Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ Ή ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΦΟΒΟ...ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΘΗΚΕ Ο ΝΟΜΟΣ 3230/2004 ΠΕΡΙ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟΥΣ??




Στοχεύοντας στα αντανακλαστικά του χειμαζόμενου άνεργου, του κακοπληρωμένου και υπερεργαζόμενου με ελαστικές μορφές εργασίας του ιδιωτικού τομέα και κλείνοντας το μάτι στον "με υψηλό αίσθημα ευθύνης και μεγάλη αποδοτικότητα" Δημόσιο Υπάλληλο, ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κος Κυριάκος Μητσοτάκης εξέδωσε το  Δελτίο Τύπου που δημοσιεύουμε ακολούθως, σχετικά με τις αντιδράσεις της ΠΟΕ-ΟΤΑ για το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων.
Ένα ερώτημα όμως εξακολουθεί να μην απαντάται, ένα ερώτημα το οποίο είχαμε θέσει και πριν δυο μήνες -http://seepea-stella.blogspot.gr/2014/02/2004.html .
Γιατί υπάρχει ανεφάρμοστος από το 2004 ο νόμος 3230/2004 του Ελληνικού Κράτους: "Καθιέρωση συστήματος διοίκησης με στόχους, μέτρηση της αποδοτικότητας και άλλες διατάξεις";;
Γιατί δεν αξιοποιήθηκε αυτό το νομοθέτημα που προέβλεπε ουσιαστική δημιουργική αξιολόγηση επί συγκεκριμένων μετρήσιμων στόχων, με ζητούμενο την βελτίωση και όχι την τιμωρία και χρειάσθηκε νέος νόμος  που εστιάζει στην αξιολόγηση με μη μετρήσιμα κριτήρια και με απίθανες ποσοστώσεις;;
 Και προχωράμε.
Αν ενδιέφερε η αξιολόγηση των υπηρεσιών της Διοίκησης, ώστε να ενδυναμωθεί η Διαφάνεια, η ικανοποίηση της εξυπηρέτησης των αναγκών του πολίτη, η βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και γενικότερα η ορθή άσκηση διοίκησης, υπήρχε έτοιμο το νομοθέτημα με την επιστημονικά ορθή μέθοδο αξιολόγησης όλων αυτών.
Αλλά το ζητούμενο φαίνεται να μην είναι αυτό. Το ζητούμενο φαίνεται να είναι η εγκαθίδρυση του φόβου και της ανασφάλειας σε όλο το Δημόσιο. Η εγκαθίδρυση της αίσθησης πως δεν υπάρχει ασφαλές καταφύγιο για κανέναν. Η συνέχιση της δομής του πελατειακού κράτους δια της αντιστροφής. Ο πελατειακός κόμβος, ο νεοελληνικός πυλώνας του διορισμού στο δημόσιο να μετασχηματισθεί σε πελατειακό -κόμβο μη απόλυσης από το Δημόσιο. Δέστε τα πολιτικά γραφεία των Βουλευτών τον καιρό της Διαθεσιμότητας.
Και όλα αυτά επισυμβαίνουν με πρόσχημα το συμμάζεμα του "ασύδοτου" Δημοσίου, των "τεμπελχανάδων" "μήνας μπαίνει-μήνας βγαίνει" Δημοσίων Υπαλλήλων.
Αλλά όλοι ξέρουν, ακόμα και τα ΜΜΕ, πως το τέρας του Δημοσίου το δημιούργησαν οι έχοντες το "μαχαίρι και το πεπόνι", το δημιούργησαν αυτοί που δεν εφάρμοσαν π.χ το νόμο που ψηφίσθηκε το 2004 και φτάσαμε στο 2014.

Βασίλης Βούγιας
25/4/2014

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 3230/2004 Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΘΗΚΕ ΠΟΤΕ
ΦΕΚ A 44 - 11.02.2004
Ημερομηνία κυκλοφορίας 13.02.2004 Σελίδες 8 (783 - 790)

 ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ &
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 25 Απριλίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

O Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης, ερωτηθείς από δημοσιογράφους για τις αντιδράσεις ορισμένων συνδικαλιστών αναφορικά με το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, έκανε την εξής δήλωση:    

«Στην ελληνική δημόσια διοίκηση υπηρετούν σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες υπάλληλοι που εργάζονται καθημερινά με υψηλό αίσθημα ευθύνης και μεγάλη αποδοτικότητα, υπό δύσκολες πολλές φορές συνθήκες. Υπάλληλοι οι οποίοι με τις γνώσεις και τις ικανότητές τους, αλλά και με το μεράκι και το πείσμα τους, δημιουργούν πολλές εστίες αριστείας στον δημόσιο τομέα.

Υπάρχουν, βέβαια, και υπάλληλοι, οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται στην άσκηση των καθηκόντων τους, οι οποίοι αποδίδουν πολύ κάτω από τα αναμενόμενα.

Κάθε σύγχρονη και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση, που σέβεται τα χρήματα του φορολογούμενου πολίτη που τη συντηρεί, πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίζει και τους άριστους – για να τους επιβραβεύει – και όσους έχουν χαμηλή απόδοση – για να τους βοηθά να βελτιωθούν και να εξελιχθούν.

Αυτό ακριβώς επιδιώκει το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με την εισαγωγή για πρώτη φορά της συγκριτικής αξιολόγησης στον προσδιορισμό των ανώτατων ποσοστών των δημοσίων υπαλλήλων ανά κλίμακα βαθμολογίας. Η βαθμολόγηση, εξάλλου, της συντριπτικής πλειοψηφίας των υπαλλήλων με βαθμούς 9 και 10, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα, αναιρεί τη σημασία και τη λογική της αξιολόγησης και την καθιστά ανούσια, ενώ αντίθετα θα έπρεπε να αποτελεί εργαλείο παρακίνησης για τον αξιολογούμενο και μεγιστοποίησης της απόδοσης του φορέα.

Είναι προφανές ότι η ρύθμιση αυτή «ξεβολεύει» μια μειοψηφία δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι βαθμολογούντο με υψηλούς βαθμούς, ενώ στην πραγματικότητα κωλυσιεργούσαν συστηματικά στην εργασία τους.

Είναι επίσης προφανές ότι η συνδικαλιστική ηγεσία της ΠΟΕ - ΟΤΑ προσπαθεί για λόγους ψηφοθηρίας και εντυπωσιασμού να «αγκαλιάσει» αυτή τη μειοψηφία και να την προστατεύσει από μια αντικειμενική και δίκαιη αξιολόγηση.

Είναι, όμως, και κάτι άλλο εξίσου προφανές: Οι Έλληνες πολίτες υπεβλήθησαν την τελευταία τετραετία σε σκληρές θυσίες και μεγάλες δοκιμασίες και το ελάχιστο που απαιτούν είναι ένας λειτουργικός και αποτελεσματικός δημόσιος τομέας. Είναι, όμως, και κάτι άλλο εξίσου προφανές: Η εποχή όπου μια αναχρονιστική συνδικαλιστική ηγεσία μπορούσε να εμποδίσει τις αλλαγές που απαιτεί και δικαιούται η σιωπηλή πλειοψηφία της κοινωνίας έχει περάσει ανεπιστρεπτί».  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου