Ερωτήσεις
- Θέμα:
- Λειτουργικά προβλήματα στην Τεχνική Εκπαίδευση και μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
- Κόμμα:
-
Ν.Δ. - Ημερομηνία:
- 31/10/2013
- Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης:
- 31/10/2013
- Καταθέτοντες:
-
Μπακογιάννη Κωνσταντίνου Θεοδώρα (Ντόρα) - Υπουργεία:
Παιδείας και Θρησκευμάτων - Υπουργοί:
- Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων)
Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Θέμα :
«Λειτουργικά προβλήματα στην Τεχνική Εκπαίδευση και μεγάλες ελλείψεις
εκπαιδευτικού προσωπικού».
Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η εικόνα που επικρατεί στο χώρο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, χαρακτηρίζεται από δυσλειτουργίες, παρανοήσεις και πλήρη απορρύθμιση των δομών και της λειτουργίας τους. Η επιλογή του Υπουργείου να καταργήσει 49 κλάδους-ειδικότητες εκπαιδευτικών και ο νόμος 4186/2013 με τον οποίο εκχωρούνται τομείς - ειδικότητες της τυπικής εκπαίδευσης στην ιδιωτική και δημόσια μη τυπική κατάρτιση και στη συνέχεια η κατάργηση 109 Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ), δημιούργησε χάος και αναβρασμό στο χώρο.
Για να διευκρινιστούν οι παρανοήσεις, το Υπουργείο εξέδωσε σειρά τροπολογιών και διευκρινιστικών εγκυκλίων που επί της ουσίας όμως καταργούν νόμους που ήδη έχει ψηφίσει η Βουλή και δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν οι τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και τα προβλήματα λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ-ΕΠΑ.Σ-Σ.Ε.Κ. σχεδόν σε ολόκληρη την Ελλάδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η λειτουργία κατά το σχολικό έτος 2013-14, των μεταβατικών τάξεων του Β’ Υγείας & Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών των ΕΠΑ.Λ.
Δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η εικόνα που επικρατεί στο χώρο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, χαρακτηρίζεται από δυσλειτουργίες, παρανοήσεις και πλήρη απορρύθμιση των δομών και της λειτουργίας τους. Η επιλογή του Υπουργείου να καταργήσει 49 κλάδους-ειδικότητες εκπαιδευτικών και ο νόμος 4186/2013 με τον οποίο εκχωρούνται τομείς - ειδικότητες της τυπικής εκπαίδευσης στην ιδιωτική και δημόσια μη τυπική κατάρτιση και στη συνέχεια η κατάργηση 109 Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ), δημιούργησε χάος και αναβρασμό στο χώρο.
Για να διευκρινιστούν οι παρανοήσεις, το Υπουργείο εξέδωσε σειρά τροπολογιών και διευκρινιστικών εγκυκλίων που επί της ουσίας όμως καταργούν νόμους που ήδη έχει ψηφίσει η Βουλή και δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν οι τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και τα προβλήματα λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ-ΕΠΑ.Σ-Σ.Ε.Κ. σχεδόν σε ολόκληρη την Ελλάδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η λειτουργία κατά το σχολικό έτος 2013-14, των μεταβατικών τάξεων του Β’ Υγείας & Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών των ΕΠΑ.Λ.
Οι μαθητές
και οι οικογένειες τους βρίσκονται σε αδιέξοδο αφού ενώ είχαν ενημερωθεί ότι
σύμφωνα με το νόμο, η κατάργηση από την τυπική εκπαίδευση των τομέων και
ειδικοτήτων του κλάδου, θα γίνει σταδιακά από το 2014-15 (που θα λειτουργήσει η
Β’ τάξη του νέου ΕΠΑ.Λ. στην οποία δεν περιλαμβάνονται αυτοί οι τομείς), με
διευκρινιστική εγκύκλιο καταστρατηγείται ο νόμος 4186/2013 και κατά το σχολικό
έτος 2013-2014 στους μαθητές της Β΄ τάξης δεν παρέχεται η δυνατότητα επιλογής
του Τομέα «Υγείας και Πρόνοιας» ενώ για τον τομέα «Εφαρμοσμένων Τεχνών» με άλλη
διευκρινιστική εγκύκλιο οι μαθητές έως και την 16η Εφαρμοσμένων Τεχνών.
Μέσα σε μια μόνο ημέρα λοιπόν, για δύο τομείς του ΕΠΑ.Λ. «Υγείας &
Πρόνοιας», «Εφαρμοσμένων Τεχνών» για τους οποίους ισχύουν ακριβώς τα ίδια εκδίδονται
δύο εγκύκλιοι εκ διαμέτρου αντίθετες, βάζοντας σε μια ιδιότυπη ομηρία μαθητές
και εκπαιδευτικούς.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό σχετικά με την Οργανική Τοποθέτηση του Εκπαιδευτικού
Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό σχετικά με την Οργανική Τοποθέτηση του Εκπαιδευτικού
Προσωπικού
των ΕΠΑ.Σ. Σύμφωνα με τον νόμο το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑ.Σ.
Οκτωβρίου 2013, θα έπρεπε να επιλέξουν, συμπεριλαμβανομένου του Τομέα πρέπει να ενταχθεί άμεσα οργανικά στα ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ομάδας ή της όμορης ομάδας. Γι’ αυτό το θέμα το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε δυο εκ διαμέτρου αντίθετες εγκυκλίους, με διαφορά λίγων ημερών, η μια που καταστρατηγεί τον νόμο και η άλλη που τον τηρεί. Το χάος συνεχίζεται και η λειτουργία της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης δυναμιτίζεται. Παράλληλα με τα ανωτέρω, σειρά προβλημάτων παρουσιάζεται επίσης λόγω μεγάλων ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού. Στο Ηράκλειο Κρήτης λ.χ. χάνονται 1143 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως λόγω της έλλειψης προσωπικού, τεράστια προβλήματα δημιουργούνται στη λειτουργία των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων καθώς δεν υπάρχουν υπεύθυνοι εργαστηρίων και τομέων, διακυβεύεται η ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών καθώς και του εξοπλισμού, που στην προκειμένη περίπτωση κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ.
Κατόπιν των παραπάνω ερωτάται ο κος. Υπουργός:
1. Γιατί χρειάζονται όλες αυτές οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι και δεν καλύπτει ο νόμος το σύνολο των περιπτώσεων, δημιουργώντας έτσι πλήθος παρανοήσεων και προβλημάτων στην εύρυθμη λειτουργία της Τεχνικής Εκπαίδευσης;
2. Πως σκοπεύει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των μαθητών της Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ του κλάδου Υγείας & Πρόνοιας που απότομα τίθενται εκτός προγραμματισμού;
3. Ποιες είναι οι ελλείψεις και τα κενά σε θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού και ποια μέριμνα υπάρχει για την κάλυψη τους;
Οκτωβρίου 2013, θα έπρεπε να επιλέξουν, συμπεριλαμβανομένου του Τομέα πρέπει να ενταχθεί άμεσα οργανικά στα ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ομάδας ή της όμορης ομάδας. Γι’ αυτό το θέμα το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε δυο εκ διαμέτρου αντίθετες εγκυκλίους, με διαφορά λίγων ημερών, η μια που καταστρατηγεί τον νόμο και η άλλη που τον τηρεί. Το χάος συνεχίζεται και η λειτουργία της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης δυναμιτίζεται. Παράλληλα με τα ανωτέρω, σειρά προβλημάτων παρουσιάζεται επίσης λόγω μεγάλων ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού. Στο Ηράκλειο Κρήτης λ.χ. χάνονται 1143 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως λόγω της έλλειψης προσωπικού, τεράστια προβλήματα δημιουργούνται στη λειτουργία των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων καθώς δεν υπάρχουν υπεύθυνοι εργαστηρίων και τομέων, διακυβεύεται η ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών καθώς και του εξοπλισμού, που στην προκειμένη περίπτωση κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ.
Κατόπιν των παραπάνω ερωτάται ο κος. Υπουργός:
1. Γιατί χρειάζονται όλες αυτές οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι και δεν καλύπτει ο νόμος το σύνολο των περιπτώσεων, δημιουργώντας έτσι πλήθος παρανοήσεων και προβλημάτων στην εύρυθμη λειτουργία της Τεχνικής Εκπαίδευσης;
2. Πως σκοπεύει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των μαθητών της Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ του κλάδου Υγείας & Πρόνοιας που απότομα τίθενται εκτός προγραμματισμού;
3. Ποιες είναι οι ελλείψεις και τα κενά σε θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού και ποια μέριμνα υπάρχει για την κάλυψη τους;
Η βουλευτής
Ντόρα Μπακογιάννη
Ντόρα Μπακογιάννη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου