Τρίτη 22 Απριλίου 2014

Προβληματισμοί για το σχέδιο νόμου Ειδικής Αγωγής



Αξιότιμες κυρίες, αξιότιμοι κύριοι

Είμαστε μία ομάδα αναπληρωτών με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές και βασικό παιδαγωγικό πτυχίο (ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50) που αποφασίσαμε να εκφράσουμε ανοιχτά τις απόψεις μας σχετικά με τις εξελίξεις στον χώρο της Ειδικής Αγωγής όπου και εργαζόμαστε. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει κάποιος επίσημος σύλλογος που να μας εκπροσωπεί, δημιουργήσαμε την σελίδα «Αναπληρωτές ΠΕ 70.50 & ΠΕ 60.50 - ΣΜΕΑΕ με Μεταπτυχιακές Σπουδές» στο Facebook προκειμένου να μπορέσουμε να ανταλλάξουμε γνώμες με συναδέλφους που μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες με εμάς. Μέσα από αυτή την διαδικασία καταλήξαμε σε μία σειρά προβληματισμών σχετικά με την πορεία της Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα.
 
Συγκεκριμένα θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη αντίθεσή μας με τις επερχόμενες εξελίξεις στην Ειδική Αγωγή όπως αυτές δρομολογούνται από το νέο νομοσχέδιο. Ιδιαίτερα έντονη είναι η αντίθεσή μας με τα άρθρα 20 και 22 καθώς  εισάγουν αλλαγές οι οποίες απαξιώνουν την επιστημονική και επαγγελματική μας ταυτότητα, με μη επιστημονικά και επαγγελματικά κριτήρια. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής:
 Από τους 657 εγγεγραμμένους  στον πίνακα αναπληρωτών Νηπιαγωγών Εδικής Αγωγής μόνο οι 26 είναι ΠΕ61 εκ τον οποίων μόνο ένας έχει ολοκληρώσει και συμπληρωματικές μεταπτυχιακές σπουδές.  Οι υπόλοιποι 631 εκπαιδευτικοί είναι νηπιαγωγοί ΠΕ60.50 και από αυτούς οι 126 έχουν μεταπτυχιακές σπουδές. Με ποια λοιπόν κριτήρια ξαφνικά οι 25 εκπαιδευτικοί με μόνο ένα βασικό πτυχίο κρίνονται καταλληλότεροι ως νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής από τους 126 νηπιαγωγούς με αυξημένα προσόντα;  Στον παρακάτω πίνακα φαίνεται ο αριθμός αποφοίτων ΠΕ60.50 με μεταπτυχιακά και ο αριθμός των αποφοίτων ΠΕ61. Όπως φαίνεται στον πίνακα μέρος των εκπαιδευτικών που αποφάσισαν να συνεχίσουν τις σπουδές τους το έκαναν πριν να υπάρξουν καν οι πρώτοι απόφοιτοι τετραετούς φοιτήσεως ΠΕ61. Ο αριθμός των αποφοίτων είναι εξαιρετικά μικρός και σίγουρα οι πάγιες ανάγκες για ειδικευμένους εκπαιδευτικούς στην προσχολική αγωγή δεν καλύπτονταν όλα αυτά τα χρόνια από τους 26 συνολικά αποφοίτους ΠΕ61 του τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
 Στο κείμενο που σας επισυνάπτουμε τεκμηριώνουμε τους προβληματισμούς μας γύρω από τις διαφαινόμενες αλλαγές στον χώρο της Ειδικής αγωγή και εκπαίδευσης. Σας παρακαλούμε να το λάβετε σοβαρά υπόψη σας καθώς οι προβληματισμοί εκπροσωπούν ένα σημαντικό μέρος των εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα που για χρόνια προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο υποσύστημα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Με εκτίμηση
Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής με Μεταπτυχιακές Σπουδές





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου