Η σχολική ζωή των εφήβων με σύνδρομο Asperger στη γενική εκπαίδευση: Δυσκολίες και τρόποι αποτελεσματικής παρέμβασης
Η σχολική ζωή των εφήβων με σύνδρομο Asperger στη γενική εκπαίδευση: Δυσκολίες και τρόποι αποτελεσματικής παρέμβασης
Βάσω Ασκητοπούλου, Ανδρέας Μεδίτσκος (2010). «Η σχολική ζωή των εφήβων
με σύνδρομο Asperger στη γενική εκπαίδευση: Δυσκολίες και τρόποι
αποτελεσματικής παρέμβασης», 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ειδικής Αγωγής με
θέμα
«Η Ειδική Αγωγή Αφετηρία εξελίξεων στην Επιστήμη και στην Πράξη»,
15-18/4/2010, Αθήνα.
-------------------------------------------
Περίληψη
Το σύνδρομο Asperger αν και είναι μια ήπια παραλλαγή αυτισμού, επηρεάζει
σημαντικά την ικανότητα επικοινωνίας και τις κοινωνικές σχέσεις του
ατόμου, καθώς αυτά έχουν μονότονο τρόπο ομιλίας και περιορισμένο φάσμα
ενδιαφερόντων, με τα οποία ασχολούνται με εμμονή και επαναλαμβανόμενες
κινήσεις. Όλα αυτά τους απομονώνουν από το κοινωνικό τους περίγυρο,
τους προκαλούν άγχος και στρες και εντείνουν τη δυσκολία τους σε μια
έτσι και αλλιώς ιδιαίτερη φάση ζωής.
Η σχολική ζωή γίνεται όλο και περισσότερο δύσκολη, όσο τα παιδιά αυτά
μεγαλώνουν, κάτι που μπορεί να συσχετίζεται και με την αύξηση των
κοινωνικών προσδοκιών από τους ίδιους τους εαυτούς, από τους
συνομηλίκους, τους καθηγητές, αλλά και από ολόκληρη την κοινωνία.
Η εισήγηση επιδιώκει την
κατανόηση των αναγκών των ατόμων με Asperger μέσα από την περιγραφή των
χαρακτηριστικών που διαμορφώνουν την προσωπικότητα τους και προτείνει
πρακτικές στρατηγικές που μπορούν να εφαρμοστούν από τους εκπαιδευτικούς
στο σχολικό περιβάλλον, βοηθώντας τους έφηβους με Asperger στην
καλύτερη προσαρμογή τους...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου