Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

"Προνομιακοί διορισμοί αναπληρωτών με master στην Ειδική Αγωγή και προβλήματα Ειδικών Σχολείων"


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΒΑΓ ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ ΣΤΗΝ ERT-OPEN ΤΟ ΣΑΒ 19/1/2019  (ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ MASTER ΣΤΗΝ ΕΙΔ ΑΓΩΓΗ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΙΔ ΣΧΟΛΕΙΩΝ)

Ο Ευάγγελος Σαραντίδης , πατέρας παιδιού στο φάσμα του αυτισμού,συνδιαχειριστής της ομάδας “Γονείς που διεκδικουν δημόσια παράλληλη στήριξη” και δημιουργός της Μ.Κ.Ο. Μελέτη-Συμβουλευτική-Απασχόληση, μιλαει στην ΕΡΤOPEN και τη δημοσιογράφο Μαρία Γερακη για το νεο σύστημα προσλήψεων καθηγητών στην ειδική αγωγή και τα προβλήματα των ειδικών σχολείων.

Ο αγώνας για τα αυτονόητα, από μέρους των γονέων παιδιών με αυτισμό συνεχίζεται…
Ο Βαγγέλης Σαραντίδης, γονιός του Στάθη (αυτισμός -13 ετών), έχει ξεκινήσει, εδώ και καιρό, έναν αγώνα ευαισθητοποίησης της ελλ κοινής γνώμης και διάσωσης των παιδιών με αυτισμό από την αδιαφορία & την δυσλειτουργία των υπαρχόντων θεσμών Ειδικής Αγωγής, συμμετέχοντας στην ομάδα facebook “ΓΟΝΕΙΣ ΠΟΥ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ”.

Επίσης, με μια ένωση γονέων (Αστική Μη Κερδοσκοπική Ετ.: “ΜΕΛΕΤΗ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ-ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ”), παλεύει για την εκ του μηδενός πρόκληση ευκαιριών δημιουργικής απασχόλησης και κοινωνικοποίησης των παιδιών με αυτισμό ή σύνδρομο DOWN ή ελαφρά νοητική υστέρηση, στο λεκανοπέδιο της Αθήνας (και όχι μόνο).

Η δημοσιογράφος της ERT-OPEN, κα Μαρία Γεράκη, τον κάλεσε σε μια συζήτηση στα ραδιοφωνικά μικρόφωνα, ενόψει των απαράδεκτων δρομολογήσεων του Υπουργείου Παιδείας να “βολέψει” με προνομιακή τοποθέτηση στη λίστα αναπληρωτών (προς διορισμό στα Ειδ Σχολεία) πτυχιούχους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης – κατόχους MASTER στον τομέα της Ειδ Αγωγής, με μοριοδότηση που προκαλεί κατάταξη πάνω από συναδέλφους τους, που έχουν βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή αλλά και κάποια σεβαστή προϋπηρεσία δίπλα στα ΑμεΑ παιδιά…


Έγινε η προσπάθεια να εξηγηθεί το γιατί έχουν δίκιο οι μη Master-ούχοι αναπληρωτές 4ετούς φοίτησης στην Ειδ. Αγωγή με προϋπηρεσία, όντας οι καταλληλότεροι να βρίσκονται κοντά στα ΑμεΑ παιδιά, ως δάσκαλοι, αφού επέλεξαν ως καριέρα ζωής την σχέση τους με τα ΑμεΑ παιδιά, ενώ, όντας για έναν ολόκληρο χρόνο δίπλα τους, αποκόμισαν εμπειρία διαχείρισης των παιδιών αυτών, που ενδεχόμενα ξεπερνά τα όσα δίνει ένα MASTER στη θεωρία της Ειδικής Εκπαίδευσης, με παρόν και το ζήτημα της δυσμενούς διάκρισης κατά των μη εχόντων την οικονομική δυνατότητα να “αγοράσουν” τις σπουδές που παράγουν MASTER.

Ξανα-ειπώθηκαν για πολλοστή φορά τα προβλήματα των Ειδ Σχ… Η επανάληψη αυτή ήταν το πιο θλιβερό κομμάτι της συνομιλίας, γιατί όσο περνάει ο καιρός, αντί να μειωθούν, αυξάνονται:  

Ασάφεια και ελλιπής στελέχωση των ΚΕΣΥ/ΚΕΔΔΥ (με απόντες τους παιδοψυχίατρους & εξέταση express των παιδιών, ως μη όφειλε), Υποστελέχωση σε Ειδ Παιδαγωγούς & Ειδ Επιστήμονες, υπερμεγέθεις τάξεις (με 3 παιδιά το ενδεδειγμένο πλήθος τάξης), συχνά προβληματικές ή ανύπαρκτες σχολικές μεταφορές, έλλειψη της πλήρους λειτουργίας των ολοήμερων Ειδικών Σχολείων, διαμορφώνουν ένα ζοφερό τοπίο στα Ειδ. Σχολεία.

Κυρίως, είναι ανοιχτή πληγή η μη ένταξη όλων των δράσεων που αφορούν στον αυτισμό γύρω από το Ειδικό Σχολείο: Πέρα από το γνωστικό αντικείμενο, οι θεραπείες και η κοινωνικοποίηση μπορούσαν να αποτελούν μια ολοήμερη ευρεία δραστηριοποίηση, κατά το απόγευμα, που θα προκαλούσε, ως πρακτική, σωτήριες οικονομίες κλίμακας και περιστολή δημοσιονομικών δαπανών στο ελληνικό Δημόσιο αλλά και μεγάλη βελτίωση στα εργασιακά ζητήματα των πάσης φύσης Ειδικών που υποστηρίζουν τα παιδιά. Τονίστηκε ότι, η κοινωνικοποίηση είναι ο μεγάλος απών από τις δράσεις των παρεμβάσεων υπέρ των αυτιστικών παιδιών, καθώς, το γεγονός ότι δεν συνταγογραφείται, συντελεί στο να πέφτουν οι γονείς θύματα της κερδοσκοπίας ορισμένων κερδοσκόπων businessmen των ειδικών θεραπειών.

Αναφέρθηκε ότι, εμπεδώθηκε, επί έτη, μια νοοτροπία μετατροπής σε επικερδείς business των απογευματινών θεραπειών & παρεμβάσεων στα ΑμεΑ παιδιά, που όψιμα, γίνεται η προσπάθεια να “μαζευτεί” από το Ελληνικό Δημόσιο.

Το ασαφές και χαοτικό κλίμα του νέου πολυθρύλητου συστήματος αποζημιώσεων θεραπειών μάλλον προκαλεί, παρά λύνει υπάρχοντα προβλήματα, με θύματα όμως τα ίδια τα ΑμεΑ παιδιά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι θεραπείες να συνεχίσουν να είναι λιγοστές μέσα στην εβδομάδα και όχι καθημερινές για κάθε κατηγορία, όπως χρειάζεται για να έχουμε αποτέλεσμα. Οι γονείς κατάντησαν μεταφορείς των ταμειακών πληρωμών προς τους θεραπευτές, χωρίς λόγο, ενώ, από την άλλη μεριά, οι ίδιοι οι ειδικοί, είτε υπόκεινται στην ταλαιπωρία της οικονομικής κρίσης, διατηρώντας μια επιχείρηση που εξοντώνεται φορολογικά, είτε εργάζονται στους εργοδότες με αδιαφανείς συνθήκες και ενίοτε κακοπληρωμένοι . Η πλαισίωσή τους σε απογευματινές δομές θεραπευτικής δράσης μέσα στο ίδιο το περιβάλλον του Ειδικού Σχολείου θα μπορούσε να “σώσει” εργασιακά του ειδικούς επιστήμονες αλλά και να βοηθήσει δημοσιονομικά το ίδιο το Κράτος, που μοιράζει χρήματα για θεραπείες & επιδόματα, χωρίς ενιαίο σχεδιασμό και συχνά με ελάχιστο αντίκρισμα…
Κάπως έτσι μιλώντας, ο Βαγ Σαραντίδης ήλπισε να έχει βάλει ένα λιθαράκι στην προσπάθεια να φτιαχτεί το πλακόστρωτο για όσους βαδίζουν στο δρόμο της σωστής Ειδικής Αγωγής. Έτσι όπως το αντιλαμβάνονται οι ίδιοι οι γονείς και όσοι αγαπούν ΠΑΝΩ από τον εαυτό τους τα παιδιά των Ειδ Σχολείων…

Γιατί ό,τι γίνεται στην Ειδική Αγωγή, πρέπει να στοχεύει την ωφέλεια των ίδιων των παιδιών πρωταρχικά και όχι στην οικονομική αποκατάσταση των επαγγελματιών που την πλαισιώνουν, τονίστηκε στην κα Γεράκη…
Η συνέντευξη έκλεισε με την υπόσχεση ότι το θέμα θα ξαναθιχτεί και εκφράστηκε η ευχή να ειπωθούν λιγότερες θλιβερές διαπιστώσεις για το θέμα της Ειδικής Αγωγής, την επόμενη φορά..!!!

komotinipress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου