Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας(Σ.Κ.Λ.Ε) ζητά από το Υπουργείο Παιδείας ισότιμη και ισόποση πρόσληψη ΠΕ/ΤΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ παράλληλα με την πρόσληψη ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ για την αντιμετώπιση της Σχολικής Βίας

  
Με αφορμή δημοσιεύματα του τύπου σύμφωνα με τα οποία το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού πρόκειται να προχωρήσει στην πρόσληψη με συμβάσεις ορισμένου χρόνου 600-800 Ψυχολόγων μέσω χρηματοδότησης από πρόγραμμα του ΕΣΠΑ με τίτλο: «Πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού», ο ΣΚΛΕ επισημαίνει την ανάγκη της διεπιστημονικότητας για την ουσιαστική πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων κοινωνικής παθογένειας. Στο πλαίσιο αυτό ζητάει την ισότιμη και ισόποση πρόσληψη στο πρόγραμμα αυτό επαγγελματιών ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών, παράλληλα με την πρόσληψη των Ψυχολόγων.

Θέμα: Πρόσληψη ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών στην Εκπαίδευση σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ με τίτλο: «Πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού»

Κύριε Υπουργέ,

Ο Σύνδεσμος  Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος είναι το επιστημονικό και επαγγελματικό σωματείο των 5.000 Κοινωνικών Λειτουργών της Ελλάδος και αριθμεί 15 Περιφερειακά και Τοπικά Τμήματα σε ολόκληρη τη χώρα από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη. Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί της χώρας μας πάντοτε βρίσκονται στην πρώτη γραμμή δράσης για την παροχή συμβουλευτικών υποστηρικτικών υπηρεσιών στους πολίτες κάθε ηλικίας,  σύμφωνα με τις αρχές του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της κοινωνικής παιδαγωγικής, της δικαιοσύνης, της ισοτιμίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Αφορμή για την επιστολή μας αυτή αποτέλεσε δημοσίευμα μεγάλης εβδομαδιαίας εφημερίδας το οποίο αναφερόταν στην πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού να απασχολήσει με συμβάσεις ορισμένου χρόνου 600-800 Ψυχολόγους μέσω χρηματοδότησης από πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. Το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα έχει ως στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση διαρκώς αυξανόμενων κρουσμάτων βίας και εκφοβισμού, που καταγράφονται μέσα στις σχολικές αίθουσες της χώρας τα τελευταία χρόνια.
Κύριε Υπουργέ,

Θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ότι η δημιουργία κοινωνικών υπηρεσιών εντός των σχολικών μονάδων και η απασχόληση σε αυτές επαγγελματιών ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών, είναι δέσμευση της ελληνικής πολιτείας αρκετές δεκαετίες πριν. Η απασχόληση και το αντικείμενο του Κοινωνικού Λειτουργού στην Εκπαίδευση περιγράφεται ξεκάθαρα στο Προεδρικό Διάταγμα 891/1978 (άρθρο 6), το Π.Δ. 5050/1985 και το Π.Δ. 50/1989 (άρθρο 1 παρ. 3στ), όπου κατοχυρώνεται θεσμικά και νομικά η πρόσληψη κοινωνικών λειτουργών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Επίσης, η Διεθνής και Ευρωπαϊκή εμπειρία άλλων χωρών αποδεικνύει τη λειτουργία κοινωνικών υπηρεσιών στην εκπαίδευση και την αποκλειστική απασχόληση σε αυτές σχολικών Κοινωνικών Λειτουργών με ξεκάθαρους στόχους.
Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι ο Κοινωνικός Λειτουργός στο χώρο της εκπαίδευσης συμβάλλει στην πρόληψη και αντιμετώπιση συναισθηματικών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών, πρωτοστατεί στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ολοκληρωμένων παρεμβάσεων για την ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, στην συμβουλευτική αγωγή των μαθητών που αναπτύσσουν επιθετική και παραβατική συμπεριφορά, στην ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων, και στην ουσιαστική συνεργασία με την οικογένεια και τις κοινοτικές δομές.  
Από όλα τα παραπάνω προκύπτει χωρίς καμία αμφιβολία η ανάγκη απασχόλησης και Κοινωνικών Λειτουργών σε σχολικές μονάδες στις οποίες σκοπεύετε να υλοποιήσετε το πολύ σημαντικό Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και εκφοβισμού στην εκπαίδευση.
Ζητούμε την ισότιμη και ισόποση πρόσληψη στο πρόγραμμα αυτό επαγγελματιών ΠΕ/ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών, παράλληλα με την πρόσληψη του κλάδου των Ψυχολόγων. Εξάλλου όλες οι σύγχρονες κοινωνικές και επιστημονικές αντιλήψεις, προτάσσουν την ανάγκη της διεπιστημονικότητας για την ουσιαστική πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων κοινωνικής παθογένειας. Η συνύπαρξη Κοινωνικού Λειτουργού και Ψυχολόγου σε κάθε σχολικό συγκρότημα είμαστε βέβαιοι ότι θα επιφέρει σύντομα στο χώρο της εκπαίδευσης ουσιαστικά αποτελέσματα στην πάταξη φαινομένων σχολικής και ενδοοικογενειακής βίας, επιθετικότητας ανηλίκων, σχολικού εκφοβισμού και ρατσιστικών φαινομένων.
Βέβαιοι για την ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματός μας, είμαστε στη διάθεσή σας για οποιανδήποτε συνεργασία.


Πίνακας Αποδεκτών :
1.    Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κο Αρβανιτόπουλο Κωνσταντίνο
2.    Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κο Παπαθεοδώρου Θεόδωρο
3.    Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, κο Κυριαζή Αθανάσιο
4.     Γενικό Γραμματέα Νέας Γενιάς:  κο Κανελλόπουλο Παναγιώτη

Κοινοποίηση:

1.    ΝΔ
2.    ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ ΕΚΜ
3.    ΠΑΣΟΚ
4.    ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
5.    ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
6.    ΚΚΕ
7.    Τοπικά Τμήματα ΣΚΛΕ


skle.gr 

6 σχόλια:

  1. Διαφωνώ με τις ισοπεδωτικές "ισότητες". Ήδη, χάρις σε αυτές, οι ψυχολόγοι απώλεσαν τις θέσεις τους στους συμβουλευτικούς σταθμούς που αντιποιούνται... φιλόλογοι! Ας αφήσουμε επιτέλους τα λουλούδια να ανθίσουν στην Ελληνική εκπαίδευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο χώρος της εκπαίδευσης είναι μεγάλος με πολυσύνθετες ιδιαίτερότητες. Χωράει λοιπόν και τους Κ.Λ, στο ρόλο τους βεβαίως. Στο εξωτερικό δε είναι αυτονόητη η συμμετοχή του Κ.Λ στις δράσεις για την καταπολέμηση της σχολικής βίας. Όσον αφορά στους Συμβουλευτικούς Σταθμούς πράγματι είναι απορίας άξιον η επιλογή της Πολιτείας να μην στελεχώνονται-αυτονοήτως- από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς.

    Β.Β

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυστυχώς φαίνεται ότι υπάρχει πολύ παθογένεια στους χώρους μας. Τα αισθήματα ανωτερώτητας ή κατωτερότητας απαξιώνουν το όποιο έργο προσπαθούμε πολλοί επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων να επιτύχουμε στο χώρο της εκαπίδευσης. Η διάσφαλιση θέσεων για την ειδκότητα των ψυχολόγων μονο μπορεί να ακούγεται εύπεπτα αρεστό σε κάποιους, με την ανεργία που υπάρχει, αλλά ας μας ενδιαφέρει πια και η αποτελεσματικότητά μας. Η γνώση που άλλες ειδικότητες όπως οι κοινωνικοί λειτουργοί κατέχουν βάσει της δικής τους εκπαίδευσης και κατάρτισης είτε ΤΕ είτε ΠΕ εκπαίδευσης είναι, είναι όχι απλά σημαντική αλλά απαραίτητη για να μπορούμε να δουλεύουμε, όσοι πιστεύουμε σ' αυτό, με στόχο να επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην αντιμετώπιση προβλημάτων στο χώρο της εκπαίδευσης.

    Αποστολία Ράπτη Κοινωνική λειτουργός μέλος Συμβουλίου ΣΕΕΠΕΑ Θεσσαλίας, αιρετή ΠΥΣΕΕΠ Θεσσαλίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είναι υπεραπλουστευτική η 1:1 πρόσληψη. Δεν καταλαβαίνω από πού προκύπτει αυτό και άνετα μπορώ να αντιστρέψω την προηγούμενη μομφή. Συμμετοχή πιθανώς, αλλά αναλογίες εύπεπτες μεν αυθαίρετες δε πρέπει να προκύπτουν από μελέτη και όχι συνδικαλιστικές συναλλαγές.
    Το αυτό και για την άλλη αναλογία ΠΕ προς ΤΕ θα ειχα να προσθέσω. Προ ετών, μία αντίστοιχη αναλογία χαντάκωσε τους δασκάλους που μόχθησαν και σπούδασαν σε πανεπιστημιακές σχολές, σε αντιπαράθεση με τους άλλους που είχαν τελεώσει σε δυο χρονάκια την ακαδημία. Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.

    Αργύριος Μπίρης, ψυχολόγος ΚΕΔΔΥ, απλώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι ο Κοινωνικός Λειτουργός στο χώρο της εκπαίδευσης συμβάλλει στην πρόληψη και αντιμετώπιση συναισθηματικών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών, πρωτοστατεί στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ολοκληρωμένων παρεμβάσεων για την ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, στην συμβουλευτική αγωγή των μαθητών που αναπτύσσουν επιθετική και παραβατική συμπεριφορά, στην ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων, και στην ουσιαστική συνεργασία με την οικογένεια και τις κοινοτικές δομές."
    Ψυχολογική, συναισθηματική στήριξη και συμβουλευτική ασκούν οι ψυχολόγοι. Θεραπεία κάνουν επίσης οι ψυχολόγοι.
    Οι Κοινωνικοί λειτουργοί εφαρμόζουν κοινωνική εργασία με άτομα, ομάδες και κοινότητα. Οι επισκέψεις στην οικογένεια και τα σπίτια των μαθητών είναι έργο των ΚΛ και δεν βλέπω να αναφέρεται πουθενά στο κείμενο. Η προετοιμασία των αποφοίτων για κοινωνική και εργασιακή αποκατάσταση επίσης. Η σύνδεση σχολείου και οικογένειας επίσης. Έχουν θέση οι ΚΛ στην εκπαίδευση, αλλά το κείμενο του ΣΚΛΕ τους παρουσιάζει ως ψυχολόγους και όχι ως ΚΛ εαν εξαιρέσει κανείς την τελευταία φράση (συνεργασία με την οικογένεια και τις κοινοτικές δομές).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο. Επιτέλους, καθείς εφ´ ω ετάχθη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή