ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
«Αναλυτικά Προγράμματα Μαθησιακών Δυσκολιών-Ενημέρωση-Ευαισθητοποίηση»
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Μ. ΤΖΟΥΡΙΑΔΟΥ
Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής – Μαθησιακών
Δυσκολιών ΑΠΘ
Επιστημονικώς υπεύθυνη του έργου
Πίνακας 1
Ως
επιστημονική έννοια
|
1. Πρόκειται για
διαταραχή αναπτυξιακού χαρακτήρα που ορίζεται με βάση τα συμπτώματά της, όπως
καταγράφονται από εμπειρικές έρευνες.
|
2. Αποτελεί μια
«ειδική», ιδιοπαθή κατάσταση, η οποία όμως δεν έχει επιβεβαιωθεί
ερευνητικά. Παραμένει ερμηνευτικά ως διαταραχή άγνωστης αιτιολογίας.
|
3. Το ειδικό προφίλ των
μαθησιακών δυσκολιών δεν έχει επιβεβαιωθεί. Επίσης η διακύμανση ανάμεσα στην
ικανότητα και στην επίδοση δεν μπορεί να ερμηνεύσει το πρόβλημα εφόσον
πρόκειται για διαφορετικές θεωρητικές κατασκευές οι οποίες δεν συνδέονται με
αιτιώδεις σχέσεις.
|
4. Έχουν διατυπωθεί
αιτιολογικές υποθέσεις ή προσεγγίσεις σχετικά με το πρόβλημα των μαθησιακών
δυσκολιών, κυρίως για τις δυσκολίες στην ανάγνωση. Οι υποθέσεις αυτές δεν
επιβεβαιώθηκαν μέχρι σήμερα από νευροβιολογικές μελέτες, από τη μορφομετρία ή
άλλες εργαστηριακές μελέτες.
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΔΩ: http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/3274/962.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου