ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Αγαπητοί συνάδελφοι-ισσες,
επανερχόμενοι στο
μείζον θέμα της στελέχωσης των Ειδικών Σχολείων και ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας με
εκπαιδευτικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π) και Ειδικό Βοηθητικό
Προσωπικό(Ε.Β.Π), το ερχόμενο σχολικό έτος 2013-14, οφείλουμε να σας ενημερώσουμε
για τα εξής:
- Από τον κρατικό προϋπολογισμό θα διατεθούν μόνον 2.000 πιστώσεις για πρόσληψη αναπληρωτών για κάλυψη αναγκών του συνόλου της εκπαίδευσης, Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Εξ αυτών ουδείς γνωρίζει πόσες(από ελάχιστες έως καθόλου) θα διατεθούν αποκλειστικά για τις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής.
- Οι ανάγκες, λοιπόν, της Ειδικής Αγωγής θα επιχειρηθεί να καλυφθούν με προγράμματα ΕΣΠΑ, στα οποία όμως δεν περιλαμβάνεται πρόβλεψη πρόσληψης Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π) σε ΚΕ.Δ.Δ.Υ και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π) σε Ειδικά Σχολεία.( Από προγράμματα ΕΣΠΑ θα καλυφθούν ανάγκες Ε.Ε.Π και εκπαιδευτικών στις Ε.Δ.Ε.Α.Υ και ανάγκες Ε.Β.Π για τη λεγόμενη Παράλληλη Στήριξη).
- Επίσης, ως γνωστόν, οι Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Νοτίου Αιγαίου, λόγω της μη συμπερίληψής τους στα προαναφερθέντα προγράμματα ΕΣΠΑ, θα πρέπει εκ των ων ουκ άνευ να καλύψουν το σύνολο των αναγκών τους, σε εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π, Ε.Β.Π από πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού.
Όμως για πόσες
πιστώσεις για την Ειδική Αγωγή ομιλούμε και τι θα πρωτοκαλυφθεί από αυτές (αν
υπάρξουν) ;
- Θα καλυφθεί το σύνολο των αναγκών
σε εκπαιδευτικό προσωπικό, Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π των Περιφερειών Στερεάς Ελλάδας και
Νοτίου Αιγαίου;
- Tο σύνολο των αναγκών των ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας σε Ε.Ε.Π;
- Tο σύνολο των αναγκών των Ειδικών Σχολείων της χώρας σε Ε.Β.Π;
- Οι διάφορες απρόβλεπτες ανάγκες οι οποίες θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς;
- Tο σύνολο των αναγκών των ΚΕ.Δ.Δ.Υ της χώρας σε Ε.Ε.Π;
- Tο σύνολο των αναγκών των Ειδικών Σχολείων της χώρας σε Ε.Β.Π;
- Οι διάφορες απρόβλεπτες ανάγκες οι οποίες θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς;
Όλα αυτά σε συνδυασμό με το γεγονός πως στην Ειδική Αγωγή:
- Δεν μπορεί να γίνει γίνει-εκ των πραγμάτων- σύμπτυξη σχολείων, ούτε τμημάτων.
- Δεν υπάρχουν αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί και Ε.Ε.Π σε διοικητικές θέσεις.
- Δεν υπάρχουν υπεράριθμοι μιας και υπάρχουν ελάχιστοι μόνιμοι και πολλοί αναπληρωτές,
καθιστούν την κατάσταση που δημιουργείται αδιέξοδη και τη λειτουργία των δομών Ειδικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης, την ερχόμενη σχολική χρονιά, εξόχως προβληματική.
Αγαπητοί συνάδελφοι-ισσες,
για όσους γνωρίζουν τα της Ειδικής
Αγωγής και Εκπαίδευσης της χώρας καθίσταται πρόδηλο, πως για να λειτουργήσουν οι δομές της στοιχειωδώς την επόμενη
σχολική χρονιά χρειάζεται να υπάρξει πρόβλεψη διάθεσης τουλάχιστον
χιλίων(1000) πιστώσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό, ειδάλλως η
συρρίκνωση αυτών πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Ο Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α ΣΤΕΛΛΑ, από την πλευρά του, έχει ενημερώσει εγκαίρως και για όλες τις
παραμέτρους του θέματος το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και τον Υπουργό Οικονομικών
κο Στουρνάρα, τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κο Σταϊκούρα και τον Υπουργό
Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κο Χατζηδάκη.
Ελπίζουμε να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι επισημάνσεις μας, μιας
και πιστεύουμε ακραδάντως πως δεν χρειάζεται να πέσεις από τον 5ο
όροφο για να διαπιστώσεις πως κάτι πολύ σοβαρό θα συμβεί.
Βασίλης Βούγιας
17/06/2013
Τι συνέβη με τις δύο περιφέρειες; ολιγωρία; Και ποιων;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για τα ειδικά, υπάρχουν περιπτώσεις που θα μπορούσαν και θα έπρεπε να συγχωνευθούν. Όχι ίσως πολλές, αλλά υπάρχουν.
Τα εν λόγω προγράμματα ΕΣΠΑ που απευθύνονται στην Εκπαίδευση ήσαν στην αρχική τους μορφή επιχειρηματικά με προαπαιτούμενο "ενεργοποίησης" τους το μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα να μην υπερβαίνει τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.Όταν λοιπόν μετεξελίχθηκαν, λόγω προφανών αναγκαιοτήτων, σε εκπαιδευτικά, έπρεπε να εκπέσει και ό όρος του μέσου όρου(η Στερεά είναι πάνω από τον μέσο όρο λόγω βιομηχανικής ζώνης Οινοφύτων και το Νότιο Αιγαίο λόγω Μυκόνου), ο οποίος μέσος όρος του πλούτου δεν έχει θέση στη δημόσια εκπαίδευση.(και ο έχων, στο πιθανά μοναδικό Ειδικό Σχολείο θα πάει το παιδί του)
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Ειδική Αγωγή μικρά περιθώρια εξορθολογισμού υπάρχουν. Σε πολλές περιοχές υπάρχει ένα και μοναδικό Ειδικό Σχολείο κ.λ.π
Ευχαριστώ για την απάντηση, άλλες περιοχές είχα στο νου μου για εξορθολογισμό, με 3 ειδικά νηπιαγωγεία με δυναμικότητα ενός. Ατυχείς λοιπόν κεντρικές επιλογές.
ΑπάντησηΔιαγραφή