ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
10ο ΕΙΔΙΚΟ Δ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ (Μαράσλειο)
Άλλη μια χρονιά χωρίς σχολείο…
Μαθητές - γονείς και κηδεμόνες του 10ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθήνας (Μαράσλειο) αντιμετωπίζουν για μια ακόμη χρονιά – όπως σχεδόν στο σύνολό τους οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) – την ίδια κατάσταση:
- Aπουσία εκπαιδευτικού προσωπικού (λείπουν οι 4 από τους 7 δάσκαλους)- Απουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (2 ΕΒΠ)
- Απουσία Σχολικού Νοσηλευτή (1)
- Απουσία Εργοθεραπευτή (1)
Αποτέλεσμα; 20 και πλέον μέρες μετά τον αγιασμό τα μισά σχεδόν παιδιά (15 σε σύνολο 38 μαθητών) να μην μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα και να παραμένουν στα σπίτια τους, στερούμενα το δικαίωμα στην εκπαίδευση.
Και αυτό, όχι ξέχωρα απ’ ότι σημαίνει για τις οικογένειες αυτή η κατάσταση αρρυθμίας. Αλλά και για τα ίδια τα παιδιά που αντί να εκπαιδεύονται, οδηγούνται στην πλήρη απορύθμιση καθώς βρίσκονται έξω από ένα συνεκτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Με την ανασφάλεια επιπλέον των μετακινήσεων μαθητών, που ταλανίζει κάθε χρόνο τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις οικογένειές τους.
Η κατάσταση στο 10ο Ειδ. Δημ. Σχολείο Αθήνας δε διαφέρει από την κατάσταση των ΣΜΕΑΕ σε όλη την Ελλάδα.
Σχολεία υποστελεχωμένα, χωρίς επάρκεια σε διδακτικό και υποστηρικτικό προσωπικό, κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών. Με έναν μεγάλο αριθμό παιδιών να μην πηγαίνουν στα σχολεία εφόσον δεν υπάρχουν μετακινήσεις των μαθητών. Και εκεί όπου υπάρχουν μετακινήσεις, να πηγαίνουν είτε ένας μικρός αριθμός και όχι το σύνολο των μαθητών σχολείο, είτε «εκ περιτροπής» λόγω έλλειψης προσωπικού!
Ένα χρόνο μετά τις διακηρύξεις του αρμόδιου Υπουργού για αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) που πέρυσι τέτοιες μέρες τη χαρακτήρισε ο ίδιος Ειδική Αγωγή του ’50, η κατάσταση παραμένει όχι στην ίδια προκλητικά απαράδεκτη κατάσταση, αλλά έχει επιδεινωθεί.
Αντί να διατίθεται μέρος του κρατικού προϋπολογισμού (όπως προβλέπεται από το σύνταγμα για την υποχρεωτική εκπαίδευση) οι προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων καλύπτεται από ΕΣΠΑ.
Φέτος, οι θέσεις υποστηρικτικού προσωπικού (Ειδικό Βοηθητικό και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό) θα καλυφθούν από πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ… όσο για την «πραγματικότητα» μόνιμου προσωπικού στα σχολεία είναι τέλος μια πραγματικότητα χαμένη από χρόνια.
Και μέσα σε όλα αυτά: Βεβιασμένες κινήσεις προσλήψεων και τοποθετήσεων προσωπικού με αμφισβητήσιμες (σε πλειάδα περιπτώσεων) διαδικασίες, αποψίλωση των Τμημάτων Ένταξης (αποτελούν και αυτά μέρος της ΕΑΕ) προκειμένου να στελεχωθούν Ειδικά Σχολεία και να αποσοβηθούν οι αντιδράσεις. Προσλήψεις προσωπικού χωρίς επάρκεια προσόντων (σε σχολείο Κωφών δάσκαλοι που δε γνωρίζουν νοηματική…).
Το Υπουργείο Παιδείας προσλαμβάνει μεν καθυστερημένα εκπαιδευτικούς και υποστηρικτικό προσωπικό αλλά η κατάσταση για μια ακόμη φορά παραμένει ίδια:
Ένα σχεδόν μήνα μετά τον αγιασμό, τα ειδικά σχολεία πρακτικά δε λειτουργούν κανονικά.
Και ρωτάμε:
Μαθητές - γονείς και κηδεμόνες του 10ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθήνας (Μαράσλειο) αντιμετωπίζουν για μια ακόμη χρονιά – όπως σχεδόν στο σύνολό τους οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) – την ίδια κατάσταση:
- Aπουσία εκπαιδευτικού προσωπικού (λείπουν οι 4 από τους 7 δάσκαλους)- Απουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (2 ΕΒΠ)
- Απουσία Σχολικού Νοσηλευτή (1)
- Απουσία Εργοθεραπευτή (1)
Αποτέλεσμα; 20 και πλέον μέρες μετά τον αγιασμό τα μισά σχεδόν παιδιά (15 σε σύνολο 38 μαθητών) να μην μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα και να παραμένουν στα σπίτια τους, στερούμενα το δικαίωμα στην εκπαίδευση.
Και αυτό, όχι ξέχωρα απ’ ότι σημαίνει για τις οικογένειες αυτή η κατάσταση αρρυθμίας. Αλλά και για τα ίδια τα παιδιά που αντί να εκπαιδεύονται, οδηγούνται στην πλήρη απορύθμιση καθώς βρίσκονται έξω από ένα συνεκτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Με την ανασφάλεια επιπλέον των μετακινήσεων μαθητών, που ταλανίζει κάθε χρόνο τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τις οικογένειές τους.
Η κατάσταση στο 10ο Ειδ. Δημ. Σχολείο Αθήνας δε διαφέρει από την κατάσταση των ΣΜΕΑΕ σε όλη την Ελλάδα.
Σχολεία υποστελεχωμένα, χωρίς επάρκεια σε διδακτικό και υποστηρικτικό προσωπικό, κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών. Με έναν μεγάλο αριθμό παιδιών να μην πηγαίνουν στα σχολεία εφόσον δεν υπάρχουν μετακινήσεις των μαθητών. Και εκεί όπου υπάρχουν μετακινήσεις, να πηγαίνουν είτε ένας μικρός αριθμός και όχι το σύνολο των μαθητών σχολείο, είτε «εκ περιτροπής» λόγω έλλειψης προσωπικού!
Ένα χρόνο μετά τις διακηρύξεις του αρμόδιου Υπουργού για αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) που πέρυσι τέτοιες μέρες τη χαρακτήρισε ο ίδιος Ειδική Αγωγή του ’50, η κατάσταση παραμένει όχι στην ίδια προκλητικά απαράδεκτη κατάσταση, αλλά έχει επιδεινωθεί.
Αντί να διατίθεται μέρος του κρατικού προϋπολογισμού (όπως προβλέπεται από το σύνταγμα για την υποχρεωτική εκπαίδευση) οι προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων καλύπτεται από ΕΣΠΑ.
Φέτος, οι θέσεις υποστηρικτικού προσωπικού (Ειδικό Βοηθητικό και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό) θα καλυφθούν από πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ… όσο για την «πραγματικότητα» μόνιμου προσωπικού στα σχολεία είναι τέλος μια πραγματικότητα χαμένη από χρόνια.
Και μέσα σε όλα αυτά: Βεβιασμένες κινήσεις προσλήψεων και τοποθετήσεων προσωπικού με αμφισβητήσιμες (σε πλειάδα περιπτώσεων) διαδικασίες, αποψίλωση των Τμημάτων Ένταξης (αποτελούν και αυτά μέρος της ΕΑΕ) προκειμένου να στελεχωθούν Ειδικά Σχολεία και να αποσοβηθούν οι αντιδράσεις. Προσλήψεις προσωπικού χωρίς επάρκεια προσόντων (σε σχολείο Κωφών δάσκαλοι που δε γνωρίζουν νοηματική…).
Το Υπουργείο Παιδείας προσλαμβάνει μεν καθυστερημένα εκπαιδευτικούς και υποστηρικτικό προσωπικό αλλά η κατάσταση για μια ακόμη φορά παραμένει ίδια:
Ένα σχεδόν μήνα μετά τον αγιασμό, τα ειδικά σχολεία πρακτικά δε λειτουργούν κανονικά.
Και ρωτάμε:
• Ποιος επιτέλους θα αναλάβει ευθύνη γι’ αυτήν την κατάσταση;
• Πότε το Υπ. Παιδείας θα καταφέρει το αυτονόητο - να ανοίξουν τα ειδικά σχολεία ΚΑΝΟΝΙΚΑ όπως όλα τα άλλα σχολεία;
Για τους λόγους αυτούς και συναισθανόμενοι ότι το δικό μας πρόβλημα είναι το πρόβλημα όλης της ΕΑΕ, οι γονείς και κηδεμόνες του 10ου Ειδ. Δημ. Σχολείου Αθήνας:
ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΕ ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Από την Παρασκευή 4/10/2013
Δεν διεκδικούμε – ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΗ, ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗ, ΙΣΟΤΙΜΗ και ΔΙΚΑΙΗ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ κ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ Β’ ΔΙΑΛΟΓΗΣ
________________________________________
Από την Παρασκευή 4/10/2013
Δεν διεκδικούμε – ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
ΑΝΑΦΑΙΡΕΤΗ, ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗ, ΙΣΟΤΙΜΗ και ΔΙΚΑΙΗ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ κ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ Β’ ΔΙΑΛΟΓΗΣ
________________________________________
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων 10ου Ειδ. Δημοτικού Σχολείου Αθήνας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου