Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Σύσταση σχετικά με το νομικό καθεστώς των εκπαιδευτικών(UNESCO). Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεώτεροι...




Η Ειδική Διακυβερνητική Διάσκεψη σχετικά με το νομικό καθεστώς των εκπαιδευτικών

Υπενθυμίζοντας ότι το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα,
Έχοντας επίγνωση της ευθύνης των κρατών για την παροχή κατάλληλης εκπαίδευσης σε όλους σύμφωνα με το άρθρο 26 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, τις αρχές 5, 7 και 10

της Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Παιδιού και της Διακήρυξης των Ηνωμένων Εθνών σχετικά με την προώθηση μεταξύ της νεολαίας των ιδανικών της ειρήνης, αμοιβαίου σεβασμού και κατανόησης μεταξύ των λαών,

 Έχοντας γνώση της ανάγκης για πιο εκτενή και διαδεδομένη γενική, τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, με σκοπό την πλήρη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων δεξιοτήτων και της νοημοσύνης ως ουσιαστική συμβολή στη συνεχή ηθική και πολιτιστική πρόοδο και στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη,
Αναγνωρίζοντας τον ουσιαστικό ρόλο των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική πρόοδο και τη σημασία της συμβολής τους στην ανάπτυξη του ατόμου και της σύγχρονης κοινωνίας,
Μεριμνώντας ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι εκπαιδευτικοί απολαμβάνουν νομικό καθεστώς ανάλογο με αυτόν τον ρόλο,
Λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη ποικιλομορφία των νόμων, κανονισμών και συνηθειών που, στις διαφορετικές χώρες, καθορίζουν τον σχεδιασμό και την οργάνωση της εκπαίδευσης,

Λαμβάνοντας επίσης υπόψη την ποικιλομορφία των ρυθμίσεων που στις διαφορετικές χώρες ισχύουν για το διδακτικό προσωπικό, ειδικότερα σύμφωνα με το εάν οι κανονισμοί σχετικά με τις δημόσιες υπηρεσίες ισχύουν για τους ίδιους,

Πεπεισμένοι ότι παρά αυτές τις διαφορές παρόμοια ζητήματα προκύπτουν σε όλες τις χώρες όσον αφορά τη θέση των εκπαιδευτικών και ότι αυτά τα θέματα απαιτούν την εφαρμογή ενός συνόλου κοινών προτύπων και μέτρων, ο καθορισμός των οποίων αποτελεί σκοπό της παρούσας Σύστασης,
 

Επισημαίνοντας τους όρους των υφιστάμενων διεθνών συμβάσεων που ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς, και ειδικότερα των οργάνων που ασχολούνται με τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα όπως η Σύμβαση για την Ελευθερία του Συνεταιρίζεσθαι και την Προστασία του Δικαιώματος του Συνέρχεσαι του 1948, η Σύμβαση περί Συνδικαλιστικού δικαιώματος και συλλογικών διαπραγματεύσεων του 1949,

η Σύμβαση σχετικά με την ίση αμοιβή του 1951, και η Σύμβαση για την εισαγωγή Διακρίσεων (εργασία και απασχόληση) του 1958, που υιοθετήθηκε από τη Γενική Διάσκεψη της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, και η Σύμβαση ενάντια στις Διακρίσεις στην Εκπαίδευση του 1960, που υιοθετήθηκε από τη Γενική Διάσκεψη του Εκπαιδευτικού, Επιστημονικού και Πολιτιστικού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO),


Επισημαίνοντας επίσης τις συστάσεις σχετικά με τις διάφορες πτυχές της προετοιμασίας και του νομικού καθεστώτος των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που υιοθετείται από τη Διεθνή Διάσκεψη για τη Δημόσια Εκπαίδευση που συγκαλείται από κοινού από την UNESCO και το Διεθνές Γραφείο Εκπαίδευσης,

και τη σύσταση σχετικά με την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση του 1962, όπως υιοθετήθηκε από τη Γενική Διάσκεψη της UNESCO,


Επιθυμώντας να συμπληρώσει τα υπάρχοντα πρότυπα με διατάξεις σχετικά με τα ζητήματα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τους εκπαιδευτικούς και να επιλύσει το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών,

Έχει υιοθετήσει την παρούσα σύσταση:...


ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ UNESCO ΑΠΟ ΕΔΩ: http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDQQFjAB&url=http%3A%2F%2F2lyk-ymitt.att.sch.gr%2Fnomiko.doc&ei=pQ-rUcLkEcSXtAaolIHYBg&usg=AFQjCNFAbezb4aC7AfN283I_ESt6BeTz_g&sig2=wND97xrnKgwuEWaGTtA_fA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου