• Υποψήφιοι που δεν είχαν γνώμη Συλλόγου Διδασκόντων (π.χ. προϊστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων, σχολικοί σύμβουλοι) άλλοι πήραν άριστα 8, ενώ άλλοι έλαβαν χαμηλή βαθμολογία, επειδή αυτό θεωρήθηκε αρνητικό στοιχείο.
Επιπλέον, δεν δόθηκαν τα αντίγραφα των φύλλων αξιολόγησης που αιτήθηκαν οι υποψήφιοι, όπως προβλέπεται, σύμφωνα με το Ν. 2690/1999 άρθ. 5, ως έχοντες έννομο συμφέρον, παρά μόνο μετά από αντίστοιχες εισαγγελικές παραγγελίες. Μάλιστα, στα πρακτικά της διαδικασίας της συνέντευξης απουσιάζει η προβλεπόμενη από τον νόμο αιτιολογημένη αξιολογική κρίση των μελών του Συμβουλίου, ούτε καν το περιεχόμενο της συνέντευξης, έστω και συνοπτικά.
Επιπρόσθετα ζητήματα διαβλητότητας της διαδικασίας εγείρονται, επίσης, σχετικά με τις δηλώσεις προτίμησης των Σχολικών Μονάδων από κάθε υποψήφιο. Συγκεκριμένα:
• Η Διεύθυνση Δ.Ε. Λάρισας με έγγραφό της υποχρέωσε τους υποψηφίους να καταθέσουν τις δηλώσεις τους ηλεκτρονικά και όχι μέσα σε κλειστούς φακέλους, όπως συνέβη σε άλλες Διευθύνσεις της Θεσσαλίας. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό:
α) με το ότι δεν δόθηκε άμεσα αριθμός πρωτοκόλλου με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής στις 25/7/2017 αλλά την επομένη 26/7/2017, και
β) οι αιτήσεις δεν πρωτοκολλήθηκαν στο επίσημο βιβλίο πρωτοκόλλου της υπηρεσίας, οδηγεί σε βάσιμη αμφισβήτηση του αδιάβλητου των διαδικασιών καθώς κάποιοι "αρεστοί" θα μπορούσαν να είχαν εσωτερική πληροφόρηση για τις δηλώσεις προτίμησης άλλων υποψηφίων και συνεπώς να τροποποιήσουν αναλόγως τις δικές τους δηλώσεις.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τον έλεγχο της νομιμότητα των διαδικασιών επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Λάρισα;
2. Θα υπάρξει απόδοση ευθυνών εφόσον αποδειχθεί παράβαση της νόμιμης διαδικασίας;
Αθήνα, 10 Νοεμβρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος



 Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ/ΝΤΗ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ κ. Ι. ΚΑΨΑΛΗ

Λυπάμαι που είμαι αναγκασμένος να απαντήσω δημόσια στην ανακοίνωση-ερώτηση του κ. Χαρακόπουλου προς τον Υπουργό Παιδείας με την οποία  αφήνονται υπόνοιες για διαβλητότητα της διαδικασίας επιλογής Δ/ντών  από την πλευρά της ΔΔΕ Λάρισας.
Ύστερα από τρεισήμισι- αναρωτιέμαι γιατί τώρα- μήνες μετά τη λήξη των διαδικασιών ο κ. Χαρακόπουλος «έσπευσε» να υιοθετήσει και να αναπαραγάγει-θέλω να πιστεύω ότι παραπλανήθηκε-τις «απόψεις»  αυτών που του παρείχαν   τα στοιχεία.
Θα μπορούσαν να είχαν ζητηθεί και να απαιτηθούν ακόμη από την ΔΔΕ, όπως επίσης και εξηγήσεις επί της διαδικασίας τα οποία ούτως ή άλλως ήμουν πρόθυμος να   παράσχω με ακρίβεια και υπευθυνότητα.
Θα ήταν  πραγματικά ενδιαφέρον, να γνωρίζουμε  από πού αντλήθηκαν τα στοιχεία -ιδίως των μη δημοσιοποιημένων  γνωματεύσεων των συλλόγων διδασκόντων-εφόσον δεν ζητήθηκαν ποτέ από τη ΔΔΕ.
Για τα φύλλα αξιολόγησης, τα οποία  άρχισαν να δίνονται από την πρώτη μέρα χωρίς να απαιτείται εισαγγελική παραγγελία αλλά και σχετικά με τις ενέργειες του  διευρυμένου ΠΥΣΔΕ  καθώς και για  τις συνεντεύξεις και ιδιαίτερα σε  ό,τι με αφορά, αναφέρθηκα εκτενώς στη δήλωσή μου στον τύπο το καλοκαίρι μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών.
Σχετικά δε με την  ανακριβή αναφορά  για την απουσία αιτιολογημένης αξιολογικής κρίσης των μελών του Συμβουλίου, στα πρακτικά της διαδικασίας της συνέντευξης σαφώς και ρητώς δηλώνεται ότι τα φύλλα αξιολόγησης, στα οποία αποτυπώνονται οι αιτιολογημένες αξιολογήσεις, αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των πρακτικών.
Θα ήθελα να αναφερθώ επί της ουσίας μόνο στα σχετικά με τη «διαβλητότητα» της διαδικασίας υποβολής των δηλώσεων προτίμησης, διευκρινίζοντας ότι, λόγω των πολυάριθμων αιτήσεων και  για την διευκόλυνση της διαδικασίας, δέχθηκα εισήγηση από τους υπευθύνους μηχανοργάνωσης της ΔΔΕ για τον τρόπο υποβολής των δηλώσεων την οποία οι ίδιοι επανέλαβαν, μετά από παράκλησή μου, και ενώπιον των μελών του Συμβουλίου, ώστε να μην υπάρχει καμία σκιά για το αδιάβλητο της διαδικασίας.
Παρών στην παρουσίαση της εισήγησης ήταν και ο αιρετός της παράταξης και τακτικό μέλος του ΠΥΣΔΕ, που πρόσκειται στο κόμμα του κ. Χαρακόπουλου, ο οποίος όχι μόνο δεν διαφώνησε αλλά και υπερθεμάτισε των πλεονεκτημάτων και της αδιαβλητότητας  της προταθείσης διαδικασίας.
Επισημαίνω ότι ο νομός Λάρισας είναι από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα με αριθμό σχολείων περίπου τριπλάσιο απ’ αυτόν της Καρδίτσας και διπλάσιο των Τρικάλων με ό,τι αυτό συνεπάγεται και στον αριθμό των υποψηφίων Δ/ντών και στο χρόνο επεξεργασίας των στοιχείων, λαμβανομένων υπόψη και του ασφυκτικού χρονικού πλαισίου που είχε τεθεί από το υπουργείο για την διεκπεραίωση της διαδικασίας.
Βεβαίως και είναι δικαίωμα του κάθε ενδιαφερομένου και πολύ περισσότερου του Βουλευτή κ. Χαρακόπουλου  να αμφισβητεί την ορθοκρισία  και τις προθέσεις των μελών του Υπηρεσιακού Συμβουλίου  και να κάνει όσες ερωτήσεις και επερωτήσεις κρίνει απαραίτητες και προσωπικά είμαι στη διάθεση οποιουδήποτε να απαντήσω σε οποιοδήποτε ερώτημα.
Θεωρώ όμως ότι κανένας, ούτε και ο κ. Χαρακόπουλος, και μάλιστα βουλευτής του κόμματος που επαγγέλλεται  τις μεταρρυθμίσεις και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης  δεν έχει το δικαίωμα να βλάπτει την υπόληψη ενός δημόσιου λειτουργού και εν προκειμένω τη δική μου και των συνεργατών μου – υπαλλήλων της ΔΔΕ, υπαινισσόμενος ουσιαστικά  την αλλοίωση της σειράς προτίμησης και τέλεση παράνομων πράξεων για μια διαδικασία που απέβλεπε και πέτυχε την  αποτελεσματικότητα, τη μείωση της γραφειοκρατίας και της άσκοπης ταλαιπωρίας εκπαιδευτικών και διοίκησης.

Ιωάννης Καψάλης 
 Δ/ντης Δ/θμιας Εκπ/σης Λάρισας

esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου