Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ για τη συνάντηση του Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α. με την Υφυπουργό Παιδείας



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
              -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-
Αρ. Απόφ.: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών                                    
Γούναρη 21 - 23, 18531  Πειραιάς                                                            
Τηλ.:  2651048830, 2104535235, 2105731768,
          2104954478, 2610310545, 2321055184
Κινητά: 6977244295, 6944126716, 6977743862,                
             6932942156, 6937339323, 6932046005
Fax:    2651048830, 2105743966

Πειραιάς,  13-04-2018
   Αρ. Πρωτ.: 28

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
για τη Συνάντηση του Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α. με την Υφυπουργό Παιδείας

Την Πέμπτη στις 12 Απριλίου 2018 αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- συναντήθηκε με την Υφυπουργό Παιδείας κα Τζούφη Μερόπη στο πλαίσιο συζήτησης για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση καθώς και για το νέο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ».
Τα μέλη του Δ.Σ του Π.Ε.Σ.Ε.Α.  κατέθεσαν Υπόμνημα με τις  Θέσεις του Π.Ε.Σ.Ε.Α. για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και τόνισαν ότι βασικός άξονας των θέσεων του Π.Ε.Σ.Ε.Α.  αποτελούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η πολύχρονη οικονομική κρίση έχει επιφέρει μεγάλα πλήγματα στην δημόσια εκπαίδευση (υποχρηματοδότηση, ελλείψεις υποδομών, ελαστικές σχέσεις εργασίας, αδιοριστία) και αυτό φαίνεται περισσότερο στις δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με αρνητικές συνέπειες στον μαθητικό πληθυσμό. Ιδιαίτερα σημαντικό θεωρείται ότι την τελευταία τριετία  η ειδική αγωγή και εκπαίδευση άρχισε να κατανοείται ως  αναπόσπαστο κομμάτι της γενικής αγωγής όπως αποτυπώθηκε με τους  νόμους  4368/16 (άρθ. 11), 4415/16 (άρθ. 48) και 4452/2017 (άρθ. 11). Ωστόσο  στο προτεινόμενο νομοσχέδιο για τις νέες δομές στην εκπαίδευση αμφισβητείται ό,τι θετικό υπάρχει στις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις και δεν απαντάει ουσιαστικά στην ενίσχυση του οράματος του «ενός σχολείου για όλους».
Η αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- εξήγησε στην κ. Υφυπουργό Παιδείας ότι τα Κ.Ε.Σ.Υ. ενσωματώνουν υπηρεσίες με διαμετρικά αντίθετα αντικείμενα και θα απευθύνονται σε διαφορετικές ανάγκες ενός ευάλωτου τμήματος του μαθητικού πληθυσμού. Ανάμεσα στις «πολυδιάστατες» αρμοδιότητες τους  είναι να παρέχουν υποστήριξη «στο σύνολο της σχολικής και ευρύτερης κοινότητας  της περιοχής ευθύνης του (σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές, τοπική κοινότητα) σε πολλαπλά επίπεδα (πρόληψη, αξιολόγηση, εισήγηση, παρέμβαση, ενημέρωση-επιμόρφωση, ευαισθητοποίηση). Εκφράστηκε η ανησυχία ότι  η προτεινόμενη οργανωτική σύνθεση- με οριοθέτηση των ρόλων σε μελλοντικό χρόνο-γίνεται πιο απρόσιτη για τους μαθητές με αναπηρία ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η άμεση υποστήριξή τους (εξατομικευμένα προγράμματα, υλοποίηση και εποπτεία αυτών, άμεση εκπαιδευτική παρέμβαση όπου χρειάζεται, παρέμβαση Σχολικού Συμβούλου κ.ά.) μέσα από πολύπλοκες διαδικασίες με πολυπρόσωπες επιτροπές και παιδαγωγικές ομάδες (με αμφισβητούμενη εγκυρότητα πολλών μελών λόγω μη επαρκών προσόντων) καθίσταται αναποτελεσματική γραφειοκρατική διαδικασία. Η αντιμετώπιση  σοβαρών εκπαιδευτικών ζητημάτων  που μέχρι σήμερα επιτυγχάνονταν με την άμεση παρέμβαση του Σχολικού Συμβούλου, απομακρύνεται από την παιδαγωγική πράξη και αντικαθίσταται από την εξ αποστάσεως υποστήριξη του υπεύθυνου Συντονιστή.
Επίσης από την πλευρά του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α., αφού επικροτήθηκε η θετική στάση του Υπουργείου Παιδείας που φρόντισε τα δύο τελευταία σχολικά έτη να καλύψει τα λειτουργικά κενά με αναπληρωτές στις σχολικές δομές της ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης, ζητήθηκε: α) να γίνουν μόνιμοι διορισμοί για να καλυφθούν οι οργανικές θέσεις στις σχολικές δομές ειδικής αγωγής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην Προσχολική & στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, και β) να ιδρυθούν νέα Τμήματα Ένταξης στα Γυμνάσια, στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά  Σχολεία. Επιπλέον αναλύθηκε στην Υφυπουργό Παιδείας κα Τζούφη Μερόπη η θέση του ΠΕΣΕΑ ότι οι προκηρύξεις για τους διορισμούς μονίμων στο υποσύστημα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης πρέπει να στηρίζονται στο άρθρο 48 του Ν. 4415/2016  στην κατεύθυνση της ισότιμης αντιμετώπισης των εργαζομένων στις δομές της ΕΑΕ.
Η αντιπροσωπεία του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α. τόνισε στην κ. Υφυπουργό Παιδείας: α) την στήριξη του κοινωνικο-εκπαιδευτικού μοντέλου διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την απομάκρυνση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος από το ιατρικό μοντέλο, και β) την αναγκαιότητα της πρώιμης παρέμβασης για τα νήπια με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την αύξηση των θέσεων νηπιαγωγών ειδικής αγωγής στην προσχολική αγωγή και στα ΚΕΔΔΥ. 
Από την πλευρά της η Υφυπουργός Παιδείας κα Τζούφη Μερόπη ενημέρωσε το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α. ότι θα υπάρξουν βελτιώσεις στο νομοσχέδιο για τις νέες δομές της Π.Ε.&Δ.Ε. και στα μέσα Μαΐου θα κατατεθεί στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου θα κληθούν οι ενδιαφερόμενοι φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους, πριν την εισαγωγή του στην Ολομέλεια προς ψήφιση. Αφού υποστήριξε ότι τον Οκτώβριο θα έχει καταλήξει το Υπουργείο Παιδείας για τον αριθμό των μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, τόνισε ότι η ειδική αγωγή και εκπαίδευση αποτελεί προτεραιότητα για την Κυβέρνηση και ότι το Υπουργείο Παιδείας είναι ανοιχτό στο διάλογο με όλους τους φορείς.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.

    Ο Πρόεδρος                                                         Ο Γενικός Γραμματέας

Μηνάς Ευσταθίου                                                     Λευτέρης Ρατσιάτος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου