Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ(Σ.Κ.Λ.Ε) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΑΕΙ & ΑΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΕΝΙΑΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ



                    
                                
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ(Σ.Κ.Λ.Ε) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΑΕΙ & ΑΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΕΝΙΑΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ
                                                                          

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ(Σ.Κ.Λ.Ε)

www.skle.gr/   

                                             Αθήνα 11/9/2012
                                                                                           Αρ.Πρωτ.:10067
                                           
Προς: 1. Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων,  Πολιτισμού 
& Αθλητισμού, κο Παπαθεοδώρου
                                                                                   
Θέμα: Προκήρυξη θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στα ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ (πρώην ΣΜΕΑ και  ΚΔΑΥ)



Κύριε Υφυπουργέ,



Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος  έγκαιρα πριν από την έκδοση της εγκυκλίου έτους 2012 που αφορά στην Πρόσληψη Προσωρινών Αναπληρωτών από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού για τα  ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ με το υπ΄αριθμό 10012/26-6-2012 έγγραφο του επισήμανε σε όλους τους συναρμόδιους φορείς  τη συνεχιζόμενη και διαρκή τακτική άνισης μεταχείρισης σε βάρος της πλειοψηφίας των Κοινωνικών Λειτουργών της χώρας μας, με την πρόβλεψη για τους υποψηφίους πτυχιούχους Κοινωνικούς Λειτουργούς ΤΕΙ πέραν του βασικού τίτλου σπουδών τους και  πτυχίου της ΑΣΠΑΙΤΕ ή άλλων τμημάτων ΑΕΙ ως τυπικό προσόν διορισμού.



Δυστυχώς και αυτή τη φορά οι ελπίδες μας να προληφθεί η επανάληψη της άδικης και άνισης αυτής μεταχείρισης διαψεύστηκαν.



Ως το κατεξοχήν αρμόδιο Υπουργείο θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι Κοινωνικοί Λειτουργοί στην χώρα μας είναι εξειδικευμένοι κοινωνικοί επιστήμονες, απόφοιτοι των τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας των ΑΤΕΙ Αθήνας, Πάτρας και Ηρακλείου καθώς και του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Η εκπαίδευσή τους και στα τέσσερα τμήματα αφορά τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένης και της πρακτικής άσκησης και έχει την ίδια  διάρκεια ( 8 εξάμηνα).



Όλοι οι Κοινωνικοί Λειτουργοί, απόφοιτοι ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, έχουν κοινά επαγγελματικά δικαιώματα, όπως αυτά καθορίζονται με το Π.Δ. 23/1992. Ασκούν το λειτούργημα του Κοινωνικού Λειτουργού μετά την έκδοση Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος, που χορηγείται με τις ίδιες προϋποθέσεις και διαδικασίες για τους πτυχιούχους όλων των Τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΑΕΙ και ΑΤΕΙ., όπως προβλέπεται στο άρθρο 54 του Νόμου 3198 / 2011.



Επιπλέον, ο Νόμος 2916/2001 που αφορά στην «Διάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και ρύθμισης θεμάτων του Τεχνολογικού τομέα της», ορίζει ότι η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας είναι ενιαία αποτελούμενη από ΑΕΙ και ΤΕΙ διασφαλίζοντας έτσι και την τυπική ισοτιμία των πτυχίων Κοινωνικής Εργασίας όλων των ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας.  



Κατά συνέπεια πως είναι δυνατόν υποψήφιοι – πτυχιούχοι Τμημάτων της ενιαίας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με την ίδια διάρκεια σπουδών το ίδιο γνωστικό αντικείμενο, τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα να διαχωρίζονται σε επαρκείς και μη επαρκείς παιδαγωγικά με μοναδικό κριτήριο την αποφοίτηση τους από ΑΕΙ ή ΤΕΙ



Δεδομένων όλων των παραπάνω:



Θεωρούμε ότι η μέχρι σήμερα ισχύουσα πρόβλεψη για επιπλέον τυπικό προσόν (του πτυχίου της ΑΣΠΑΙΤΕ ή άλλων Τμημάτων ΑΕΙ) για τους Κοινωνικούς Λειτουργούς πτυχιούχους ΑΤΕΙ, αποτελεί προσβλητική και μειωτική αντιμετώπιση, παραπέμπει σε περασμένες δεκαετίες και σε καμία περίπτωση δεν είναι κατανοητή. Επιπλέον καταργεί στην πράξη τους Νόμους και συνιστά άνιση και άδικη μεταχείριση σε βάρος των Κοινωνικών Λειτουργών που είναι απόφοιτοι ΤΕΙ  παραβιάζοντας ταυτόχρονα  την αρχή της ισότιμης μεταχείρισης των υποψηφίων.



Για την αποκατάσταση της αδικίας, παρακαλούμε όπως προχωρήσετε άμεση στην υλοποίηση όλων των απαιτούμενων ενεργειών που απαιτούνται για:



α. την άμεση τροποποίηση της πρόβλεψης του Νόμου 2817 / 2000 (ΦΕΚ 78 Α΄/14-3-2000) «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις» για επιπλέον τυπικό προσόν (του πτυχίου της ΑΣΠΑΙΤΕ ή άλλων Τμημάτων ΑΕΙ) για τους Κοινωνικούς Λειτουργούς πτυχιούχους ΑΤΕΙ,



β. την ένταξη όλων των Κοινωνικών Λειτουργών, πτυχιούχων  ΑΕΙ και ΑΤΕΙ σε ένα ενιαίο κλάδο / κατηγορία με βασικό προσόν  το Πτυχίο  Κοινωνικής Εργασίας Ιδρύματος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και κατά συνέπεια την κατάταξη όλων των υποψηφίων Κοινωνικών Λειτουργών σε ένα ενιαίο πίνακα.



Για τον οριστικό τερματισμό αυτής της παράλογης κατάστασης η Πολτιεία ας μεριμνήσει επιτέλους για την λήψη ΟΛΩΝ των απαραίτητων μέτρων ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ισοτίμησης των πτυχίων ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, τόσο στην προκήρυξη θέσεων Κοινωνικών λειτουργών, όσο και στην βαθμολογική-μισθολογική εξέλιξη τους, που πρέπει να είναι ενιαία.



Για τη διευκόλυνση σας, σας αποστέλλουμε συννημένα σχετική Ειδική πρόταση τροποποίησης του Νόμου 2817 / 2000 (ΦΕΚ 78 Α΄/14-3-2000) «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις» και ζητάμε την άμεση πραγματοποίηση συνάντηση μαζί σας για το θέμα.



Κύριε Υφυπουργέ,



Το θέμα αποτελεί αντικείμενο παρέμβαση μας για σχεδόν 10 έτη λαμβάνοντας απλά υπηρεσιακές απαντήσεις που απλά περιέγραφαν την κατάσταση.



Γνωρίζοντας καλά το μέχρι σήμερα έργο σας, ελπίζουμε ότι ήρθε η ώρα για μία πραγματική πολιτική παρέμβαση στο ζήτημα που θα αποκαταστήσει την αρχή της ισότιμης μεταχείρισης των υποψηφίων στις διαδικασίες πρόσληψης.



Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διασαφήνιση και συνεργασία.



Για το Διοικητικό Συμβούλιο



 Η Πρόεδρος                                                               Ο Γεν. Γραμματέας




Λίτσα Χαλβατζά                                                             Γεώργιος Λουκάς




Κοινοποίηση:    1. Γενική Διεύθυνση Π.Ε & Δ.Ε.

                       2. Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής

                       3. Νέα Δημοκρατία

                       4. Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς

                       4. Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα

                       5. Ανεξάρτητοι Έλληνες

                       6. Δημοκρατική Αριστερά

                       7. ΚΚΕ


                        

Ειδική πρόταση τροποποίησης του Νόμου 2817 / 2000(ΦΕΚ 78 Α΄/14-3-2000) «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις»




Άρθρο 3 : «Οργανωτικά Θέματα Προσωπικού Ειδικής Αγωγής»

Παράγραφοι 10 και 15



Α. Αιτιολογική Έκθεση

1. Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 1, του ΠΔ 23/1992 για την άσκηση του επαγγέλματος και τη χρησιμοποίηση του τίτλου του Κοινωνικού Λειτουργού, απαιτείται α) Πτυχίο μίας αναγνωρισμένης από το Κράτος Σχολής Κοινωνικής Εργασίας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή ισότιμο αντίστοιχης Σχολής του εξωτερικού, β) Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος που χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις του ίδιου ΠΔ.

2. Με το άρθρο 54 του Νόμου 3198/2011 προβλέπεται ότι η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Κοινωνικού Λειτουργού χορηγείται με τις ίδιες προϋποθέσεις και διαδικασίες για τους πτυχιούχους όλων των Τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.

3. Ο Νόμος 2916/2001 που αφορά στην «Διάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και ρύθμισης θεμάτων του Τεχνολογικού τομέα της», ορίζει ότι η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας είναι ενιαία αποτελούμενη από ΑΕΙ και ΤΕΙ διασφαλίζοντας έτσι και την τυπική ισοτιμία των πτυχίων Κοινωνικής Εργασίας όλων των ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας.

4. Με τον Νόμο 3549/2007 τα ΑΤΕΙ κατατάσσονται στην Ανώτατη Εκπαίδευση ενώ μια σειρά άλλων διατάξεων, ολοκλήρωσαν τα ακαδημαϊκά τους χαρακτηριστικά

5. Με την με αριθμό. 113172/2005 (ΦΕΚ 1593Β/17.11.2005) Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας περί Συστήματος Πιστοποίησης Εκπαιδευτών Ενηλίκων οι Κοινωνικοί Λειτουργοί πτυχιούχοι ΤΕΙ έχουν τη δυνατότητα ένταξης στο Μητρώο Εκπαιδευτών Ανηλίκων

6. Με την με αριθμό. 113709/2005 (ΦΕΚ 1821Β/23.12.2005) Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας περί Συστήματος Πιστοποίησης Στελεχών ΣΥΥ οι Κοινωνικοί Λειτουργοί πτυχιούχοι ΤΕΙ έχουν τη δυνατότητα ένταξης στο Μητρώο Στελεχών ΣΥΥ και Εκπαιδευτών Στελεχών ΣΥΥ

7. Έχοντας υπόψη, ότι: οι Κοινωνικοί Λειτουργοί στην χώρα μας είναι εξειδικευμένοι κοινωνικοί επιστήμονες, απόφοιτοι των τμημάτων Κοινωνικής Εργασίας των ΑΤΕΙ Αθήνας, Πάτρας και Ηρακλείου καθώς και του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και ότι η εκπαίδευσή τους και στα τέσσερα τμήματα αφορά τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένης και της πρακτικής άσκησης και έχει την ίδια  διάρκεια ( 8 εξάμηνα), η πρόβλεψη, του πτυχίου της ΑΣΠΑΙΤΕ ή άλλων Τμημάτων ΑΕΙ ως επιπλέον τυπικό προσόν διορισμού για τους υποψηφίους του Κλάδου ΠΕ 30 Κοινωνικών Λειτουργών που έχουν πτυχίο ΑΤΕΙ, πέραν του πτυχίου Κοινωνικής Εργασίας Ιδρύματος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καταργεί στην πράξη τους Νόμους και συνιστά άνιση και άδικη μεταχείριση σε βάρος των Κοινωνικών Λειτουργών που είναι απόφοιτοι ΤΕΙ και παραβιάζεται η αρχή της ισότιμης μεταχείρισης των υποψηφίων. Επιπλέον, με κανένα τρόπο η πρόβλεψη επιπλέον προσόντων μόνο για τους πτυχιούχους δεν διασφαλίζει την παιδαγωγική τους επάρκεια.





Β. Προτεινόμενες ρυθμίσεις

  1. Στην παράγραφο 10 του άρθρου 3 του Ν. 2817/2000 διαγράφεται η φράση: «Ειδικά για τους πτυχιούχους Τ.Ε.Ι. απαιτείται και πτυχίο της ΠΑ.ΤΕ.Σ./Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε. ή πτυχίο ενός των Τμημάτων που προβλέπονται στην παράγραφο 5 περίπτωση β. του παρόντος άρθρου ή πτυχίο Τμήματος A.E.I. της ημεδαπής ή αναγνωρισμένου A.E.I. της αλλοδαπής, αντίστοιχου προς την ειδικότητά τους.»
  2. Διαγράφεται η παράγραφος 15 του άρθρου 3 Ν. 2817/2000


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου